Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Van harte funf! Over het design en het schuifdak is genoeg gezegd, een M5 is gewoon een icoon van een auto. Echt heel gaaf! Hoe lang moet je wachten?

In NL is zo’n Landcruiser helaas echt onbetaalbaar. Het lijkt me geweldig om er één te hebben. Verder is Toyota wellicht wel saai, maar wel betrouwbaar. Ik heb altijd wel sympathie voor het merk gehouden.

Weliswaar een oudere generatie, maar tijdens onze vakantie in Costa Rica kregen we een gratis upgrade naar een Landcruiser. Ik had er weinig mee, tot ik ermee weg reed. Wat een heerlijk gaaf en niet te stoppen apparaat. Ik zal heel eerlijk zijn, ik mis hem soms nu wel. In Nederland kan je er vast weinig mee en heeft het meer dagelijkse nadelen, maar in Costa Rica hemels.

Daar ga je dan ook met regelmaat echt meer offroad dan je denkt en is er meer plek en zijn b.v. parkeerplaatsen aan het strand al dermate bagger met gaten, stof of modder na een plensbui dat het gewoon heel fijn is.

Laatst bewerkt:
Oh en op het gebied van nieuwe auto's in bestelling zetten: afgelopen zaterdag mij krabbel gezet onder een Grenadine rode A5 Avant hybride (instapper 299 pk).

Het is een Advance uitvoering
Tech Plus pakket
Akoestische glas in de voorportieren
Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie

En nog wat klein grut. Lang leve de dealer promoties in een nieuw kwartaal, een hele fijn welwillende dealer en zeer zeker ook een 2e handsmarkt die in mijn voordeel heeft gespeelt.
Ik had nooit gedacht dat ik ooit nog eens een nieuwe auto zou kopen in Nederland, maar bovenstaande plus een stroomoverschot thuis en de regering die het niet leuk maakt leek me dit wel een optie ;)

Deze Audi A6 55 TFSI Quattro in een "Exclusieve kleur", erg gaaf! :D
1000024200-edited.jpg

1000024199-edited.jpg

Verder was het bij Pouw een deprimerende bedoeling met bijna alleen maar donkergrijs, zwart en een enkele donkerblauwe Audi.

Laatst bewerkt:
Heel knap ja, en nog van de "goede" generatie. Die nieuwe kan mij niet bekoren. Nog minder dan de 5 die hier zo fel bekritiseerd wordt. :p

• Leuk
Waarderingen: funf
Kwam deze ongelofelijk zeldzame verzameling tegen op Youtube.
Over smaak valt te twisten maar bijzonder is het wel.

Voor wie het niet kent:

SGS (Styling Garage) was in de jaren '80 een van de bekendste en grootste tuners van luxe auto’s (cosmetisch), vooral Mercedessen. Ze waren beroemd om hun over-the-top styling: felle kleuren, gekke bodykits en bizarre interieurs. Vooral rijke klanten uit het Midden-Oosten en beroemdheden waren fan. Typisch jaren '80 – fout, vet en heel extravagant.

@ Ente: deze M5 Touring zou het moeten zijn.
Na bekomen te zijn van ons weekend heb ik eens op mijn gemakkie gekeken hoe je configuratie samengesteld is. Bijzonder fraai! Er is al genoeg over de neus gezegd, maar kijk je daar langsheen, dan staat er een heel mooie auto.

Succes met wachten.

• Leuk
Die heeft wel meer dan een beetje liefde nodig. Behalve de zichtbare roest zal er ook nog wel het e.e.a. verborgen zitten onder de chromen wielkastlijsten, kostbaar om dat allemaal te herstellen.
Dan kun je beter bij onze forumvrienden langsgaan die nog een paar mooie exemplaren hebben staan. Kost iets meer, maar dan heb je ook meer.

Na bekomen te zijn van ons weekend heb ik eens op mijn gemakkie gekeken hoe je configuratie samengesteld is. Bijzonder fraai! Er is al genoeg over de neus gezegd, maar kijk je daar langsheen, dan staat er een heel mooie auto.

Succes met wachten.
Dank! Ik blijf de minpunten zien (met name het gemis van het schuifdak is erg), maar het totaalplaatje is uiteindelijk toch wel weer heel gaaf. Daar kan ik wel weer even mee vooruit.;)

Die heeft wel meer dan een beetje liefde nodig. Behalve de zichtbare roest zal er ook nog wel het e.e.a. verborgen zitten onder de chromen wielkastlijsten, kostbaar om dat allemaal te herstellen.
Dan kun je beter bij onze forumvrienden langsgaan die nog een paar mooie exemplaren hebben staan. Kost iets meer, maar dan heb je ook meer.
Is wel zo, het ging mij meer om de kleurcombinatie. En een W123 vind ik toch het mooist als diesel en dan een exemplaar met 1mln op de klok. :p
Overigens is die roest voor het prijsverschil echt wel aan te pakken.

En het is maar net hoe mint of gaaf je hem wilt hebben. Een staalborstel wat roestomvormer en een goedkope primer eroverheen en dan kan die ook weer door. (Is dat fraai? Muah.. Kan hij dan nog even door? Vast)

• Leuk
Die groene 200 is voor 15k best leuk. Dat is inderdaad wel wat duurder, maar dan staat er wel een nette auto. Die 280's zijn natuurlijk van een andere orde.

Niet is duurder dan een goedkope Mercedes-Benz was toch een gevleugelde uitspraak hier?
Die gele schreeuwt aan alle kanten; hoop werk, chromen strips met ellende… ;)

@funf krijg je al de facelift? Of pakken ze de M niet aan?
Verder was het bij Pouw een deprimerende bedoeling met bijna alleen maar donkergrijs, zwart en een enkele donkerblauwe Audi.

Dat was vast de bedoeling van die bedoening:ROFLMAO:

• Leuk
Niet is duurder dan een goedkope Mercedes-Benz was toch een gevleugelde uitspraak hier?
Die gele schreeuwt aan alle kanten; hoop werk, chromen strips met ellende… ;)
Ben ik in dit geval niet met je eens die enorme kilometerstanden bij deze auto's worden juist vaak behaald ergens in afrika met stukjes kauwgum en wat elastiekjes. :p
Maar wat ik zeg het hangt er helemaal van af hoe belangrijk je het vindt dat alles perfect is.

Over fout gesproken… was een tijdje van internet af en nu weer te koop! Blijft op de een of andere manier mijn aandacht trekken:)
Ook nog een ONK met originele plaatje van Van Dijk Rotterdam erop!
Heel tof zo'n Carat, maar dat is pas echt een gevalletje goedkoop is duurkoop. Daar zit zoveel op dat stuk kan en het is een auto die het eigenlijk verdient in concourstaat gehouden te worden. ;)

Klopt maar verhoudingsgewijs is die Carat niet te duur en om ‘m top te maken heb je weinig nodig. Hem ‘m in het echt gezien namelijk. Stond afgelopen januari in Maastricht.
Die W123 zit meer werk aan om ‘m toonbaar te maken zo te zien op de foto.

In Afrika heb ik ze zien rijden ja… :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Verhoudingsgewijs is die Carat een koopje, maar dat is precies waarom ik zeg goedkoop is duurkoop.

Die auto heeft destijds ergens tussen de drie- en vierhonderdduizend gulden gekost.
Het gaat om een zeer beperkte oplage (van de hele 1000SEL-reeks, alle uitvoeringen samen, werden er naar schatting zo’n 200 exemplaren gemaakt) met veel maatwerk en dure materialen.

Op de eerste, oppervlakkige foto's zie ik al genoeg (kleine) schoonheidsfoutjes waarvan ik zou willen dat ze aangepakt worden bij een auto van die zeldzaamheid.
Ik schat dat je dan al snel een paar duizend euro verder bent, zeker als je waarde hecht aan originaliteit (Wat eigenlijk wel moet bij zo'n auto) en het werk bij Carat zelf laat uitvoeren. (Ja, ze bestaan nog steeds)

Begrijp me niet verkeerd: ik zeg niet dat je de auto daarom moet laten staan. Maar voor mij persoonlijk zou dit een auto zijn die je met een totaal andere insteek koopt. Voor de lol een W123 240D van 7000 euro op de kop tikken, die je voor wat kleingeld en met wat zelf sleutelen door de apk moffelt is een heel andere insteek dan die Carat die je eigenlijk gewoon perfect wil hebben.

Maar dat is natuurlijk ook maar mijn mening. Ik verwacht eerlijk gezegd dat die Carat, ook in zijn huidige staat, nog prima mee kan zonder dat je er iets aan hoeft te doen als dat is wat je wil.

IMG-1366.jpg
IMG-1365.jpg

Hij is optisch al aangepakt volgens mij. Op Interclassics stond ie er al knap bij.

Maar….geen paniek hoor, ik wacht eerst nog even enkele maanden op m’n nieuwe Benz. Dat lijkt me wat ‘verstandiger’;)

We vinden onszelf weer op Youtube in de late uurtjes..

Had van mij ook zonder de ondertitels gemogen, maar de beelden zijn prachtig:

3 stuks momenteel ;-)

Die Carat is echt geweldig. Optisch nog even de puntjes op de i zetten. Niet gek geprijsd als die technisch ook nog een beetje up to date is.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Ja, als we vroeger naar een oom en tante in Hoogvliet reden kwamen we er voorbij. Op de snelweg het hele grote pand langszij.
In het donker, showroom alle verlichting uit behalve 1 auto. Die werd uitgelicht. Meestal een moddervette AMG…zulks maakte indruk op kleine ENTE.

Magisch.

IMG-0838.jpg
IMG-0839.jpg
Van

Dat stukje showroom bedoel ik dus! Piept er net iets uit.

Over van Dijk en Dochters en een Interview….dat was me wat die Van Dijk. Inderdaad legendarisch.
Zijn er hier nog mensen die hem echt hebben gekend?

Laatst bewerkt:
Van Dijk had in de kelder de echte topstukken staan.... Een paar fabriek 190 DTMérs, S, SL... denk dat hij het eerste autobedrijf had waar je in het restaurant kon eten en/of je even naar de kapsalon kon. Vroeger had bepaald publiek een MB van Van Dijk of een BMW van Piet Oldenhof. Later voegde Autobedrijf Snellers zich bij die hofleveranciers

Zijn er hier nog mensen die hem echt hebben gekend?
Als klein kind lang geleden ontmoet bij Feyenoord toen ik mee was met m’n vader, maar was toen 5 ofzo. Mn pa heeft ‘m wel gekend.

In het donker, showroom alle verlichting uit behalve 1 auto. Die werd uitgelicht. Meestal een moddervette AMG…zulks maakte indruk op kleine ENTE.
Ja schitterend was dat hè.

Alles was fout natuurlijk vroeger bij Van Dijk en toch had het een bepaalde aanzien als je je auto daar vandaan had met zichtbaar natuurlijk op de achterkant Van Dijk

Laatst bewerkt:
Paar keer aanwezig geweest bij een vergadering in zijn directiekamer.... ouderwets ingericht, veel schilderijen van schepen en de Rotterdamse haven aan de muur. Later, toen de dochters de zaak bestuurden, was het allemaal wel anders.

Mooi, hou d’r van.

Dat interview laat zich lezen als een jongensboek.
Die beelden van Barend & van Dorp geven het beeld van een ietwat ‘domslimme’ gewiekste en aimabele man, uiteindelijk gevangen in de kluwen van de bank, de fabrikant en naar het zich laat lezen meedogenloze criminelen.

Ik zeg; binnenkort op Netflix!

Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag de Superb in ontvangst mogen nemen. Kleurtje is goed gelukt. Foto’s doen het geen recht. Wel even wennen qua instellingen, en ik merk dat de logica die engineers en programmeurs toepassen niet altijd dezelfde is als die van mij - maar met wat gewenning komt dat allemaal goed. Nu lekker km maken.
En o ja, het panodak kan open

Laatst bewerkt:
Hij is echt prachtig. :love:

Persoonlijk vind ik het jammer dat Skoda geen beige interieur meer levert. Maar je kunt niet alles hebben. ;)
Om te zien inderdaad heel mooi. Net als creme of champignon. In de praktijk niks voor mij. Heb 2 auto’s gehad met beige (Skoda Octavia 2 met licht beige stof/leer combi en E60 met beige leer.)In beide gevallen triggert dat m’n innerlijke autist om bij elke vlekje schoon te moeten maken… dus nee. Erg mooi om te zien, maar ik moet een donker kleurtje hebben voor een dagelijks te gebruiken auto.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan