Trouwe liefde | Gallery of fame

Mooie bijdragen weer! Die PV544 moet in 1971 gewoon een tweedehandsje zijn geweest, wat gaaf dat die gewoon al 53 jaar wordt gehouden.

De P1800 er naast is ook alweer 22 jaar bij zijn eigenaar, niet zolang als de PV544.
Dat vind ik niet eens de moeite om te melden, dan blijf ik hier posten. ;) Een auto die als oldtimer gekocht is houdt tenslotte redelijk zijn waarde en zijn plek in de samenleving, en is al gekocht omdat de eigenaar er iets bijzonders mee heeft. Zeker op oldtimermeetings kom je genoeg trouwe eigenaars tegen. Pas vanaf 30 jaar vind ik het interessant worden.
Bij iets jongere auto's vind ik lang bezit eigenlijk specialer. Die zijn nieuw of jong gekocht als courante auto en worden wat jaren later als 'waardeloos oud hok' gezien door veel mensen. Dat een eigenaar zich daar niks van aantrekt vind ik mooi.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Helaas geen foto van kunnen maken maar ik kwam vandaag een Golf 1 met kenteken KF-13-DR tegen op de snelweg, gezien de leeftijd van de bestuurder vermoedde ik dat hij al lang eigenaar was en met kentekencheck blijkt hij de eerste eigenaar te zijn en de auto sinds 1983 te hebben.

51591214058_4160637d0f_z.jpg

Dappere bak, rauwe trouwe banden, vieze steelies, verweerde striping, algen rondom het zijknipperlichtje, uitgebeten verroeste wisserarmen, logo nog keurig in de grill, kapotte stoelleuning, paaltje al dik 36 jaar niet geraakt door de standaard dubbele Toyota achteruitrijlichten..

Lekker ding Elzinga, goeie spot, tnx

Helaas geen foto kunnen nemen, maar toen ik in Kaldenkirchen bij de Lidl wegreed kwam mij de 45-33-ZM tegemoet. Een Renault 12 TS met achter het stuur vermoedelijk de eigenaar die hem al heeft sinds 01-04-1983. De auto is ONK van 24-08-1973. Hij kwam uit de richting van Tegelen, maar heb hem nog nooit eerder gezien. Zodra ik hem weer zie komt er een foto.

Vorige week zag ik deze MG C uit '69, geïmporteerd in '71 en bij de huidige eigenaar sinds 1976 (!):
spot202449.jpg

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Objectief gezien is het eigenlijk nog best een jonge auto, dus sinds 2004 bij dezelfde eigenaar, die deze auto nieuw gekocht heeft, is, misschien nog niet heel denderend. Omdat het een Daewoo is en ook nog eens een sedan deel ik hem toch:

Een echte Daewoo Kalos 1.4 Sedan, eerlijk is eerlijk hij stond er erg mooi bij, zelfs met alle wieldoppen nog.

Bijna tien jaar geleden al eens een oude foto ervan geplaatst, maar de nummer 1 van de Hall of Fame mag nog wel een keertje in het zonnetje gezet worden nu hij na 64 jaar nog steeds van dezelfde eigenaar is:

De foto is gemaakt op Koningsdag in Berkel en Rodenrijs. Ik hoop dat de eigenaar er net als ik geen klachten aan heeft overgehouden...

Bijna tien jaar geleden al eens een oude foto ervan geplaatst, maar de nummer 1 van de Hall of Fame mag nog wel een keertje in het zonnetje gezet worden nu hij na 64 jaar nog steeds van dezelfde eigenaar is:

De foto is gemaakt op Koningsdag in Berkel en Rodenrijs. Ik hoop dat de eigenaar er net als ik geen klachten aan heeft overgehouden...
Grappig, dit is ook de allereerste foto die in dit topic is geplaatst! :)

Geen foto, maar ik ben zelf wel iemand die idd. 30 jaar met een auto zou kunnen doen.
M'n huidige 818, heb ik inmiddels al 10 jaar, m'n 626 heb ik ook al weer een jaar of 7.
M'n eerste 818 sedan heb ik 12 jaar gehad en m'n opvolger de 626 coupe, iets van 8 jaar.

M'n huidige 626 hatchback is wel al vanaf nieuw (1994) in de familie.

Ik heb slechts 1 of 2x een auto weggedaan omdat ik hem zat was. Meestal was het dat ik genoodzaakt was om m'n/een auto weg te doen.
Ik weet niet wat het is, om de een of andere reden verveeld een auto me niet snel.
Misschien omdat ik al het onderhoud zelf doe, dat je toch een band krijgt met een auto.

Kwam m'n eigen post weer tegen.
De mazda 818 inmiddels 19 jaar in bezit
En de 626 16 jaar.
Nog geen plannen om ze weg te doen..

Mijn vorige auto had ik gekocht met als doel die nooit meer weg te doen.
Helaas kwam in 2015 dieselgate om de hoek kijken, en pas recent de strengere APK voor diesel voertuigen.
Dus geplaagd door de hetze tegen diesels was ik genoodzaakt mijn diesel in te ruilen voor een minder onder de loep liggende benzine kanjer.
Hiermee hoop ik langer te mogen doen van de strenge mensen die elke auto het liefste zien verdwijnen.
Al geef ik toe een fan te zijn van de BMW 220i Gran Coupé, die ik graag over wegen wil sturen.

Ik ken mijzelf wel onderhand met auto’s, mijn huidige auto word een lange zit en mooi avontuur.

53866947015_e295be9870_h.jpg

Niet alleen een van de aller laatsten, dit exemplaar heeft een eerste toelating op 30 juni 2005 maar heeft in zijn eerste jaar enkel tenaamstelling op een handelaar gehad (winkeldochter?) de eerste tenaamstelling anders dan handelaar was met zijn huidige baasje; sinds 14-07-2006.

Ik zag gisteren een overlever. Niet de meest spectaculaire bijdrage maar hij is al sinds '98 bij deze eigenaar. Volgens mij is dat voor een instapdiesel onderhand best bijzonder.

Ik vrees dat ik hier een illusie moet wegnemen, sorry... In het clubblad van de Daf-club van april beschrijft de huidige eigenaar deze wagen onder de titel "De Daf van mijn grootvader". Hij schrijft ook dat de auto nog op de eerste eigenaar tenaamgesteld staat omdat auto's vroeger op naam en adres geregistreerd stonden (niet op sofi- of burgerservicenummer). Hij heeft dezelfde naam als zijn opa die de auto in 1959 kocht en is in het huis van zijn opa komen te wonen. Voor de RDW leek hij toen dezelfde als de oorspronkelijke eigenaar, maar dat is dus niet helemaal het geval.

Oh, apart verhaal. Dan kan zoiets op de rest van de top 10 in dit topic ook van toepassing zijn en heeft de "Hall of fame" eigenlijk geen zin.

Oh, apart verhaal. Dan kan zoiets op de rest van de top 10 in dit topic ook van toepassing zijn en heeft de "Hall of fame" eigenlijk geen zin.
Nou, sowieso toch leuk om zulke en soortgelijke gevallen voor het voetlicht te halen? Bovendien denk ik dat zo'n samenloop van zelfde naam en zelfde adres heel uitzonderlijk zal zijn en dat in de meeste gevallen de trouwe eigenaar wel degelijk in het zonnetje gezet mag worden. Ik ben zelf eigenaar van de Daf van mijn opa, die sinds 1971 in de familie is. Niet dezelfde eigenaar, wel al 53 trouwe dienst in dezelfde familie!

Nou, sowieso toch leuk om zulke en soortgelijke gevallen voor het voetlicht te halen? Bovendien denk ik dat zo'n samenloop van zelfde naam en zelfde adres heel uitzonderlijk zal zijn en dat in de meeste gevallen de trouwe eigenaar wel degelijk in het zonnetje gezet mag worden. Ik ben zelf eigenaar van de Daf van mijn opa, die sinds 1971 in de familie is. Niet dezelfde eigenaar, wel al 53 trouwe dienst in dezelfde familie!
Dat is ook wel waar. Uiteindelijk blijft het dan nog steeds "trouwe liefde". :)

Leuke Datsun, maar wat is hier trouwe liefde aan? Hij is 5 jaar geleden voor het laatste ten naam gesteld.

Die Starlet is maar 3 dagen jonger dan mijn Starlet:oops:. Leuk dat iemand zo lang zijn auto aanhoudt!

En zo te zien een buitenslaper.
Mooi hoor
Dat weet ik zo net nog niet, daar vind ik hem wel heel fris voor. Hij 'woont' hier niet, weet ik zeker want het is voor mij vlakbij. Je zit hier met een paar minuten in het buitengebied, daar zal de modder wel vandaan komen.

In Harlingen? Die zou dan wel eens van de direkteur van Saramaatje kunnen zijn, als ik het wel heb.
Mooie plaatjes btw

• Leuk
Waarderingen: JFR
Terug
Bovenaan