Topic voor alle oude bestelwagens en busjes

Dafbestel-1.jpg

Dafbestel.jpg

Eindelijk kwam ik weer eens een foto van een ptt simca tegen, deze en meerdere wil ik jullie natuurlijk niet onthouden.
Foto-KHWTF3AQ-D.jpg
[/img]
Foto-Y4P3QOYY-D.jpg
[/img]
Foto-GN3APGPY-D.jpg
[/img]
Foto-8G3MVNJF-D.jpg
[/img]

Let eens op de grote rechter buitenspiegels.

Kan iemand mij in contact brengen met Opelfreak? Heb een Grumman Olsen uit 1948, die groene zou ik graag aan de collectie toevoegen!

Yellowsub in google doet mijn profiel vast geheel tonen!

Serieus geinteresseerd!

Tuut tuut

Bart te Breda

Verschrikkelijke reclame, maar wat voor busje gebruiken ze hier?
https://www.youtube.com/watch?v=n5OjBYL14CA

Geen idee, maar toevallig heb ik zelf een keer zo'n ding op een beeldbank aangetroffen:

onbekendvoertuig6.jpg

Het moet in elk geval iets Russisch zijn. Misschien hetzelfde exemplaar wel, als dat in Nederland is gebleven!

Het is een раф 977

Hmm, het forum ondersteunt geen cyrillisch schrift: RAF 977

Overigens werkt het wel om die getallen in google te gooien, die maakt er dan weer russische brei van =)

Klassiekerrijder zei:
Ford Popular Van, ik meen een 5CWT. Ik heb thuis een boekje over Ford bestelwagens uit die tijd, kan 'm een keer opzoeken.

Thanx !
Ik zit er ff naar te googlen, werd ie als bestelwagen niet als "Ford Thames" verkocht?

5cwt.jpg

Ford Thames E494C van

Deze Clio in bestelwagenuitvoering zie je in België vrij weinig, in NL weet ik niet of ze er verkocht werden. In heel wat landen, waaronder Frankrijk en Spanje maar ook in de UK, werd deze verkocht. Ze hebben allemaal kleine wieldopjes op de kale stalen velgen (behalve de laatste generatie, die kregen wieldoppen). In de UK en vraag-me-niet-waarom en ook in Portugal hadden ze gesloten zijraampjes:
car_id_230_1.jpg

5825-renault-clio-soci-eacute-t-eacute-1-5dci-3.jpg

De clio 1 societé
5925917607.jpg

Deze Mazda past hier wel: als bestelwagen nieuw verkocht in Oostenrijk, nu in Nederland met vers geel kenteken

Foto-KSYKGUPR.jpg

Foto-EUIEFGOF.jpg

Foto-TZFFLQNX.jpg

Mazda 323 Estate Van 1.3 3d 1983 38-RXF-8

In de UK valt het me altijd op hoeveel Japanse 4x4 passagiersbusjes er rondrijden, misschien zonder al te veel wijzigingen vanuit Japan aangevoerd? Als ik me niet vergis bereikten een aantal versies nooit echt het Europese vasteland.
600CIMG3476.jpg

images

Mitsubishi-Delica-Super-Exceed-Diesel-1995-20110917122803.jpg

Toyota-hiace-regius-turbo-8-seater-mpv-toyota-diesel-20110605222007.jpg

93475002.jpg

93475185.jpg

Toyota-Hiace-estate-automatic-Huge-spec-8-seater-Diesel-20110915005753.jpg

Dit soort auto's zijn redelijk populair in Engeland, vooral de diesel versies. Zij hebben het stuur al rechts en er zijn jonge auto's te verkrijgen die weinig kilometers hebben gereden in Japan. Veel hebben 7 of 8 zitplaatsen. Ik heb 1 van de weinige in Nederland.

Elgrand zei:
Ik zal hier ook maar even mijn auto voorstellen.

Het is een Nissan Elgrand E50 facelift model uit 2001.

web.jpg

web.jpg

web.jpg

Er heeft in ieder geval een Kadett Postbil het zware werk overleefd:

Post1.jpg

Dit was een door het Duitse bedrijf Voll omgebouwde Caravan, bedoeld voor de Zweedse posterijen. Die ombouw behelsde (voor zover na te gaan, er is erg weinig informatie over te vinden) een verhoogd dak, ombouw naar RHD, schuifdeur rechts, en andere stoelen en aangepast dashboard.

KadettDVollWrzburg.jpg

Een ontzettend lelijk geval eigenlijk, maar wel zeer zeldzaam!

Even een schopje voor dit leuke topic: het valt me op dat de Ford Transit Mk IV in tegenstelling tot de toenmalige concurrenten van Volkswagen en Mercedes zo goed als verdwenen is. Waren ze zo slecht, of rijden ze nu allemaal elders rond?

Onderstaand een van de weinige vindbare Transits die nog steeds in zijn oorspronkelijke bestelbus-gedaante verkeert. Als ik de advertentie goed interpeteer is hij al in Nederland...

2315381856.jpg

Mjah, veel rijden zie je ze niet meer, maar ook de Mercedes 208 is redelijk zeldzaam geworden (Alleen als oprijwagen zie ik ze nog wel eens) en ook de T3 zijn vrijwel alleen nog de campers.

jessekraal.nl zei:
maar ook de Mercedes 208 is redelijk zeldzaam geworden (Alleen als oprijwagen zie ik ze nog wel eens)

Daarvan zijn er naar mijn idee nog veel meer. Inderdaad als oprijwagen maar ook vaak als importbarrel met drieletter-kenteken.

en ook de T3 zijn vrijwel alleen nog de campers.

Mwah, met name pick-ups zie ik op regelmatige basis nog gewoon aan het werk.

Die Transit was inderdaad vrij slecht, zowel de carrosserie als de techniek. Ik kan me verschillende exemplaren in de buurt herinneren die al na korte tijd roestig waren en met ratelende motor rondreden.

Ik zag afgelopen week nog een bijzonder net exemplaar met belettering voor een klein bedrijfje, zal eens zien of ik 'm op de foto kan krijgen.

JW01 (vanaf een Appel) zei:
Merk staat al in de URL... :) (Chevrolet!) Type is volgens mij Apache 3100 Panel Van.

Apache kwam volgens mij pas vanaf 1955. Dit kan inderdaad een 3100 zijn of een Thriftmaster als ie van vóór 1949 is.

Deze promowagen van SNCF kwam ik toevallig tegen en kan ik jullie niet onthouden!

A_Sncf_-_vehicule_publicitaire_TGV.jpg

camion-tgv.jpg

insolite-insolite-renault-master-big.jpg

insolite-insolite-renault-master-big.jpg

Heel veel meer weet ik er helaas niet over, maar geinig is het wel!

Het is in ieder geval op basis van een Renault master uit de jaren 80 of 90.

Thom

Wat ziet zon Transit MK III er toch goed uit voor zijn leeftijd. En dat in een tijd dat de eerste Ducato nog niet eens aan zijn facelift toe was.

De Transit Mk 1 en 2 (zover ik weet) zijn ook in Amsterdam aan de Hemweg geassembleerd (net als de Ford Transcontinental, maar dat is een ander verhaal). Wie heeft hier meer info over of zelfs foto's van (van de Transconti mag van mij ook in het vrachtwagen topic)?

Thom

Een linksgestuurde import!
Waar zou die Maestro vandaan komen?
Gekocht vanwege liefhebberij of belasting?

Thom

Terug
Bovenaan