Teutonia LXV :Geschwindigkeit

buitengaats zei:
Upgraden naar een W204 C63 schiet je zeker niet zoveel mee op? Mis je ook de ster op de neus...

Ik heb de W204 C63 AMG altijd een heel gaaf model gevonden, lekker dik en uitgesproken. Je ziet nu alleen dat ze vaak in verkeerde handen terecht komen, met twijfelachtige (onderhoud)historie en staat. Vaak ook met zwarte velgen en andere aanpassingen, waardoor die snel fout wordt.

Deze ziet er nog oké uit, met zwarte velgen helaas, maar wel de facelift en in een donkergrijze kleur.
mercedes-benz-c-klasse-6-2l-63-amg-457pk-facelift.jpg

mercedes-benz-c-klasse-6-2l-63-amg-457pk-facelift-2.jpg

Of een witte..
mercedes-benz-c-klasse-63-amg-schuifdak-leder-harman-kardon.jpg

De W205 vind ik gaaf, maar die is me nog te duur voor nu.

Gullwing zei:
buitengaats zei:
... het interieur een beetje goedkoop maar valt nog wel mee te leven. ...

De laaste jaren is het wel enorm vooruit gegaan qua interieur. Maar het zijn van nature ook veel goedkopere auto's dan bijvoorbeeld een BMW of MB

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/dodge-charger-5-7l-v8-srt-packet-vollausstattung-navi-neckarzimmern/315776726.html net 2 jaar oud, voor dat geld krijg je bij BMW een 2 jaar oude 3 serie in basis trim en 110 pk motortje oid :D

Het is ook maar net waar je naar op zoek bent. Toen ik in Amerika ging wonen wou ik in eerste instantie een X5 kopen. Maar een Amerikaanse SUV is veel ruimer en goedkoper. Plus je kreeg er een V8 in. Allemaal minder verfijnd, maar je krijg er weer andere dingen voor terug, zoals ruimte en een hoog trekgewicht.

Daarbij wordt dat harde plastic niet zo snel lelijk als je de auto als werkpaard gebruikt.

Waar ik de W204 AMG eerst echt heel gaaf vond ben ik er nu wel een beetje op uitgekeken, toch wat gedateerd maar weer niet oud genoeg om het te waarderen. Een nette W203 vind ik juist alleen maar mooier worden.

W205 lijkt me qua techniek echt een mega stap vooruit, maar zijn idd nog wat prijzig. BMW M2 is ook een leuke voor als je toch nog even doorspaart.

gullwing zei:
De laaste jaren is het wel enorm vooruit gegaan qua interieur. Maar het zijn van nature ook veel goedkopere auto's dan bijvoorbeeld een BMW of MB

Als je naar de eerste Challengers kijkt van 2008 is het echt een enorme stap vooruit inderdaad.

buitengaats zei:
Waar ik de W204 AMG eerst echt heel gaaf vond ben ik er nu wel een beetje op uitgekeken, toch wat gedateerd maar weer niet oud genoeg om het te waarderen. Een nette W203 vind ik juist alleen maar mooier worden.

W205 lijkt me qua techniek echt een mega stap vooruit, maar zijn idd nog wat prijzig. BMW M2 is ook een leuke voor als je toch nog even doorspaart.

Wat je zegt over de W204 herken ik wel, die droogt niet zo mooi op. De W203 ben ik dan zelf natuurlijk helemaal niet meer subjectief over. ;)

Ik wil nog een jaartje door sparen als me dat lukt en dan eens gaan kijken voor een BMW M2. Die zie ik voor nu eigenlijk als de enige echte kanshebber om de C55 op te volgen. Naast de C63 W205 misschien dan, maar die is me (nu) nog te duur.

W204 zou ik ook lekker laten staan, toen die uitkwam vond ik het leuk modern model, maar hij wordt niet mooi oud.
Dashboard is ook maar zo zo, al werd dat bij de facelift wel een stuk beter. De pre lijkt haast wel een dash uit een bestelbus te hebben,.

W205 lijkt mij een mooiere opvolger inderdaad (y)

Is het een bij auto, of voor elke dag? Als daily lijkt mij een sedan toch echt prettiger dan een kleine m2

edit, een plaatje hoort bij een nieuwe pagina

6aqNFyT.jpg

Ik ben helemaal voorstander van kleur op een auto maar dat rood doet me wat teveel aan China denken waar de helft van de Benzen die kleur lijkt te hebben.

Een S205 lijkt me wel wat als gezinswagen voor naast de 211 en het aanbod van C400's is best groot in Duitsland maar veel zitten toch niet lekker in de opties. Zaken als een memory pakket voor de stoelen bijvoorbeeld of echt leer ipv de kunstversie missen regelmatig. Je ziet het ook bij de E-klasse waar een dik gemotoriseerde variant niet het uitgebreide instrumentarium heeft.

Het is voor mij zeker geen daily, eerder een 'weekly'. Met de C55 maakte ik afgelopen jaar nog geen 6000 kilometer.

Voor mij is een auto om in het weekend lekker een stukje mee te rijden. Afwisselend kleine weggetjes, N-wegen, snelwegen en eens in de zoveel tijd een stuk Autobahn.

Qua overzichtelijkheid (naar achteren) is een sedan zeker fijner, maar ik vond dat in de M235i ook nog best goed.

Leuk filmpje W212. Wel herkenbaar als je in een auto zit met veel knopjes, zeker als ze dan nog zo lekker solide aanvoelen ook.

Best begeerlijk in deze kleur:
mercedes-benz-a-klasse-45-amg-4matic-facelift-amg-night-pano-schaalstoelen-19.jpg

mercedes-benz-a-klasse-45-amg-4matic-facelift-amg-night-pano-schaalstoelen-19-1.jpg

Het zal wel optisch bedrog zijn, maar het stuur lijkt zo scheef te staan.
mercedes-benz-a-klasse-45-amg-4matic-facelift-amg-night-pano-schaalstoelen-19-2.jpg

Als ik mocht kiezen, dan werd het toch 'Emerald Green'. :LOL:
img-2035-a029e9df3a60a133db3929d1888cebf8e8dc8671.jpg

96b86377-bff8-49e0-8c7e-1a781e3b2850-5aa0452d24bc9767c5ee48aac25861f5e7e1a065.jpg

Die a klasses doen mij echt helemaal niets, an sich eigenlijk best leuk, maar enkel en alleen door die types die ermee rijden, kale kop, petje, schoudertasje.

Een A-Klasse is onvergelijkbaar met een C-Klasse, qua afwerking interieur maar vooral door (in de basis) FWD tegen RWD. Alleen daardoor al een totaal andere rijbeleving.

@GW: Mooi die rode kleur op die E-Klasse, als ik mijn auto destijds zelf had samengesteld dan had ik die ook gekozen.

MB 300SL zei:
@GW: Mooi die rode kleur op die E-Klasse, als ik mijn auto destijds zelf had samengesteld dan had ik die ook gekozen.

Rood lijkt weer een beetje terug te komen als acceptabele kleur. Ik vind het erg mooi, bij de juiste auto.

Ik zocht een foto/plaatje van een 'chique' C-klasse W204, omdat we op pagina 204 zitten, maar kan eigenlijk geen goede vinden. Zeg al genoeg dan denk ik. :p

Maar wachten tot pagina 205 dan..

Zilver is wellicht saai (hoewel ik het nog altijd mooi vind op een Benz), maar wel ideaal voor als je niet elke week door de wasstraat wil. Zelfs na de ruim 4.000 km roadtrip door Italië was de auto nog redelijk toonbaar ondanks een flinke stoflaag.

WCr9CyS.jpg

Heerlijke auto trouwens op zo’n trip. Rap op de snelwegen, en de luchtvering heeft zich heel goed bewezen op het geregeld belabberde wegdek van de Italiaanse binnenwegen.

Ja, zo'n E is natuurlijk een vorstelijke limousine. Ik heb er recent ook weer eens mee gereden en dat beviel me prima. Zo goed zelfs dat ik voor het eerst in jaren weer eens in een showroom van Mercedes ben gaan kijken...:D

Er staan zo links en rechts nog wat oude modellen S te koop. Demo’s die betaalbaar zijn. Die ben ik eens in het echt gaan bekijken en vergelijken met een 7. Want die staan er ook in mooie uitvoeringen.

Een s kan ik zeker aanraden, ik heb 3 maanden een s gereden (van bevriende autoverhuurder :)) dat was een prettige ervaring. Elke keer naar dat ding toelopen gaf al een glimlach, heerlijk statig ding. De 7 vind ik vooral wat verouderd.

funf zei:
Er staan zo links en rechts nog wat oude modellen S te koop. Demo’s die betaalbaar zijn. Die ben ik eens in het echt gaan bekijken en vergelijken met een 7. Want die staan er ook in mooie uitvoeringen.

Beide fantastische auto’s, waarvan een eerste eigenaar een enorme afschrijving voor z’n rekening heeft genomen waardoor de prijzen aantrekkelijk worden.

Welke van de 2 zou (na ze beide gezien te hebben) jouw voorkeur hebben?

Lastig. De S is wel heel statig en ik zie veel exemplaren in zwart met zwart leer. Het rijdt echter wel fabuleus. Ik herken dus wel wat Gullwing schrijft. Bovendien, na al die oudjes zou een recente S ook wel leuk zijn. Anderzijds: de 7 staat er toch ook geregeld in echt leuke uitvoeringen en ook die rijdt heerlijk. Aan die grote nieren ben ik inmiddels wel gewend en voor het overige is het gewoon een prachtige auto. Qua handling en bediening van alle functies voelt de 7 het meest vertrouwd.

Als ik echt moest kiezen? Dan voor de verandering eens een S.

Ik ben ook wel gewend aan de grote nieren van de 7, het maakt hem er wel een stuk statiger op.

Bediening van de 7 zal voor jou uiteraard vanzelfsprekender zijn, komende uit een 5 en een 3. Bij de S zal dat wennen zijn, zoals ik na 16 jaar BMW ook best wel moest wennen aan de bediening van de E.

Als ik nu iets anders moet kiezen dan trekt een S of een 7 mij ook zeer aan, al vind ik ze wel erg groot. In Italië ondervond ik dat weer een aantal keren, straatjes of parkeervakken zijn soms zo smal dat het met de E al spannend werd en menigmaal was ik dan ook erg blij dat ik niet met een S onderweg was.

Ander punt met die afmetingen is dat het wel een uitdaging wordt om hem in de garage te zetten. Het past wel, maar riant is anders. Dat is het fijne met de 3. Die past overal. Wat vind jij nou van een Panamera? Ik heb daar ook wel eens aan gedacht, maar iets houdt me tegen. Een A8 daarentegen is voor mij geen optie. Daar heb ik echt geen gevoel bij.

Precies, en de vraag is dan in hoeverre dat op den duur toch gaat tegenstaan. Gedoe met parkeren in de stad of thuis in de garage, weegt dat op tegen de hogere mate van comfort en interieurruimte? En die meerdere ruimte is ook maar relatief, een normale S (geen L) is nauwelijks ruimer dan een E en heeft zelfs een kleinere kofferbak, en een S heeft bovendien geen neerklapbare achterbank. En een lange S of 7 wordt wel erg lang, geen parkeervak waar die niet minimaal een halve meter uitsteekt.

Een Panamera vind ik mooi, daar kijk ik ook wel eens met een schuin oog naar.

In dat segment is eigenlijk de S natuurlijk de onbetwiste baas. De standaard als het gaat om en luxe, technisch vooruitstrevende limousine. Voor de features zou je het niet hoeven doen natuurlijk, een goed uitgeruste E of 5 doen niet onder voor een S of 7, zeker niet als je vooral zelf rijdt.
Mocht ik een keuze mogen maken zou ik in dat segment voor een 7 gaan, die lijken vaker in een lekker samenstelling aangeboden te worden. Dus niet zwart/zwart oid. Bij Keram staat momenteel een mooi samengestelde Bostongrun bijvoorbeeld. Of bij Poelgeest een Avonturinrode.
Of een Alpina B5 / B7....

Uitgekeken op de 3?

Parkeren doe ik toch vrijwel nooit in parkeer vakken, dan zit er gegarandeerd een deuk, kras of veeg op. En genoeg parkeergarages hier waar zelfs een verlengde rolls nog prima zou passen.

$_57.jpg

$_57.jpg

$_57.jpg

https://suchen.mobile.de/auto-inserat/mercedes-benz-s-500-4matic-9-tronic-burmester-pano-360-headup-hamm/328117131.html

ik ben geen fan van een baby poep bruin interieur, maar iig beter dan zwart. En schuifmans en zwarte hemel (y)

Zo’n pré-facelift is mij dan te oud, die zou ik nu niet meer kiezen.

En over parkeergarages met verlengde vakken, we wonen niet allemaal in Marbella en komen ook wel eens op plekken waar het er qua straten en parkeren minder riant aan toe gaat :cool:.

Ik denk dat ik het dan eerder andersom zou doen. Buiten licht, binnen donker.

$_20.jpg

$_20.jpg

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=327778165&categories=Limousine&colors=BEIGE&colors=BLUE&colors=BROWN&colors=GOLD&colors=GREEN&colors=RED&colors=YELLOW&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=191&maxFirstRegistrationDate=2019-12-31&minFirstRegistrationDate=2015-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=DESCENDING&searchId=a54c997e-03a6-f6b4-b59a-8e725508afad

MB 300SL zei:
En over parkeergarages met verlengde vakken, we wonen niet allemaal in Marbella en komen ook wel eens op plekken waar het er qua straten en parkeren minder riant aan toe gaat :cool:.

Klopt, ik moet maar hopen dat zo'n S past op parkeervakken die ontworpen zijn voor pick trucks met dubbellucht achter.

:)

dat kan natuurlijk ook nog,

16672047_36.jpg

16672047_2.jpg

ook een erg fijne auto :cool:

https://www.samiautos.nl/nieuw/dodge/ram/sami-auto-s-ram-official-dealer/occ16672047

MB 300SL zei:
Precies, en de vraag is dan in hoeverre dat op den duur toch gaat tegenstaan. Gedoe met parkeren in de stad of thuis in de garage, weegt dat op tegen de hogere mate van comfort en interieurruimte? En die meerdere ruimte is ook maar relatief, een normale S (geen L) is nauwelijks ruimer dan een E en heeft zelfs een kleinere kofferbak, en een S heeft bovendien geen neerklapbare achterbank. En een lange S of 7 wordt wel erg lang, geen parkeervak waar die niet minimaal een halve meter uitsteekt.

Een fijne E of 5 is natuurlijk altijd goed. Een S of een 7 is echt niet significant beter op de wezenlijke punten. Maar ja, emotie he?...;)

DagDromer zei:
In dat segment is eigenlijk de S natuurlijk de onbetwiste baas. De standaard als het gaat om en luxe, technisch vooruitstrevende limousine. Voor de features zou je het niet hoeven doen natuurlijk, een goed uitgeruste E of 5 doen niet onder voor een S of 7, zeker niet als je vooral zelf rijdt.
Mocht ik een keuze mogen maken zou ik in dat segment voor een 7 gaan, die lijken vaker in een lekker samenstelling aangeboden te worden. Dus niet zwart/zwart oid. Bij Keram staat momenteel een mooi samengestelde Bostongrun bijvoorbeeld. Of bij Poelgeest een Avonturinrode.
Of een Alpina B5 / B7....

Uitgekeken op de 3?

Die groene bij Keram is inderdaad wel erg gaaf. Zo'n rode als bij Van Poelgeest vind ik een twijfelgeval. Wel een mooie kleur, maar of ik het zou willen hebben op een auto? Op de 3 ben ik zeker niet uitgekeken. Gewoon een erg lekkere wagen in alle opzichten. Ik kwam er eigenlijk op naar aanleiding van die rit in de E en een bezoekje aan een MB-dealer. Daar stond een zwarte S met zwart leer en ja, dan ga ik toch altijd weer nadenken....:)

Het nadeel van een bijzondere kleur limo zoals die rode 7 is dat je bij aanschaf de hoofdprijs betaald want bijzonder en bij verkoop/inruil later moeite hebt want bijzonder….

Mwoah, ik denk dat bij een 7 al verwaarloosbaar is. Als particulier krijg je daar sowieso maar schrikbarend weinig voor terug. De kopers zullen er ook niet voor in de rij staan.

Gullwing zei:
*foto's van RAM1500 crewcab*

https://www.samiautos.nl/nieuw/dodge/ram/sami-auto-s-ram-official-dealer/occ16672047

Grappig, was een maandje geleden bij een zakelijke relatie die precies zo'n uitvoering heeft, Longhorn in rood. Dan nog met pano-dak, kleppen in de uitlaat en rolbeugel met electrisch opklabare lampen. Zo trots als een aap met 5 staarten, En terrecht overigens, is een kado voor zichzelf na 15 jaar heel hard werken. Inderdaad een zeer fijn uitgeruste auto en zeker geen straf om mee te rijden. In de USA is dit de standaard (in een wat mindere spec overigens) of een F150 voor onze verkopers. Nederland is te klein helaas voor dergelijk auto's. En te narrowminded.

Gullwing zei:
Mwoah, ik denk dat bij een 7 al verwaarloosbaar is. Als particulier krijg je daar sowieso maar schrikbarend weinig voor terug. De kopers zullen er ook niet voor in de rij staan.

Dat denk ik ook. Afschrijven doen ze allemaal. Sneller dan het geluid.

DagDromer zei:
Gullwing zei:
*foto's van RAM1500 crewcab*

Grappig, was een maandje geleden bij een zakelijke relatie die precies zo'n uitvoering heeft, Longhorn in rood. Dan nog met pano-dak, kleppen in de uitlaat en rolbeugel met electrisch opklabare lampen. Zo trots als een aap met 5 staarten, En terrecht overigens, is een kado voor zichzelf na 15 jaar heel hard werken. Inderdaad een zeer fijn uitgeruste auto en zeker geen straf om mee te rijden. In de USA is dit de standaard (in een wat mindere spec overigens) of een F150 voor onze verkopers. Nederland is te klein helaas voor dergelijk auto's. En te narrowminded.

Zo'n Longhorn editie is bijzonder fraai uitgerust. Dat is het leuke van pick up trucks, die kan je echt nog kaal krijgen, maar ook met een heel rijke uitrusting. Zoals vroeger met normale auto's ook nog kon.

funf zei:
Gullwing zei:

Dat denk ik ook. Afschrijven doen ze allemaal. Sneller dan het geluid.

Een 7 of een S moet je kopen als een 1e eigenaar al zo’n 50% heeft afgeschreven en er dan een jaartje of 4-5 lekker van genieten, dan is het qua kosten/afschrijving prima te doen.

MB 300SL zei:
Een 7 of een S moet je kopen als een 1e eigenaar al zo’n 50% heeft afgeschreven en er dan een jaartje of 4-5 lekker van genieten, dan is het qua kosten/afschrijving prima te doen.

Precies. Ik heb de rekenmachine hier alweer op tafel liggen.:D

Mooiste S sinds de W126. Lijkt me fijne auto om dagelijks mee onderweg te zijn. Qua afmetingen zou ik er niet zo bang voor zijn. De lange versie is ongeveer even lang als mijn Buick (5.25m tegen 5.21m) en even breed (1.90m). Heb daar echt nooit problemen mee qua parkeren, ook niet in Italië en de Alpenlanden. Ook krappere parkeergarage's gaan prima en dan heb je ook nog eens 100 sensoren en camera's in je S. De Town Car daarentegen is wel problematisch, die past echt nergens en steekt letterlijk een halve meter uit bij normale parkeervakken (5.56m). Snap ook niet hoe die jongens met de pick-ups dat doen in Nederland, je ziet ze best veel rijden tegenwoordig.

Heb overigens een goed adresje gevonden om velgen op te knappen, mocht iemand dat nog nodig hebben. Wheelcare in het plaatsje Zeeland. Heeft de Lincoln velgen als nieuw gemaakt. Zeer schappelijke prijs, 50% goedkoper dan andere bedrijven. Gelijk nieuwe whitewalls eronder.

Terug
Bovenaan