Vakantie-auto's, ofwel speciale auto's gezien tijdens je vakantie

Die Fiat 131 is zeker een heel gave spot (is dit model eigenlijk in Nederland geleverd), maar de Fiat 850 Sport Coupe en de Alfa Romeo Montreal mogen er ook zeker wezen!
 
Klopt. Mijn ouders hebben nog een origineel Nederlandse Fiat 131 2000TC Supermirafiori gehad, een roodbruine. Reed best fijn, ware het niet dat ik er nooit een lekkere zitpositie in heb kunnen vinden.
 
Een paar vakantiekiekjes
35951681443_8577a52aaf_c.jpg


36610053402_d099c45b44_c.jpg


36620794362_ec491bfc3c_c.jpg


36739396165_efe2639d21_c.jpg


35884139994_853146b342_c.jpg


36526702072_8da843d086_c.jpg


Meer op mijn stream: https://www.flickr.com/photos/141768333@N02/with/35875410773/
 
Ter ere van de 20e verjaardag van de BX Club Nederland (en de 35e verjaardag van de Citroën BX) ben ik vorige week naar Luxemburg geweest.
Niet heel erg exotisch, maar wat is dat kleine landje toch mooi, en het is zooo dichtbij!
Wat mij opviel, is dat er eigenlijk geen dagelijkse klassiekers rijden. Er zijn wel klassiekers, maar die slapen blijkbaar in garages.
In een week tijd heb ik toch enkele leuke auto's weten te fotograferen.

Enkele meters voor de Luxemburgse grens (nog net in België) zag ik deze Mercedes R107.



Eenmaal op de camping aangekomen stond daar deze leuke MG ZS V6 uit 2001.



Een Porsche 928 van het eerte type.





Deze heerlijke W123 stond bij het treinstation van Diekirch.





Terug op de camping zag ik deze Hyundai XG350 uit 2004.



Een paar meter verderop stond deze Eend.





Net buiten de camping stond deze Subaru Impreza.





Een Mercedes 230 TE uit 1991.



Een Duitse Citroën C6.

 
Afgelopen vrijdag ben ik een dagje naar de hoofdstad Luxemburg gegaan.
De eerste bijzondere auto die ik zag was deze Mercedes W116 uit het nabij gelegen Trier.



Een Aston Martin Vantage.



Een Citroën C5 Tourer Carlsson.



Een Alfa Romeo Spider.





Een Porsche 911 Carrera.





Een Bentley Continental Flying Spur 6.0 W12.



Een Mercedes C63 AMG.



Een Eendje.



Toen het begon te regenen zag ik deze Alfa Romeo Spider van het laatste type (1990-1994).





Hoewel de 440, 460 en 480 in Nederland zijn gebouwd, heb ik nog nooit een 460 met Nederlands kenteken gefotografeerd. Dit is pas de tweede 460 die ik heb vastgelegd (de eerste was een Belgisch exemplaar in Antwerpen).





Een Pontiac Firebird in de stromende regen.



De enige Volvo Amazon die ik in Luxemburg heb gezien.



 
Een Lada Niva.



Een Rover P6 2000 TC.





Een Citroën Traction Avant.



Een Kevertje.



Een Porsche 911 Carrera 4S.



Een hele nette Renault 4 GTL uit een van de laatste productiejaren.



Een Belgische MG B.



Een BMW 323i (E21).





Terwijl ik deze Mitsubishi Starion 2.0L EX Turbo uit 1983 stond te fotograferen, werd ik 'betrapt' door de verkoper. Hij wilde heel graag mijn BX overnemen. Na even getwijfeld te hebben, heb ik hem vriendelijk bedankt.
Dit is trouwens de eerste Starion die ik voor de lens kreeg.





Een Pontiac Firebird.



Tijdens mijn terugreis kwam ik bij Spa in enorme files terecht, omdat er net die dag een Formule 1 werd gehouden.
Ook dit duo van Borgward Isabella's kwam in de file terecht...



 
Wat spots uit Frankrijk dit jaar, kwantitatief niet zo best, maar kwalitatief wel imo ( ;) )

Nog in Nederland, 3 Zwitserse DKW's:

DKW Monza by Stefan van Wijnen, on Flickr

DKW Monza by Stefan van Wijnen, on Flickr

Auto Union-DKW 1000 Universal by Stefan van Wijnen, on Flickr

Auto Union-DKW 1000 Universal by Stefan van Wijnen, on Flickr

Auto Union 1000 Sp by Stefan van Wijnen, on Flickr

In Souillac (Lot) een Renault 18 Break met nog zijn originele oude kenteken:

Renault 18 GTL Break by Stefan van Wijnen, on Flickr

Renault 18 GTL Break by Stefan van Wijnen, on Flickr

In Brive-la-Gaillarde een Peugeot 404 Pickup:

Peugeot 404 Pick-up by Stefan van Wijnen, on Flickr

Peugeot 404 Pick-up by Stefan van Wijnen, on Flickr

Terug in Souillac één van de twee Citroën Méhari's in deze kleurstelling die daar rondreden, de andere heb ik niet kunnen fotograferen:

Citroën Méhari by Stefan van Wijnen, on Flickr

Citroën Méhari by Stefan van Wijnen, on Flickr

In het (vrijwel uitgestorven) dorpje Jugeals-Nazareth viel mijn ook op een verlaten schuurtje waarin ik (door een raampje) een Lancia Delta zag staan. Even eromheen lopen loonde, want de voordeuren waren open en omdat er niemand te bekennen was ben ik maar gewoon naar binnen gelopen. Daar stond het volgende:

Autobianchi A112:

Autobianchi A112 by Stefan van Wijnen, on Flickr

Autobianchi A112 by Stefan van Wijnen, on Flickr

En een groepje Italiaanse en Franse klassiekers, te weten een Fiat 124 Sport, Renault 5 GT Turbo, Lancia Delta, Citroën Acadiane en een Renault 6:

Fiat 124 Sport & Citroën Acadiane by Stefan van Wijnen, on Flickr

Helaas een slechte foto vanwege de belichting, maar het is de enige waar de Delta een beetje opstaat:

Fiat 124 Sport & Renault 5 GT Turbo & Lancia Delta by Stefan van Wijnen, on Flickr

Fiat 124 Sport & Renault 5 GT Turbo by Stefan van Wijnen, on Flickr

De Fiat was voor mij toch wel de topper van het stel:

Fiat 124 Sport by Stefan van Wijnen, on Flickr

En nog een bescheiden blik op de Acadiane en R6:

Citroën Acadiane & Renault 6 by Stefan van Wijnen, on Flickr

In hetzelfde dorpje stondn onder een afdak deze Renault Goelette, samen met twee R4'tjes en een Mercedes 190 (en een Renault Fuego, maar die is op de foto niet te zien en de hond die daar rondliep zag er niet erg vriendelijk uit, dus ik ben maar niet verder gelopen):

Renault Goelette & 2x R4 by Stefan van Wijnen, on Flickr

In Domme een eerste type Citroën Visa:

Citroën Visa Club by Stefan van Wijnen, on Flickr

Citroën Visa Club by Stefan van Wijnen, on Flickr

En deze 2CV (die daar nog vrij veel rondrijden) die zich echter goed leende voor een wat artistiekere foto en daardoor toch op de plaat mocht:

Citroën 2CV by Stefan van Wijnen, on Flickr

Tijdens een rondrit door de omgeving kwamen we in het plaatsje Camps-Saint-Mathurin-Léobazel, opnieuw vrijwel volledig uitgestorven (ik heb er maar één mens gezien) maar wel voorzien van 2 leuke Franse oudjes.

De Renault 21 zie je daar nog vrij veel, maar deze strakke Phase 1 Sedan mocht toch op de foto. Maar goed ook, want medeforummer rzasa kon me vertellen dat het een bijzondere uitvoering is:

Renault 21 RX Injection by Stefan van Wijnen, on Flickr

Nog geen tien meter verderop stond deze trieste, achtergelaten Simca 1000 Rallye 1:

Simca 1000 Rallye 1 by Stefan van Wijnen, on Flickr

Simca 1000 Rallye 1 by Stefan van Wijnen, on Flickr

Simca 1000 Rallye 1 by Stefan van Wijnen, on Flickr

Op de terugweg in Sousseyrac-en-Quercy stond de topspot van de vakantie, een Chrysler Avenger 1.3 GL Estate (1976-1979). Een zeer zeldzame auto, zelfs in het VK, waar ze zijn gebouwd. De sedan-uitvoering is al zeldzaam, maar de stationwagon gaat daar nog overheen. Deze stond er niet bepaald in showroomstaat bij, maar dat deed geen afbreuk aan hoe blij ik was met deze spot:

Chrysler Avenger 1.3 GL Estate by Stefan van Wijnen, on Flickr

Chrysler Avenger 1.3 GL Estate by Stefan van Wijnen, on Flickr

Chrysler Avenger 1.3 GL Estate by Stefan van Wijnen, on Flickr

Later die dag in een gehucht vlakbij Carennac nog deze Renault Dauphinoise gespot die er zo te zien al een tijdje stond, hij had zelfs nog een oud geschilderd kenteken achter:

Renault Dauphinoise by Stefan van Wijnen, on Flickr

Renault Dauphinoise by Stefan van Wijnen, on Flickr

En als laatste, in Autoire nog deze jaren '60-2CV gespot, eens wat anders dan al die late jaren '80-dingen:

Citroën 2CV by Stefan van Wijnen, on Flickr

Citroën 2CV by Stefan van Wijnen, on Flickr
 
929V6 zei:
Dan heb je niet goed opgelet.

Heel scherp. ;) Die Amazons stonden echter bij een garage die zijn deuren enkele maanden geleden had gesloten (www.alcar.lu).

@Stefan: heerlijke vakantiespots! (y)
 
XBXG zei:
Ter ere van de 20e verjaardag van de BX Club Nederland (en de 35e verjaardag van de Citroën BX) ben ik vorige week naar Luxemburg geweest.
Niet heel erg exotisch, maar wat is dat kleine landje toch mooi, en het is zooo dichtbij!
Wat mij opviel, is dat er eigenlijk geen dagelijkse klassiekers rijden. Er zijn wel klassiekers, maar die slapen blijkbaar in garages.
In een week tijd heb ik toch enkele leuke auto's weten te fotograferen.
[/url]

Het is een hartstikke mooi land. Ik heb er een jaar gewoond (in Mondorf-les-Bains, aan de Franse grens) en gewerkt (in Bascharage) en erg genoten daar. Algemeen zijn er weinig oudere auto's in Luxemburg op de weg te zien. Zeg maar 10 jaar of ouder. De uistekende economie en lage autoprijzen zorgen ervoor dat men al vrij snel een nieuwe of jonge auto aanschaft. Na inruil gaan de auto's dan veelal naar Wallonie. Wanneer dat niet gebeurd wordt ermee gereden tot ze klassiek zijn maar dat is veel zeldzamer dan bij ons. De weerscondities in de winter zijn ook iets heftiger dan bij ons (in de Ardennen ligt er toch wel vaak behoorlijk sneeuw en in de lagere gebieden ook).

Ik heb in mijn tijd daar wel verschillende autoliefhebbers ontmoet en bij sommige ook een blik in de opslag mogen werpen. Dan staat er vaak wel mooi spul. Zo is er daar een oud collega die 40 a 50 SAAB's heeft. Zijn ambitie is om van elke modelvariant er een te hebben.
Een andere collega een beetje gesproken (mijn Frans is beperkt) die voor 3 maanden in de zomer elke dag met zijn Lotus Esprit Turbo uit de jaren '80 naar het werk kwam. Rest van het jaar in de stalling.

In Februari of Maart is er ook een kleine klassieker beurs in Luxemburg Expo Center waar dan alleen weer nauwelijks youngtimers zijn. Verder zijn er in de zomer grote evenementen voor Corvette's en aan de Moezel voor Amerikaanse auto's algemeen.
 
Engineer2 zei:
Zo mooi is dat zo'n 2CV met een in 2en geknipte kentekenplaat en het lampje in het midden. Ik heb ze dit jaar ook af en toe zien rijden in Frankrijk en het is echt een blik terug in de tijd. Eigenlijk wel jammer dat bij invoer in Nederland dit altijd aangepast moet worden.

Op in NL ingevoerde exemplaren heb ik het toch ook wel gezien, doorgaans wordt er vast niet moeilijk over gedaan.
 
Onderweg naar Luxemburg dit nog tegen gekomen

892238658750.jpg
556288992000.jpg
1653649344000.jpg




Op de terug weg weer helemaal volgegooid in Luxemburg

1781480790000.jpg


Deze 02 kwamen we bij weert tegen

937185876000.jpg
 
Engineer2 zei:
XBXG zei:
Ter ere van de 20e verjaardag van de BX Club Nederland (en de 35e verjaardag van de Citroën BX) ben ik vorige week naar Luxemburg geweest.
Niet heel erg exotisch, maar wat is dat kleine landje toch mooi, en het is zooo dichtbij!
Wat mij opviel, is dat er eigenlijk geen dagelijkse klassiekers rijden. Er zijn wel klassiekers, maar die slapen blijkbaar in garages.
In een week tijd heb ik toch enkele leuke auto's weten te fotograferen.
[/url]

Het is een hartstikke mooi land. Ik heb er een jaar gewoond (in Mondorf-les-Bains, aan de Franse grens) en gewerkt (in Bascharage) en erg genoten daar. Algemeen zijn er weinig oudere auto's in Luxemburg op de weg te zien. Zeg maar 10 jaar of ouder. De uistekende economie en lage autoprijzen zorgen ervoor dat men al vrij snel een nieuwe of jonge auto aanschaft. Na inruil gaan de auto's dan veelal naar Wallonie. Wanneer dat niet gebeurd wordt ermee gereden tot ze klassiek zijn maar dat is veel zeldzamer dan bij ons. De weerscondities in de winter zijn ook iets heftiger dan bij ons (in de Ardennen ligt er toch wel vaak behoorlijk sneeuw en in de lagere gebieden ook).

Ik heb in mijn tijd daar wel verschillende autoliefhebbers ontmoet en bij sommige ook een blik in de opslag mogen werpen. Dan staat er vaak wel mooi spul. Zo is er daar een oud collega die 40 a 50 SAAB's heeft. Zijn ambitie is om van elke modelvariant er een te hebben.
Een andere collega een beetje gesproken (mijn Frans is beperkt) die voor 3 maanden in de zomer elke dag met zijn Lotus Esprit Turbo uit de jaren '80 naar het werk kwam. Rest van het jaar in de stalling.

In Februari of Maart is er ook een kleine klassieker beurs in Luxemburg Expo Center waar dan alleen weer nauwelijks youngtimers zijn. Verder zijn er in de zomer grote evenementen voor Corvette's en aan de Moezel voor Amerikaanse auto's algemeen.

Bedankt voor de toelichting. Dat van de lage autoprijzen wist ik niet.
 
Georgie. Was van plan een dagje te wijden aan auto's (vooral Sovjet blik, en een enkele Japanse import exoot) op de plaat te zetten door rondlopen, niet van gekomen helaas.

edit: nog een foto van de telefoon geschud, een JAC S3. Nieuw groots aangepakt taxi bedrijf met Chinese steun.

36863706211_7a21a23839_b.jpg
 
Ja, daar heeft ie wel heel erg veel weg van. Zelfde proporties, ramen, en algehele verschijning. Als je niet beter kijkt of zou weten zou je denken dat er het verkeerde badge op zit.
 
Zo, vakantie naar Italië zit erop.
Op weg richting de Duitse grens:
36626147580_1ee1f050aa_b.jpg

En in Duitsland
36626153590_6616543d43_b.jpg

36818193876_ef43ce6791_b.jpg

Bij ons halverwege-hotel in Lörrach
36626139460_414997cee2_b.jpg

In Italië
36187824164_7a58401a82_b.jpg

Vlakbij ons hotel in Genova
37023387385_ecd6392854_b.jpg

36852159492_8fa4cd2e8b_b.jpg

Onderweg naar La Spezia
36898671062_3f6653395e_b.jpg

In de parkeergarage van Siena
37006250681_208b2fdc8c_b.jpg

37007147291_818b594e45_b.jpg

Bij San Gimignano ligt "Galerie Peugeot". Helaas enkel op afspraak geopend, en het lukte me niet om in contact te komen.
36751801790_967abb04d6_b.jpg

36313218984_f824fdc8e2_b.jpg

Onderweg naar Lucca eerst deze trieste Gamma gezien
36790954790_1f149774c6_b.jpg

36374487303_fb25943dbd_b.jpg

En een paar km verderop het klapstuk!
36374580923_ab84da5675_b.jpg

36374599453_88135281a6_b.jpg

36794353920_07e6a2e67e_b.jpg

37049839741_98c99a5da9_b.jpg

37020329132_2facd16153_b.jpg

37075768036_76b1b7fa3b_b.jpg

37192145975_c0fc67d825_b.jpg

37123794241_156a60eb17_b.jpg

37002084866_1a1db5c203_b.jpg

36451659093_4dc52b731a_b.jpg

37075767826_3c75cc2667_b.jpg

37266393485_83ee3f583b_b.jpg

37075767296_32aa551d0a_b.jpg

37123795251_6f4c2c9c69_b.jpg

37075767546_eee74c7860_b.jpg

36451657953_83e3b8e32f_b.jpg

37123791801_fda138f459_b.jpg

37075764496_88ab7dd5af_b.jpg

37266389945_deaf6fa7af_b.jpg

36378476253_73126b3ec1_b.jpg

37075767836_0f9251a388_b.jpg

37123795171_664e7e14b9_b.jpg

37075763106_00e4af9564_b.jpg

36451800003_36284fa11d_b.jpg

37123947231_6df40f114d_b.jpg

37266578065_e5ef370990_b.jpg

37123947171_b3012775f6_b.jpg

37094008702_96e108a321_b.jpg

36451799963_7837641e1d_b.jpg

37094009322_6059f3a7b3_b.jpg

37075922216_ff57075ed6_b.jpg

36451799633_c94429337a_b.jpg

36428692414_654e4111f0_b.jpg

36791021000_eb752def7e_b.jpg

37123947281_b123226b80_b.jpg

In Lucca
36374484413_5abaa4cc20_b.jpg

Hé, een Nederlandse Volvo
36374479773_20c96b5035_b.jpg

In Pontedera
37188539365_8801b8580b_b.jpg

37188543005_ed119d526e_b.jpg

36374469803_f5a42244f8_b.jpg

36998689126_1db1c71be1_b.jpg

Terugweg vlakbij Milaan
36407198374_10d4b0c479_b.jpg

36407211964_0d28eaef4d_b.jpg

In Todtnau, bij de Feldberg
36846701280_e2da14d306_b.jpg

In de richting van Karlruhe
36407281954_25ec0398d5_b.jpg


Gr Jeroen
 
Héél bijzonder spul op die sloperij (of eigenlijk is "autokerkhof" toepasselijker want veel gesloopt lijkt er niet te worden), verder ook leuke foto's!
 
Wat een juweeltjes op dat autokerhof, je vraagt je af waarom de auto's daar (al jaren) zo staan.
 
Dit jaar met de auto naar Wales geweest en hoopte nog oude auto's van engelse makelij te zien, Wolseley, Hillman, Sunbeam, Chrysler, Austin etc.. Helaas alleen een slecht onderhouden Morris Minor gezien en een paar recentere Rovers. Niks bijzonders verder.

Gelukkig stonden op de parking van het British Motor Museum wel mooie oudere Rover exemplaren, waarvan die 800 met nederlandse platen bekend voorkwam. Die is van een autojournalist bleek al snel.

IMG_3093 by J Fastlane, on Flickr

IMG_3094 by J Fastlane, on Flickr

IMG_3096 by J Fastlane, on Flickr

IMG_3097 by J Fastlane, on Flickr

IMG_3098 by J Fastlane, on Flickr

In het een museum een leuke collectie van engelse wagens. Ook prototypen, bijzonder interessant.

Austin Metro sedan:


IMG_3160 by J Fastlane, on Flickr

Prototype van Triumph, doet me aan een Citroën denken:

IMG_3169 by J Fastlane, on Flickr

Als je in de buurt bent van Gaydon, een aanrader.
 
Geinig, die Austin Metro saloon concept is geniaal: ik heb een zwak voor kleine sedan-modellen (via google kom ik ook nog een 4-deurs versie tegen)
 
Ha, diezelfde zaterdag hebben wij ook over het parkeerterrein van Gaydon gelopen.

IMG_20170812_150556 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_150539 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_150414 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_150325 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_144033 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_143723 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_143529 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_143346 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_141820 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_141433 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_133404 by pytrik heideman, on Flickr

IMG_20170812_133347 by pytrik heideman, on Flickr

Het museum hebben we dit keer niet gedaan omdat we een hond bij ons hadden, en er, heel onengels, geen facaliteiten voor honden waren.

Jammer want zo te zien is de collectie behoorlijk uitgebreid ten opzichte van 5 jaar geleden.
 
Het afgelopen jaar ben ik een paar keer in het buitenland geweest, zoals een aantal wel hebben gezien op Flickr. Een van de meest bijzondere bestemmingen was Libanon. Met een camera meestal bij de hand, leverde dit een paar geinige autogerelateerde foto's op. Hierbij een samenvatting. Het gehele album vind je hier.

Datsun Bluebird by Rob, on Flickr

Honda Civic sedan by Rob, on Flickr

Chevrolet Celebrity 2.8 by Rob, on Flickr

Datsun 160B by Rob, on Flickr

Toyota Carina DX by Rob, on Flickr

Honda Civic by Rob, on Flickr

Peugeot 505 GR by Rob, on Flickr

Renault 18 Break by Rob, on Flickr

Toyota Cressida by Rob, on Flickr

Citroën CX 25 GTi by Rob, on Flickr

Honda Accord by Rob, on Flickr

Datsun Bluebird Wagon by Rob, on Flickr

BMW 320 (E21) by Rob, on Flickr

Toyota Carina DX Coupé by Rob, on Flickr

Volkswagen Golf GLS by Rob, on Flickr

Toyota Tercels 4WD Wagon by Rob, on Flickr

BMW 323i (E21) & Renault 9 & Peugeot 505 by Rob, on Flickr

Daihatsu Charmant 1600 LE - taxi by Rob, on Flickr

Volvo 244 DL by Rob, on Flickr

Subaru 1800 GLF Automatic by Rob, on Flickr

Peugeot 604 by Rob, on Flickr

BMW 3-series (E21) by Rob, on Flickr

Fiat 132 by Rob, on Flickr

Honda Quintet - taxi by Rob, on Flickr

Shanghai Maple Marindo 1.5 L 303 CSI by Rob, on Flickr

Toyota Cressida DX Wagon by Rob, on Flickr

Peugeot 505 GTI & Peugeot 505 GTI & Renault 5 by Rob, on Flickr

Honda Civic Wagon by Rob, on Flickr

BMW 2800 (E3) by Rob, on Flickr

Citroën GSA Pallas C-Matic by Rob, on Flickr

MY94 Chevrolet Caprice by Rob, on Flickr

Nissan Sentra Wagon & BMW 528i (E12) by Rob, on Flickr

Samsung SM5 by Rob, on Flickr

Buick Century by Rob, on Flickr

Mitsubishi Galant by Rob, on Flickr
 
En ik ga verder:

Austin Maxi 1750 by Rob, on Flickr

Volvo 740 by Rob, on Flickr

Volkswagen Parati 8-seater by Rob, on Flickr

Daewoo Super Salon by Rob, on Flickr

Chevrolet Lumina by Rob, on Flickr

Honda Accord (CH-spec) by Rob, on Flickr

Pontiac Sunbird SE by Rob, on Flickr

Renault 5 GTL by Rob, on Flickr

Renault 10 by Rob, on Flickr

Nissan Sentra Hatchback (US-spec) by Rob, on Flickr

Audi 100 by Rob, on Flickr

Volkswagen CrossFox by Rob, on Flickr

Toyota Celica 2000 by Rob, on Flickr

Fiat 127 Sport by Rob, on Flickr

Mazda 323 by Rob, on Flickr

Honda Accord Hatchback (CH-spec) by Rob, on Flickr

Opel Ascona Irmscher by Rob, on Flickr

Renault 12 by Rob, on Flickr

Volkswagen Golf & BMW 320 (E21) by Rob, on Flickr

Mitsubishi Colt by Rob, on Flickr

BMW 7-series (E23) by Rob, on Flickr

Volvo 244 DL & Honda Accord by Rob, on Flickr

Peugeot 505 SW8 (US-spec) by Rob, on Flickr

1985 Renault 18 GTX 4x4 Break by Rob, on Flickr

Honda Civic Shuttle 1.5i - taxi by Rob, on Flickr

Seat Ronda GL 1.2 by Rob, on Flickr

Infiniti Q45 by Rob, on Flickr

Toyota Carina by Rob, on Flickr

Datsun mi-Do by Rob, on Flickr

Buick Riviera by Rob, on Flickr

1984 Citroën BX 16 RS by Rob, on Flickr

Mazda 1200 De Luxe by Rob, on Flickr

Peugeot 505 by Rob, on Flickr

Nissan Stanza (US-spec) by Rob, on Flickr

Mitsubishi Lancer by Rob, on Flickr
 
En de laatste reeks voor nu:

Pontiac Tempest 3.1 by Rob, on Flickr

Mazda 626 Coupé by Rob, on Flickr

Morris 1100 by Rob, on Flickr

Renault 12 Toros by Rob, on Flickr

Nissan Bluebird - taxi by Rob, on Flickr

Fiat 132 2000 by Rob, on Flickr

Renault 12 Toros & Renault 12 by Rob, on Flickr

Geely GC2 by Rob, on Flickr

Alfa Romeo Giulietta 2.0 by Rob, on Flickr

Renault 18 by Rob, on Flickr

Autobianchi A112 by Rob, on Flickr

Volvo 244 by Rob, on Flickr

Fiat 132 by Rob, on Flickr

Opel Rekord Caravan by Rob, on Flickr

Lada Largus by Rob, on Flickr

Buick LeSabre by Rob, on Flickr

Mazda 626 by Rob, on Flickr

Plymouth Valiant by Rob, on Flickr

Mazda 626 (US-spec) by Rob, on Flickr

Nissan Sunny by Rob, on Flickr

Fiat 132 by Rob, on Flickr

Renault 12 TS by Rob, on Flickr

Honda Accord Hatchback by Rob, on Flickr

Toyota Carina Combi by Rob, on Flickr

1965/66 Ford F-250 by Rob, on Flickr

Chevrolet Blazer by Rob, on Flickr

Toyota Tercel 4WD Wagon by Rob, on Flickr

Buick Riviera by Rob, on Flickr

Mitsubishi Colt GLX by Rob, on Flickr

Honda Accord 2.0i EX Aerodeck by Rob, on Flickr

Fiat 131 Supermirafiori by Rob, on Flickr

Mazda 929 GLX Hardtop by Rob, on Flickr

Toyota Corolla by Rob, on Flickr

Oldsmobile Ninety-Eight Regency Sedan by Rob, on Flickr

Datsun Sunny by Rob, on Flickr

Dit was het voor nu! Kun je niet wachten op de volgende post en wil je de overige 245 foto's uit dit album zien? Klik dan HIER! Nog steeds niet genoeg? Nou, dan kun je HIER het album vinden van deze maand, toen ik weer in Libanon was. Hier vind je ook deze korte timelapse:

Beirut traffic by Rob, on Flickr
 
Wow. Verschil in welvaart en/of autoprijzen betekent duidelijk dat daar nog van alles rondrijdt wat hier al decennia geleden naar de sloop ging, met een paar zichbare redenen voor de sloop. :) De extreem uitgedeukte E21 is het beste voorbeeld.

Best veel auto's die hier nooit geleverd zijn ook, erg gaaf.
 
D. Elzinga zei:
Geweldige foto's(y) Verkeer in Libanon staat te zien gelijk aan een soort van bangerracing op de openbare weg?;)

Dankje! Het bijzondere is dat de auto's grofweg uit twee soorten bestaat: ofwel zijn het oude, gedeukte wrakken, of het zijn nieuwe (dure) auto's. Behalve de stoffigheid, ziet die laatste groep er vaak piekfijn uit. De oude auto's hebben alleen een historie. En de Libanese historie is zeer bewogen, net als de auto's.
Het verkeer is heel chaotisch (de Nederlandse overheid waarschuwt er ook voor), maar wel stukken socialer dan in Nederland. Iedereen zal je ervoor laten, ook al steek je een snelweg over. Alleen schat men de risico's niet altijd even goed in.

Klassiekerrijder zei:
Wow. Verschil in welvaart en/of autoprijzen betekent duidelijk dat daar nog van alles rondrijdt wat hier al decennia geleden naar de sloop ging, met een paar zichbare redenen voor de sloop. :) De extreem uitgedeukte E21 is het beste voorbeeld.

Best veel auto's die hier nooit geleverd zijn ook, erg gaaf.

Ik zal het sterker vertellen, de witte CX GTI die je ziet staan, stond vorige week niet meer op dezelfde plek! Idem voor de GSA én die BMW. Je ziet er echt de grootste wrakken nog vrolijk rondrijden. En inderdaad, veel zeldzame auto's heb ik er gezien. Verschillende Quintets en Stanza's bijvoorbeeld, maar ook de exclusief voor het Midden-Oosten Chevrolet Lumina. Of wat te denken van een SAIPA 141, ofwel een Iraanse Kia Pride liftback!
 
Wow, wat een bizar afwisselend wagenpark! :eek:
En inderdaad een heleboel automodellen die ik nog niet eerder had gezien of zelfs nog nooit van had gehoord.
 
stoterstangen90 zei:
Ha, diezelfde zaterdag hebben wij ook over het parkeerterrein van Gaydon gelopen.

IMG_20170812_143529 by pytrik heideman, on Flickr

Het museum hebben we dit keer niet gedaan omdat we een hond bij ons hadden, en er, heel onengels, geen facaliteiten voor honden waren.

Jammer want zo te zien is de collectie behoorlijk uitgebreid ten opzichte van 5 jaar geleden.

Klopt Stoterstangen90, diezelfde zaterdag. Zie onze Civic staan(y).

Jammer dat jullie niet binnen mochten met de hond, heel onengels inderdaad, maar op het parkeerterrein stonden al leuke auto's.
 
Ontzettend leuk inderdaad (y) Ondanks dat het jammer is om die zeldzame wagens zo gehavend te zien vind ik het ook wel heel gaaf om ze sowieso nog in het straatbeeld te zien, niet als respectabele klassieker maar als echt gebruiksvoorwerp. Want ik denk dat de Libanezen die in die auto's rijden met een jaloers oog kijken naar al die dure wagens die er piekfijn uit zien haha.
Naar aanleiding van je informatie over het chaotische verkeer ging ik even verder kijken op internet, maar er staat op de website van de overheid dat er geen dieselauto's zijn toegestaan in Libanon?
 
Jeetje daar in Libanon,
Hoe houden ze ze rijdend?
Met wat voor onderdelen?
En vooral waarvandaan?
Zal wel een lekker allegaartje zijn.
Tussen de oudjes zitten ook wel een paar pareltjes, getuige de BMW 3 serie en een prachtige 505.
Leukste plaat vind ik de Achteroverleunende (dikke)Audi 100.
Bedankt voor het delen Rob(y)
 
Wat een geweldige spots en foto's Rob!
Persoonlijk vind ik dit soort "rijdende klassiekers in ultra-gebruikte staat" minstens zo leuk als de rijdende museumpareltjes die ik hier regelmatig tegenkom.
Libanon ziet er (zeker niet in de laatste plaats door die auto's) uit als een land waar ik mij (wél) thuis zou voelen.
Ik krijg bijna zin om een ticket te boeken.
 
Na ruim een maand heb ik eindelijk mijn foto's van mijn vakantie in Frankrijk eens geüpload. We begonnen in de Vogezen, dus veel Duits daar... Daarna een weekje Morvan. Meer Frans, maar nog niet ver zuidelijk genoeg voor de echte zooi. Het hele album vind je hier. Een selectie hieronder. :)


Volkswagen T2 1973 (BM-950-XC) by MilanWH, on Flickr


Mercedes 1513 Kurzhauber 1973 Camion grue (DD-113-DC) by MilanWH, on Flickr


Citroën C35 (68-SA-21) & Renault 5 campus 1983 (5201-UQ-06) by MilanWH, on Flickr


Rover 114 LD (9367-SF-58) by MilanWH, on Flickr

Gelukkig lag de vervaarlijk blaffende hond aan een lijntje, waardoor ik wel het terrein op durfde te sneaken voor deze foto. Van dichtbij begon het beest overigens ineens te kwispelen, ik heb het lieve ding maar even geknuffeld.

Épave: Simca Aronde by MilanWH, on Flickr


Peugeot 505 2.5D 1987 (DN-235-DR) by MilanWH, on Flickr

Je ziet nog steeds ladingen C15's in Frankrijk, maar dit is de enige die ik heb gezien met oude neus (met knipperlichten in de koplampen).

Citroën C15 1989 (7808-TH-71) by MilanWH, on Flickr

Als iemand weet wat dit is houd ik me aanbevolen. Ik kan er niets over vinden, dus waarschijnlijk een uniek zelfbouwdingetje op a-type-basis.

Citroën what? (4269-W-75) by MilanWH, on Flickr

De eigenaar van deze CX hoorde mijn BX remmen, achteruit rijden en met de deuren klepperen. Hij had in een andere garage ook een Traction onder een dikke laag stof staan.

Citroën CX Leader (400-SB-89) by MilanWH, on Flickr

Even een intrigerend paadje op lopen...

Épave: Fiat 238 Elnagh camper by MilanWH, on Flickr

Op de ochtend van vertrek reed ik de camping af, om midden in een oldtimerrally terecht te komen...

Mercedes w188 300SC & Jaguar E-Type by MilanWH, on Flickr


NSU Ro80 1974 (EH-079-ZZ) 1977 (AT-600-SQ) by MilanWH, on Flickr

Het hele album met alle autogerelateerde foto's van de vakantie: https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72157688635878865

We hebben ook een kleinschalig, privaat automuseum bezocht, het Musée de l'Automobile du Château de Montjalin. Iets met presidentiële auto's (van een paar Afrikaanse heersers, het spul van De Gaulle hebben ze verkocht), wat schuurvondsten en nog wat random spul. Wel geinig: https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72157689041412726 .

En natuurlijk de Schlumpf-collectie, aangezien we in de Vogezen waren. Dat moet je als liefhebber van oude auto's gezien hebben. Maar omdat dat een bekende attractie is en alles al wel online te vinden is, upload ik daarvan maar een paar foto's: https://www.flickr.com/photos/48535413@N06/albums/72157686843378210 .
 
Terug
Bovenaan