Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
speedtouch zei:Kan dat geloei bij tussensprintjes misschien door 'rijstijl' aangepast kan worden, je voelt toch aan wanneer hij opschakelt of heb ik dat verkeerd?
speedtouch zei:Kan dat geloei bij tussensprintjes misschien door 'rijstijl' aangepast kan worden, je voelt toch aan wanneer hij 'opschakelt' of heb ik dat verkeerd?
Curlew zei:Mijn (beperkte) ervaring is met de Auris Hybrid dat je inderdaad met bediening van gaspedaal kan beinvloeden. Maar zover ik weet had de Auris maar 2 of 3 'standen'. Of gewoon versnellen of enorm loeien zodat ie wat vlotter versneld. Ligt eraan hoe diep je 'm intrapt. Ik vind het persoonlijk helemaal niks, maar goed. Dat heb ik ook met diverse automaten
Wijn 8578185 zei:Wil je vlot invoegen op de snelweg dan gaat ie snel veel toeren maken. Zeker "hernemingen" icm cruise control zijn niet prettig. Hij wil dan zsm naar de ingestelde snelheid. Soort kickdown doet ie dan. Daarbij is de isolatie niet zo goed en maakt de motor een niet zo prettig geluid op toeren. Verder topauto.
Dat is waar ook, zal nog eens testen of minder gevoeligheid beter werkt. Anders een keer laten calibreren.Ton zei:Bij mij houdt ie heel goed het midden. Maar ik gebruik het systeem (eigenlijk) nooit.
De gevoeligheid hiervan kan je volgens mij instellen.
Sinds 2 weken zie ik er hier ook ineens veel meer. Zal vast nog wel flink toenemen.Jazzik zei:Hier in Polen is al sinds april de Toyota Corolla de bestseller. In april op 2 en de 5 opvolgende maanden (met afstand) op 1: https://bestsellingcarsblog.com/2019/10/poland-september-2019-toyota-corolla-scores-5th-straight-win-volvo-xc40-in-top-40/
Sinds de introductie al meer dan 13500 stuks verkocht.![]()
Foie Gras zei:Oud kenteken wel, voor een gisteren afgeleverde auto!
Curlew zei:Maar die kleine 'uitlaten'... why?
Haha. Het zijn geen uitlaten. Het zijn trapeziumvormige sierstukjes met glimmende randjes, die de suggestie van uitlaten moeten wekken.Jazzik zei:Curlew zei:Maar die kleine 'uitlaten'... why?
Omdat er maar heel weinig uitlaatgas door moet? Daar heb je geen schoorstenen voor nodig, toch?
Martinspire zei:Wel is de Premium nu verdwenen van de prijslijsten, dus deze zal hem vervangen.
Ai... dat doet pijn!The6thgate zei:Helaas het nadeel van de redelijk lage neus ondervonden. Klein boomstronkje geraakt van een afgezaagde boom aan de wegrand tussen hoog gras. Voorbumper op de hoek bekrast en een kleine scheur aan de onderkant. Was bij de wielkast ook los geschoten, maar kon alles gelukkig weer op z'n plek vastklikken. Toch zonde :/
DeeTwee zei:Haha. Het zijn geen uitlaten. Het zijn trapeziumvormige sierstukjes met glimmende randjes, die de suggestie van uitlaten moeten wekken.Jazzik zei:Curlew zei:Maar die kleine 'uitlaten'... why?
Omdat er maar heel weinig uitlaatgas door moet? Daar heb je geen schoorstenen voor nodig, toch?
In navolging van Curlew: WHY?
MBdoubleyou zei:Op de website van Toyota lees ik het volgende over de Corolla:
Rijd tot 50% van de tijd elektrisch zónder stekker*
Ik was enorm benieuwd naar dat sterretje bij deze bewering:
Het daadwerkelijke te halen percentage is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden.
Deze info komt ook van Toyota:
Een hybride Toyota kan tot 2 kilometer volledig elektrisch rijden met een snelheid tot 50 kilometer per uur. Een hybride Toyota hoeft niet met een stekker te worden opgeladen.
Dan kan Toyota toch niet beweren dat je tot 50% elektrisch kan rijden? Alleen als je 4 kilometer per keer rijdt en niet harder dan 50. Zo gebruikt toch bijna niemand zijn auto?
Arno zei:Jawel hoor, waarom niet? Met gas los en remmen regenereert het systeem toch telkens energie die vervolgens weer wordt gebruikt. Het zal per type verschillen, maar met name de recentere hybrids halen in stedelijke gebieden 60 tot 80% elektrisch, daarbuiten daalt het naar 40% tot 50%. Lees of bekijk de tests van de RAV4, Camry, Corolla 2.0 en C-HR 2.0 Hybrid die het afgelopen jaar zijn gedaan.
MBdoubleyou zei:Arno zei:Jawel hoor, waarom niet? Met gas los en remmen regenereert het systeem toch telkens energie die vervolgens weer wordt gebruikt. Het zal per type verschillen, maar met name de recentere hybrids halen in stedelijke gebieden 60 tot 80% elektrisch, daarbuiten daalt het naar 40% tot 50%. Lees of bekijk de tests van de RAV4, Camry, Corolla 2.0 en C-HR 2.0 Hybrid die het afgelopen jaar zijn gedaan.
Dus Toyota zegt zelf tot 50% maar volgens jou is het 60 tot 80% in stedelijk gebied en daarbuiten 40% tot 50%? Op een gewone 80km/u weg of een snelweg waar je niet veel hoeft af te remmen kan je toch nooit 40/50% volledig elektrisch rijden met een gewone hybride? Leg mij dat eens uit hoe dat kan met een auto die een accucapaciteit heeft van max 2 km bij max 50 km/u.
Ik heb met een Auris TS Hybrid, een Lexus CT200h en een Niro Hybrid gereden. Bij normaal gebruik rij je toch echt overwegend op de verbrandingsmotor.