Wat spots uit Frankrijk dit jaar, kwantitatief niet zo best, maar kwalitatief wel imo (

)
Nog in Nederland, 3 Zwitserse DKW's:
DKW Monza by
Stefan van Wijnen, on Flickr
DKW Monza by
Auto Union-DKW 1000 Universal by
Auto Union-DKW 1000 Universal by
Auto Union 1000 Sp by
In Souillac (Lot) een Renault 18 Break met nog zijn originele oude kenteken:
Renault 18 GTL Break by
Renault 18 GTL Break by
In Brive-la-Gaillarde een Peugeot 404 Pickup:
Peugeot 404 Pick-up by
Peugeot 404 Pick-up by
Terug in Souillac één van de twee Citroën Méhari's in deze kleurstelling die daar rondreden, de andere heb ik niet kunnen fotograferen:
Citroën Méhari by
Citroën Méhari by
In het (vrijwel uitgestorven) dorpje Jugeals-Nazareth viel mijn ook op een verlaten schuurtje waarin ik (door een raampje) een Lancia Delta zag staan. Even eromheen lopen loonde, want de voordeuren waren open en omdat er niemand te bekennen was ben ik maar gewoon naar binnen gelopen. Daar stond het volgende:
Autobianchi A112:
Autobianchi A112 by
Autobianchi A112 by
En een groepje Italiaanse en Franse klassiekers, te weten een Fiat 124 Sport, Renault 5 GT Turbo, Lancia Delta, Citroën Acadiane en een Renault 6:
Fiat 124 Sport & Citroën Acadiane by
Helaas een slechte foto vanwege de belichting, maar het is de enige waar de Delta een beetje opstaat:
Fiat 124 Sport & Renault 5 GT Turbo & Lancia Delta by
Fiat 124 Sport & Renault 5 GT Turbo by
De Fiat was voor mij toch wel de topper van het stel:
Fiat 124 Sport by
En nog een bescheiden blik op de Acadiane en R6:
Citroën Acadiane & Renault 6 by
In hetzelfde dorpje stondn onder een afdak deze Renault Goelette, samen met twee R4'tjes en een Mercedes 190 (en een Renault Fuego, maar die is op de foto niet te zien en de hond die daar rondliep zag er niet erg vriendelijk uit, dus ik ben maar niet verder gelopen):
Renault Goelette & 2x R4 by
In Domme een eerste type Citroën Visa:
Citroën Visa Club by
Citroën Visa Club by
En deze 2CV (die daar nog vrij veel rondrijden) die zich echter goed leende voor een wat artistiekere foto en daardoor toch op de plaat mocht:
Citroën 2CV by
Tijdens een rondrit door de omgeving kwamen we in het plaatsje Camps-Saint-Mathurin-Léobazel, opnieuw vrijwel volledig uitgestorven (ik heb er maar één mens gezien) maar wel voorzien van 2 leuke Franse oudjes.
De Renault 21 zie je daar nog vrij veel, maar deze strakke Phase 1 Sedan mocht toch op de foto. Maar goed ook, want medeforummer rzasa kon me vertellen dat het een bijzondere uitvoering is:
Renault 21 RX Injection by
Nog geen tien meter verderop stond deze trieste, achtergelaten Simca 1000 Rallye 1:
Simca 1000 Rallye 1 by
Simca 1000 Rallye 1 by
Simca 1000 Rallye 1 by
Op de terugweg in Sousseyrac-en-Quercy stond de topspot van de vakantie, een Chrysler Avenger 1.3 GL Estate (1976-1979). Een zeer zeldzame auto, zelfs in het VK, waar ze zijn gebouwd. De sedan-uitvoering is al zeldzaam, maar de stationwagon gaat daar nog overheen. Deze stond er niet bepaald in showroomstaat bij, maar dat deed geen afbreuk aan hoe blij ik was met deze spot:
Chrysler Avenger 1.3 GL Estate by
Later die dag in een gehucht vlakbij Carennac nog deze Renault Dauphinoise gespot die er zo te zien al een tijdje stond, hij had zelfs nog een oud geschilderd kenteken achter:
Renault Dauphinoise by
Renault Dauphinoise by
En als laatste, in Autoire nog deze jaren '60-2CV gespot, eens wat anders dan al die late jaren '80-dingen:
Citroën 2CV by
Citroën 2CV by