Trouwe liefde | Gallery of fame

Deze week een paar gevalletjes tegengekomen die hier mooi passen.

ehejyo.jpg

Origineel Nederlandse Bedford van 1964, sinds 1981 bij de huidige eigenaar.

316465y.jpg

Origineel Nederlandse MG-B van 1975, sinds 1978 bij de huidige eigenaar.

Volkswagen Kever in bezit van huidige eigenaar sinds 1984.

Porsche 356 in bezit van huidige eigenaar sinds 1983.

Lotus Elan (56-09-XE) in bezit van huidige eigenaar sinds 1976.

Iemand regeerde op een foto van een SAAB 96 die ik geplaatst had op Flickr, omdat het over de neus ging, ben ik eens gaan kijken naar m'n andere 96's. Toen kwam ik deze tegen:

Een model uit 1977, deze 96L V4, bij de huidige eigenaar sinds 1978!

XBXG zei:
Deze Kadett uit 1981 is al sinds 1986 bij de huidige eigenaar.

Prachtige foto!.

Zag een paar jaar geleden een oude Scania torpedo.....volgeladen met boomstammen. Het beeld van een oude wagen, niet meer zo netjes maar nog steeds actief is een prachtige kijk in het verleden. Kan dat meer waarderen dan een glimmend showroomexemplaar. Er zit meer karakter in.

Zou dit kenteken nog wel bij deze LaRo horen dan? Lijkt mij lastig om een stationwagen van een pick-up te maken:confused:

Nog steeds bij zijn eerste eigenaar (1986)!

Deze Mercedes-Benz is uit 1952 en in bezit van de huidige eigenaar sinds 1977!

Zojuist gespot in Rotterdam: een Opel Commodore uit 1979 die al sinds 1985 bij de huidige eigenaar is.

Snuffelend door mijn 'oude' spots vond ik deze AX diesel nét niet van de eerste eigenaar...

Datum eerste toelating 05-01-1989
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-12-1989

Vanmiddag zag ik een behoorlijk zeldzame Sunbeam, een 1300 Super. Even het kenteken (47-ER-42) gecheckt bij de RDW: blijkt de auto nog steeds bij zijn eerste eigenaar te zijn, al sinds 16 april 1975. Ik heb geen foto kunnen nemen, maar het gaat dus om dit type, al was het exemplaar van vanmiddag felgeel:
24mfaci.jpg

Lancia Beta 2000 Coupé van 01-12-1978, al sinds 09-06-1983 bij de huidige eigenaar. Ik zag de auto vanmiddag bij Classics.nl en raakte met de vriendelijke eigenaar aan de praat. Hij had de auto destijds al eerder kunnen kopen, maar vond hem toen te duur en niet mooi genoeg. Toen hij later weer te koop kwam en was opgeknapt heeft hij hem alsnog aangeschaft. Die auto moet in de eerste jaren dus een behoorlijk zwaar leven hebben gehad.
wtsqjo.jpg

24bqa7s.jpg

Deze Chrysler Saratoga uit 1992 is al sinds 1996 bij de huidige eigenaar.

En deze Renault 8 uit 1970 is al sinds 1983 bij de huidige eigenaar.

Een origineel Nederlandse Mercedes W123 uit 1980, die al sinds 1993 bij dezelfde eigenaar is.

Klassiekerrijder zei:
...die niet van wassen of poetsen houdt en niet veel moeite doet om hef verval tegen te gaan. :(

Je weet niet hoe mooi hij er nu misschien weer uitziet. Foto is van ruim tien jaar geleden.

Nog een foto van 10½ jaar oud: deze Traction Avant uit 1949 is sinds de import in 1974 nog steeds bij dezelfde eigenaar.

Deze Celica uit 1979 is sinds 1982 bij de huidige eigenaar.

Deze Ascona uit 1972 is sinds 1976 bij de huidige eigenaar.

En tot slot deze Amazon, die in 1966 op de weg kwam, en in 1977 de huidige eigenaar kreeg!

Die Celica vanaf 1982 bij de huidige eigenaar? Dan is hij in het (externe) onderhoud wel wat achterop geraakt! Jammer.

De onderstaande auto's zijn van dezelfde eigenaar.
De 2CV komt uit 1970 en is sinds 1979 in zijn bezit.
De Méhari komt uit 1972 en is sinds 1980 in zijn bezit.

Sinds de import (1990) is deze Aston Martin DB2/4 uit 1954 bij dezelfde eigenaar.

Phoenixrood74 zei:
Vanmiddag zag ik een behoorlijk zeldzame Sunbeam, een 1300 Super. Even het kenteken (47-ER-42) gecheckt bij de RDW: blijkt de auto nog steeds bij zijn eerste eigenaar te zijn, al sinds 16 april 1975. Ik heb geen foto kunnen nemen, maar het gaat dus om dit type, al was het exemplaar van vanmiddag felgeel:
24mfaci.jpg

Dat waren in die tijd best luxe auto's, ik werkte al autopoetser bij een Simca garage waar veel Sunbeams kwamen, ik heb er altijd een zwak voor blijven houden, iets trekt mij erg aan aan die auto.

Deze Nissan Sunny is nog steeds bij de eerste eigenaar. De plaats waar deze auto stond, leek me een soort bejaarden, senioren flat/wooncomplex, ook de Volvo Amazon die ik hier boven geplaatst heb, stond daar.
EN ook deze Rekord, die sinds 1992 dezelfde eigenaar heeft, stond daar:

Mooi rijtje Ralph!

Sinds 1993 is deze Golf uit 1985 bij de huidige eigenaar!

1982 Talbot 1510 1.6 GLS, sinds 1985 bij deze eigenaar!

1996 Toyota Landcruiser, eerste eigenaar.

1978 Volkswagen Golf GLS, sinds 1984 is deze maagdelijke auto bij de huidige eigenaar!

Leuk dat hier gepost blijft worden! Er komen echt leuke voorbeelden voorbij, zeker die mooie originele Golf I hierboven.

D'oh: Hé, wat leuk: een Triumph Herald. Vorige week heb ik t.b.v. AutoWeek Classics Uit de eerste hand een reportage gemaakt over een man die op 14 mei 1970 een Triumph Vitesse MkII heeft gekocht. De Vitesse lijkt veel op een Herald, maar heeft - in zijn geval - een tweeliter zescilinder onder de kap en is voorzien van een afwijkende voorzijde (de zogeheten Siam-neus).
Deze auto (81-48-MX) is, na ruim 46 jaar en 285.000 kilometer, nog altijd in zijn bezit, zelfs de originele aankoopnota van 25 mei '70 kon hij tonen!

Die is tof Wouter! (y)

1973 Opel GT, sinds 1986 bij deze eigenaar. (geen idee waarom, maar dat had ik niet verwacht)

Datum eerste toelating: 08-04-1992
Datum laatste tenaamstelling: 11-05-1993

Datum eerste toelating: 26-09-1986
Datum laatste tenaamstelling: idem!
Toen ik de foto nam had ik al een vermoeden in die richting, want wanneer zie je in deze periode anders een auto die normaliter in de kwarttariefregeling valt?

In clubs van 'echt oude' oldtimers zijn vaak trouwe eigenaren te vinden. Zo ook bij Traction Avant Nederland. De Traction was in de jaren '60 en '70 een geliefde auto onder studenten, de club is ontstaan uit zo'n groep jongelui om onderdelenvoorziening te regelen en elkaar te helpen. Veel Tractions zijn in de jaren '70 geïmporteerd, dat zie je nog steeds aan de kentekens binnen de club.

Die jongelui van toen zijn inmiddels ouder, maar hebben niet zelden die Traction nog steeds. Ik kan waarschijnlijk ladingen voorbeelden geven als ik kentekens op al mijn foto's ga checken, maar dit duo kwam ik toevallig tegen bij een digitaliseringsslag. In bezit sinds 1973 en 1978.

2x Citroën 11B Traction Avant 'Normale' 1955 (13-58-XF)(68-ER-46) by MilanWH, on Flickr

Goed, onderstaande auto's zijn nog niet zo lang bij hun huidige eigenaar als sommige auto's hierboven maar ik vind dat ook deze twee een plekje in dit topic verdienen!

Een Audi 80 uit 1989 die al sinds 1993 bij zijn huidige eigenaar is!

Deze Citroën 2CV Charleston is vrij vroeg naar Nederland gehaald. Bouwjaar 1989, maar sinds november 1990 nog steeds bij de persoon die hem importeerde!

Pjötr zei:
EN ook deze Rekord, die sinds 1992 dezelfde eigenaar heeft, stond daar:

Die Rekord hoort daar. Ik werk al bijna 10 jaar in Groningen vlak bij deze plek en zo lang als ik mij kan herinneren staat de Rekord er al :)

Leuk VW Golf II!

Sowieso is Groningen een Walhalla qua auto's bij de eerste eigenaar, zie de volgende auto's!

1986 Mercedes-Benz 200 TD Van

1991 Toyota Corolla 1.3 XLi Sport

Beide gespot bij de Ikea.

1992 Toyota Carina II 1.6 XLi, ook in Groningen bij de eerste eigenaar.

1983 Volkswagen Golf C 37KW, sinds 1995 bij dezelfde eigenaar!

In Assen trof ik deze Eend, in een pand waar eerder een autohandel stond. Ze gingen daar "meuk" verkopen, en er stonden wat oude auto's. Hoewel er op de auto een bord van verkocht staat, lijkt het niet zo te zijn, want deze is sinds 1989 al bij de huidige eigenaar.

1960 Citroën AZL3

Nog steeds bij de eerste eigenaresse. Je ziet het er niet direct aan af, maar deze Corsa heeft pas net de 27k aangetikt (afgelopen jaar is er nog geen 400 km mee gereden):

32890796841_d23e764447_z.jpg

Terug
Bovenaan