Vaartland.nl

Gelukkig zijn er ook veel met mij eens. Gene die hard terug reageren zijn ook verkopers wat ik merk aan hun verhaal. Ook al weet ik dat ik ongelijk krijg ik ga door. Ik ben hier niet zomaar binnen gevallen. Ik keek op forums waar ik mijn klacht kon doen 1 daarvan kwam ik uit op autoweek. Sommige laten het bij zitten gaan door maar ik juist vecht terug ook al is het nadelig voor mij

MWH zei:
Ali 5603432 zei:
Ik merk dat sommige medewerkers van Vaartland hier ook op reageren 😂zielig
Mensen delen je mening niet dus moeten ze er wel iets mee te maken hebben? Complottheorieën vallen ook goed bij je zeker? o_O Ik zie hier alleen maar mensen reageren die bewijsbaar al langer meelopen op dit forum en ik durf te garanderen dat ze geen belang hebben bij een uitkomst van jouw geschil. Dit in tegenstelling tot jouzelf, die hier binnen komt vallen en zonder een rechtsgeldige poot om op te staan een bedrijf gaat zwartmaken. Niet bepaald sympathiek. Ga vooral door met procederen, zoals velen hier al zeggen heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee.

Lol dat zijn geen verkopers.... als een auto (lak) schade heeft gehad, dan gaan ze echt niet de gehele auto opnieuw overspuiten. Dus ja als je goed kijkt kun je dat inderdaad zien.

Sorry dat ik het zeg: maar ze gaan dat echt niet naar jouw tevredenheid oplossen en zeggen gewoon, dat het in de toleranties ligt. Met andere woorden je moet het maar slikken. Ik hoop voor jou dat je de auto total-loss rijdt, want mocht je ooit een (lak) schade laten herstellen, dan gaan ze echt niet je hele auto overspuiten.

Vroeger werkte ik in mijn vakanties bij een grote dealer, zelfs nieuwe auto's kwamen soms met transportschade binnen. Een ongelukje zit immers in een heel klein hoekje. Bij een 4 jaar gebruikte auto is het niet raar als er delen in verband met schade of steenslag gespoten zijn. Het was best aardig gedaan want je zag het pas na een jaar.

Vaartland is een grote occasion handelaar, waar je naar mijn mening gewoon goed kan slagen. Vaak zijn de auto's goedkoper dan bij een dealer, veel is ex lease, en vaak vrij intensief gebruikt. De ene auto is gewoon wat netter en beter dan de ander.

Als je na een jaar pas de schadereparatie ontdekt, dan zou ik er vooral heel rustig ingaan, met emotie bereik je vaak helemaal niets.
Je had veel meer kans van slagen als je de gerepareerde schade vlak na aankoop had ontdekt, nu geef ik je niet veel kans meer dat Vaartland zich geroepen voelt om het spuitwerk te herstellen.

Ali 5603432 zei:
Gelukkig zijn er ook veel met mij eens. Gene die hard terug reageren zijn ook verkopers wat ik merk aan hun verhaal. Ook al weet ik dat ik ongelijk krijg ik ga door. Ik ben hier niet zomaar binnen gevallen. Ik keek op forums waar ik mijn klacht kon doen 1 daarvan kwam ik uit op autoweek. Sommige laten het bij zitten gaan door maar ik juist vecht terug ook al is het nadelig voor mij

MWH zei:
Ali 5603432 zei:
Mensen delen je mening niet dus moeten ze er wel iets mee te maken hebben? Complottheorieën vallen ook goed bij je zeker? o_O Ik zie hier alleen maar mensen reageren die bewijsbaar al langer meelopen op dit forum en ik durf te garanderen dat ze geen belang hebben bij een uitkomst van jouw geschil. Dit in tegenstelling tot jouzelf, die hier binnen komt vallen en zonder een rechtsgeldige poot om op te staan een bedrijf gaat zwartmaken. Niet bepaald sympathiek. Ga vooral door met procederen, zoals velen hier al zeggen heb je uiteindelijk alleen jezelf ermee.
Lol, ik pak even een zak popcorn. Best vermakelijk de manier waarop TS kritiek interpreteert.

ene die hard terug reageren zijn ook verkopers wat ik merk aan hun verhaal. Ook al weet ik dat ik ongelijk krijg ik ga door. Ik ben hier niet zomaar binnen gevallen. Ik keek op forums waar ik mijn klacht kon doen 1 daarvan kwam ik uit op autoweek. Sommige laten het bij zitten gaan door maar ik juist vecht terug ook al is het nadelig voor mij

Ik zit al iets van 15 jaar op dit forum, sommigen kennen mij ook persoonlijk. Ik ben geen verkoper noch werk ik bij vaartland.

Ik bewonder je vastberadenheid en vechtlust, maar zoals ik eerder zei

Als jij (of je advocaat, rechtsbijstand, expert) zegt "jullie hebben destijds beloofd dat de auto absoluut geen schade had"

en vaartland zegt "dat hebben we niet beloofd"

en je zegt weer "wel" en vaarland zegt "niet"

En dan? Dan houd het toch al op. Er valt niets te vechten of te procederen

AsconaGT zei:
Inderdaad, beginnen met oplichters verslechterd de zaak voor jou. zoals hierboven gezegd zou ik langs gaan, hen rustig confronteren hier mee. je hebt niets op papier staan dus je staat ronduit zwak. je hebt geen bewijstlast, zeker een jaar na dato valt er weinig meer te eisen.

Nou, er bestaat zoiets als non-conformiteit. Je mag van een voertuig van 4 of 5 jaar oud verwachten dat de lak er niet van afbladdert. Ook als deze is bijgespoten. Misschien zelfs wel juist als deze tussentijds is bijgespoten want het hoort vakwerk te zijn geweest. Bovendien geldt de verplichting van een professionele verkoper om de klant eerlijk te informeren meer dan de verplichting van een leek om kritisch te kijken naar een voertuig. Je bent immers een leek, de ander is dat niet. Als er wordt gevraagd of er schade is geweest en men zegt nee, terwijl het tegendeel waar blijkt, dan wordt het een zware dobber voor de handelaar om daar onderuit te komen.

Het is alleen wel een kwestie van je recht krijgen in een geval als deze. Het begin is hier om door een onafhankelijke expert een oordeel te verkrijgen over de staat van het voertuig en de mogelijke kosten om dit probleem op te lossen naar tevredenheid. Dat is natuurlijk uitgaande van een situatie waarin Ali Cijfers niet met de auto langs gaat om in een goed gesprek tot een oplossing te komen.

michel1975 zei:
Ali 5603432 zei:

MWH zei:
Ali 5603432 zei:
Lol, ik pak even een zak popcorn. Best vermakelijk de manier waarop TS kritiek interpreteert.

Dan heb ik nog wel een topic tip voor je. In topic sfeer op het forum gaat het nu ook even helemaal los. Dus nog maar even naar de ah of aldi voor extra popcorn inslaan.

Gullwing zei:
michel1975 zei:

ah weer terug? Sleurhut weer in de garage ? :)
Eentje voor de deur, de ander nog op de camping:)

Auto encyclopedie zei:
michel1975 zei:
Ali 5603432 zei:

MWH zei:
Ali 5603432 zei:

Dan heb ik nog wel een topic tip voor je. In topic sfeer op het forum gaat het nu ook even helemaal los. Dus nog maar even naar de ah of aldi voor extra popcorn inslaan.
Thx voor de tip:)

Beste Ali, ook ik geef je géén kans, maar ga fijn procederen. En nee, ik werk niet bij Vaartland, ben géén verkoper. Maar rij al auto vanaf 1985, en heb op auto gebied wel vaker het deksel op m’n neus gehad. Daar leer je van (y)

Ik zou Vaartland helemaal sue-en! Conformiteitsbeginsel betekent bij een auto dan deze gewoon nieuw moet zijn, ook al heeft hij maar 500 pleuries gekost. Helemaal kaalplukken die handel!

Ik zou graag wat meer info willen. Leeftijd vd auto kennen we maar de km stand en een foto van de schade zou ook mooi zijn. Als ik autoverkoper was zou ik de bewijslast bij jou neerleggen na een jaar rijden.
In een jaar heb jij 365 dagen de tijd gehad om schade te rijden of op te lopen. Toon maar aan dat dit niet zo was. Ik geef je weinig kans maar als je de financiele middelen hebt om te voor het gerecht te halen dan wens ik je veel plezier en een lange adem.

Terug
Bovenaan