Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Leuk, een Individual kleur voor EUR 3.000 bij BMW (y) Als ik nu een nieuwe BMW zou bestellen, zou de kleur vrijwel zeker Dark Olive worden, als BMW die tenminste aanbiedt. Het is de kleur die Audi en Porsche kunnen leveren (onder diezelfde naam). Wat zou de auto worden uit het BMW gamma? Moeilijke keuze, want veel mooie modellen zijn er niet meer. Het zou de M440i cabrio worden. Welke kleur kap er het beste bijhoort, zou ik verder moeten uitzoeken.
Letterlijk Dark Olive zit er niet tussen. BMW Individual Malachite Green Metallic komt denk ik het dichtste bij, maar is toch niet helemaal hetzelfde;

attachment.php

Ja verschil is nu wel extra groot omdat mijn foto overbelicht is en die van jou onderbelicht. Maar anders Dark Emerald Metallic? Die is erg donker, maar naar mijn mening wel echt een andere tint groen. Malachite heeft meer dat olijfgroene.

471560466-18460071052066880-518297134996520613-n.webp

Hier een mooi plaatje van het Petrol Mica Metallic zoals ik op de i5 gespecced had. Buiten direct zonlicht nagenoeg zwart zoals Carbonschwarz of bovengenoemd Dark Olive.
In het zonlicht een zee-blauwgroene zweem, vind het wel een knappe kleur.

attachment.php

En dat vind ik dus knap van velen van jullie, die kunnen door dit soort punten heen blijven kijken naar het totaalpakket.

Heel eerlijk; als de W123 nog nieuw te koop was had ik zulks gekozen ;)

‘Probleem’ is dat ik een splinternieuwe auto zakelijk moet kiezen.
Dus je moet de minst kwade kiezen. En dat valt heden ten dage niet mee kan ik je verzekeren. Gelukkig is het gelukt maar eigenlijk is er op elke moderne auto wel wat aan te merken.
De nieren te groot, de lijnen te lomp, algehele afwerking El Cheapo, kermis aan verlichting etc etc.

Nee, naast alle oorlog in de wereld is een nieuwe auto is geen pretje.:poop:
Gelukkig morgen dagje op pad met de bejaarde E30. Nu al zin in!

Laatst bewerkt:
Ik snap je ENTE, mag zelf volgend voorjaar de leaseauto vervangen en ben dus al enige tijd globaal aan het kijken naar wat de vervanger mag worden. In tegenstelling tot vorige jaren is er nu niet echt één auto die een dusdanige aantrekkingskracht op mij heeft dat ik al weet wat de opvolger wordt. En ik snap heel goed dat kleinigheden als de plaatsing van een kenteken geen showstopper mag zijn, maar ik wil wel graag een auto op de oprit waar ik hebberig van wordt om in te rijden.

Heel veel plezier in de E30, op dat soort momenten merk je dat de vooruitgang beter kan zijn maar niet per definitie leuker.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
Hier een mooi plaatje van het Petrol Mica Metallic zoals ik op de i5 gespecced had. Buiten direct zonlicht nagenoeg zwart zoals Carbonschwarz of bovengenoemd Dark Olive.
In het zonlicht een zee-blauwgroene zweem, vind het wel een knappe kleur.

attachment.php
Heel mooi, doet veel voor het model! Als het kan, zeker doen!

Het is Anglesey geworden, met het oranje interieur. Die combi kan de goedkeuring van mijn zoon ook wegdragen.:)
Grappig: bij de dealer was ik snel met die korting op de Individual lak. Ze hadden net in een meeting die actie van de importeur besproken, toen mijn mail binnenviel.

Laatst bewerkt:
Gelukkig morgen dagje op pad met de bejaarde E30. Nu al zin in!
Het is heerlijk om af en toe even terug te kunnen grijpen naar het oude, zo rijd ik gisteren en vandaag weer in de W124. Wat rijdt dat na 36 jaar nog goed, en wat zit het allemaal toch oerdegelijk in elkaar. Schuifdak open, echt genieten! Maar stap ik morgen weer in de S214 dan waardeer ik die ook weer enorm, want de ontwikkeling heeft natuurlijk niet stilgestaan.

P.s. irritant trouwens dat er hier ineens geen plaatjes van Imgur meer kunnen worden gepost op de gebruikelijke manier…

Het is Anglesey geworden, met het oranje interieur. Die combi kan de goedkeuring van mijn zoon ook wegdragen.:)
Grappig: bij de dealer was ik snel met die korting op de Individual lak. Ze hadden net in een meeting die actie van de importeur besproken, toen mijn mail binnenviel.
Heb je een M5 in Anglesey green metallic besteld? :cool:

@ funf - gefeliciteerd, wel de rubber matten meebesteld? Sinds ik jou hier lyrisch over heb zien schrijven koop ik ze ook voor elke auto. Beste accessoire ooit.

• Leuk
Waarderingen: funf
IMG-4013.jpg

Camry is prima wagen. Leuke keuze, bijna priemiejum ;-)
In NL zie je ze amper. Kameraad van mij heeft er eentje gehad. 4 jaar geleden maakte ik bovenstaande foto van zijn Camry en mijn Talisman; 2 auto’s die je bijna nooit ziet, laat staan zo bij elkaar!

De Toyo was in mijn ogen comfortabel en enorm groot, vooral achterin. Ook erg stil.

Ik zou me alleen enorm storen aan het multimedia systeem, dat is ondermaats. Ook bepaalde gebieden van het dash lijken zo uit m’n oude Suzuki Jimmy te stammen ;)

Verstandige keuze twix, wel een leuk kleurtje

gefeliciteerd Funf, niet mijn keuze, maar dat had ik volgens mij al een paar maal kenbaar gemaakt.
Jammer dat ze deze bestelwagen niet meer maken

1357-1751667909-406aeae54e0d77c450cde81ab68bead8.webp

Vanuit een X5 naar een Camry... veel gekker moet het niet worden. Ha ha.

Nee, zonder gekheid, het is een heel overwogen keuze, en eigenlijk gingen we alleen maar bij Toyota kijken om het een en ander uit te sluiten. Maar Twixin had er meteen een goed gevoel in. Pakt erg lekker op door de soepele motor en hybride assistentie, is bijzonder ruim en alle opties die ze wilde zaten er ook op. Verwarmde en verkoelende stoelen, verwarmd stuur, adaptieve cruise control, navigatie en wireless Android Auto, sunroof (dat daadwerkelijk opent), ruime kofferbak, lekker kleurtje en... betrouwbaarheid.

De prijs was ook nog eens bijzonder scherp, behoorlijke korting bedongen.

46d6e814f8cc1284677dfcd2ff171d61.jpg

f137ac8c2e3ff976cdc948e7e0ebce86.jpg

Zoals er eerder op deze pagina's is geschreven, soms moet je openstaan voor iets anders.

@Twix zo te zien hebben ze in de USA het multimedia verhaal drastisch geüpgraded (y)
Heb je ook elektrisch verstelbare rugleuningen achterin en elektrische zonneschermen? Wij zaten daar altijd als een soort Maxima en Wim-Lex :ROFLMAO:

Camry verkoopt niet voor niets zo goed, het is gewoon een prima allrounder, en dan ook nog met Toyota kwaliteit, zal wel wennen zijn om niet elke maand bij de dealer te staan :ROFLMAO:

@Twix zo te zien hebben ze in de USA het multimedia verhaal drastisch geüpgraded (y)
Heb je ook elektrisch verstelbare rugleuningen achterin en elektrische zonneschermen? Wij zaten daar altijd als een soort Maxima en Wim-Lex :ROFLMAO:
Nee, geen elektrische rugleuningen of zonneschermen. Ik denk dat het multimediasysteem inderdaad flink verbeterd is. Het mooie is dat er nog lekker veel fysieke knoppen zijn, dus veel doe je niet met het scherm, afgezien van navigatie.Navigatie.

Camry verkoopt niet voor niets zo goed, het is gewoon een prima allrounder, en dan ook nog met Toyota kwaliteit, zal wel wennen zijn om niet elke maand bij de dealer te staan :ROFLMAO:
Weet je wat nog belangrijker is? Niet het gevoel te hebben dat je elk moment weer problemen kan hebben.
Had ik dat al verteld, de koplamp gaf weer een storing. Eén van de units was al een keer vervangen voor USD 4500.

Affijn, mijn dochtertje weet nu waar zij in gaat leren rijden. Ze is bijna 6 :ROFLMAO:

Ik ben benieuwd hoe het verbruik zal zijn. Het is waarschijnlijk de zuinigste auto die we ooit gehad hebben.

• Leuk
Waarderingen: ENTE
@funf Wauw van harte! Prachtige kleurencombinatie , geweldig.

@HarmenA Ik vind het er echt heel vet uit zien hoor. Potverdorie ik val in herhaling maar wat is die E klasse een knappe auto

• Leuk
Waarderingen: funf
Vanuit een X5 naar een Camry... veel gekker moet het niet worden. Ha ha.

Nee, zonder gekheid, het is een heel overwogen keuze, en eigenlijk gingen we alleen maar bij Toyota kijken om het een en ander uit te sluiten. Maar Twixin had er meteen een goed gevoel in. Pakt erg lekker op door de soepele motor en hybride assistentie, is bijzonder ruim en alle opties die ze wilde zaten er ook op. Verwarmde en verkoelende stoelen, verwarmd stuur, adaptieve cruise control, navigatie en wireless Android Auto, sunroof (dat daadwerkelijk opent), ruime kofferbak, lekker kleurtje en... betrouwbaarheid.

De prijs was ook nog eens bijzonder scherp, behoorlijke korting bedongen.

46d6e814f8cc1284677dfcd2ff171d61.jpg

f137ac8c2e3ff976cdc948e7e0ebce86.jpg

Zoals er eerder op deze pagina's is geschreven, soms moet je openstaan voor iets anders.
Hoe heeft dat nou kunnen gebeuren dan? :p
Maar rijd zo'n Camry nou echt "vlotter" dan de glc300? Kan mij het nauwelijks voorstellen.

Heb helemaal niks met Jappen en dan vind ik Toyota over het algemeen ook nog een van de minsten, maar deze Camry ligt iig een stuk beter op het netvlies dan de meesten. Afijn het zei je vergeven, het zijn in iedergeval zeer betrouwbare auto's. Wat je zegt hier kan je dochter straks nog in leren autorijden.

Hoe heeft dat nou kunnen gebeuren dan? :p
Maar rijd zo'n Camry nou echt "vlotter" dan de glc300? Kan mij het nauwelijks voorstellen.
Het voelt wat soepeler aan, op papier zal het weinig ontlopen denk ik. Misschien is de GLC300 wel wat sneller. De auto smeekt echter om een sterkere motor. Misschien is het ook een beetje een bepaalde verwachting.

Heb helemaal niks met Jappen en dan vind ik Toyota over het algemeen ook nog een van de minsten, maar deze Camry ligt iig een stuk beter op het netvlies dan de meesten.
Bij Toyota is het echt hit or miss. Zo vind ik een Sequoia bijvoorbeeld wel mooi, al is het interieur vrij grof.

En op zich ook leuk om eens heel wat anders te rijden. Al zal ik er zelf weinig in rijden, ik rijd lekker in m'n Bronco.

Het voelt wat soepeler aan, op papier zal het weinig ontlopen denk ik. Misschien is de GLC300 wel wat sneller. De auto smeekt echter om een sterkere motor. Misschien is het ook een beetje een bepaalde verwachting.

Bij Toyota is het echt hit or miss. Zo vind ik een Sequoia bijvoorbeeld wel mooi, al is het interieur vrij grof.

En op zich ook leuk om eens heel wat anders te rijden. Al zal ik er zelf weinig in rijden, ik rijd lekker in m'n Bronco.
Ja dat is waar en de Land Cruisers zijn toch ook wel top wagens. Als het om onverwoestbare terreinwagens en werkpaarden gaat dan zal ik mijn mening wat nuanceren. Maar reguliere personenauto's van Toyota vind ik over het algemeen toch saai. ;)

In NL is zo’n Landcruiser helaas echt onbetaalbaar. Het lijkt me geweldig om er één te hebben. Verder is Toyota wellicht wel saai, maar wel betrouwbaar. Ik heb altijd wel sympathie voor het merk gehouden.

Saai of compleet over the top, Toyota heeft vaak problemen de gulden middenweg te vinden.
Overigens staat de Lexus RX550 nog steeds hoog op de lijst voor de toekomst als vervanging van de Expedition.

In NL is zo’n Landcruiser helaas echt onbetaalbaar. Het lijkt me geweldig om er één te hebben. Verder is Toyota wellicht wel saai, maar wel betrouwbaar. Ik heb altijd wel sympathie voor het merk gehouden.
Ik zag de vergelijkende test tussen de Landcruiser en Bronco een tijdje terug. Die prijzen zijn echt waanzin.

Ja in Nederland worden die door bpm al helemaal de kop omgedraaid, maar ook buiten bpm om zijn het nooit echt koopjes geweest natuurlijk.

Om er zelf een te hebben, hier in Nederland, zie ik de lol niet echt in. Als ik nou in de Australische outback zou wonen lijkt het me fantastisch. Ik vind het ook heerlijk om op YouTube dergelijke off-road content te bekijken.

Ja in Nederland worden die door bpm al helemaal de kop omgedraaid, maar ook buiten bpm om zijn het nooit echt koopjes geweest natuurlijk.

Om er zelf een te hebben, hier in Nederland, zie ik de lol niet echt in. Als ik nou in de Australische outback zou wonen lijkt het me fantastisch. Ik vind het ook heerlijk om op YouTube dergelijke off-road content te bekijken.
Voor een stevige aanhanger is het ook wel prettig, paardentrailer of boot.
We hebben redelijk wat zware aanhangers en met een hemi ram voel je dan bijna niks. Dan moet je soms echt in de spiegel kijken om jezelf te herinneren dat je met een zware combi rijdt

Onze Bronco kan maar weinig trekken, nog geen 1600 kg. Ik denk dat het onderstel niet is ingericht op zware lasten.
De Expedition daarentegen mag bijna 4100 kg trekken. Daar kan je dus echt wat mee. We hebben een aantal keer een caravan gehuurd, die wogen rond de 3000 kg. Rijd je heel soepel mee.

Terug
Bovenaan