Toepasselijke kentekens..

APT

Wegverkenner
Er zijn van die auto's die kentekens hebben die om wat voor reden dan ook behoorlijk toepasselijk zijn. Nederlandse exenplaren spot je zelden maar ook die vind je zo af en toe. Daarom trap ik af met deze Crossfire met het stuur rechts.

Chrysler Crossfire Cabrio 3.2 V6 Automaat Rhd (bj 2006)
€ 5.449,00
https://link.marktplaats.nl/m1261966892?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

RH-010-D (RHD) zodat je altijd een geheugensteuntje hebt en niet per ongeluk aan de verkeerde kant in stapt in deze Right Hand Drive auto.

41122506702_44b4ff3a62_c.jpg

Aangezien die over een tijdje toch eruit gaat.....:cry: (ga hem wel missen) het kenteken van de V60 van mijn vader vind ik ook altijd wel leuk.

APT zei:
Er zijn van die auto's die kentekens hebben die om wat voor reden dan ook behoorlijk toepasselijk zijn. Nederlandse exenplaren spot je zelden maar ook die vind je zo af en toe. Daarom trap ik af met deze Crossfire met het stuur rechts.

Chrysler Crossfire Cabrio 3.2 V6 Automaat Rhd (bj 2006)
€ 5.449,00
https://link.marktplaats.nl/m1261966892?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

RH-010-D (RHD) zodat je altijd een geheugensteuntje hebt en niet per ongeluk aan de verkeerde kant in stapt in deze Right Hand Drive auto.

:) Hoop dat-ie naar een eigenaar uit Rotterdam gaat. (010)

afentoe zei:
Tante van mij heeft ooit een Alto gehad met XXL, vond ik vrij lachwekkend.

Altijd leuk, een kleine auto met XXL. :)

Met de elandproef nog vrij vers in het geheugen, kocht een doprsgenoot toendertijd een mb a-klasse met NS in het kenteken, deze kreeg door ons al gauw de naam Niet Slim. (NS:D)

30-LTR-6 by azu250, on Flickr

Een vrij bekende XM in het Citroën wereldje. Een XM met een 3.0 liter V6 motor (30-LTR-6). Ik heb me altijd afgevraagd of ze er met de import er echt op gelet hebben of dat het gewoon puur toeval is. Helaas is de auto vorig jaar geëxporteerd naar Duitsland. Eeuwig zonde van dit kenteken.

Bij aflevering van mijn Beetle cabrio in 2013 kreeg deze als kenteken 3-KZD-33. Heb ik altijd onthouden als Kever Zonder Dak.

Mijn oma heeft ooit de 17-BP-JH gehad , grappig omdat haar initalen van haar voor namen ook JH zijn.

Op mijn vorige auto stonden ook mijn voorletters in de kentekenplaat. De kentekenplaat van de auto van mijn ouders bevat de eerste letter van de drie kleinkinderen. Keurig op volgorde van geboorte. En ook nog eens netjes gesorteerd, de twee broertjes bij elkaar, daarna drie willekeurige cijfers, daarna hun nichtje.

Timo1990 zei:

30-LTR-6 by azu250, on Flickr

Een vrij bekende XM in het Citroën wereldje. Een XM met een 3.0 liter V6 motor (30-LTR-6). Ik heb me altijd afgevraagd of ze er met de import er echt op gelet hebben of dat het gewoon puur toeval is. Helaas is de auto vorig jaar geëxporteerd naar Duitsland. Eeuwig zonde van dit kenteken.

Bij het zien van de topictitel moest ik gelijk aan deze XM denken! Je was me voor. ;)

Mijn bescheiden bijdrage:

Kan toch bijna niet anders dan dat je een vriendje hebt bij de RDW om zo'n kenteken te krijgen? Ik geloof niet dat dit puur geluk is.

Ook mooi, de Jaguar XFR-S Sportbrake die vroeger werd ingezet door de importeur.

7bjykuibfegp.jpg

Gelukkig niet geëxporteerd, hij staat te koop!

Zadelsnuiver zei:
Kan toch bijna niet anders dan dat je een vriendje hebt bij de RDW om zo'n kenteken te krijgen? Ik geloof niet dat dit puur geluk is.
Dat geloof ik ook niet zo. Ik geloofde daarom trouwens ook niet dat dit de echte kentekens waren, maar volgens de RDW klopt het gewoon. Beiden zijn importauto's, kan dat niet meespelen? Aangezien je in diverse landen wel zelf je eigen kenteken kan kiezen.

Al 30 jaar een auto in bezit met kenteken **-57-BJ, ik zeg niet hoe oud ik ben, maar hij weet van welk bouwjaar (BJ) ik ben ............

Mijn nieuwe auto is afgeleverd op 7-7-´17 met 777 in het kenteken. Geluk of toeval? :D

Leon in z'n SEAT zei:
Zadelsnuiver zei:
Dat geloof ik ook niet zo. Ik geloofde daarom trouwens ook niet dat dit de echte kentekens waren, maar volgens de RDW klopt het gewoon. Beiden zijn importauto's, kan dat niet meespelen? Aangezien je in diverse landen wel zelf je eigen kenteken kan kiezen.

Dat laatste wil niet zeggen dat je in Nederland dan ook keuzevrijheid hebt. Mocht er ook geen sprake zijn van vriendjespolitiek, dan zou het hooguit zo kunnen zijn dat een scherpe RDW-medewerker bij de kentekenaanvraag van die GT Junior de AR-13-00 zag aankomen en wat heeft gehusseld met de registraties.

Als mijn werkgever een reeks auto's voor de import tegelijk op kenteken laat zetten, zitten er nooit twee opeenvolgende kentekens tussen. Het lijkt of alles wordt klaargezet en dan vanuit alle RDW-vestigingen naar het centrale computersysteem wordt gestuurd.

929V6 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Zadelsnuiver zei:

Dat laatste wil niet zeggen dat je in Nederland dan ook keuzevrijheid hebt. Mocht er ook geen sprake zijn van vriendjespolitiek, dan zou het hooguit zo kunnen zijn dat een scherpe RDW-medewerker bij de kentekenaanvraag van die GT Junior de AR-13-00 zag aankomen en wat heeft gehusseld met de registraties.
Wellicht. Ik zit ook te weinig in de kentekens om er inhoudelijk iets van te kunnen zeggen, dus maar even hardop denken/vragen: is het bij een klassieker bijvoorbeeld niet zo dat je het buitenlandse kenteken mee kan nemen? Klinkers zijn bij mijn weten nog altijd niet (standaard) toegestaan op kentekenplaten dus daar ga je bij een kentekenregistratie niet 'zomaar' op uitkomen. Of is dat bij klassiekers dan ook weer anders?

Buitenlands kenteken meenemen naar Nederland is niet mogelijk, kentekens worden hier sequentieel uitgegeven. Ook klassiekers hebben een 'toevallig' kenteken, alleen uit een andere reeks.

Klassiekerrijder zei:
Als mijn werkgever een reeks auto's voor de import tegelijk op kenteken laat zetten, zitten er nooit twee opeenvolgende kentekens tussen. Het lijkt of alles wordt klaargezet en dan vanuit alle RDW-vestigingen naar het centrale computersysteem wordt gestuurd.

Op een dag worden natuurlijk niet zoveel klassiekers geïmporteerd.

Leon in z'n SEAT zei:
Klinkers zijn bij mijn weten nog altijd niet (standaard) toegestaan op kentekenplaten dus daar ga je bij een kentekenregistratie niet 'zomaar' op uitkomen. Of is dat bij klassiekers dan ook weer anders?

In de eerste drie kentekenseries, met slechts twee letters, werden de A, de E en de U wel gebruikt. Pas in 1978, toen gestart werd met de uitgifte van kentekens met 4 letters, is het gebruik van deze klinkers afgeschaft.

Aangezien voor klassieke voertuigen ongebruikte kentekens uit de eerste en de derde serie worden uitgegeven, zie je hier dus ook klinkers terug.

Weer eentje gevonden...

Een Alfa Romeo GTV met kenteken 38-GT-VR (38 GTV R)

Alfa Romeo GTV 3.0 V6 24V fase 2 uit Prive collectie alfista
€ 10.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1273626149?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Overigens, erg stevige prijs. Maar zeker een fraai ding. Kreeg deze binnen omdat ik een melding krijg van GTV's met 6 cilinder.. Eén van de potentiele opvolgers van mn auto.

Twee bijdragen.

Bentley Bentayga (2016-present)
Wellicht niet bij iedereen bekend. Crewe is de plaats waar Bentley sinds 1938 gevestigd is, ook tegenwoordig worden de meeste Bentleys daar geproduceerd.

Porsche 918 Spyder (2014-16)
Mede gezien het lawaai wat hij bergop maakte en het feit dat er de dag dat ik hem spotte tamelijk wat Porsches onderweg waren naar het circuit van Spa-Francorchamps vind ik dit kenteken passend. Ik zie hem al zo door Eau Rouge brullen met Ricky Martin uit de speakers ;).

Spa Porsche Days waarschijnlijk. Geweldig evenement.

Vandaag een Golf met KDF in het kenteken. Kraft durch Freude was de naam die Hitler gaf aan de Kever.

De WEC was daar gisteren ook, dus ik weet dat niet zeker. Ik zag hem vrijdag, er was duidelijk toen al wat te doen op het circuit dus zou kunnen. Vandaag vrij rijden volgens een vriendelijke M3-eigenaar bij de benzinepomp.

Toepasselijk kenteken op deze Citroën Ami. Als bonus is het ook nog eens het eerste kenteken uit deze serie:
2ivilpt.jpg

Vanmorgen een Peugeot 206cc met nummerplaat 1-PSA-xxx

Met de gepersonaliseerde kentekens hier in Belgie al gezien:
BMW 5 touring met "ZORRO"
Audi Q7 met "GRRRR"
VW Passat break met "Miauw" (wel de eigenaars van het gelijknamige kattenhotel)
Fiat 500 met "TUF TUF"
BMW M4 met "The Best" --> waarschijnlijk zeer kort pietje
Porsche 911 Targa met "911P"
Dodge Ram Pick-up met "Snor", en ja, de bestuurder had idd een gigantische krulsnor

Zo kan ik nog even doorgaan

929V6 zei:
Leon in z'n SEAT zei:
Zadelsnuiver zei:

Van wat ik gehoord heb gaat het om een restauratie van een buitenlands voertuig waarbij inderdaad goed de nieuw uitgegeven klassiekerkentekens in de gaten gehouuden zijn, zodat e.e.a. goed te timen was. Maar nog steeds een knappe prestatie, daar er toch wel meerdere klassieke kentekens per dag worden uitgegeven. Enige hulp van binnenuit sluit ik niet uit.

afentoe zei:
Tante van mij heeft ooit een Alto gehad met XXL, vond ik vrij lachwekkend.

Dat geldt ook voor deze:

Jaren gelden, toen ik nog een folderwijkje had, kwam ik deze Poolse Orion tegen, moest ik ook even om glimlachen:

Ik heb een peugeot partner gekocht vanwege vriendin in rolstoel.
Vorige week keek ik naar me kenteken 90-vd-js.
Toen zag ik het ineens.
90 is onze leeftijd samen.
Vd voor begin achternaam van mij
Js de initialen van achternaam van mijn vriendin

@p.klieder; ik rijd héél erg veel in Amersfoort maar de BMW van deze Spuit elf ben ik nog nooit tegengekomen. Vind 'm echt hilarisch 😂

herman78 zei:
Ik heb een peugeot partner gekocht vanwege vriendin in rolstoel.
Vorige week keek ik naar me kenteken 90-vd-js.
Toen zag ik het ineens.
90 is onze leeftijd samen.
Vd voor begin achternaam van mij
Js de initialen van achternaam van mijn vriendin

En dan is het ook nog een Peugeot Partner. :p

APT zei:
@p.klieder; ik rijd héél erg veel in Amersfoort maar de BMW van deze Spuit elf ben ik nog nooit tegengekomen. Vind 'm echt hilarisch 😂

Ik vind het anders maar vreselijk. Niet per se alleen spuit 11 maar al die Belgische gepersonaliseerde kentekens. Het leek nog grappig met dat echtbaar die hihihi en hahaha op hun wagens hadden maar zodra je keihard door een verlaagde, geblindeerde W210 met kenteken gunsmoke ingehaald wordt weet je zeker dat het alleen maar paupers trekt.

Toen rond 1989 de Ford Fiesta XR2i aan de pers werd voorgesteld, heeft Ford Duitsland deze allemaal op NL kenteken gezet.

Waarom: De NL kenteken reeks zat toen in de XR-##-##. Heb er geen 1 meer van kunnen terugvinden.

Bij de introductie van de Citroën ZX, hadden wij destijds een demo van de importeur met, jawel, een ZX-kenteken.

Don H zei:
Toen rond 1989 de Ford Fiesta XR2i aan de pers werd voorgesteld, heeft Ford Duitsland deze allemaal op NL kenteken gezet.

Waarom: De NL kenteken reeks zat toen in de XR-##-##. Heb er geen 1 meer van kunnen terugvinden.

Pre-productieauto's die naderhand weer gesloopt zijn misschien?

Ouwediesel zei:
Don H zei:

Pre-productieauto's die naderhand weer gesloopt zijn misschien?

1989, dus de meeste zullen sowieso wel aan de pers zijn voorgesteld inmiddels.:p

Ging er eigenlijk wel vanuit dat die XR2i's (na company-car carriere?) gewoon in de particuliere verkoop zouden zijn gekomen. Had daarmee ook nog wel enkele enthousiastelingen verwacht die de auto met heel veel geinvesteerd geld, op de weg hebben gehouden. Toch wel een liefhebbersauto geweest, niet de mijn overigens. :)

Terug
Bovenaan