Toepasselijke kentekens..

X-144-ZV is het meest recente kenteken uitgegeven door den RDW voor de Suzuki Ignis van de familie Grutjes uit Koekoekarendsveen. Met een nominaal continu maximum electrisch vermogen van 1,05kW gecombineerd met een benzinestoker van amper 1200cc die 61kW ophoest. Ze zijn trots.

Hiermee loopt wellicht morgen al de sidecode 10 af en krijgen we misschien op schrikkeldag '24 de sidecode 11. Het toont als XXX-99-X Badeend dus dat wordt weer leuk. Ga ik je nog uitleggen.
Misschien komt er dan wel een Ferrari F40 met FFF-40-F ..

X-144-ZV is het meest recente kenteken uitgegeven door den RDW voor de Suzuki Ignis van de familie Grutjes uit Koekoekarendsveen. Met een nominaal continu maximum electrisch vermogen van 1,05kW gecombineerd met een benzinestoker van amper 1200cc die 61kW ophoest. Ze zijn trots.

Hiermee loopt wellicht morgen al de sidecode 10 af en krijgen we misschien op schrikkeldag '24 de sidecode 11. Het toont als XXX-99-X Badeend dus dat wordt weer leuk. Ga ik je nog uitleggen.
Maar dan komt eerst nog de FFF-40-B. Er bestaat ook een BMW F40 tegenwoordig, naast de BMW XM… Beter goed gejat,… :p

Op moment van schrijven zijn we bij de X-550-ZZ. Kan nog niet zien wat dat is maar de 549 is een MINI.

Ik was weer even aan het kijken op de RDW-site. Vanmiddag zou de X-550-ZZ zijn uitgegeven. Nu zijn we een paar uur verder, maar is dat kenteken niet meer vindbaar. Allerlei andere kentekens eromheen wel. Inmiddels zijn we bij de X-828-ZZ. Zou dan, als de Z niet meedoet, morgen de nieuwe serie al worden uitgegeven?

Waarom zou Z opeens niet meedoen? De Z is de afgelopen 9 sidecodes gewoon gebruikt als beginlettere en vziw ditmaal niet gereserveerd. Het is wel zo dat ze niet kunnen doorgaan tot ZZ vanwege de status die dat heeft voor bijzondere voertuigen die niet aan de wet voldoen. Dus meestal gaat het tot ZX of ZV.

Oh, Dan heb ik dat verkeerd begrepen.

Edit 1: En de Z is er! Ik kijk zojuist weer op de site: Z-003-BB! BMW Z3 importje? :ROFLMAO:

Edit 2: Nope! Suzuki.

Laatst bewerkt:
Wat is precies leuk aan deze kentekens?

Dat er van de vele duizenden kentekens die er per beginletter uitgegeven worden, er maar een handjevol uit slechts twee verschillende karakters bestaan.
Vind ik geinig om te zien.

Het toont als XXX-99-X Badeend dus dat wordt weer leuk. Ga ik je nog uitleggen.

De F (en de D) zijn helaas al gereserveerd voor brommers / scooters. Die categorie loopt al enige sidecodes op voor.

Dat er van de vele duizenden kentekens die er per beginletter uitgegeven worden maar een handvol uit slechts twee verschillende karakters bestaan, Mirafiori spreekt boekdelen.

Daarbij komt voor mij de lol dat de X vaak ergens wordt ingevuld als we het ff niet weten. Gerondselde matrozen mochten een kruisje zetten wanneer zij de schrijfkunst niet machtig bleken wanneer hun contract met een handtekening bezegeld diende te worden. Of neem keihard de wiskunde waar de x of X altijd de rol van grote onbekende krijgt toebedeeld.
Ik kan me dan voorstellen dat het invoeren van X-001-XX bij een grenscontrole in een of ander achterlopend land heel frappante fratsen op kan leveren.

De hoek waaronder de 7 staat is dezelfde als die van de Z en de rechter diagonaal van de X. Hoe mooi lijnt dan straks Z-777-ZZ ..? Op een BMW Z7, hahahahahaaahahhahaha..

Als de B en een 8 op elkaar lijken, dan is een bestelbus met BBB-88-B toch leuker/mooier/bingo dan VSK-52-R?

Getallen deelbaar door 10 of 5 of veelvouden van 11, een kwadraatgetal zoals 225 wat tegelijk een bandbreedte is, ik vind dat smullen mijn waarde medeforummer Badeenden.

Drie keer de T naast elkaar als de kruizen op de berg Golgotha zo zie ik het voor me. Het is ook een popmuziekorkest.

Tja, hoe leuk is het voor mensen met het een of andere brein of juist daar weer afwijkend van? Niemand is hetzelfde Badeenden, kijk maar lekker om je eigen zelf heen. Doewie :coffee:

Ik deel de fascinatie voor bepaalde letter- en cijferseries.

Zo zag ik vorig jaar de TT-333-T.

En vorige week zag ik de 1-XXX-11.

Jemig medeforummers en zeker XBXG2: van 1-XXX-11 krijg ik de shivers over m'n benen.. Heerlijk!

Mocht die mens in Am*dam leven en op 1 november verkering hebben gekrgen.., mooi

• Leuk
Waarderingen: XBXG
Er kwam ook een andere combinatie in mijn hoofd die ik even wilde checken. Er rijdt een Seat Leon in Nederland met kenteken 1-SPT-11. (Spuit 11! :ROFLMAO:)

Ik kwam vanmorgen dat ik naar huis reed een BMW 3 serie tegen met het kenteken ZV-330-F tegen en laat dat nou net een 330i zijn en bij checken van het kenteken blijkt hij vandaag precies 33 dagen bij de huidige eigenaar te zijn.

YySlrGO.jpg

Inderdaad.

54062363872_e08065ceb8_b.jpg

Ik was in de veronderstelling dat GHB een verboden lettercombinatie was. Kennelijk niet of de RDW ontgaan.
(overigens qua kleur/uitvoering vergelijkbaar met mijn 2023 model maar dan 6k duurder en een cilinder minder, damn.)

GHB is in alle sidecodes met drie letters tot nu toe gewoon uitgegeven. LSD niet, maar dat is min of meer toevallig omdat SD in geen enkele combinatie gebruikt wordt. En XTC niet omdat de C niet wordt gebruikt.

De vorige auto van mijn zus was een Citroën, met de letters SV-RF achteraan op het kenteken.
Citroën staat bekend om zijn soepele vering, en had destijds de slogan "wat is Citroën rijden toch formidabel"
Een ezelsbruggetje (voor de kentekenletters) was dus snel gevonden:

Soepele Vering Rijdt Formidabel

Het lijkt wel of Citroën Nederland, of een creatieve dealer of RDW-medewerker, dezelfde associatie had, want op RDW.nl blijken kentekens 01-SV-RF t/m 35-SV-RF allemaal* bij Citroëns te horen!

* Weliswaar zijn enkele kentekens in die reeks inmiddels vervallen, maar gezien al die andere in die reeks zullen die waarschijnlijk ook wel bij Citroëns hebben gehoord, al is dat heel strikt genomen niet meer dan een aanname

Laatst bewerkt:
In België generen ze zich blijkbaar niet voor schuttingtaal.....ik heb geen foto helaas, maar ik liep in de jaren 80 stage voor mijn onderwijsbevoegdheid op een school in Limburg, waar mijn begeleider (een Belg) in een diarreebruine Fiat Panda reed met het kenteken KUT-934.....
Toch wel typisch dat ik me dat 40 jaar later nog steeds kan herinneren.....moet ik me nu een beetje schamen?

Over het onderwerp zelf aangevraagde kentekens heb ik misschien ook wel iets leuks. In Denemarken kan je net als bijvoorbeeld België custom kentekens aanvragen. Nu werkt het Deense kentekensysteem sowieso best apart, maar het meest interessante vind ik dat je sowieso een kenteken krijgt zonder landcode/EU-symbool als je er een persoonlijk aanvraagt. Zo dacht ik eerst dat dit iets van een show plaat was, deze Jeep die in Kopenhagen geparkeerd stond. Grappig gedaan zo.
1vEMDXg.jpeg

Interessante info (y)
Ik was al binair aan het puzzelen of er iets mee bedoeld werd, tot ik opeens goed naar de grille van de Jeep keek, mooi gedaan door de eigenaar.

Picanto's hebben toch altijd een dubbele uitlaat? Dat heb ik altijd juist zo grappig gevonden bij dit model.

Duitse kentekens vind ik over het algemeen ook erg vermakelijk inderdaad. GEL komt van Geldern zie je hier in de omgeving Nijmegen vaak. Staat hier bij ons in de straat ook regelmatig een Mercedes met het kenteken GEL UK XX, zal er de volgende keer eens een plaatje van schieten.

Hier een vrome Herr (of Fräulein) uit Amberg:
2323803-1348596485-passendes-kennzeichen-beim-katholikentag-OT73.jpg

Terug
Bovenaan