Trouwe liefde | Gallery of fame

Pjötr zei:
Leuk VW Golf II!

Sowieso is Groningen een Walhalla qua auto's bij de eerste eigenaar, zie de volgende auto's!


1992 Toyota Carina II 1.6 XLi, ook in Groningen bij de eerste eigenaar.

Supermooie Carina II. Dit model zie je bijna niet meer.
 
De foto is inmiddels 8½ jaar oud, maar de Alfa heeft een ruim geldige APK, dus dat zal ondertussen wel aangepakt zijn.
 
Dit vond ik wel een leuke. Deze DAF 1700 Turbo Diesel uit 1990 is nog altijd bij zijn eerste eigenaar.
 
Mijn bijdrage past niet helemaal in dit topic, maar ik vind dit te bijzonder om niet te melden: ik heb vandaag mijn NSU Ro 80 verkocht aan de man die hem in november 1971 nieuw heeft gekocht. Het was destijds zijn derde Ro 80. Hij reed er steeds zo'n 85.000 km per jaar mee en kocht dan na een jaar weer een nieuwe. De man en 'mijn' Ro 80 zijn sinds vandaag na ruim 44 jaar weer verenigd!

16m607b.jpg
 
Heel tof, Nico!




Eergisteren kwam ik in Reims deze geweldige Renault 5 Alpine uit 1979 tegen. Sinds 1990 bij de trotse eigenaar.

 
Ook in Reims gespot: een Citroën GSA uit 1982 die al sinds 1988 bij de huidige eigenaar is.

 
Leuke bijdragen weer! Als die Renault 5 door de eigenaar wordt bestuurd, heeft 'ie hem op behoorlijk jonge leeftijd kunnen kopen zo te zien.
 
Peugeot 504 van 1979,sinds 1991 in het bezit van de huidige eigenaar:

wqagsmfp3fw4s.jpg


Toyota Crown 2000 Special van 1972,sinds 1992 in het bezit van de huidige eigenaar:

yjzwajav7zbyn.jpg


Opel Rekord van 1979,huidige eigenaar heeft de auto sinds 1992:

elhobjjl8uupc.jpg


Opel Kadett GTE van 1977 huidige eigenaar heeft de auto sinds 1994:

uqrd7jyy4xt4a.jpg


Chevrolet Camaro van 1968,sinds 1997 in het bezit van de huidige eigenaar:

72l7vkjg76az8.jpg
 
Phoenixrood74 zei:
Mijn bijdrage past niet helemaal in dit topic, maar ik vind dit te bijzonder om niet te melden: ik heb vandaag mijn NSU Ro 80 verkocht aan de man die hem in november 1971 nieuw heeft gekocht. Het was destijds zijn derde Ro 80. Hij reed er steeds zo'n 85.000 km per jaar mee en kocht dan na een jaar weer een nieuwe. De man en 'mijn' Ro 80 zijn sinds vandaag na ruim 44 jaar weer verenigd!

16m607b.jpg

Hallo,

Zou u contact met mij op willen nemen?
Het liefst via jeroen at jeroenbooij dot com
Alvast bedankt!

Groet,
Jeroen Booij
 
Van dezelfde eigenaar sinds 15 september 1989 (en wanneer zag je voor het laatst een origineel Nederlandse in crisis-dieseluitvoering rijden?):

 
Wat vind ik die foto leuk om te zien. Ik ben ooit op de fiets aangereden door (ook toen) een heer op leeftijd in exact zo'n wagen. Die was van begin '88 (ja, ik heb het kenteken al die tijd onthouden :D) en is pas in november 2015 voor het eerst van eigenaar gewisseld.
 
Prachtige plaatjes weer hoor en geweldig om te zien hoe lang de auto's al bij één eigenaar zijn!

Omdat in onderstaande Honda Accord een oudere man reed en de auto echt in een smetteloze en zeer mooie originele staat verkeerde, had ik al wel een vermoeden dat het om de eerste eigenaar zou kunnen gaan. En ja hoor, sinds het op naam stellen in 1991, is deze Honda Accord al meer dan 26 jaar bij dezelfde eigenaar, gespot in Nunspeet:
IMGP5327.jpg
 
AlbertsH zei:
Omdat in onderstaande Honda Accord een oudere man reed en de auto echt in een smetteloze en zeer mooie originele staat verkeerde, had ik al wel een vermoeden dat het om de eerste eigenaar zou kunnen gaan. En ja hoor, sinds het op naam stellen in 1991, is deze Honda Accord al meer dan 26 jaar bij dezelfde eigenaar, gespot in Nunspeet:
IMGP5327.jpg

Prachtige spot AlbertsH, misschien wel de netste Accord van dit type in Nederland.
 
In dit kader, een leuke Renault 19 gespot in Dordrecht vorige week donderdag met meer dan 3 ton op de klok (let wel, een 1.4 met 65 pk) de eigenaar heeft deze gekocht 15-10-1993.
Dus ook ruim 23 jaar. Heb na eerst een lichte aarzeling van zijn kant een leuk gesprek gehad. Het leverde ook wel een extra bijdrage aan dit gesprek dat ik uitlegde dat ik zelf ook een Renault 19 GTR (5 Drs) had gehad vanaf okt 2001 tot okt. 2004.
33173996064_a5db45bf38_c.jpg


33174005694_98145359a5_c.jpg
 
Citroën BX uit 1993, nog steeds bij de eerste eigenaar
ezqr9c.jpg


Peugeot 404 uit 1975 (een hele late dus), al sinds 1983 bij de huidige eigenaar
nbezgx.jpg
 
Deze Citroën Traction Avant uit 1949 is al sinds 1976 bij de huidige eigenaar.

 
Deze Citroën Traction Avant uit 1953 is al sinds nieuwjaarsdag 1976 bij dezelfde eigenaar.



Sinds de import in 1984 is deze Citroën Traction Avant uit 1954 al bij dezelfde eigenaar.



Deze Suzuki SC 100 GX uit 1980 is al sinds 1988 bij dezelfde eigenaar.



Deze Citroën SM uit 1973 is al sinds 1988 bij dezelfde eigenaar.



Dit Eendje uit 1967 is al sinds 1989 bij dezelfde eigenaar.



Deze Fiat 850 uit 1974 is al sinds 1990 bij de huidige eigenaar.



Deze Citroën Traction uit 1937 is al sinds de import (1991) bij dezelfde eigenaar.



Deze Citroën BX uit 1990 is al sinds 1991 bij de huidige eigenaar.



Deze Citroën Traction Avant (DH-13-06) uit 1954 is al sinds de import (1992) bij dezelfde eigenaar.



Deze Citroën DS uit 1973 is al sinds 1993 bij de huidige eigenaar.



Dit Eendje uit 1975 is al sinds 1994 bij dezelfde eigenaar.



Deze Citroën C35 uit 1977 is al sinds 1995 bij dezelfde eigenaar.

 
Van de eerste eigenaar sinds 20 maart 1969:



Van de tweede eigenaar sinds 3 december 1975 (de Cherry was toen precies 2 jaar oud):

 
Leuk al die oudjes met hun oudjes. Zo kwam ik afgelopen zondag deze man tegen, welke onderstaande Rekord E1 Caravan in 1978 nieuw bestelde. Mét de optie airconditioning, waarbij de dealer vroeg wat hij daar toch mee moest. Ik heb een hele poos met de man gesproken en hij heeft me het hele verhaal in geuren en kleuren verteld. Erg leuke man.




Hier het verhaal netjes uitgetypt en links de originele rekening (evt. klikbaar voor groter formaat):


En de trotse eigenaar:
 
Dat is ook een leuk voorbeeld van een totaal niet voor de hand liggende auto om te bewaren.:) Lijkt me ook wel een heel zeldzame combinatie: 2.0E en toch een kale driedeurs Caravan (met dan wel weer een aardige lijst opties en accessoires). In Nederland was dat ook helemaal niet leverbaar of misschien alleen op speciale bestelling.
 
@Wesley: wat een Opel! :eek: (y)
Heeft Herr Sommer er überhaupt wel mee gereden, of is de Rekord ooit gerestaureerd?

[nerdmodus aan]Grappig dat Duitsland toen nog maar 4-cijferige postcodes had. :p [nerdmodus uit]
 
929V6 zei:
Dat is ook een leuk voorbeeld van een totaal niet voor de hand liggende auto om te bewaren.:) Lijkt me ook wel een heel zeldzame combinatie: 2.0E en toch een kale driedeurs Caravan (met dan wel weer een aardige lijst opties en accessoires). In Nederland was dat ook helemaal niet leverbaar of misschien alleen op speciale bestelling.
De 2.0E is inderdaad alleen op speciale bestelling geleverd. De 2.0E is eigenlijk een Manta motor. Hij wilde wat extra vermogen vanwege de caravan waarmee ze altijd op vakantie gingen zei hij.

XBXG zei:
@Wesley: wat een Opel! :eek: (y)
Heeft Herr Sommer er überhaupt wel mee gereden, of is de Rekord ooit gerestaureerd?
In de 1-naar-laatste alinea van zijn verhaal is er wel iets over te lezen maar niet alles inderdaad. Hij heeft hem in 2006 naar de dealer gebracht waar hij hem altijd in onderhoud had. Hij heeft ze de opdracht gegeven om de carrosserie van de auto weer in nieuwstaat te brengen. Hij liet er een foto-album van zien dat er compleet nieuwe zijkanten in zijn gelast en ook bij de a-stijlen en veerpoten was hij verrot en zijn er nieuwe delen in gekomen. De rekening van dit alles was hetzelfde in euro's als de auto in 1979 in Duitse Marken heeft gekost. Maar hij ziet er dan ook weer picobello uit! De auto heeft nog geen 50.000 km gereden overigens.
 
Een paar 'vondsten' van de afgelopen maanden...

Citroën Dyane - Bouwjaar: 1977 - Bezit: 1989.




BMW 3.0CS - Bouwjaar: 1971 - Bezit: 1989.




MG B Tourer - Bouwjaar: 1977 - Bezit 1980.




Morris Minor - Bouwjaar: 1969 - Bezit: 1974.




Fiat 2300 - Bouwjaar: 1966 - Bezit: 1971.




Panhard PL17 - Bouwjaar: 1962 - Bezit: 1970.

 
Deze Brilkever uit 1951 is al sinds 1975 bij dezelfde eigenaar.



Deze Moto Guzzi uit 1977 is nog steeds bij de eerste eigenaar.



Deze Fiat 600 uit 1973 is al sinds 1986 bij de huidige eigenaar.



Deze Ford Taunus uit 1963 is al sinds 1989 bij dezelfde eigenaar.



Dit Dafje uit 1974 is al sinds 1991 bij de huidige eigenaar.



Deze VW Golf uit 1977 is al sinds 1992 bij dezelfde eigenaar.

 
Traction Avant 11B uit 1953, import in 1974 en sinds 1985 in bezit.

87-EA-22 + RP-51-XN by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Deze Lancia Fulvia Sport uit 1972, import in 1984 en sinds 1988 in bezit.
DE-26-83 by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Geweldige 2CV6 Club, eerste eigenaar sinds 1986!

PZ-04-YT by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Een origineel Nederlandse Honda S800 uit 1968, in bezit sinds 1990.

07-04-GH by Micha Dijkhuizen, on Flickr

De Renault 4CV aan de linkerkant uit 1958, geïmporteerd en in bezit sinds 1984.

61-61-DL + LK-49-ZJ by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Leuke MG B uit 1979, import en in bezit sinds 1990.

YL-52-DP by Micha Dijkhuizen, on Flickr

Nog een eendje, 2CV6 uit 1978, in bezit sinds 1990.

SF-15-HS by Micha Dijkhuizen, on Flickr
 
Terug
Bovenaan