Afgelopen najaar had ik twee kleine reizen gemaakt: vijf dagen Duitsland en later met een vriendin een paar dagen Parijs.
Om maar te beginnen met Duitsland: ik was naar de IAA Frankfurt geweest en besloot om er maar een reisje van te maken. Het was ook mijn eerste kennismaking met Flixbus, waarmee je voor een appel en een ei door Europa kunt reizen. Dat viel niet tegen. Ik heb Frankfurt am Main, Heidelberg en Wiesbaden bezocht, drie uiteenlopende steden.
Hoewel het mijn achtste keer op de IAA Frankfurt autobeurs was, had ik de stad zelf nog nooit bezocht. Frankfurt vond ik een onsamenhangende stad van uitersten. Het is het financiële centrum van Duitsland, er lopen veel zakenlieden en de stad heeft een van de meest indrukwekkende skylines van Europa, maar het heeft geen echte historische kern (dat is zoals bij zoveel Duitse steden platgebombardeerd en slechts deels herbouwd) en het zakencentrum loopt over in het
Bahnhofsviertel waar mijn hostels zich bevonden, een district dat berucht is om de criminaliteit, prostitutie, vele daklozen en de aanwezige drugsdealers. In het verder prima hostel zat ik mijn ontbijtje te eten terwijl andere gasten en ik toekeken hoe voor de gevel junkies langsliepen om wat bij de dealer te halen. Een pooier probeerde me naar binnen te lokken terwijl ik terug naar het hostel liep. Nou ja, dat district had tenminste nog wat kleur zullen we maar zeggen.
Deel 1
Fiat Panda 750 L Italia '90, ik vermoed de Aperto van Cabrioni:
Volkswagen 1303 Cabriolet: