Timo's Citroën Xantia's, BX 16 TZI 1991, Renault Espace 2000 TSE 1986 en Renault Avantime 2003

Erg mooi om te zien hoe je deze oudjes levend houdt. De "nieuwe" neus voor de Espace staat toch wel beter dan de dichte neus hoor. Mooi fris weer.
Avantime is uiteraard ook een topper :D
 
Dank voor de reacties, erg leuk!

Zoals beloofd:

https://www.youtube.com/watch?v=WFxFHcY-SSE
 
Top. Mocht er nou met deze neus / bumper ook iets mis gaan (god verhoedde natuurlijk).. Ik zag vanmiddag in Lunetten (Utrecht) een Espace met de 1e neus staan. Beige panelen. Geen foto, helaas. Op een parking langs een watergang, in woonwijk, naast de doorgaande weg richting station.
 
En de Avantime gaat nu LPG loos door het leven. Eerst de Avantime APK laten keuren, daar kwam alleen een wiellager uit.


IMG_20200517_135908 by Timo van Vuurde, on Flickr

Daarna bij een LPG specialist alles netjes laten uitbouwen. Toen vanwege Carona nog een paar weken geduld moeten hebben maar toen kon ik weer terecht bij de RDW. Die heeft alles nagelopen en nu heb ik een nieuwe kentekencard gekregen waar bij brandstof 'benzine' staat. :)


IMG_20200617_153055 by Timo van Vuurde, on Flickr


48-LJ-TS by Timo van Vuurde, on Flickr

Nu past de afdekplaat van de motorruimte er ook weer op!


IMG_20200517_144341 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200517_144532 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder de Avantiime een beurt gegeven, vloeistoffen en filters.


IMG_20200614_143338 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200628_161938 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder gewoon lekker genieten!


IMG_20200530_213053 by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Avantime by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Avantime by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Machtig mooi ding! En ja opzich leuk natuurlijk LPG op een auto, maar als je er toch niet genoeg mee rijd....
 
Dat zal een flinke borrel schelen per maand, geen LPG meer op kenteken. Nu alleen niet te veel genietend rondrijden hè, anders had je het beter kunnen laten zitten. ;)
 
Prachtig, zo'n avantime. Ik denk wel dat ik de LPG installatie lekker had laten zitten, puur zodat ik naar mijzelf wat meer kilometertjes kan verantwoorden :p
 
Een update over de Avantime. Opzich niet veel te vertellen. Alleen dat met de hete dagen de airco ermee ophield (vermoedelijk vullen) en dat er door steenslag een barst in de voorruit zit. Gelukkig heb ik bij de Avantime vanwege de bijzondere ruiten een glasverzekering erbij genomen, waar ik nu heeeel blij mee ben. Voorruiten zijn nog wel verkrijgbaar maar duuuuur. Binnenkort gaat die er hopelijk in, barst zit voor m'n neus ook nog eens, erg vervelend.


IMG_20200808_123959 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook was ik benaderd of ik wilde meewerken aan een artikel in de ClassicCars over de Avantime en de Espace. Nou dat leek mij zeker leuk! In juli lag het nummer in de winkel.


IMG_20200716_173953 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200716_173946 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder heb ik met een groepje vrienden meegedaan een aan slipcursus/rijvaardigsheidstraining met eigen auto. Ik heb met de Avantime meegedaan, was erg leuk en interessant om de grenzen op te zoeken van je eigen auto.


48-LJ-TS by Timo van Vuurde, on Flickr


48-LJ-TS by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200816_140503 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200816_145611 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder zijn er nieuwe ruitenwissers opgekomen, moeten met geintregeerde sproeiers zijn. Dat was niet makkelijk te vinden.


IMG_20200912_170647 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ter afsluiting nog wat foto's. O.a. een photoshoot gehad met een 607:


48-LJ-TS and 97-GZ-SZ by Timo van Vuurde, on Flickr


48-LJ-TS and 97-GZ-SZ by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200725_151056 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200808_124106 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Wat gaaf die Avantime! Kan me nog goed herinneren dat ie op de markt kwam. Je hebt een bijzonder mooi wagenpark. (y)
 
Gefeliciteerd met het artikel over de Avantime en Espace!

Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat zo'n voorruit flink duur is, het is ook een aardig stuk glas!
Hopelijk heb je een goede verzekering die het volledig vergoed? (y)
 
Bedankt voor de reacties!

uwbuurman zei:
Leuk!! Dat met die 607 is op dezelfde plek al de foto's voor het artikel, zie ik??

Klopt, spreekt voor zich dat dit een populair plekje is voor mij. Terug scrollend in het onderwerp zul je nog wel meer foto's op die plek tegen komen :)

Mach1 zei:
Wat gaaf die Avantime! Kan me nog goed herinneren dat ie op de markt kwam. Je hebt een bijzonder mooi wagenpark. (y)

Dank!

BleuZ NL zei:
Ik kan me inderdaad goed voorstellen dat zo'n voorruit flink duur is, het is ook een aardig stuk glas!
Hopelijk heb je een goede verzekering die het volledig vergoed? (y)

Ik heb expres een ruitverzekering bij de Avantime genomen, ik was er al bang voor dat zoiets ooit zal gebeuren. En zo zie je maar..
Alleen een stuk eigen risico, maar gezien de prijs van een ruit is dat maar een kleine fractie van de prijs :T
 
Na de Avantime, nu ook een update over de Espace.

Zoals al eerder in dit onderwerp verteld ben ik bezig met het opknappen van de originele lichtmetalen velgen. Inmiddels zijn die zo goed als klaar.


IMG_20200819_152303 by Timo van Vuurde, on Flickr

Alle 4 in de primer:


IMG_20200819_165529 by Timo van Vuurde, on Flickr

Na diverse lagen lak drogen in de schuur.


IMG_20200923_135050 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik moet nog één laagje blanke lak. Helaas werken de temperaturen elke keer (net) niet meer mee. Daar wordt dus waarschijnlijk volgend seizoen.

Sinds dat ik hem gekocht had zat er geen hemel in. En het tapijt langs de balken hing los. Hier eindelijk eens wat aan gedaan. De nog aanwezige stroken weer vast gemaakt:


IMG_20200712_161717 by Timo van Vuurde, on Flickr

Daarna op zoek gegaan naar een rol tapijt wat een beetje in de buurt komt van het origineel. Het hoort een tint doordenker en minder gemêleerd, maar ik doe het ervoor. Op maat knippen en er in plakken.


IMG_20200712_163021 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200712_171530 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200712_165620 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200712_174342 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200719_181513 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook de kleppen eens gesteld, maar was weinig schokkends.


IMG_20200715_145018 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200715_151452 by Timo van Vuurde, on Flickr

De accu die er in zat had er vaak geen zin meer in, samen met brakke accu klemmen weigerde diverse onderdelen wel eens dienst. Tijd voor een verse accu en nieuwe klemmen. Die zit achter de bumper onder de rechter koplamp. Dat is diep graven en puzzelen om die er tussenuit en weer er in te krijgen.


IMG_20200913_142346 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200913_142621 by Timo van Vuurde, on Flickr

Nog een leuk setje gele mistlichten gescoord.


IMG_20200701_214018 by Timo van Vuurde, on Flickr

Die moeten er op komen zoals ongeveer op deze Espace:


HZ-783-X by Timo van Vuurde, on Flickr

Per toeval kwam ik deze VW T3 tegen. Leek wel in dezelfde RAL kleur :LOL:


58-LGL-8 by Timo van Vuurde, on Flickr

Met het hete weer van afgelopen zomer de Espace een paar keer meegenomen naar het strand:


IMG_20200805_143052 by Timo van Vuurde, on Flickr

En met een opruimdag van de straat heeft de functionaliteit van de Espace zich ook weer bewezen:


IMG_20200812_122658 by Timo van Vuurde, on Flickr

Tenslotte heeft het noodlot ook (weer) toegeslagen. Op een zaterdagochtend was de tuinman bij mijn buurvrouw bezig. Ik lag nog in bed en hoorde hem achteruit rijden, een raar geluid, uitstappen, heen en weer lopen en weer instappen. Alsof je het op de één of andere manier aanvoelt voelde het niet goed. Even kijken dan maar. Terwijl ik naar buiten liep hoorde ik hem achteruit wegrijden. Toen ik mijn poort open deed voelde ik even de moed in de schoenen zakken. Ik keek opzij en zag hem nog net de hoek om rijden.
Gelijk naar de buurvrouw gelopen en gevraagd of de tuinman nog terug kwam. Nou waarschijnlijk niet. Maar even gesommeerd dat die zo snel mogelijk terug moet komen omdat hij schade heeft veroorzaakt en zo is weggereden. Nou na een paar minuten kwam die met een huppeltje aankakken. Gelijk slappe smoes met dat die een spoedje had en nog wel van plan was terug te komen. Jaja.
Hij was iets te snel achteruit gereden en met de laadbak de Espace geraakt. Resultaat is diepe krassen op het zijscherm, kleine kras op de bestuurdersdeur en een kapotte spiegel. Uiteindelijk verzekeringswerk en heb een schadevergoeding gekregen, maar je zit er maar mooi weer mee. :cry:


IMG_20200828_100656 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200828_101041 by Timo van Vuurde, on Flickr

En dan een paar dagen later staat dit weer achter de Espace. Waarom nou weer zo, doe eens even normaal.


IMG_20200926_170803 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200926_170809 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Klein stukje naar voren, en met een aanloopje naar achteren. En een spijker voor de band zetten en eentje er achter. Wat een eikel.
 
Barri zei:
Klein stukje naar voren, en met een aanloopje naar achteren. En een spijker voor de band zetten en eentje er achter. Wat een eikel.

En wat ben je als je dat zou doen, Barri? Ik snap de frustratie, maar dit is niet de oplossing.

@tuinman, wat mooi dat je het meekreeg, anders had je weer pech. Hoe taxeer je nou deze schade? De spiegel etc is wel duidelijk, maar een gerold paneel? Je moet er ook niet slechter van worden.
 
Dan ben ik wat frustratie kwijt :) Al denk ik dat ik het lef niet zou hebben. Er is geen andere manier om zulke mensen een beetje verstand bij te brengen vrees ik.
 
uwbuurman zei:
@tuinman, wat mooi dat je het meekreeg, anders had je weer pech. Hoe taxeer je nou deze schade? De spiegel etc is wel duidelijk, maar een gerold paneel? Je moet er ook niet slechter van worden.

Het wordt gewoon getaxeerd op basis dat het bij een schadebedrijf wordt gerepareerd. Dat wil dus zeggen twee panelen kaal maken, krassen repareren, spuiten en een nieuwe spiegel. Slechter ben ik er zeker niet van geworden, maar het gedoe dat je hebt, alle tijd die het kost en uiteindelijk weer het werk dat je ervan hebt om het zelf te repareren.. (n)
 
Gelukkig dat het dan zo goed is afgehandeld. Blijft kloten, maar als je die makker niet had gezien, was je er alleen maar slechter van geworden.
 
Pff, wat een gedoe. En dan heb je nog heel veel geluk dat je in de buurt was toen het gebeurde... o_O

De hemel is een stuk netter zo. (y) Alles beter dan een hangende deels afwezige hemel natuurlijk, dat doet echt afbreuk aan de rest.
 
Timo1990 zei:
...en dat er door steenslag een barst in de voorruit zit. Gelukkig heb ik bij de Avantime vanwege de bijzondere ruiten een glasverzekering erbij genomen, waar ik nu heeeel blij mee ben. Voorruiten zijn nog wel verkrijgbaar maar duuuuur. Binnenkort gaat die er hopelijk in, barst zit voor m'n neus ook nog eens, erg vervelend.


IMG_20200808_123959 by Timo van Vuurde, on Flickr

..Helaas werd het binnenkort steeds later. Het was toch wat moeilijker verkrijgbaar dan mij in eerste instantie was toegezegd. Dus een lange zoektocht begon. Behoorlijk wat bedrijven aangeschreven, uiteindelijk kreeg ik van een bedrijf een telefoontje dat er nog één originele Renault ruit, verwarmd en met regensensor was gevonden in Frankrijk. Hoera!! Toen kwam het volgende probleem, ze konden geen transport regelen. Uiteindelijk is er een koerier uit Nederland heen en weer nabij Parijs gereden om de ruit op te halen. Sinds deze week is die er keurig in gezet door Autotaalglas Wagenigen, heel blij!!


IMG_6246 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201207_170002 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201207_165932 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik heb sinds kort ook een overdekte parkeerplek gehuurd waar de Avantime sinds de herfst staat. Ik rij er wel gewoon mee in de winter, maar staat daar toch wat veiliger. :)


IMG_20201116_153802 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder heb ik ook de interieurfilters gewisseld. Er zitten er twee in, aan beide kanten één. Die aan de passagierskant is goed te doen. Maar aan de bestuurderskant zit de ruitenwisserinstallatie er voor. Om er een beetje fatsoenlijk bij te komen dien je die dus te demonteren. De Espace 3 heeft dat ook zo en had vaak gelezen dat bij een aircobeurt de bestuurderskant vaak wordt overgeslagen omdat je er zo moeilijk bij komt. Hier waren ze beide nog niet zo oud.


IMG_20201024_144407 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201024_145032 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201024_145013 by Timo van Vuurde, on Flickr

Tenslotte nog twee herfst plaatjes.


IMG_20201114_145615 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201114_150415 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Weer even bijgelezen: goed te zien hoe de Espace en Avantime tot hun recht komen! En die schade... nouja het wordt gelukkig weer opgelost.
 
Maar even een update over de Espace.

[quote author="Timo1990" date="1602419552"]... Na diverse lagen lak drogen in de schuur.


IMG_20200923_135050 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ik moet nog één laagje blanke lak. Helaas werken de temperaturen elke keer (net) niet meer mee. Daar wordt dus waarschijnlijk volgend seizoen. [/quote]

Zal je net zien. Net klaar, een puist werk aan gehad van heb ik jou daar, wordt je opeens getipt dat er een Espace op de sloop staat mét de velgen die ik zooooo graag wil..


Screenshot_20201128_143716 by Timo van Vuurde, on Flickr

De eerste beste vrije dag er direct heen en yesss!


IMG_20201128_143752 by Timo van Vuurde, on Flickr

Die zijn énorm mee gegaan! Te samen met een originele dubbel DIN Renault Radio die er ook nog in zat en nog wat ander klein grut.


IMG_20201128_154558 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201128_154608 by Timo van Vuurde, on Flickr


48-LJ-TS by Timo van Vuurde, on Flickr


48-LJ-TS by Timo van Vuurde, on Flickr

Thuis helemaal uitgesopt, maar helaas dienen deze (natuurlijk...) ook opgeknapt te worden.. Ik ben nog even aan het nadenken of ik dat weer zelf ga doen of dat ik deze dan toch maar gewoon weg breng.


IMG_20201219_145536 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder is die nog voor de winterstalling even bij de garage geweest voor wat reparaties, vooral de achterrem trommels. Die zijn allebei aangepakt met nieuwe remcilinders, remschoenen en ook twee nieuwe remleidingen.


IMG-20201105-WA0007 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG-20201122-WA0020 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook de benzinepomp is vervangen, die was zowel intern lek als naar buiten toe. Bij de Espace hangt die enigszins op z'n kop dus het viel nog mee, maar den lekt er benzine in de olie. Als de pomp rechtop staat of vlak ligt kan dan opeens je oliepeil steeds hoger staan. Niet onbekend bij oude auto's.


IMG-20201105-WA0010 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG-20201122-WA0019 by Timo van Vuurde, on Flickr

Dit was trouwens ook wel een spannende.


IMG-20201105-WA0006 by Timo van Vuurde, on Flickr

Verder nu dus al enkele weken in de winterstalling!


IMG_20201129_160709 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201129_162109 by Timo van Vuurde, on Flickr

Plannen vol volgend jaar? Genoeg.

- Schade van afgelopen zomer repareren;
- Kachelradiateur vernieuwen (dashboard moet er uit, feest met al kat kwetsbare kunststof);
- Interieurventilator vervangen, is doorverbonden waardoor die het alleen maar vol gas of niet doet;
- Velgen opknappen (weer);
- Kunststof achterkant stoelen spuiten;
- Radio aansluiten en bedrading trekken/vernieuwen;
En zo vast nog wel meer.

We hoeven ons niet te vervelen in elk geval!


IMG_20201024_202545 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Die 'oude' nieuwe wielen zijn geweldig, maar die nieuwe nieuwe gewoonweg geniaal. Heel benieuwd naar hoe de Espace er komende zomer bij staat.
 
Heel gaaf die sloopvondsten, herken het gevoel gelijk. Daar kun je zo blij van worden als je zulke zeldzame en leuke onderdelen weet te vinden.
Die stallingsplek is ook wel top trouwens, legerkazerne toch? Zijn daar nog meer van te huur?
 
Heel gaaf allemaal! Geen winterklusjes??? Ik probeer altijd wat dingetjes in de winter te doen, die meer tijd kosten dan een week of 2. Dan kan ik in de zomer mooi rijden. Of is dat niet mogelijk in je loods???
 
In de winter heb ik ook even pauze, niet elk moment van vrije tijd het gevoel hebben nog van alles aan allerlei auto's te moeten doen. Ik ben verder niet afhankelijk van auto's, het is allemaal hobby. Dus als ze wat langer stil staan voor een klusje maakt het niet uit. Buiten dat is het me allemaal in de winter ook veels te kwetsbaar door de kou.

Ibud zei:
Heel gaaf die sloopvondsten, herken het gevoel gelijk. Daar kun je zo blij van worden als je zulke zeldzame en leuke onderdelen weet te vinden.
Die stallingsplek is ook wel top trouwens, legerkazerne toch? Zijn daar nog meer van te huur?

Een voormalig munitie opslag terrein. Staan on het bos ca. 25 van deze 'bunkers'. Staan af en toe op marktplaats wel te huur ja!
 
Lang geleden dat ik hier gepost heb over mijn donkerblauwe Citroën Xantia. Ik heb de Xantia nu 2 jaar, tijd voor een update. Xantia is er dus nog steeds en bevalt nog uitstekend! Het is voornamelijk mijn winterauto, in de zomer staat die bijna alleen maar stil. Ik zal wat updates delen.


IMG_20200521_212647 by Timo van Vuurde, on Flickr


HB-NL-86 by Timo van Vuurde, on Flickr

mei 2019
Op de dag van de APK kom ik 's morgens bij de Xantia en zie ik wel hele rare en diepe krassen op de motorkap. Geen idee wat hier is voorgevallen.. Lijkt alsof iemand er tegenaan gestaan heeft met de broek of zo. Zuur is het wel..


IMG_20190522_112044 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20190523_183547 by Timo van Vuurde, on Flickr

Voor de APK moest er wel even wat geinversteerd worden, voornamelijk aan het onderstel. Rubbers, stangetjes en hoezen. Vooral ouderdom wat de hoek om kwam kijken. Resultaat was wel een fluister stil en rammelvrij onderstel en dat is fijn!


IMG_20191109_173725 by Timo van Vuurde, on Flickr

juli 2019
Samen met de vorige eigenaar heb ik een aantal jaar geleden de kachelradiateur vervangen. De paravanplaat zit normaal gekit aan de voorruit maar deze maak ik altijd weer vast met wat stukes dubbelzijdig tape. Dan kan je om de zoveel tijd het spul weer even los halen en de paravanbak leeg scheppen. Erg fijn om te doen altijd, want wat een meuq verzemeld zich daar!


IMG_20190623_145556 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20190623_150840 by Timo van Vuurde, on Flickr

september 2019
Het STOP lampje op het dashboard ging branden, Het lampje van de hydraulische vloeistof ging branden, LHM vloeistof niveau te laag. Toen ik de kap open deed was het wel heel groen op en rondom het LHM vat. Was een retourslang van de vering op het uiteinde ingescheurd. Deze kon ik nog een stukje inkorten en daarna geen lekkerij meer.


IMG_20200307_130659 by Timo van Vuurde, on Flickr

december 2019
Kerstavond, acculampje gaat branden. Dynamo laadt niet meer voldoende bij. Alle andere wagens staan op stal, geschorst en wel. Balen, zit je eerste kerstdag in de bus onderweg naar de familie met een taart op schoot. Nou dat voel je dan wel even.


IMG_20191221_225147 by Timo van Vuurde, on Flickr

januari 2020
Dynamo vervangen, op de stoep voor de deur in de regen. Fantastisch. Klusje viel erg mee gelukkig.


HB-NL-86 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200122_141239 by Timo van Vuurde, on Flickr

Als je dan zo'n mooi glimmend onderdeel in de motorruimte ziet is het leed ook zo weer vergeten.


IMG_20200122_144944 by Timo van Vuurde, on Flickr

mei 2020
Weer APK tijd. Enkel een setje ruitenwissers voor en weer door. Ik hou er van.


IMG_20200603_140146 by Timo van Vuurde, on Flickr


HB-NL-86 by Timo van Vuurde, on Flickr

juni 2020
Een plasichout dashboardstripje en een leren stuurwiel met radiobediening op de kop getikt!


IMG_20200802_161019_resized_20210203_055058510 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200802_165823_resized_20210203_055058238 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200802_170537_resized_20210203_055058033 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20200802_185037_resized_20210203_055057779 by Timo van Vuurde, on Flickr

september 2020
De ruitenwissers deden het opeens niet meer. Had van de plank al een reserve ruitenwissermotor gepakt. Bij het demonteren van alles vond ik bij het lostrekken van de stekker deze wel erg los zitten. Er weer opgeklikt en geprobeerd, doet het weer! Het kan zo simpel zijn.


IMG_20200830_150022_resized_20210203_055057445 by Timo van Vuurde, on Flickr

Ook de binnenkant helemaal schoon gemaakt en opgepoetst, is het weer schoon voor de winter.


IMG_20201017_152256 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201017_160056 by Timo van Vuurde, on Flickr

november 2020
Een donkerblauw 1:18 schaalmodel op de kop getikt. Hier zit een donker interieur in. Ik had nog een beide schaalmodel met beige interieur. Dit interieur gewisseld en nu heb ik een 1:18 kopie van mijn Xantia!


IMG_20201031_172750_resized_20210203_055324726 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201031_212427_resized_20210203_055324318 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20201031_213951_resized_20210203_055323879 by Timo van Vuurde, on Flickr

januari 2021
We knetteren lekker door. Blijft een heerlijk comfortabel reismobiel met de zachte 1a vering en de soepele automaat.


Citroen Xantia dashboard by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20210117_174117 by Timo van Vuurde, on Flickr


HB-NL-86 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Mooie update van je Xantia, en een geluk dat die ruit van je Avantime nog leverbaar was. Renault is niet echt top met de onderdelenvoorraad helaas.
 
Timo1990 zei:
november 2020
Een donkerblauw 1:18 schaalmodel op de kop getikt. Hier zit een donker interieur in. Ik had nog een beide schaalmodel met beige interieur. Dit interieur gewisseld en nu heb ik een 1:18 kopie van mijn Xantia!

Vind ik ook leuk om te doen met mijn Ferrari's! Een licht interieur staat zoveel beter... (y)
Ben je al bekend met het schaalmodellentopic?
 
Leuk zeg, dat die mooie Xant (relatief) probleemloos verder mag zweven. Genieten.
 
Bekend kleurtje op deze Espace: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=317231444>
 
Had hem inderdaad gezien, schitterend!! Jammer dat ik geen 8k over heb en dat ik slecht tegen import kentekens kan. :T
 
.. je kan de jouwe wellicht verkopen voor iets meer dan de helft? :p

Qua import kenteken zit je nu wel redelijk goed qua letter in het alfabet. K en dadelijk de L, die had je in de jaren 83/84 ook, wat overeen komt met de generatie periode van de Espace.
 
Maar het blijft een import kenteken...

Om de stilte van de afgelopen winter toch een klein beetje te onderbreken.. Afgelopen zomer is er werkelijk een droom uitgekomen, Viavia kon iemand die ik ken een Matra Rancho lenen, toch een beetje de voorganger van de Espace 1. Aangezien ik er graag ook ooit eens één wil bezitten was dit een mooie eerste stap!


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr

En dat trok gelijk bekijks in de straat.. :)


60-RGL-7 by Timo van Vuurde, on Flickr

Fijn een stuk mee gereden en wat is het resultaat? Nu wil ik er zeker één. Geweldig! Dit was destijds een speciale 'Grand Raid' uitvoering, met o.a. een lier, schijnwerper, wiel op het dak (die er af is i.v.m. kabaal tijdens het rijden..) en een te creëren bed in de Rancho! Tegenwoordig weer helemaal hip.


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr

Dan zou je theoretisch flink kunnen survivallen. Dat er onderhuids eigenlijk 'gewoon' een Simca 1100 met voorwielaandrijving en een veels te lichte motor zit hebben we het verder maar niet over.

Helaas zal het er waarschijnlijk niet van komen dat ik er ooit eens één bezit. Bijna onvindbaar, er staat er sinds kort één op marktplaats voor bijna 20k. Nou zó graag hoeft ook weer niet. Ook stond er laatst één in D te koop voor bijna 2k, met werk aan de bodem. Of nou ja, voor zover er nog van een bodem te spreken was.

Wel een fijne photoshoot gehad!


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr


Renault Espace and Talbot Matra Rancho by Timo van Vuurde, on Flickr

Na afloop van het maken van de foto's weigerde de startmotor van de Espace dienst, dus de locatie werd in stijl verlaten al meeduwend en meerennend. Achteraf bleek de nog vrij nieuwe startmotor niet goed vast te zitten en daardoor geen goed massacontact te maken.

Binnenkort weer meer updates als het wagenpark de winterstalling weer gaat verlaten!
 
Prachtig!
Die Rancho droom heb/had ik ook... Maar inderdaad, roest en betaalbaarheid :(
Achja, ik heb de Seat Trans. Dan moet ik daar maar tevreden genoeg mee zijn haha!
 
Besloten de BX een jaartje in de stalling te laten staan. Weinig tot geen evenementen en al 3 auto's bij huis.


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr

Na een jaartje overgeslagen te hebben heb ik de BX vorige week weer uit de winterstalling gehaald.


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr

Ging allemaal probleemloos. Erg fijn. Na een onderhoudsbeurt (vloeistoffen verversen, filters vernieuwen etc.) rolde die ook met weinig inspanning door de APK, die nu voor het eerst 2 jaar geldig is i.v.m. 30 jaar oud. Nog fijner!


ZD-48-VT by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20210407_165032 by Timo van Vuurde, on Flickr

Dat wordt weer genieten.


IMG_20210405_152624 by Timo van Vuurde, on Flickr


IMG_20210403_170449 by Timo van Vuurde, on Flickr
 
Terug
Bovenaan