Mijn vrouw is verliefd op een ander…
Een andere auto wel te verstaan
De E61 wordt ouder en past niet helemaal meer in de huidige vervoersbehoefte thuis. Net even te groot en zwaar, plus de 6 in lijn heeft een grote dorst, zeker op de relatief korte stukjes. 5 jaar in bezit en ruim 80.000 mee gereden, heeft deze dame ons veilig en comfortabel overal heen gebracht. Ik vind het jammer, maar m’n vrouw rijdt er het meeste in. En om eerlijk te zijn, behoudens een enorme bak karakter is de kosten-baten analyse van een 18 jaar oude E61 523i niet geweldig
Een zoektocht opgestart dus;
Minimale eisen; handgeschakeld (mn vrouw wil graag weer zelf roeren, en met het oog op onze meiden die binnen nu en 2 jaar gaan beginnen met rijlessen een mooie extra oefening voor hun), minimaal 150pk, degelijke gebouwd, rookvrij, navi en climate control.
Ik begon met handenwrijvend Z4’s en TT’s aan te bieden of zelfs voorzichtig een wat oudere Boxster.
Helaas, en ook wel terecht. De auto moet wel de mogelijkheid bieden om met minimaal 3 mensen op pad te kunnen, al is het met inschikken.
Mini Clubman - enkele bekeken. Heel veel kaf onder het koren, maar uiteindelijk toch een beetje te braaf en ‘standaard’ (hier ze je ze op bijna elke straathoek)
BMW i3 - geen unaniem duimpje omhoog (jammer, ik vind het concept echt geniaal, en het rijdt ook nog eens alleszins goed)
Beetle/Beetle Cabrio - te weinig zicht rondom en geen ‘klik’
A5 coupe of cabrio - voor het budget geen passende gevonden
Uiteindelijk bij toeval op de juiste auto gestuit. We liepen bij een handelaar naar binnen en m’n vrouw zei ‘dat is ‘m!’ - 184pk, handgeschakeld, zwart lederen sportstoelen, wit, 18’’, navi en elektrische kap. Uit 2015 met net geen ton op de klok.
Op slag verliefd - het resultaat is dat we over 2 weken onze ‘nieuwe’ 220i (F23) cabrio op mogen halen.
De auto gaat eerst nog door de werkplaats voor een zeer uitgebreide beurt (bij koop gespecificeerd) en zelf ga ik de bekleding met colourlock oid weer netjes maken (was bang dat als hun poetser het doet zo’n glimmende stoel wordt waar je af kan glijden) en omdat ik dat altijd al eens heb willen doen, begin volgend jaar zelf de kap reinigen en impregneren. Leuke is dat onze oudste dochter heel graag mee wil helpen met deze klusjes. Dat laatste is wellicht de mooiste bonus

lekker samen klussen.
Beelden volgen na aflevering.