SX Superfly
Net ingestapt
Ik heb een thuiskomer nodig voor mijn auto. Maakt het uit als de thuiskomer 16" is terwijl de de rest van de auto voorzien is van 17" wielen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
SX-Superfly zei:Ik heb een thuiskomer nodig voor mijn auto. Maakt het uit als de thuiskomer 16" is terwijl de de rest van de auto voorzien is van 17" wielen?
SX-Superfly zei:Ik heb de band niet nu nodig, maar als reservewiel in mijn auto ter vervanging van de compressor met flesje vloeistof.
Thuiskomer die ik op het oog heb is 125/70/16. Wielen nu onder de auto zijn 205/55/17
Pobresh zei:Zelfs met een 135cm brede band wijk je al 20cm aan omtrek en ruim 6cm aan hoogte af (bij 125 dus nog meer)
s velthuis zei:Pobresh zei:Zelfs met een 135cm brede band wijk je al 20cm aan omtrek en ruim 6cm aan hoogte af (bij 125 dus nog meer)
Da's geen probleem. VW levert 105 70 R14 af fabriek op een auto waar standaard 185 60 R14 of 195 50 R15 op zit. Die afwijking is minstens zo groot. Mag gewoon. Mijn auto houdt met zo'n wiel de bumper nét van de grond af.
Pobresh zei:s velthuis zei:Pobresh zei:Zelfs met een 135cm brede band wijk je al 20cm aan omtrek en ruim 6cm aan hoogte af (bij 125 dus nog meer)
Da's geen probleem. VW levert 105 70 R14 af fabriek op een auto waar standaard 185 60 R14 of 195 50 R15 op zit. Die afwijking is minstens zo groot. Mag gewoon. Mijn auto houdt met zo'n wiel de bumper nét van de grond af.
Tja dat de fabrikant het geen probleem vind, betekend niet dat je erop moet willen rijden... Ik heb niet voor niets een volwaardig reservewiel![]()
beremans zei:Maar aan de andere kant, waneer heb je nou tegenwoordig nog een lekeband? Daarom zit er tegenwoordig overal zo,n pomp setje in, of je beld je anwb, of hulp service op,
Alleen mensen die op 2e hands banden rijden, met 3mm profiel, en altijd tegen stoepranden rijden, die hebben zo,n wiel nodig,
Met 20000km p.jaar. Is het voor mij 30 jaar geleden dat ik een lekkeband had,
Pobresh zei:nog een nadeel van die spuitbussen is dat het repareren van zo'n volgespoten wiel meer werk kost dan normaal.
beremans zei:Maar aan de andere kant, waneer heb je nou tegenwoordig nog een lekeband? Daarom zit er tegenwoordig overal zo,n pomp setje in, of je beld je anwb, of hulp service op,
Alleen mensen die op 2e hands banden rijden, met 3mm profiel, en altijd tegen stoepranden rijden, die hebben zo,n wiel nodig,
Met 20000km p.jaar. Is het voor mij 30 jaar geleden dat ik een lekkeband had,
RaceChinees zei:Was in mijn geval helaas de voorwiel in de Alpen, dus met -18C het thuiskommertje op de achteras gezet, de goede achterwiel op de voor as gezet en de voorwiel naar de garage gebracht.