Toepasselijke kentekens..

Dat hele Britse kentekensysteem heeft me altijd gefascineerd, het is zo'n grote stapeling van willekeurige systemen.
De kentekens horen bij een auto en hebben een regio en jaarcode, je kan ze dan wel weer retainen voor je volgende auto. Maar weer niet als je een gepersonaliseerde aanvraagt, waar de kentekens dan wel weer aan andere bepaalde regels moeten voldoen, dan zijn ze weer wel persoonlijk gebonden.
Vind het altijd wel grappig om de creativiteit te zien die Britten moeten hebben om er iets van te maken, want overzichtelijk en makkelijk is het daar allemaal niet :LOL:
8 0 zal wel een heel oud kenteken zijn denk ik, die gaan daar inderdaad voor extreme bedragen.

• Leuk
Waarderingen: XBXG
In dit geval is het "8 O", aangezien Britse kentekens uit minimaal een letter en een cijfer moeten bestaan.

Ik gok dat dat kenteken duurder was dan de auto.

Ik quote van Demonplates
Duncan Bannatyne, known for his role on ‘Dragon's Den’ and his entrepreneurial spirit, chose '8 O' as a symbol of his journey from humble beginnings to business stardom, costing him £150,000.

The simplicity of the plate belies its significance, representing Bannatyne's achievements and his status as a self-made success.

It's a badge of honour, showcasing his climb up in the business world, and serves as inspiration for aspiring entrepreneurs everywhere.

Verder niet een betekenisvol kenteken dus, enkel een vertoon van rijkdom.

Een SF90 heeft in de UK een vanafprijs van £379,915 trouwens dus het kenteken was niet duurder dan de auto zelf. ;)

Duitse kentekens vind ik over het algemeen ook erg vermakelijk inderdaad. GEL komt van Geldern zie je hier in de omgeving Nijmegen vaak. Staat hier bij ons in de straat ook regelmatig een Mercedes met het kenteken GEL UK XX, zal er de volgende keer eens een plaatje van schieten.
Ik was jullie nog een GEL UK'je verschuldigd. Ik heb er de laatste tijd extra op gelet, maar de witte Mercedes die hier regelmatig stond heb ik al een tijdje niet meer gezien.

Vandaag kwam ik echter deze tegen. En daar word ik stiekem ook veel GEL UK-kiger van. ;)

Whats-App-Image-2025-05-31-at-13-24-22.jpg

Ik was jullie nog een GEL UK'je verschuldigd. Ik heb er de laatste tijd extra op gelet, maar de witte Mercedes die hier regelmatig stond heb ik al een tijdje niet meer gezien.

Vandaag kwam ik echter deze tegen. En daar word ik stiekem ook veel GEL UK-kiger van. ;)

Whats-App-Image-2025-05-31-at-13-24-22.jpg
GEL UL vind ik ook altijd kinderlijk grappig. :D

De kans is klein dat je een auto aantreft met bijna hetzelfde kenteken, had hetzelfde gedaan.

Bij mijn eerste werkgever hadden wij vier identieke (lees kale) rode golf III 1.8 GT'tjes. Viel verder ook niets te kiezen, dat was wat je kreeg.
Maar die waren toen allemaal tegelijk besteld en hadden opeenvolgende nummerplaten.

Ik weet nog dat ik dat toen heel stom vond, want als jonge knakker wil je jezelf een beetje kunnen onderscheiden. Nu jaren later vind ik het eigenlijk wel leuk.

Laatst bewerkt:
Een vriend van me was in 2023 aan het zoeken naar een jaren 90 Mercedes, en toen vond hij er een te koop staan die exact het opeenvolgende kenteken had als een vriend van hem had op zijn Mercedes.
Dus hij meteen erheen bellen, was dat ding al geserveerd, nooit meer iets over gehoord :cry:
Vind altijd opeenvolgende kentekens geinig om te zien, maar dat zie je inderdaad normaal altijd bij nieuwe wagenparken van bedrijven. Een 20+ jaar oude auto die aan de andere kant van het land stond vonden we dus helemaal geweldig.

Ik moest trouwens door deze post aan nog iets denken waardoor ik even in mijn foto's moest graven. In Geldrop was er dus ook een bedrijf met een fleet aan auto's met opeenvolgende kentekens. Normaal zou me dit wel redelijk geinig lijken, maar dit waren Rover Streetwises die ze tot 2023 (!!) gereden hebben o_O. Jammer genoeg heb ik alleen deze slechte foto kunnen vinden die ik geloof ik vanuit de bus genomen heb eind 2022.
zRihBfH.jpeg

Zover ik me kon herrineren hadden ze er 4, en volgens mij hebben ze er nu 3 verkocht. Maar ik ben er de laatste tijd niet meer langs gereden, dus kan dat die laatste nu ook weg is. Ik hoop het niet, want dit is toch geweldig.

In 1993 reed ik in een Jetta uit 1980. Die heb ik een keer geparkeerd naast een andere Jetta in dezelfde kleur met een opeenvolgend kenteken, die ik zomaar op mijn bestemming tegenkwam. Overigens wel in de buurt van de dealer die beide had geleverd.

Een vriend van me was in 2023 aan het zoeken naar een jaren 90 Mercedes, en toen vond hij er een te koop staan die exact het opeenvolgende kenteken had als een vriend van hem had op zijn Mercedes.
Dus hij meteen erheen bellen, was dat ding al geserveerd, nooit meer iets over gehoord :cry:
Vind altijd opeenvolgende kentekens geinig om te zien, maar dat zie je inderdaad normaal altijd bij nieuwe wagenparken van bedrijven. Een 20+ jaar oude auto die aan de andere kant van het land stond vonden we dus helemaal geweldig.
Dat is wel zonde zeg! Hoe tof is dat om samen met je kameraad rond te toeren in twee Benzen met opeenvolgende kentekens.

In 1993 reed ik in een Jetta uit 1980. Die heb ik een keer geparkeerd naast een andere Jetta in dezelfde kleur met een opeenvolgend kenteken, die ik zomaar op mijn bestemming tegenkwam. Overigens wel in de buurt van de dealer die beide had geleverd.
Ook al zo bijzonder. Ik kan mij niet heugen dat ik (met een zelf bestelde/gekochte auto) ooit iets dergelijks heb meegemaakt. Niet eens met een paar nummers verschil zoals de originele post. Maar misschien let ik er gewoon niet genoeg op.

Die streetwises zijn inderdaad wel een bijzondere bedrijfskeuze.
Mijn vader had ooit een beige Megane als voorloopauto (11-TK-DP) waarvan het bedrijf er tientallen identieke had met opvolgende kentekens. Heeft regelmatig moeite gehad met het terugvinden van de zijne. Kan helaas niet meer in opendata terugvinden hoeveel het er precies waren, van 01 t/m 40 is alleen de 11 er nog te zien.

Gaver vond ik het wel bij mijn tante in de straat, hadden een echtpaar twee BMW's met opvolgende kentekens.

Dit lijkt me echt helemaal geweldig om zomaar tegen te komen, stiekem ben ik op dit soort dingen altijd aan het letten, maar is het toch wel heel zeldzaam om iets als dit tegen te komen.

"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man." ;)

Ik vind Audi's over het algemeen best KLE-SY..

87435678.jpg

Omdat onze auto voor onderhoud bij de garage staat, hebben wij tijdelijk een leenauto ("loaner" in goed Texaans). Het kenteken: LNR 92.

Die Dokker is om de drugshonden mee te vervoeren? :ROFLMAO: Zo’n Dokker lijkt me trouwens voor een rondje surveilleren geen probleem, maar achtervolgingen wordt een ander verhaal.

Terug
Bovenaan