Update Skoda Kodiaq en wat nieuws

Wat is de beste optie??

• Totaal aantal stemmers
    36
  • Opiniepeiling gesloten .
der Magistrat zei:
Precies, heerlijke kleur!
Wel leuk dat je nog niet weet op wat voor auto je die kleur zal aantreffen (gezien de facelift). :)

Idd daarom heb ik het wagenpark gevraagd om meer info te geven over de facelift.
Ook ivm eventuele nieuwe basis uitrusting en opties en misschien wel een nieuwe kleur of velgen.

Ach en een risico durf ik wel te nemen alleen zwerven er erg veel foto’s rond het internet en hoop dat ze me daarover meer info kunnen sturen

PS wel een giller dat de co2 uitstoot sinds 01-07 aanzienlijk is verhoogd van 114 naar 147 o_O dus officieel mag ik hem eigenlijk niet meer

Toch bizar, bij meerdere Peugeot dealers geweest en contact gehad met Peugeot Nederland en niemand kan me iets laten zien van de facelift.

Allen weten wel dat hij rond november in productie gaat alleen niemand kon er iets over zeggen :rolleyes:

Een aantal verkopers konden mij wel vertellen dat de uitvoeringen compleet over de kop gingen.
Verder nu hoofdzakelijk pakketten die je kon bestellen en niet meer individuele opties.

Ben benieuwd hoe die er dan uit komt te zien met mijn geselecteerde opties
De verkopers konden mij wel verzekeren dat dit wel goed kwam.

Toch had ik het idee dat een aantal toch meer wisten, begon toch door te vragen en kreeg toch wel een beetje een bevestiging dat de 3D uit de 2008 nu ook straks in de 3008 zat .....

^^^ Dat laatste, daar kan je wel vanuit gaan. Komt toch ook in de 308 die net opgefrist is? (als ik het goed gelezen heb)

Pas maar op.. de bestelorder ligt nu ergens 'ter zijde' in het systeem.. want de fabriek accepteert de specs dadelijk niet.. vanwege de modeljaarwisseling... OF ze sparen alle rode 3008 op om er de laatste batch van het huidige model mee te maken ;)

Je kan beter vragen naar de datum van productiesluiting van het huidige model en de openstelling van het nieuwe model, want pas dan kan jouw keuze weer correct in het order/productiesysteem geplaatst worden zodat er een koppeling met een productieplaats ontstaat.

Barri zei:
Bobbeltje zei:
speedtouch zei:
Bestaat er niet de mogelijkheid, de leaseperiode van de huidige auto tot januari te verlengen? De leasemij heeft toch zelf de 'fout' gemaakt?

Nee het waren onze grote vrienden van Volkswagen Pon Financial services
Niks negatiefs over dat bedrijf hè! :cool:

Nou, zoals ik het las.. is er van een fout door de leasemij. ook geen sprake.. Het is het merk Peugeot dat ervoor kiest om op lakkleur te alloceren en produceren.
Beetje typisch om het dan weer op die, vermaledijde, leasemij. te gooien. :(

Bobbeltje zei:
(..)
PS wel een giller dat de co2 uitstoot sinds 01-07 aanzienlijk is verhoogd van 114 naar 147 nut smiley dus officieel mag ik hem eigenlijk niet meer

Dus, dat zal ook van invloed zijn op de BPM.. en dus de fiscale grondslag. Of heb je in mei ook al wel besteld met de WLTP prijzen van na 1 juli?
Of is die bestelling gebaseerd op de NEDC CO2 waarde.. en wordt het bijbetalen dadelijk?

Als de Corolla je beviel maar hè enkel het interieur niet mooi vond (saai?) kijk dan eens naar de Corolla Trek! Dat maakte voor ons een wereld van verschil. Als je power wilt de 2.0, heb je een normale rijstijl ben hè prima bediend met de 1.8

Ruim, binnen budget, uitstoot OK, en een Trek zie je niet vaak.

Zie ook mijn review!

P.s. Leuke nickname heb je, ik had vroeger een boekje Bobbeltje de Maankabouter ;)

@GT86: Inderdaad wel een logische reactie op iemand die overduidelijk een Peugeot in bestelling heeft staan. hè.

Durashift zei:
^^^ Dat laatste, daar kan je wel vanuit gaan. Komt toch ook in de 308 die net opgefrist is? (als ik het goed gelezen heb)

Pas maar op.. de bestelorder ligt nu ergens 'ter zijde' in het systeem.. want de fabriek accepteert de specs dadelijk niet.. vanwege de modeljaarwisseling... OF ze sparen alle rode 3008 op om er de laatste batch van het huidige model mee te maken ;)

Je kan beter vragen naar de datum van productiesluiting van het huidige model en de openstelling van het nieuwe model, want pas dan kan jouw keuze weer correct in het order/productiesysteem geplaatst worden zodat er een koppeling met een productieplaats ontstaat.

Barri zei:
Bobbeltje zei:
speedtouch zei:
Bestaat er niet de mogelijkheid, de leaseperiode van de huidige auto tot januari te verlengen? De leasemij heeft toch zelf de 'fout' gemaakt?

Nou, zoals ik het las.. is er van een fout door de leasemij. ook geen sprake.. Het is het merk Peugeot dat ervoor kiest om op lakkleur te alloceren en produceren.

Bobbeltje zei:
(..)
PS wel een giller dat de co2 uitstoot sinds 01-07 aanzienlijk is verhoogd van 114 naar 147 nut smiley dus officieel mag ik hem eigenlijk niet meer

Dus, dat zal ook van invloed zijn op de BPM.. en dus de fiscale grondslag. Of heb je in mei ook al wel besteld met de WLTP prijzen van na 1 juli?
Of is die bestelling gebaseerd op de NEDC CO2 waarde.. en wordt het bijbetalen dadelijk?

De bevestiging is gelukkig al voor 01-07 die ik zelf ook heb ondertekend incl. bedragen dus deze staan vast.
Dit heb ik zwart op wit
Helaas kwam alles in het licht toen ik begin juli een nieuwe Tankpas kreeg met een J kenteken.

Dus toen effe checken op de RDW site en bleek dit een nieuwe Seat Arona te zijn in het rood
Na heel wat mail verkeer was de bestelling en order van 2 auto’s door elkaar gehaald.

Daarom was de bestelling opnieuw gedaan en kwam dit aan het licht.
Ik kreeg daarom 2 keuze’s vanuit Pon een voorraad auto in een andere kleur of wachten op de facelift in het rood.
Mijn huidige 308 bevalt nog super goed dus heb ik besloten om te wachten op de facelift 3008

De kans is wel dat ik in 1 keer de huidige 308 moet inleveren ivm contract alleen hebben wij een redelijk groot wagenpark tot onze beschikking en ga een paar weken in een andere rijden dit neem ik maar voor lief.

Ik kan me niet voorstellen dat Peug het uiterlijk van de 3008 heel erg gaat aanpassen met deze facelift. Het is imo een succesvolle auto, doorgaans zijn fabrikanten daar voorzichtig mee. Ongetwijfeld pak je wel mooi wat technische verbeteringen mee.

Maar wat een oenige fout zeg. Ik lees dat het kennelijk PON was, maar leasemaatschappijen kunnen er zelf ook wat van hoor...

Ik ken een paar mensen die uiterst tevreden zijn met een Kia Ceed stationwagen. Vaak mensen die altijd "Duits" reden en nu flabbergasted zijn over de kwaliteit. Zeker in verhouding tot de kosten.

Durashift zei:
Barri zei:
Bobbeltje zei:
speedtouch zei:

Dat bedoel ik ook. Die leasemaatschappij betaalt tenslotte mijn boterham ;)
Is overigens geen Pon hè mensen, dat is maar een deel van de naam.

Barri zei:
Durashift zei:
Barri zei:
Bobbeltje zei:
speedtouch zei:

Dat bedoel ik ook. Die leasemaatschappij betaalt tenslotte mijn boterham ;)
Is overigens geen Pon hè mensen, dat is maar een deel van de naam.

Maar TS schrijft toch:
Hmmm lease maatschappij heeft een foutje gemaakt met de bestelling

of zie ik dat fout?

Idd de leasemaatschappij heeft de fout gemaakt

Maar door deze (fout) krijg ik nu wel de facelift alleen nog geen enkel idee wat de aanpassingen zijn t.o.v. de huidige

Durashift zei:
Bobbeltje zei:

De bevestiging is gelukkig al voor 01-07 die ik zelf ook heb ondertekend incl. bedragen dus deze staan vast.
Dit heb ik zwart op wit
(..).[/quote]

Bedragen staan nooit vast in bestelovereenkomsten e.d. Pas als het kenteken is afgegeven, heb je de definitieve fiscale grondslag.

Check de belastingplannen voor 2021 maar ff goed dadelijk.. Wie weet worden de CO2 BPM tabellen nog wat opgeschroefd per januari 2021.. De overheid heeft immers geld nodig om de corona leningen terug te betalen. ;)

Durashift zei:
Bedragen staan nooit vast in bestelovereenkomsten e.d. Pas als het kenteken is afgegeven, heb je de definitieve fiscale grondslag.
Dit kan ik uit ervaring bevestigen. Alleen zal de LM het leasetarief niet zomaar mogen wijzigen. Je zit echter mogelijk wel met een duurdere auto en dus hogere bijtelling. Gezien de omstandigheden lijkt het mij niet meer dan redelijk dat de LM hiervoor compenseert, maar ik vermoed dat je daar wel even zelf achteraan moet.

DeeTwee zei:
Durashift zei:
Dit kan ik uit ervaring bevestigen. Alleen zal de LM het leasetarief niet zomaar mogen wijzigen.
Dat ligt eraan wat er in het contract staat....

Lease contract is al getekend en staat vast
Eventuele extra bijtelling wordt gecompenseerd met eigen bijdrage maar dit had ik allemaal al zwart op wit laten zetten

Maar dank voor het meedenken

Tevens krijg ik nog wat losse opties door dit voorval
Dit mag ik straks uitzoeken als ik de auto heb
Denk aan dakdragers, extra wintervelgen enz..

1ste facelift foto’s verschijnen op internet, neusje zou er weleens zo uit kunnen komen zien.

8b396510.jpg

Deze afbeeldingen komen van een ander forum
Men zegt dat deze voor 99,99% kans gaat worden dat dit hem wordt

88-F4-F193-00-F5-457-B-91-D9-8-A105-C6-A765-B.png

3-F50-A225-2143-4779-AEA4-F43614-D5-D540.png

D4-ECA0-E3-B003-452-A-BC4-C-2273-AE0230-DF.png

3806-AED5-7607-4311-89-A9-8-B15-BDBD0-E0-C.png

Zo gister eindelijk wat meer weten te komen van mijn nieuwe bestelde 3008.

De grootste wijzigingen op de Blue Lease Premium naar Blue Lease Allure zijn

De verschillen met de Blue Lease Premium van het vorige modeljaar zijn:
- 18” lichtmetalen velgen Detroit ipv 19” Washington,
- Het Pack Safety Plus is voortaan standaard,
- Kantelfunctie van de buitenspiegels bij achteruitrijden is standaard,
- Koplampen "ECO LED" met separate dagrijverlichting i.p.v. mistlampen voor.
- Draadloze telefoon lader is een losse optie geworden

De basisprijs van de auto stijgt van EUR 35.640.- naar EUR 36050.-,

Alleen had ik de optie Panoramisch dak gekozen en kwam tot de harde waarheid :( dat deze niet meer te bestellen was op de facelift.

Na wat wikken en wegen toch besloten de bestelling door te laten gaan maar dan toch een paar kleine wijzigingen

Peugeot 3008 Puretech 130 Blue Lease Allure
-Vernismetaallak Rouge Ultimate
-Draadloze telefoonlader incl. 2x USB aan de achterzijde van de middenconsole (was bij de Premium standaard)
-Carrosserieafwerking Black Diamond (i.p.v. panoramisch dak)
-Verwarmbare voorstoelen incl. neerklapbare rugleuning van de passagiersstoel (i.p.v. panoramisch dak)
-Trekhaak (afneembaar)
-Reservewiel (plaatsbesparend)

Nog even wachten op de bevestiging en verwachte levertijd nu Q1 2021
Tot op heden nog effe doorrijden met de 308 wat tot op heden ook helemaal geen straf is maar wachten op de nieuwe duurt nu eenmaal lang

Ah, ik zie nu bij welke leasemaatschappij je zit. Goed bedrijf! :cool:

edit: je had het hierboven al gemeld, maar ik zag een bekende naam bij een 3008 contract staan ;)

Barri zei:
Ah, ik zie nu bij welke leasemaatschappij je zit. Goed bedrijf! :cool:

edit: je had het hierboven al gemeld, maar ik zag een bekende naam bij een 3008 contract staan ;)

:) bizar, het wereldje is klein.
Maar nu even wachten op de bevestiging van alle partijen (wagenparkbeheer, leasemaatschappij PON en Peugeot dealer Davo)

Zo vandaag weer eens contact gehad met de dealer
Verwachte aankomst Nederland 4 december 2020 levering 1e week 2021

Nog even geduld hebben :LOL:

Zo de knetter wat een ge.... gehad met de nieuwe leaser maar de kogel is door de kerk hij komt eraan (alleen 1,5 maand later)

Na de bevestiging begin december van de dealer dat de auto was geleverd en de aflevering in januari wilde afspreken gingen in 1 keer alle alarm bellen af bij het wagenparkbeheer.

De gekozen (facelift) was in 1 keer ruim 100 euro duurder in de lease en de Co2 uitstoot is volgens de nieuwe berekeningen die sinds 1 juli gelden hoger dan de maximum die het wagenpark hanteert, dus wilde ze me de auto annuleren en moest ik maar een andere bestellen. o_O :rolleyes:

Nou toen ontplofte in huize Leferink de bom.... doordat de leasemaatschappij de eerste keer de verkeerde auto had besteld en ik daarna de keus kreeg of het huidige model in een andere kleur of wachten op de facelift werk hij nu geannuleerd :cry: nou dacht het niet

Gelukkig heb ik toen alles bevestigd gekregen en gevraagd via de mail :)
Na behoorlijk wat mail verkeer tot de algemeen directeur en algemeen financieel directeur nu de bevestiging gehad vanuit het wagenpark dat nu toch eenmalig akkoord is gegeven.
(geen consequenties voor mijn afgesproken lease tarieven en eigen bijdrage)

Aj aj aj wat een drama maar kreeg nog wel even te horen dat het niet begin januari werd maar half februari i.v.m. het lopende lease contract (heerlijk dat thuis werken waardoor de auto geregeld thuis staat en niet de afgesproken kilometers haalt)

Ach dit moet je maar voor lief nemen dan maar die 1,5 maand extra wachten
Net de dealer gesproken en woensdag 17 februari 2021 wordt die geleverd helemaal naar mijn wensen

3008.jpg

3008-1.jpg

Wat een gedoe!
Maar ehm, heeft jouw werkgever de CO2 normen in de lease regeling niet aangepast na WLTP? Dan moet ik hoognodig de leaseadviseur even spreken... :)

Lekker hoor, kan Davo die auto nog ff 1,5 maand bewaren.... terwijl de importeur vast niet de betaaltermijn van de factuur met 60 dagen verlengt...

Barri zei:
(..) Maar ehm, heeft jouw werkgever de CO2 normen in de lease regeling niet aangepast na WLTP? Dan moet ik hoognodig de leaseadviseur even spreken. (..)

Wagenparkbeheer een cursusdagje aanbieden (als het weer kan ivm corona) lijkt mij wel nuttig ja.
Kost aan alle kanten toch geld, zo'n geintje.

De moeite van het wachten en been stijf houden waard. Mooie wagen in een schitterende kleur!

I.v.m. de configuratie:
ik begrijp de politiek van PSA betreffende panoramadaken/schuifdaken totaal niet. Die worden vaak slechts op de topversie aangeboden. Zo creëer je geen omzet op die zaken natuurlijk, terwijl daar toch wel wat geld op kan verdiend worden.

Ik kan eigenlijk niet warm of koud worden van een nieuwe SUV... Maar fijn dat ie er eindelijk is! (y)

Lekkere kleur en de nieuwe snoet staat 'em goed.
Veel fijne kilometers gewenst!
Laat je ons ook nog een interieurfoto zien? ;)

8-F798393-7-B93-4-C35-8467-5641-CE943318.jpg

CEB934-E3-C2-A5-4-B33-893-A-CF97-DE84-F16-B.jpg

BB9-A0-D95-37-E7-4-CB9-B145-911-C2-A92-AA1-A.jpg

DC31883-F-4-A48-4-C47-8-E57-23-CC45-F0687-C.jpg

5-C560821-AA6-B-4-CDD-AF30-1382-B6-BA3-B4-A.jpg

6-C45-F81-A-771-E-4320-A49-A-B8-CC3531-AF96.jpg

DF73-CC3-E-8-F59-494-D-A8-E4-0-A4-C50956-EFC.jpg

BEC6726-A-86-EE-4988-99-C3-FBC0514-ACBF1.jpg

Zo de eerste 9000km zitten erop en tot op heden bevalt hij echt super goed.

Pluspunten
-LED koplampen wat een walhalla echt wat een bak licht heb je hiermee
-Het nieuwe hoofd scherm icm I cockpit helemaal top hoe je alles naar je zin kunt aanpassen
-Stoelen met de instelmogelijkheden helemaal top
-Algemene ruimte alles is ruim
-Koelvak onder de middenarmsteun is echt mega groot passen gewoon 1,5 liter flessen in

Minpunten
-Jammer dat de blauwe verlichting in het dashboard niet aangepast kan worden in een andere kleur zijn kleine broertje de 2008 kan dat wel
-Met een aanhanger achter de auto doet de elektrische klep het niet echt zwaar irritant
-Stoelverwarming wil soms niet in de ochtend aan na de auto opnieuw gestart te hebben gaat hij wel aan
Hier wil ik nog een afspraak mee maken met de dealer
-Mijn oudste dochter van 11 zit soms toch weer op een verhoger zodat ze beter naar buiten kan kijken dit hoefde niet meer in de vorige 308

Bobbeltje zei:
Pluspunten
Dat merken de andere weggebruikers ook, want die worden verblind door die LED koplampen....

Zunigrijje zei:
Bobbeltje zei:
Pluspunten
Dat merken de andere weggebruikers ook, want die worden verblind door die LED koplampen....
Dat is meestal doordat of mensen zelf aan het knutselen zo'n geweest of omdat de klagers er in kijken en dan lopen ze zeiken dat ze er last van hebben. Ik ben (ook) blij met mijn LED koplampen, en laat ook gewoon altijd mijn groot licht automatisch regelen. Nog nooit iemand gehad die aan het seinen was.

EVV zei:
Zunigrijje zei:
Bobbeltje zei:
Pluspunten
(..) omdat de klagers er in kijken en dan lopen ze zeiken dat ze er last van hebben.

.. of het brein van die groep mensen (waar ik mij wel onder kan scharen) reageert gewoon sterker op lichtprikkels.. en stuurt de ogen daarnaar toe en neemt de signalen mee terug.

Maar, ik moet zeggen: wat mij betreft heeft Peugeot (zijn leverancier) dit goed voor elkaar. Dubbele lampen staan aan maar op een prettige manier en niet te vel. Beter dan BMW.. waar het licht al gauw te blauw is (net als bij Mini) naar mijn mening.

EVV zei:
(..)
Ik ben (ook) blij met mijn LED koplampen, en laat ook gewoon altijd mijn groot licht automatisch regelen. (..).

Ow ja.. ook zo fijn. . ineens een lichtflits die aan/uitschakelt..:rolleyes: :(

Barri zei:
Wat een prachtige stoelen!

Wat is dat voor een sticker achterop?

694

FC Twente, natuurlijk!

Fraaie bolide hoor, Bobbeltje! En de minpunten lijken me behoorlijk klein leed, de meeste punten die je noemt passen m.i. vooral binnen 'perfect krijg je het toch niet'. Dat van de stoelverwarming is waarschijnlijk het vervelendst, al ga je dat de komende maanden toch niet echt meer gebruiken, lijkt me.

Moet toch eerlijk zeggen dat ik de stoelverwarming vanmorgen wel lekker aan heb gehad ;)
Kom je buiten in een polo en blijkt het toch behoorlijk koud met 9 graden :) en dan is die stoelverwarming wel heeeeeel erg lekker.

Wel op standje 2 want standje 3 is mij echt te gek.
De bovenstaande discussie over LED kan ik mij soms wel voorstellen want sommige merken vind ik ze zelf ook niet echt prettig om tegen aan te kijken.
Nu heb ik een Peugeot maar moet eerlijk zeggen dat ik met andere Peugeot gebruikers met LED geen problemen heb.

De grootlicht assistent heb ik wel uitgeschakeld want dit stoorde mij behoorlijk van telkens in en uitschakelen leek soms wel in grote disco o_O

Ja en dan het stijgende paard :LOL: :LOL: dit is idd van FC Twente maar staat gewoon centraal voor de regio Twente.
Zoals de achterhoekers het nu hebben met de groen vlag hebben wij dat met het paard, gewoon trots op de regio.

Terug
Bovenaan