DagDromer
Wegverkenner
ENTE zei:![]()
@DagDromer: deze 530i m sport.
De zomer set is minder expliciet zag ik op de foto, deze winter breedset was een beetje op het randje...of er overheen zo u wilt. Ligt een beetje aan waar je wiegje heeft gestaan.
Voor de rest echt een knap ding die ze voor een nette prijs aanbieden zag ik. Carbon Schwarz leek vandaag blauw, heerlijke kleur.
Zeker een deftige wagen - maar voor mijn ideaal plaatje mis ik nappa. Wel een schuifdak, dat wel. Hoe raar het ook klinkt, maar omdat behalve een groter centraal scherm er niks anders is aan het interieur zie ik niet de meerwaarde om nu (minstens 1 jaar eerder dan ik ongeveer gepland heb) te switchen. De aanbieding an sich is overigens wel netjes, maar uitgaande van een fictieve inruil voor de huidige van 30 a 35K (als dat al haalbaar is) - zie ik geen features die een investering van 15K of meer (vooral voor mezelf) rechtvaardigen. Daarvoor zijn de verschillen te miniem. En is het totaalpakket wat ik nu heb eigenlijk gewoon nog te goed. Als het weer een 5 wordt, dan heb ik wel een minimaal lijstje - vooral omdat dat net de puntjes op de I zijn die ik nu'mis', of omdat ik een groter verschil wil zien met de huidige. Oa. comfortstoelen, DAB, navi Pro, schuifdak, nappa, minimaal 200/220pk, met secundair items als HiFi speakers en apple carplay. Ook een 'echte' kleur.
Grappige is dat ik optisch (op de wielen na) zelfde uitvoering mee had, en m'n vrouw commentaar gaf, die zeg er geen 5 in, eerder een 3. En ik kan haar daar geen ongelijk in geven. Door de shadowline icm een donker kleur lijkt de auto kleiner. Zelf zou ik zelf graag meer contrast zien. Of dat dan zwarte sierlijsten/lichte kleur of chroom/donkere kleur is, maakt me niet heel veel uit. Hoewel chroom op een m-sport naar mijn smaak dan weer net even te kitscherig wordt.
En Carbonschwarz heeft idd een mooie blauwe ondertoon. Maar hier wordt ik warmer van;

Of bij daglicht, dezelfde kleur;

Maar goed, die bovenste staat bij dezelfde dealergroep - 90K
Of nog sterker, en funf heeft denk ik daarom een slimme keuze gemaakt, voor dat soort bedragen (of zelfs 20% minder) kom je in M340i gebied terrecht. Al dat niet jong gebruikt. Natuurlijk een heel andere auto qua rijdynamiek etc, maar als totaalpakket is de nieuwe 3 erg dicht tegen de 5 aan komen te liggen..... Ach ja, we dromen nog even verder. Minstens een jaartje