Rutger DC
Asfaltkampioen
Knap gevonden van Niels!
(voor de volgende keer: je vraag had ook hier gekund: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5350937)
China deel 11
Terug in de stad Guilin:
Stoere Great Wall Safe ofwel de Toyota 4Runner-kopie.

Op basis van Volkswagens populaire Lavida is er sinds 2013 de Gran Lavida, een soort kruising tussen een hatchback en stationcar.

De Hyundai Sonata van de NF-generatie werd sinds 2005 in China door de Beijing Hyundai joint-venture gebouwd. Speciaal voor China kreeg de Sonata een facelift, waarna het model Sonata NFC ging heten. Mooier werd 'ie er niet op.

De FAW Besturn X80 is een opvallend vormgegeven crossover.

De Fiat Viaggio is dus afgeleid van de Amerikaanse Dodge Dart. Erachter staat toevallig een Fiat Bravo, die slechts als importauto verkrijgbaar was en dus stiekem veel zeldzamer is.

Speciaal voor China heeft Honda twee grote crossovers ontwikkeld die slechts op detail van elkaar afwijken. De ene is de Honda Avancier wordt gebouwd door Guangqi Honda, de Honda UR-V door Dongfeng Honda. Hier een Avancier:

De Lifan 520 verscheen in 2005 en was de eerste zelf ontwikkelde Lifan. Alhoewel, het platform is een kopie van de Citroën ZX. Er is ook een hatchback-versie van verkocht, de 520i:

Weinig Chinese autofabrikanten maken zulke goede en moderne auto's als GAC. Dit is de GAC Trumpchi GS8:


Fukang:

Witte raaf, ook in China: de Kia Cadenza, die namelijk alleen als importauto beschikbaar is.

Dat de BYD M6 een kopie is van de Toyota Estima, weet de auto maar nauwelijks te verhullen.

Speciaal voor China verscheen in 2016 de BMW 1-serie sedan, gebaseerd op BMW's voorwielaangedreven UKL-platform. Het was daarmee een voorbode op de nieuwe 1-serie hatchback die recent werd gelanceerd.

De voorkant staat al op deze pagina, hier de achterkant van een JAC Heyue. Deze door Pininfarina ontworpen sedan is naar hedendaagse begrippen verouderd, want verscheen al tien jaar geleden op de markt. Maar de auto is wat mij betreft een van de fraaiste Chinese sedans ooit.

Een vlotte crossover die lijkt op alle andere is de Changhe Q35. Changhe begon in 1973 als een busfabrikant, maar stapte in 1982 met de productie van de Suzuki Carry in licentie. Later werd Changhe overgenomen door de eigenaar van Hafei. Zowel Changhe als Hafei hadden het moeilijk en een overname door Changan in 2009 kon daar maar weinig aan veranderen. In 2013 kocht BAIC Changhe over en sindsdien gaat het weer wat beter, met dank aan een serie verse producten.

De compacte crossover Kia KX3 weer:

De Riich X1 is niet mooi, maar wel bijzonder zullen we maar zeggen. Het is de stationcar annex crossover-variant van de Riich M1. Riich was het mislukte luxemerk van Chery met een kitscherig Bentley-logo. Riich verdween al gauw, waarna de auto verderging onder Chery-vlag.

Weer een Fiat Palio Weekend:


Na de eerste Changan Benben (Benni) ontstond in 2009 al de tweede generatie, de Benben Mini (Benni Mini...), een keurige stadsauto die niet had misstaan naast de Peugeot 107's van deze wereld.

De Jetta van de FAW-Volkswagen joint-venture kreeg diverse facelifts, het origineel is tegenwoordig behoorlijk zeldzaam. Deze heeft een kenteken uit Daqing in de provincie Heilongjiang, ofwel in het uiterste noordoosten van China tegen de grens met Rusland en Mongolië. Hemelsbreed ligt dat zo'n 3.000 km van Guilin, Guangxi, de auto heeft dus behoorlijk wat kilometers afgelegd als het kenteken oorspronkelijk aan de auto toebehoort.

Om de hoek stond deze Volkswagen Santana Variant, de auto die wij uiteraard als Passat Variant kennen. Deze heeft een kenteken uit Dalian, Liaoning - 2.800 km naar het noordoosten. Wellicht horen de twee auto's wel bij elkaar, ze lijken wel in het bezit te zijn van liefhebbers.


In 2006 werd de speciaal voor China ontwikkelde Citroën C2 gelanceerd. Of nou ja, het is duidelijk een Peugeot 206 in een iets ander jasje. Waarschijnlijk was het aanpassen van de 206 goedkoper dan de C3 in China te gaan produceren.


Twee modellen uit het gamma van het voormalige automerk Hafei: de Saima en Minyi. De Saima ontstond nadat Hafei de productierechten van de Mitsubishi Mirago Dingo had verkregen, een auto die ook ergens siert in mijn Hong Kong-serie.

(voor de volgende keer: je vraag had ook hier gekund: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5350937)
China deel 11
Terug in de stad Guilin:
Stoere Great Wall Safe ofwel de Toyota 4Runner-kopie.

Op basis van Volkswagens populaire Lavida is er sinds 2013 de Gran Lavida, een soort kruising tussen een hatchback en stationcar.

De Hyundai Sonata van de NF-generatie werd sinds 2005 in China door de Beijing Hyundai joint-venture gebouwd. Speciaal voor China kreeg de Sonata een facelift, waarna het model Sonata NFC ging heten. Mooier werd 'ie er niet op.

De FAW Besturn X80 is een opvallend vormgegeven crossover.

De Fiat Viaggio is dus afgeleid van de Amerikaanse Dodge Dart. Erachter staat toevallig een Fiat Bravo, die slechts als importauto verkrijgbaar was en dus stiekem veel zeldzamer is.

Speciaal voor China heeft Honda twee grote crossovers ontwikkeld die slechts op detail van elkaar afwijken. De ene is de Honda Avancier wordt gebouwd door Guangqi Honda, de Honda UR-V door Dongfeng Honda. Hier een Avancier:

De Lifan 520 verscheen in 2005 en was de eerste zelf ontwikkelde Lifan. Alhoewel, het platform is een kopie van de Citroën ZX. Er is ook een hatchback-versie van verkocht, de 520i:

Weinig Chinese autofabrikanten maken zulke goede en moderne auto's als GAC. Dit is de GAC Trumpchi GS8:


Fukang:

Witte raaf, ook in China: de Kia Cadenza, die namelijk alleen als importauto beschikbaar is.

Dat de BYD M6 een kopie is van de Toyota Estima, weet de auto maar nauwelijks te verhullen.

Speciaal voor China verscheen in 2016 de BMW 1-serie sedan, gebaseerd op BMW's voorwielaangedreven UKL-platform. Het was daarmee een voorbode op de nieuwe 1-serie hatchback die recent werd gelanceerd.

De voorkant staat al op deze pagina, hier de achterkant van een JAC Heyue. Deze door Pininfarina ontworpen sedan is naar hedendaagse begrippen verouderd, want verscheen al tien jaar geleden op de markt. Maar de auto is wat mij betreft een van de fraaiste Chinese sedans ooit.

Een vlotte crossover die lijkt op alle andere is de Changhe Q35. Changhe begon in 1973 als een busfabrikant, maar stapte in 1982 met de productie van de Suzuki Carry in licentie. Later werd Changhe overgenomen door de eigenaar van Hafei. Zowel Changhe als Hafei hadden het moeilijk en een overname door Changan in 2009 kon daar maar weinig aan veranderen. In 2013 kocht BAIC Changhe over en sindsdien gaat het weer wat beter, met dank aan een serie verse producten.

De compacte crossover Kia KX3 weer:

De Riich X1 is niet mooi, maar wel bijzonder zullen we maar zeggen. Het is de stationcar annex crossover-variant van de Riich M1. Riich was het mislukte luxemerk van Chery met een kitscherig Bentley-logo. Riich verdween al gauw, waarna de auto verderging onder Chery-vlag.

Weer een Fiat Palio Weekend:


Na de eerste Changan Benben (Benni) ontstond in 2009 al de tweede generatie, de Benben Mini (Benni Mini...), een keurige stadsauto die niet had misstaan naast de Peugeot 107's van deze wereld.

De Jetta van de FAW-Volkswagen joint-venture kreeg diverse facelifts, het origineel is tegenwoordig behoorlijk zeldzaam. Deze heeft een kenteken uit Daqing in de provincie Heilongjiang, ofwel in het uiterste noordoosten van China tegen de grens met Rusland en Mongolië. Hemelsbreed ligt dat zo'n 3.000 km van Guilin, Guangxi, de auto heeft dus behoorlijk wat kilometers afgelegd als het kenteken oorspronkelijk aan de auto toebehoort.

Om de hoek stond deze Volkswagen Santana Variant, de auto die wij uiteraard als Passat Variant kennen. Deze heeft een kenteken uit Dalian, Liaoning - 2.800 km naar het noordoosten. Wellicht horen de twee auto's wel bij elkaar, ze lijken wel in het bezit te zijn van liefhebbers.


In 2006 werd de speciaal voor China ontwikkelde Citroën C2 gelanceerd. Of nou ja, het is duidelijk een Peugeot 206 in een iets ander jasje. Waarschijnlijk was het aanpassen van de 206 goedkoper dan de C3 in China te gaan produceren.


Twee modellen uit het gamma van het voormalige automerk Hafei: de Saima en Minyi. De Saima ontstond nadat Hafei de productierechten van de Mitsubishi Mirago Dingo had verkregen, een auto die ook ergens siert in mijn Hong Kong-serie.
