CD9LOP zei:
Gewoon marktconforme specs, ongetwijfeld uitstekende bouwkwaliteit en duurzaam, 500km is uitstekend en Toyota/Lexus zal deze range ook halen ipv 200km teveel op te geven zoals bij de Duitse concurrenten. Daarnaast geeft Toyota 90% capaciteit resterend na 10 jaar, dat doet geen enkele fabrikant Toyota na en dat betekend ook dat deze wagen interessant is als occassion tzt. Verder ziet de wagen er gewoon fraai en herkenbaar Toyota uit, oogt ook niet zo ontzettend zwaar als de Kia die ik nu een paar maal heb zien rijden, geen fraaie wagen m.i. . Hierna komt de Tesla 3 tegenhanger en nog een model van formaat Yaris Cross, prima op tijd wanneer de hybrid rijders van Toyota hun hybrid gana inruilen op een Beyond Zero, goede strategie van Toyota, niet anders verwacht.
Die 500km bereik is volgens de WLTC, niet de WLTP. De WLTP van de bZ4X zou 450km zijn. En dat is nou niet echt een indrukwekkende waarde voor een model in deze klasse die nog op de markt moet komen... Slecht is het niet, maar ook echt niets bijzonders anno 2021. Jammer wat mij betreft.
Als referentie enkele concurrenten:
Polestar 2 75kWh single motor longe range: 540km
VW ID4 77kWh 204pk RWD: 520km
Kia EV6 77,4kWh RWD: 528km
Ioniq 5 73kWh RWD: 481km
De meeste hierboven hebben een iets grotere batterij dan de bZ4X (+ ca 5,5%), maar dan nog.