Jeroen 3216870
Net ingestapt
Beste allemaal,
Ik rij in een BMW 4 serie cabrio (F33) 420i. Auto is 6 jaar oud en heeft inmiddels 86.000 km gelopen. Ik heb hem 5,5 jaar geleden gekocht toen stond er iets meer dan 2.000 km op.
Ik heb het volgende probleem. Na 3 jaar rijden en ongeveer 40.000 kreeg ik de melding dat er een probleem met de aandrijving was, na de garage en wat bleek koppelingsplaten versleten. Ik was net uit de garantie, dus moest ik de reparatie zelf betalen. Ondanks dat ik geen gekke dingen heb gedaan met de auto, want het is gewoon een heerlijke auto om te toeren.
ruim 2 jaar later (maart 2021) en ongeveer 75.000 km op de teller, wederom dezelfde melding op het scherm van de navigatie. Dus weer naar de garage, na uitlezen bleek weer de koppelingsplaten versleten te zijn. Wederom geen garantie, dus weer een prijzige reparatie. Want deze keer moest ook het vliegwiel vervangen worden. Tevens gevraagd of ze alles willen controleren, want ik weet zeker dat het niet aan mijn rijstijl ligt. Ik ben geen oud opaatje, maar race ook niet met de auto. Ze konden toen verder geen andere gebreken vinden.
Nu ruim een half jaar later en 11.000 km verder breng ik de auto naar de garage voor gewoon onderhoud en merkte bij achteruit rijden dat de auto wat hikte. Dus op de vraag of er nog wat bijzonderheden waren, melde ik dit. Prima garage (BMW Dealer Dusseldorp) gaat aan de slag met onderhoud. Bij het ophalen wordt me gezegd, dat het onderhoud is uitgevoerd en het "hikken" hebben ze ook gemerkt en de mededeling was dat het waarschijnlijk de koppelingsplaten zijn die versleten zijn. Maar dat dit nog nader onderzocht moet worden. Ik werd dus heel boos, want van die 11k KM zit er eigenlijk allemaal lange ritten op de snelweg op, want woon werk verkeerd heb ik niet gereden door het thuiswerken.
Nu is mijn vraag dus aan jullie. Is er iets anders wat de oorzaak kan zijn dat de koppelingsplaten zo snel slijten. De dealer gooit het op mijn rijstijl. Maar daar ben ik het niet mee eens, want anders zou de andere auto's waar ik veel in rij, ook last moeten hebben van mijn rijstijl. Ik ben op zoek naar een eventueel technisch gebrek wat er dus waarschijnlijk al vanaf nieuws af aan in zit.
Tweede vraag is zijn er hier meer BMW rijders met een 2.0 motor uit de F3X serie, die problemen hebben gehad met de koppeling? Ik hoor graag van jullie.
Ik rij in een BMW 4 serie cabrio (F33) 420i. Auto is 6 jaar oud en heeft inmiddels 86.000 km gelopen. Ik heb hem 5,5 jaar geleden gekocht toen stond er iets meer dan 2.000 km op.
Ik heb het volgende probleem. Na 3 jaar rijden en ongeveer 40.000 kreeg ik de melding dat er een probleem met de aandrijving was, na de garage en wat bleek koppelingsplaten versleten. Ik was net uit de garantie, dus moest ik de reparatie zelf betalen. Ondanks dat ik geen gekke dingen heb gedaan met de auto, want het is gewoon een heerlijke auto om te toeren.
ruim 2 jaar later (maart 2021) en ongeveer 75.000 km op de teller, wederom dezelfde melding op het scherm van de navigatie. Dus weer naar de garage, na uitlezen bleek weer de koppelingsplaten versleten te zijn. Wederom geen garantie, dus weer een prijzige reparatie. Want deze keer moest ook het vliegwiel vervangen worden. Tevens gevraagd of ze alles willen controleren, want ik weet zeker dat het niet aan mijn rijstijl ligt. Ik ben geen oud opaatje, maar race ook niet met de auto. Ze konden toen verder geen andere gebreken vinden.
Nu ruim een half jaar later en 11.000 km verder breng ik de auto naar de garage voor gewoon onderhoud en merkte bij achteruit rijden dat de auto wat hikte. Dus op de vraag of er nog wat bijzonderheden waren, melde ik dit. Prima garage (BMW Dealer Dusseldorp) gaat aan de slag met onderhoud. Bij het ophalen wordt me gezegd, dat het onderhoud is uitgevoerd en het "hikken" hebben ze ook gemerkt en de mededeling was dat het waarschijnlijk de koppelingsplaten zijn die versleten zijn. Maar dat dit nog nader onderzocht moet worden. Ik werd dus heel boos, want van die 11k KM zit er eigenlijk allemaal lange ritten op de snelweg op, want woon werk verkeerd heb ik niet gereden door het thuiswerken.
Nu is mijn vraag dus aan jullie. Is er iets anders wat de oorzaak kan zijn dat de koppelingsplaten zo snel slijten. De dealer gooit het op mijn rijstijl. Maar daar ben ik het niet mee eens, want anders zou de andere auto's waar ik veel in rij, ook last moeten hebben van mijn rijstijl. Ik ben op zoek naar een eventueel technisch gebrek wat er dus waarschijnlijk al vanaf nieuws af aan in zit.
Tweede vraag is zijn er hier meer BMW rijders met een 2.0 motor uit de F3X serie, die problemen hebben gehad met de koppeling? Ik hoor graag van jullie.