Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ow maar dat Marco niet een mooi exemplaar voor me kan vinden ben ik wel met je eens. Qua afschrijving zijn de twee voorbeelden die je aangeeft idd prima te doen. Maar ik vind het interieur van dit type echt verouderd. Heb het eigenlijk nooit heel mooi gevonden. Dan zit je al gauw vast aan een 2017. Overigens is er hier nog niets besloten. Heb ook de GLC aan de shortlist toegevoegd. Heb het altijd al een mooi model gevonden. Rond augustus zal de verhuizing plaatsvinden zoals de planning nu is dus nog zat tijd wat te beslissen. Echter vind ik het wel lastig shoppen. Ik wil eigenlijk met alle auto's van de shortlist gaan rijden om het te ervaren maar ik wil ook geen mensen nodeloos aan het werk zetten. Zeker in tijden als deze kan ik me voorstellen dat je als bedrijf niet zit te wachten op loze proefritten.
 
Ik vind het interieur en dashboard van de W212 juist prachtig, het is eigenlijk het laatste old-school dashboard van Mercedes. Ik zie er ook heel veel W124 in terug.

kZdYUnv.jpg


15sh6Fy.jpg


Daarentegen vind ik juist het dash van de GLC niet mooi, met die tablet pontificaal in het midden er tegenaan geschroefd.
 
Klopt dat scherm is inderdaad een design misser. Maar op de een of andere manier 'pakt' het dashboard me niet zo en vind ik het dashboard er na mooier. Heb in de Kodiaq ook geen tellerblok meer maar een virtual cockpit (what's in a name) Ik was wat sceptisch maar moet eerlijkheidshalve bekennen dat het me meer dan prima bevalt. Met name ook omdat je alles in je scherm kunt zetten wat jij belangrijk vindt. Het zal de leeftijd wel zijn:T Ik begin het hout, of iets wat er soms voor door moet gaan met de jaren ook wel oubolliger worden. Ik denk als Corona een beetje naar de achtergrond verdwijnt dat ik een paar weekenden proefritten ga plannen. Eerst maar eens allemaal zelf gaan ervaren.
 
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
 
Is wel begrijpelijk Michel - door de klassieke vormgeving is het gewoon verouderd.
Persoonlijk houdt ik ook wel van een klassiek dashboard, en dat vleugje art deco mag ik graag zien.
Wat mij het meeste stoort een een S/W212 interieur is dat de schakelaars en knoppen bij eem enorme Sprinter associatie oproepen. Heb veel met Sprinters gereden in die periode en kan het niet los zien - maakt de knoppen of bediening niet slecht, maar ergens krijg ik er -persoonlijk- een parts-bin-special gevoel bij.
 
MB past al sinds jaar en dag veel onderdelen en bedieningselementen uit de personenwagens toe in de bestelbussen. Enerzijds zorgt dat voor een luxere uitstraling in de bussen t.o.v. de concurrentie (zo zal het ook bedoeld zijn), maar anderzijds kan het natuurlijk ook gevoelens oproepen zoals jij nu beschrijft.

Ik ervaar onze Sprinter in elk geval als een fijne en luxe bus, maar heb in mijn A207 nog nooit een Sprinter-gevoel gehad. Prachtig dash, heel anders dan het strakke dash in de W213 maar zeker niet minder mooi.
 
Jullie begrijpen er echt niks van. :)

De W212 is de laatste échte Mercedes. Ster op de neus,. Bazenauto. Pak er 1 met een dikke 6 cilinder en rijd er op een zomeravond Duitsland mee door over de autobahn. Rust, macht, soevereiniteit en rechtuit stabiliteit. Over de ster heen kijk je uit op de linkerbaan en je bent de baas van de autobahn. Al die onzin over schermpjes en lijstjes en knoppen doet er dan niet meer toe. :T

Sorry. Ik mis em nog steeds. :)
 
@GW: Moet dat nou echt, die grote foto van zo’n X4 hok (of is dit een X6? Nou ja, net zo erg) pontificaal bovenaan de pagina? Hopelijk zitten we snel op pagina 194 .... :T
 
Gullwing zei:
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
Het duurde even maar hehe. Ik had hem al eerder verwacht GW:)
 
michel1975 zei:
Gullwing zei:
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
Het duurde even maar hehe. Ik had hem al eerder verwacht GW:)

Ik zal hem ook ff quoten om z.s.m. op de volgende pagena te zijn:LOL:
 
Sport Leicht zei:
michel1975 zei:
Gullwing zei:
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
Het duurde even maar hehe. Ik had hem al eerder verwacht GW:)

Ik zal hem ook ff quoten om z.s.m. op de volgende pagena te zijn:LOL:

:D
 
Sport Leicht zei:
Sport Leicht zei:
michel1975 zei:
Gullwing zei:
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
Het duurde even maar hehe. Ik had hem al eerder verwacht GW:)

Ik zal hem ook ff quoten om z.s.m. op de volgende pagena te zijn:LOL:

:D

Lelijk ding :LOL:
 
W212 zei:
Sport Leicht zei:
Sport Leicht zei:
michel1975 zei:
Gullwing zei:
De w212 vind ik eigenlijk alleen als coupe of cabrio leuk, de sedan en station, mweh nooit mooi gevonden.


Raar dat onderstaande auto nog niet voorbij gekomen is, voldoet aan al je wensen, diesel, erg fraai en kan vast een sleurhut trekken.



bmw-x6-xdrive30d-m-line-high-exe-56000km-nieuw-staat.jpg





:T
Het duurde even maar hehe. Ik had hem al eerder verwacht GW:)

Ik zal hem ook ff quoten om z.s.m. op de volgende pagena te zijn:LOL:

:D

Lelijk ding :LOL:

Zeg dat wel!
 
En omdat jullie zo lekker enthousiast zijn, nog maar een x6, wel het vorige model, die ik eigenlijk veel mooier vind

bmw-x6-xdrive50i-xenon-leer-airco-cruise-navi.jpg




geen dank hoor :T
 
Ik denk dat je na een half jaar ook wel klaar bent met al die commentaren op je proletenbak :)
 
Ik heb een maand of 3 geleden nog serieus een X6 overwogen, maar het is slechts een 4-zitter dus houdt het snel op. Nooit geweten dat het een proletenbak zou zijn, maar gelukkig heb ik daar sowieso fijn schijt aan :)
 
Proletenbak of niet, een X6 is gewoon lelijk. Gelukkig worden ze nog amper verkocht wn zien we ze steeds minder.
 
Net nog even op de bmw website gekeken, maar van de tienduizend modellen die ze nu ongeveer aanbieden vind ik eigenlijk alleen de 5 serie (en in mindere mate de x5) mooi. En enige leuke de m2 coupe.
De rest doet me echt helemaal niets. Terwijl ik tot 5-10 jaar geleden eigenlijk elk model mooi vond.

rViNfkl.jpg
 
Spot on. M2 is de leukste van dit moment. Vermakelijk om mee te sturen.
De tijden dat ieder BMW model mooi was ligt wat mij betreft wat langer terug; jaren ‘80. Gevalletje leeftijd denk ik.

Sowieso heb ik wat minder met de auto’s van nu. Erger me vaak aan het slechte ‘over the top’ design. Die nieuwe Citroën C5 bijvoorbeeld. Wat een onsamenhangend geheel. Totaal los van de lijn oude DS, CX en XM.
Ik zag laatst een Polestar rijden, daar kan ik dan wel weer vrolijk van worden. Zo’n ontwerp klopt wat mij betreft. Hoe die auto verder is, geen idee. Ontwerp is m.i. prachtig.
 
Gullwing zei:
Net nog even op de bmw website gekeken, maar van de tienduizend modellen die ze nu ongeveer aanbieden vind ik eigenlijk alleen de 5 serie (en in mindere mate de x5) mooi. En enige leuke de m2 coupe.
De rest doet me echt helemaal niets. Terwijl ik tot 5-10 jaar geleden eigenlijk elk model mooi vond.
Is dat niet met nagenoeg alle auto’s op dit moment? Veel rare SUV achtingen meuk met veel gaten, naden en inkepingen. Het lijken wel schadeauto’s. Koplampen van de voorbumper tot de voorruit. Bleh.
Als ik hier de topics van nieuwe auto’s doorloop, doet mij net zoveel als het Margriet forum. Misschien dat het de leeftijd is.

Ik zou een nieuwe leaseauto moeten gaan uitzoeken na de zomer. Ik zou echt niet weten wat te kiezen. Wat een droevenis. Een 6e jaar aan het contract plakken mag niet.

Maar goed, dat heb ik anders opgelost, baan opgezegd, einde van de maand Golf terug naar de leasemaatschappij. Ik ga mijn vrouw 2-3 dagen per week helpen in haar bedrijf en een paar stappen rustiger aan leven. Ik ga wel zien hoe het leven gaat lopen.
 
Aras zei:
Gullwing zei:
Net nog even op de bmw website gekeken, maar van de tienduizend modellen die ze nu ongeveer aanbieden vind ik eigenlijk alleen de 5 serie (en in mindere mate de x5) mooi. En enige leuke de m2 coupe.
De rest doet me echt helemaal niets. Terwijl ik tot 5-10 jaar geleden eigenlijk elk model mooi vond.
Is dat niet met nagenoeg alle auto’s op dit moment? Veel rare SUV achtingen meuk met veel gaten, naden en inkepingen. Het lijken wel schadeauto’s. Koplampen van de voorbumper tot de voorruit. Bleh.
Als ik hier de topics van nieuwe auto’s doorloop, doet mij net zoveel als het Margriet forum. Misschien dat het de leeftijd is.

Ik zou een nieuwe leaseauto moeten gaan uitzoeken na de zomer. Ik zou echt niet weten wat te kiezen. Wat een droevenis. Een 6e jaar aan het contract plakken mag niet.

Maar goed, dat heb ik anders opgelost, baan opgezegd, einde van de maand Golf terug naar de leasemaatschappij. Ik ga mijn vrouw 2-3 dagen per week helpen in haar bedrijf en een paar stappen rustiger aan leven. Ik ga wel zien hoe het leven gaat lopen.
Best roerige jaren zo Sander. Hoop dat het jullie brengt wat je er van verwacht / hoopt. Na afgelopen jaar na een vechtscheiding mag ik me zelf gelukkig prijzen dat ik er zo goed bij zit en uitgesprongen ben. Maar het heeft me wel aan het denken gezet. Wat wil ik wel en misschien nog belangrijker wat wil ik niet meer. Balans privé werk is iig een stuk beter geworden. Dat hele Corona gebeuren is wat dat betreft vrij makkelijk aan mij voorbij gegaan. Geluk bij een ongeluk.
 
Ik rij nu veertien maanden in een S212. Veertien maanden. Wie mij kent weet dat dit ontzaglijk lang is. En hij verveelt me niet. Ik heb de goedkoopste dieselpruttel er in liggen en een handgeschakelde zesbak. Volgens mij ben ik de enige eigenaar van een S212 met een handbak.

Gelukkig heeft de auto een AMG-pakket met AMG-stuur. Dat maakt 'm net even af.

Als je een tijdje S212 gereden hebt dan vergeet je dat er nog zoiets als een W210 of een W211 bestaat (de facelift E500 en de AMG's uitgezonderd natuurlijk). Het is kwalitatief allemaal top en het rijdt vorstelijk. Met de originele motormapping haalde ik 'hypermilend' een verbruik van 3,9 op 100 kilometer. Absurd. Nu, met de 204 pk en 500 Nm onder de kap kom ik nauwelijks hoger dan 4.8 op 100 kilometer maar de veranderde motorkarakteristiek maakt dat ruimschoots goed.

Qua kosten: ik ging er in voor een tweetal luchtbalgen achter (leeftijdsdingetje) a 800,- en een beurt plus APK. Recentelijk was ik do dom om de twee rechter AMG's aan vellen te rijden dus dat betekende een set nieuwe velgen met nieuwe banden a 1.000,- ongeveer. Maar dat is meer schade dan onderhoud. Ik begon op 200.000 en ik sta nu op 236.000 km. Voorlopig blijft ie nog. Ik vermaak me er kostelijk mee.
 
Oh, Sander: leuk! Doe je goed. Even de 'jacht' uit het leven halen is een prima idee als dat kan. Ik heb dat zelf ook gedaan door recentelijk mijn aandeel in mijn bedrijf in Limmen aan mijn compagnon te verkopen. Ik werk er nu als verkoper en doe er wat dingetjes bij - zo heb ik een werkplaats onder mijn hoede genomen waar wel wat gereorganiseerd kon worden en er staan nog wat dingetjes op stapel in de toekomst. Ik voel me herboren; er is een last van mijn schouders gevallen. Oxazepam en dormicum zijn al maanden niet meer nodig. Werkte ik de laatste tien jaar heel hard voor heel weinig; tegenwoordig is dat precies andersom en dat bevalt me uitstekend.
 
500 E zei:
Ik rij nu veertien maanden in een S212. Veertien maanden. Wie mij kent weet dat dit ontzaglijk lang is.
En hij verveelt me niet. Ik heb de goedkoopste dieselpruttel er in liggen en een handgeschakelde zesbak. Volgens mij ben ik de enige eigenaar van een S212 met een handbak.
Gewoon een winkeldochter, je had 'm eigenlijk allang verkocht willen hebben ;) ;) :)

Verder ook grote wijzigingen bij 500E op persoonlijk/zakelijk vlak dus! (y)
 
Het is een rare tijd, Barri. Misschien niet een tijd om een bedrijf te hebben.
 
Sommige bedrijven doen het heel goed, voor anderen is het een onzekere tijd. Het meest comfortabel zit je in loondienst in een branche die geen of weinig klappen krijgt. Maar dat past lang niet iedereen (y)
 
Die had ik ook niet zien aankomen.... Maar mooi dat je het zo hebt kunnen regelen, zal inderdaad een hoop rust geven (y).
 
500e, das een flinke stap. Rust in je hoofd is veel waard.

Ik heb, in het bedrijf waar ik werkte, gouden tijden gehad. Een enorme rugzak met kennis en ervaring bij elkaar gesprokkeld. Maar tijden veranderen en ik zelf ook. De markt paste mij niet meer.

Cheryl heeft in 2 jaar een fantastische toko neer gezet We hebben lekker kunnen bufferen waardoor deze stap mogelijk was.
 
500 E zei:
Oh, Sander: leuk! Doe je goed. Even de 'jacht' uit het leven halen is een prima idee als dat kan. Ik heb dat zelf ook gedaan door recentelijk mijn aandeel in mijn bedrijf in Limmen aan mijn compagnon te verkopen. Ik werk er nu als verkoper en doe er wat dingetjes bij - zo heb ik een werkplaats onder mijn hoede genomen waar wel wat gereorganiseerd kon worden en er staan nog wat dingetjes op stapel in de toekomst. Ik voel me herboren; er is een last van mijn schouders gevallen. Oxazepam en dormicum zijn al maanden niet meer nodig. Werkte ik de laatste tien jaar heel hard voor heel weinig; tegenwoordig is dat precies andersom en dat bevalt me uitstekend.

Goed gedaan Marco.(y) Altijd zelf de regie houden, dat levert je het meeste op. En nog altijd een fijne Benz bij de hand, heerlijk.
 
Barri zei:
Sommige bedrijven doen het heel goed, voor anderen is het een onzekere tijd. Het meest comfortabel zit je in loondienst in een branche die geen of weinig klappen krijgt. Maar dat past lang niet iedereen (y)

Ik sprak laatst een ambtenaar die sinds het begin van de Coronacrisis thuis werkt. Hij vindt het allemaal wel best. De werkdruk is voor hem niet toegenomen, hij krijgt maandelijks zorgeloos zijn centjes en hij heeft de tijd kunnen nemen om thuis te verbouwen. Voor hem mag de crisis nog wel even duren. Ik ken ook een restauranteigenaar met vijf mensen in loondienst. Hij heeft in een ruim jaar zijn pensioenvoorziening zien verdampen en zit nu praktisch aan de grond. En als ik, met die verhalen in het achterhoofd, naar het gekrakeel in Den Haag kijk, word ik een beetje droevig.
 
Ook binnen 1 bedrijf kan het gedurende het Corona tijdperk erg verschillen. Vorig jaar rond deze tijd draaiden wij nog maar 30% van de gemiddelde omzet. Dan loopt het, in een dubbeltje / kwartje branche, als een malle bij je weg. Met meer geluk dan wijsheid enige nieuwe / vervangende omzet gevonden, waardoor we uiteindelijk een aardig jaar gehad hebben en ook nu nog steeds goed draaien. We waren wel erg blij met NOW1, dat gaf toen net een paar uur slaap meer. Maar ik ben ook wel weer ongerust over de nabije toekomst, er zal weer een omslag komen naar een soort van normaal, waardoor bij ons ook weer een omslag plaats zal vinden. Erg spannend hoeveel van de "oude omzet" straks weer op gang komt zeker omdat een deel van het huidige werk "corona gerelateerd" is.

Jantje huilt, jantje lacht. Wat Barri zegt: Onzeker. En dat maakt onrustig. En eens met funf, ik houd niet zo van het oordelen zonder kennis, maar et begint nu wel echt wat onhandig te worden vanuit Den Haag. Zo'n De Jonge die triomfantelijk twittert dat er 23 auto's op pad zijn met maar liefst 400 adressen voor vaccinleveringen. En dat markeert als een "gigantische logistieke operatie". 20 stopjes voor 20 auto's. Daar lacht elke planner in de logistiek om.

Maar ik tel m'n zegeningen, een kameraad heeft 4 kroegen en een restaurant. :cry:
 
Ik herken beide voorbeelden, maar niet bij mezelf. Ik werk voor een bedrijf dat feitelijk 2 bedrijven bestiert waarvan eentje loopt als een trein en de anders gewoon echt problemen heeft.

Ondanks dat onze baanzekerheid en inkomen dus niet op het spel staat ervaren wij de druk wel degelijk. De werkdruk is hoger geworden (meer, sneller, grotere consequenties) en de rek van het vele thuiswerken is er echt uit inmiddels. De balans is zoek. De vriend van mij zus werkt bij Vodafone en zit ook thuis te werken. Die vind het ook allemaal best. Die genieten enorme vrijheden zonder gevolgen. Die wordt niet gemist als hij een week ziek is wat betreft werkdruk. Dat is bij ons wel anders. Let wel, ik klaag niet over mijn situatie maar constateer wel grote verschillen in type mens en type bedrijf. Toch het klassieke 'ambtenaren' beeld dat op sommige plekken nog aan de orde van de dag is.
 
Het begint allemaal steeds knulliger te lijken inderdaad. Ze hebben het niet meer onder controle, dat merk je aan alles en dat geeft geen fijn gevoel.
 
500 E zei:
Oh, Sander: leuk! Doe je goed. Even de 'jacht' uit het leven halen is een prima idee als dat kan. Ik heb dat zelf ook gedaan door recentelijk mijn aandeel in mijn bedrijf in Limmen aan mijn compagnon te verkopen. Ik werk er nu als verkoper en doe er wat dingetjes bij - zo heb ik een werkplaats onder mijn hoede genomen waar wel wat gereorganiseerd kon worden en er staan nog wat dingetjes op stapel in de toekomst. Ik voel me herboren; er is een last van mijn schouders gevallen. Oxazepam en dormicum zijn al maanden niet meer nodig. Werkte ik de laatste tien jaar heel hard voor heel weinig; tegenwoordig is dat precies andersom en dat bevalt me uitstekend.
Ik wist het al een tijdje. Kan me de rust wel voorstellen. Na een in alle opzichten roerig jaar heb ik me ook wel eens afgevraagd of ik dit nog wel leuk vond. Veel werken met dito verdiensten. Ik zit in een branche die nu eens voor de verandering niet geraakt is. Ook wel eens fijn. Integendeel het is booming. Daar staat wel een zekere druk tegenover zeker omdat we de bank nog steeds terugbetalen. Management but-in. Maar er is licht aan het einde van de tunnel. Laat onverlet dat in loondienst nog niet zo verkeerd is. Werkgever zijn is ook niet altijd even leuk. Afgelopen jaar ook best wel eens op het punt gestaan om een koper te zoeken. Aan de andere kant geeft het me ook een zekere vorm van vrijheid. Voorlopig blijft het even bij het oude. Nog even flink cashen op mijn huis en dan eens goed overpeinzen
 
michel1975 zei:
... Ik zit in een branche die nu eens voor de verandering niet geraakt is. Ook wel eens fijn. Integendeel het is booming. ...

same here, toen vorig jaar de lockdown begon stond alles stil, ik dacht toen echt even dat het over was. In het begin van het jaar begint het bij ons, en toen was er helemaal niets.
Maar na enkele weken begon het lekker op te pakken, blijkbaar willen mensen graag een tweede huis :)

brexit is een groter probleem, engelsen kopen bijna niets meer, maar daar staat tegenover dat de rest van noord europa ineens graag in de zon wil zitten :cool:
 
Het begint allemaal steeds knulliger te lijken inderdaad. Ze hebben het niet meer onder controle, dat merk je aan alles en dat geeft geen fijn gevoel.

Het vaccineren gaat wel in een hoger tempo heb ik het idee, mijn zoon (11 en kwetsbaar) heeft inmiddels ook een uitnodiging gehad. (y)
 
500 E zei:
Oh, Sander: leuk! Doe je goed. Even de 'jacht' uit het leven halen is een prima idee als dat kan. Ik heb dat zelf ook gedaan door recentelijk mijn aandeel in mijn bedrijf in Limmen aan mijn compagnon te verkopen. Ik werk er nu als verkoper en doe er wat dingetjes bij - zo heb ik een werkplaats onder mijn hoede genomen waar wel wat gereorganiseerd kon worden en er staan nog wat dingetjes op stapel in de toekomst. Ik voel me herboren; er is een last van mijn schouders gevallen. Oxazepam en dormicum zijn al maanden niet meer nodig. Werkte ik de laatste tien jaar heel hard voor heel weinig; tegenwoordig is dat precies andersom en dat bevalt me uitstekend.

Heel verstandig, het geeft rust!
 
(Andreas is een autogroothandelaar in mijn directe omgeving. Ik herken de fotolocatie, vlak voor het oude statige directie kantoor van een voormalige papierfabriek. Je kan hier goedkoop auto’s op de kop tikken. Met een beetje geluk tref je een goeie, die staan er best tussen)
 
Terug
Bovenaan