A
Anoniem
Guest
Hoewel er misschien niet zo veel busjejesrijders zijn, toch maar even mijn afweging in de groep gooien...
Momenteel rijd ik een Fiat Talento Business Pro dubbel cabine van mei 2020. Deze wagen heeft nu 103.000 kilomters gereden en het grootste gemis vanaf dag 1 is uiteraard de automatische transmissie. Tevens is dit een nogal basic uitvoering en heb dan graag iets meer luxe.
Logische opvolger zou zijn de Scudo, uiteraard gelijk aan Expert/ Vivaro etc etc. In dubbel cabine met automatische transmissie en wat leuke extra’s komt de auto op totaal op circa €33.000. Grootste nadeel is dat de Scudo er dan enkel is als Lengte 3 en dan is het best een slagschip.
Bij Mercedes een offerte laten maken voor een Vito 114 CDi met 9g tronic in Lengte 2 met ook weer dubbel cabine, inclusief opties kom ik op ongeveer €48.000.
Natuurlijk een fors verschil, maar de restwaarde zal bij de Vito een stuk hoger zijn waardoor het prijsverschil op 5 jaar tijd nog te overzien valt.
De overweging is natuurlijk of de Vito afgezien van de restwaarde de forse meerpijs waard is. Ik weet dat de stoelen vanuit ergo pakket beter zullen zitten op langere afstanden, de auto is wat handelbaarder dan de Scudo en die ster op de neus is natuurlijk ook wel wat “ hoogwaardiger” dan het Fiat logo. Echter mis ik ten opzichte van de Scudo 41 pk en wat trekkracht, de gemonteerde audio/navi is een hoop om te doen qua storingen en uitval, en de Vito is dan nog wat basic uitgevoerd. Tevens zal de Vito vanaf eind september 9% in prijs gaan stijgen en zal de auto toch wel eens vervangen gaan worden door een nieuwer model verwacht ik.
De Scudo is wat smaller, heeft wel de handige achterklep met apart te openen raam, meer vermogen en is qua audio iets moderner. De EAT-8 automaat wordt wel eens gewreekt, heb er nog geen ervaring mee.
Grootste verschil is dan het inruilbod voor de huidige Talento die bij de Fiat dealer gemiddeld €4500 hoger ligt.
Is er misschien iemand met ervaring met 1 van deze 2 auto’s? Ik vind het steeds een lastige keuze...
Alvast dank!
Momenteel rijd ik een Fiat Talento Business Pro dubbel cabine van mei 2020. Deze wagen heeft nu 103.000 kilomters gereden en het grootste gemis vanaf dag 1 is uiteraard de automatische transmissie. Tevens is dit een nogal basic uitvoering en heb dan graag iets meer luxe.
Logische opvolger zou zijn de Scudo, uiteraard gelijk aan Expert/ Vivaro etc etc. In dubbel cabine met automatische transmissie en wat leuke extra’s komt de auto op totaal op circa €33.000. Grootste nadeel is dat de Scudo er dan enkel is als Lengte 3 en dan is het best een slagschip.
Bij Mercedes een offerte laten maken voor een Vito 114 CDi met 9g tronic in Lengte 2 met ook weer dubbel cabine, inclusief opties kom ik op ongeveer €48.000.
Natuurlijk een fors verschil, maar de restwaarde zal bij de Vito een stuk hoger zijn waardoor het prijsverschil op 5 jaar tijd nog te overzien valt.
De overweging is natuurlijk of de Vito afgezien van de restwaarde de forse meerpijs waard is. Ik weet dat de stoelen vanuit ergo pakket beter zullen zitten op langere afstanden, de auto is wat handelbaarder dan de Scudo en die ster op de neus is natuurlijk ook wel wat “ hoogwaardiger” dan het Fiat logo. Echter mis ik ten opzichte van de Scudo 41 pk en wat trekkracht, de gemonteerde audio/navi is een hoop om te doen qua storingen en uitval, en de Vito is dan nog wat basic uitgevoerd. Tevens zal de Vito vanaf eind september 9% in prijs gaan stijgen en zal de auto toch wel eens vervangen gaan worden door een nieuwer model verwacht ik.
De Scudo is wat smaller, heeft wel de handige achterklep met apart te openen raam, meer vermogen en is qua audio iets moderner. De EAT-8 automaat wordt wel eens gewreekt, heb er nog geen ervaring mee.
Grootste verschil is dan het inruilbod voor de huidige Talento die bij de Fiat dealer gemiddeld €4500 hoger ligt.
Is er misschien iemand met ervaring met 1 van deze 2 auto’s? Ik vind het steeds een lastige keuze...
Alvast dank!