Trucks uit de jaren '60, '70 en '80

Ik zag deze vorige week rijden:

DSC-5776-BorderMaker.jpg

Een Mack B61 met een locomotief op de dieplader. Hoewel... de locomotief blijkt door de eigenaar omgebouwd tot camper. Hoe gaaf!

Erachter reed deze ERF
DSC-6638-border.jpg

Helaas beide aan de tegenovergestelde weg dus geen foto's kunnen maken. Maar Buzzybee to the rescue!

jessekraal.nl zei:
Ik zag deze vorige week rijden:

DSC-5776-BorderMaker.jpg

Een Mack B61 met een locomotief op de dieplader. Hoewel... de locomotief blijkt door de eigenaar omgebouwd tot camper. Hoe gaaf!

De firma Jansen uit Breda heeft nog wel meer van die mooie Macks. (y)

Oh, er zijn er dus meerdere? Ik vroeg me al af hoe het kon dat die Mack op bijna ieder oldtimerevenement te zien is.:D

Jansen heeft verschillende types Macks. Althans, dat was zo begin deze eeuw. Ik kwam er af en toe. Jansen heeft namelijk een interessante combinatie van een Citroëngarage + een Mack-collectie.

Eergisteren gespot in Zuid-Scharwoude: een prachtige Scania 111 kraanwagen uit 1973.

Ik werd door XBXG op dit topic gewezen voor deze DAF 1300 uit 1972, origineel Nederlands, gespot in Eindhoven.
f2ttec.jpg

Gisteren gespot in Diemen: een leuke Mercedes LP913 uit 1982. Al jaren geen geldige APK meer, maar binnenkort wordt ie geëxporteerd.

Gespot tijdens Citromobile in Vijfhuizen: een Belphégor.

Deze Magirus Deutz 130 M 9 uit 1978 is een ex-commandowagen van de Regionale Brandweer Zuidelijk Zuid-Holland, en recent geëxporteerd naar Frankrijk.

Die laatste is dacht ik het resultaat van een gezamenlijk ontwerp van Volvo, DAF en M-D. Jammer dat zo'n Nederlandse auto naar het buitenland verdwijnt.

Wouter82 zei:
Die laatste is dacht ik het resultaat van een gezamenlijk ontwerp van Volvo, DAF en M-D. Jammer dat zo'n Nederlandse auto naar het buitenland verdwijnt.

Dat is de club van vier cabine.
Heb ik in de 80-er jaren ook nog mee gereden als volvo f4
Die cabine was eens samenwerkingsverband tussen volvo daf iveco en renault.

Maar je zag hem ook op: saviem terberg mack berliet en nog wat kleinere merken.

Overigens was er ook een torpedo uitvoering van
101280-sherpa-renault.jpg

Vanavond zag ik in Haarlem deze leuke Magirus Deutz 135D12 uit 1969. Ooit was het een brandweerwagen. Nu is het een kampeerwagen.

Vandaag gespot in Kwadijk: een Scania T82M uit 1982.

Gespot in De Rijp: een Ford Köln met een geweldig bibliotheekinterieur.

Een Büssing BS 13FSA uit 1970.

En een Berna 5U uit 1960.

De T82 met stip. Hier in de buurt rijdt Henken met een prachtige oude Streamline.

24589-143-streamline-scania.jpg

Net zo mooi in het echt.

XBXG zei:
Gespot in De Rijp
Ha, de collectie Mart Leek! Die eerste drie en de rode Hanomag heb ik in april vorig jaar nog in een loods zien staan, ogenschijnlijk zwaar verwaarloosd; goed om te zien dat er dus toch hard aan gewerkt wordt. Alleen die Berna (Saurer?) kende ik nog niet, misschien stond die toen op een van z'n andere locaties.
PS.: Achter de Hanomag zie ik een stukje van een grijze auto: was dat toevallig een Peugeot 203? In dat geval moet ik er ook snel weer eens naartoe... ;-)

Zomaar een stel trucks in Haarlem (2009).

Een FTF FS8 Turbo uit 1982.

Met als ballast een Brockway 361.

Een Mack F786ST.

Een Kenworth W900A V12.

Een Kenworth W900A uit 1979.

Een Freightliner FLC 120 uit 1979.

En een stoere FTF V12 uit 1979.

Op 19 januari stapte ik voor de eerste rijles in deze Volvo FM9 uit 2003...

En afgelopen vrijdag heb ik in één keer het examen gehaald! :)

Zo hé gefeliciteerd chauffeur!(y)
Dat is binnen twee weken! dat gaat snel.

Prachtige foto's, vooral de FTF vind ik een stoere en modern ogende truck. Van harte gefeliciteerd met je rijbewijs!

Een Volvo L495 Titan uit 1964.

Een Scania-Vabis L76 Super uit 1968.

Een Mercedes LAK 1624 uit 1971.

Een DAF 2300 uit 1991.

En een Mack Superliner RW613 uit 1989.

Mooi spul!
Vooral die lichtblauwe bussing (later M.A.N) was zijn tijd ver vooruit!

Deze imposante FTF uit 1978 van de firma Spaansen zag ik afgelopen maandag in Schagerbrug.

Deze Scania 93 zag ik in Rotterdam.

En deze Iveco 135.17 Turbo zag ik in Volendam.

In Dinslaken (Duitsland) wordt deze Mercedes LP 911 gebruikt om de locale paardenrenbaan nat te houden.

Komende vanaf Hamburg de A1 net na Sittensen. Ik weet niet of je op de weg zit maar daar staan onder een overkapping best wat old timers

Terug
Bovenaan