Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Wat een auto Sportleicht!
prachtig die cabrio van je.

Leuk aankoop FH die 1 cabrio!

Barri leuke zoektocht!
E46 coupe is een heerlijke auto, heb er zelf een 328ci van gehad.
SLK R170 , mijn favoriet van de hele SLK reeks ook 2 van gehad, een 230 en een 320 facelift.
Roest is een groot probleem, en de interieur kwaliteit van de gespoten plastic delen is een drama, maar die zijn gelukkig weer netjes te spuiten in originele kleur.
Hiemstra in Surhuisterveen doet dat bijna wekelijks momenteel. Rijden doen ze ook niet geweldig, maar om rustig te cruisen zijn ze wel fijn.

Snipe zei:
TYN zei:
Over W124's gesproken

Als je zo'n foto ziet van een W124, dan wil je er toch gelijk weer een?

Zo denkt niet iedereen erover hoor, zo'n W124 is voor mij net zo begeerlijk als een Suzuki Baleno uit 1998. :rolleyes:
Een enorm saaie ouwelullenbak is het, vanaf de W211 wordt het pas leuk..

Niet iedereen hoeft natuurlijk een fan te zijn, maar een W124 in één zin noemen met een Suzuki Baleno.....
Dan moet je toch wel ergens iets gemist hebben :).

Pagina 170, speciaal voor Barri :D

4-format2002.jpg

Een W124 is voor mij uitsluitend als 500E/E500 acceptabel, hoe goed de rest ook is. Alleen die heeft de X-factor.

Ik heb er wel een zwak voor, zeker een 300td station met karo interieur, maar niet dat ik t ooit zou kopen

Misschien koop ik er één over 2 jaar als mijn zoon z’n rijbewijs heeft. Leuk voor hem om z’n eerste km’s mee te maken, en ook leuk voor mij ;).

SportLeicht zei:
Niet iedereen hoeft natuurlijk een fan te zijn, maar een W124 in één zin noemen met een Suzuki Baleno.....

Ik zeg het natuurlijk ook een beetje gechargeerd, maar zoals FH ook zegt; een E500 / 500E is natuurlijk wel bijzonder. Het zal misschien ook aan mijn leeftijd liggen (37), toen ik mij begon te interesseren in auto's was de W124 natuurlijk gewoon een "ouwe Mercedes".

Ik ben 38 en vind de W124 nog steeds de ultieme Mercedes. Mijn vader heeft er in de jaren '90 een aantal gehad dus wellicht komt daar de affiniteit vandaan.

Dan ben je net een paar jaar jonger dan ik, toen ik vijf was had ik al interesse in auto's, toen was de w124 net nieuw. Ik kan me nog herinneren wat een supermodern ding dat toen was in vergelijk met andere auto's die nog rondreden met chromen bumpers etc

BMW M3 CSL zei:
SportLeicht zei:

Ik zeg het natuurlijk ook een beetje gechargeerd, maar zoals FH ook zegt; een E500 / 500E is natuurlijk wel bijzonder. Het zal misschien ook aan mijn leeftijd liggen (37), toen ik mij begon te interesseren in auto's was de W124 natuurlijk gewoon een "ouwe Mercedes".

Wat ik mooi vind aan zo'n "ouwe Mercedes" is dat de ingenieurs achter hun bureau gingen zitten en de allerbeste auto ontwierpen die ze konden verzinnen. De concurrentie? Niks mee te maken. Prijs? Berekenen we achteraf wel. En dan nog los van de kwaliteit van het ontwerp en de sprong vooruit die het was ten opzichte van de W123. Dat geldt voor een 500 E, maar net zo goed voor een 200 D. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de 400/420 het hoogtepunt was, omdat ze die volledig zelf maakten en niet uitbesteedden aan Porsche.

Volvo heeft datzelfde een beetje met de 850. Compleet nieuwe motoren, nieuwe versnellingsbak, eerste grote Volvo met voorwielaandrijving - ze werkten er ruim dertien jaar aan. Alles wat voor de 760 nog een brug te ver was, deden ze bij de 850; op het gebied van design, maar ook met bijvoorbeeld SIPS.

Ongeacht het merk houd ik daar altijd van: "Dit is het beste dat we kunnen maken, zie maar wat je ervan vindt maar wij geloven erin." Ook bij een BMW i3 bijvoorbeeld, of iets recenter bij de T.50 van Gordon Murray. Als je Murray ziet praten over de details van de ontwikkeling? Fascinerend. Om dezelfde reden kan ik trouwens ook blíjven lezen over Ferdinand Piëch.

En om dat totale gebrek aan ambitie of uitmuntendheid kan een Suzuki Baleno me niks schelen.

Aj, ik zie dat ik een gevoelige snaar geraakt hebt. :D

Mijn intersse in auto's begon, nu ik er over na denk, al wel een stuk eerder. Mijn vader was echt fervent BMW rijder nog voor ik geboren was, met een verdwaalde Golf 2 Gti 16V er tussendoor :T. Die passie voor BMW's is er bij nooit meer uit gegaan, Mercedes haalde ik me neus voor op. Nu begrijp ik echt wel dat die ouwe Mercedessen kwalitatief enorm goed en vooruitstrevend waren, het design doet mij echter helemaal niets, dat zal denk ik ook nooit veranderen. De W211 vind ik echter bijzonder goed gelukt, die klopt gewoon.

Snipe zei:
Wat ik mooi vind aan zo'n "ouwe Mercedes" is dat de ingenieurs achter hun bureau gingen zitten en de allerbeste auto ontwierpen die ze konden verzinnen. De concurrentie? Niks mee te maken. Prijs? Berekenen we achteraf wel.
Was dat ook niet een beetje de tijdsgeest? Lexus had met de LS hetzelfde, qua prijs dan. Qua kijken naar de concurrentie was dat iets anders :)
Maar zo'n W124 blijft inderdaad een geweldige auto.

Heb zojuist een auto gekocht, voor erbij. Geen TT of E46 maar iets wat zo toevallig voorbij kwam en ik ook erg leuk vind: een Fiesta ST 150 (2005). Helemaal origineel.

Blijft toch een gaaf ding zo'n Fiesta, vind dit model ook veel mooier dan de generaties erna, altijd zo afgeknapt op die koplampen die bijna tot de voorruit reiken. Zal wel stoer staan naast de Focus, heb je al foto's?

Toen Mercedes met de W124 kwam stond het gelijk met 2-0 voor op BMW, de E28 was ineens een zwaar verouderde auto naast de moderne strakke Mercedes met al z’n moderne technieken.
Pas 4 jaar later kwam BMW met de E34, maar zelfs die kon het niet winnen van de W124. Kortom, het was echt een baanbrekend model dat de concurrentie aan alle kanten het nakijken gaf.

RGB op de oprit straks :D

Maar een BMW moet er ooit wel komen hoor, niet in de laatste plaats doordat ik er hier veel over lees :D

Ik weet eigenlijk niet waar mijn affiniteit met auto's vandaan komt. Hetzelfde met de voorliefde voor BMW. Maar waar ik voorheen altijd begeerlijk naar de nieuwe modellen keek, heb ik dat nu een stuk minder. De huidige ontwerptaal heeft daar denk ik wel mee te maken... We zullen zien over een paar jaar.

Idd, altijd een voorliefde voor BMW gehad, maar die nieuwe dingen spreken me gewoon niet meer aan. Ok, de 3 serie is best ok, Maar met de 7 en 4 serie geeft BMW wat mij betreft aan dat ze hun europese klanten niet meer serieus nemen, en alleen gaan voor het MO en Azie.

Maar misschien begin ik wel oud te worden, en komt het "vroeger was alles beter" syndroom langzaam tevoorschijn :D

uoZH40a.jpg

gewoon omdat het kan :T

Ibud zei:
@DD, mooi setje van 5-en. Ben benieuwd welke je fijner vindt rijden. Andere set velgen zou de E61 wel goed doen.

Nu een anderhalf maand ongeveer verder na deze vraag, en kan ik deze enigszins gefundeerd beantwoorden.

Een G30 is op alle fronten een betere auto. Zuiniger, lichtvoetiger, stiller, comfortabeler, ruimer etc. Zeker op het vlak van multimedia merk je dat de E61 inmiddels in de basis een bijna 2 decennia oud basisontwerp is. Ik heb nog een van de eerste versies iDrive met CCC navigatie, zaken als spotify en screenmirroring of DAB+ moet ik missen. Echter hoe fijn dat soort dingen ook zijn, ze bepalen voor mij niet hoe ik naar een auto kijk. Een G30 tikt alle boxjes aan mbt zaken die ik persoonlijk zoek in een BMW, namelijk bouw kwaliteit, degelijke materialen, goede zitpositie, logische bediening, etc.
Maar toch mist er iets... hoe goed het hele pakket ook is, doordat techniek steeds bepalender wordt in een auto worden ze ook steeds inwisselbaarder. Ik bedoel voor de gadgets hoe je geen premium merk te kopen, toch?
De E61 is een veel eigenzinniger auto, veel meer karakter. Niet in de laatste plaats door een atmosferische 6 in lijn natuurlijk. Maar daarnaast heeft de E61 meer dat ‘uit-in-stuk-graniet-gehouwen’ gevoel.
Zijn erg verschillend, maar de E61 heeft mijn lichte voorkeur, gewoon omdat het veel meer karakter heeft en nog aanvoelt als een analoge auto.
In de G30 ben ik onderweg in een van de beste auto’s die in z’n segment te koop is. Een mooi totaalpakket en zeer fijne reisauto. In de E61 voel ik me meer betrokken, en voelt het alsof ik iets ‘anders dan anders’ onderweg ben.

Snipe zei:
BMW M3 CSL zei:
SportLeicht zei:

Wat ik mooi vind aan zo'n "ouwe Mercedes" is dat de ingenieurs achter hun bureau gingen zitten en de allerbeste auto ontwierpen die ze konden verzinnen. De concurrentie? Niks mee te maken. Prijs? Berekenen we achteraf wel. En dan nog los van de kwaliteit van het ontwerp en de sprong vooruit die het was ten opzichte van de W123. Dat geldt voor een 500 E, maar net zo goed voor een 200 D. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de 400/420 het hoogtepunt was, omdat ze die volledig zelf maakten en niet uitbesteedden aan Porsche.

Volvo heeft datzelfde een beetje met de 850. Compleet nieuwe motoren, nieuwe versnellingsbak, eerste grote Volvo met voorwielaandrijving - ze werkten er ruim dertien jaar aan. Alles wat voor de 760 nog een brug te ver was, deden ze bij de 850; op het gebied van design, maar ook met bijvoorbeeld SIPS.

Ongeacht het merk houd ik daar altijd van: "Dit is het beste dat we kunnen maken, zie maar wat je ervan vindt maar wij geloven erin." Ook bij een BMW i3 bijvoorbeeld, of iets recenter bij de T.50 van Gordon Murray. Als je Murray ziet praten over de details van de ontwikkeling? Fascinerend. Om dezelfde reden kan ik trouwens ook blíjven lezen over Ferdinand Piëch.

En om dat totale gebrek aan ambitie of uitmuntendheid kan een Suzuki Baleno me niks schelen.

Hier ben ik het volledig mee eens. Ik ben 'pas' 30 en ik ben al 10 jaar helemaal verknocht aan mijn 300E W124. Het is dan geen 400E/500E, maar het is een prachtige uitvoering met clima/cruise/beige velours bekleding/etc etc... Helaas vanwege een operatie geen tijd gehad de afgelopen weken om te knutselen zoals ik wel had gepland en begin met ander werk vanaf volgende week dus wat minder flexibiliteit.

De 'nieuwere" BMW's doen mij ook steeds minder. Zag een 218i GC te koop staan voor 48.000 euro. Dat zou ik van mijn lang zal ze leven niet uitgeven aan dat hok, staat een beetje op niveau A/CLA sedan. Koop dan gewoon een Clio met dezelfde 1.3 turbo.

In ander nieuws: ik heb een Alfa 164 3.0 V6 gekocht. Ga hem deze week ophalen, als het lukt. Had nog geen busso V6 gehad dus dan kunnen we die ook afstrepen. Heb er ontzettend veel zin in! Handgeschakeld, elektrisch dakje, ziet er nog super netjes uit. :LOL:

Snipe zei:

Ja, helemaal eens.

Met name de W124 en de W126 waren voor mij als tienjarige het summum op autogebied. Geweldige limousines met mooie diesel- en benzinemotoren waar de kwaliteit en klasse vanaf straalde. Audi en BMW boeiden me in die jaren niet. Wat ik ook mooi vond: de Volvo 760 GLE. Destijds voor Volvo de top en gewoon een erg chique verschijning. Ook de 740 vond ik erg mooi. Die 760 was een zescilinder benzine en bij de 740 had je onder meer een zescilinder diesel die ook lag in de LT28 van VW. Geweldig blok. Maar de W124 was voor mij toch wel de ultieme auto. Ik heb dat gevoel naderhand niet meer bij andere auto's gehad.

En nu: de interesse in auto's wordt gewoon minder. Vroeger wist ik van veel merken wel wat, tegenwoordig heb ik dat niet meer. Bij Audi ben ik bijvoorbeeld afgehaakt bij die wijziging van de aanduiding van motorisering en bij Mercedes-Benz en Volvo heb ik het motorenaanbod ook niet meer scherp. En daar zit voor mij wel de crux: vroeger had ik het motorenaanbod veel scherper en dat was voor mij wel een wezenlijk onderdeel van de liefhebberij. Met dat inwisselbare spul van tegenwoordig is die lol er eigenlijk wel een beetje vanaf.

Tja als standaard in elke auto een 2.0 turbo motortje ligt, en de typebenaming enkel aangeeft tot welk vermogen ze die geprogrammeerd hebben is dat idd niet bijster interessant

Blijkt maar weer hoezeer we in Teutonia op één lijn zitten. Het nieuwere spul kan mij ook weinig boeien. Vrienden slaan 30k stuk op Seat Leon's en Nissan QQ's, terwijl ik denk wat voor een geweldige S124 je kan kopen voor een fractie van dat bedrag..

Interessante beschouwing ook Dagdromer, jij bent natuurlijk in een perfecte positie om oud en nieuw te vergelijken. De conclusie is niet heel verrassend, nieuwe auto's zijn toch veel van hun karakter, hun 'eigenheid' kwijt.

Ik was toevallig afgelopen zaterdag bij Keram in Heerlen. Stond een full option G30, een 760Li, een X5m. Allemaal straal langs gelopen, het doet me echt helemaal niets. Om het over de M235i Gran Coupe maar helemaal niet te hebben. Een M340i is dan nog het meest begeerlijk uit het hele aanbod.

Er stond maar één auto die de autoliefhebber in mij naar boven haalde, een BMW Z8. (y)(y) Zwart op beige, 8.000 op de klok, eerste eigenaar. Nieuw door Keram geleverd. Niet te koop maar geschatte waarde zo'n 3 ton. Als een klein kind naast te staan kwijlen. Ook nog even ingezeten, echt ontzettend bijzonder. Als iemand in de buurt komt zeker even de moeite om langs te gaan. Verkoper (Mick) is ook een echte liefhebber, leuk.

Oudere auto’s zijn leuker en hebben meer karakter (zoals het eigenlijk altijd wel is geweest, in de jaren 80 vonden we een W123 ook veel meer karakter hebben dan die nieuwe gladde chroomloze -op de grill na- W124), maar een nieuwe auto is toch echt wel veel fijner als dagelijks vervoer. Als je van een W124 overstapt in een W213 dan merk je echt wel dat de tijd niet heeft stilgestaan. Veel comfortabeler, stiller, ruimer, en voorzien van alle gemakken qua rijhulp en navigatie.
Maar op een zonnige dag als deze stap ik natuurlijk wel liever in die ouderwetse jaren-80 SL, dat comfort komt later wel weer :cool:

TYN zei:
Er stond maar één auto die de autoliefhebber in mij naar boven haalde, een BMW Z8. (y)(y) Zwart op beige, 8.000 op de klok, eerste eigenaar. Nieuw door Keram geleverd. Niet te koop maar geschatte waarde zo'n 3 ton. Als een klein kind naast te staan kwijlen. Ook nog even ingezeten, echt ontzettend bijzonder. Als iemand in de buurt komt zeker even de moeite om langs te gaan. Verkoper (Mick) is ook een echte liefhebber, leuk.

Keram is een fijne dealer, ik was er altijd heel tevreden over. Het is dat ik te ver weg woon, maar anders kocht ik mijn auto's daar.

Ik kwam een review tegen hier op de site, van iemand die zijn Tesla Model S had ingeruild op een nieuwe Fiesta ST. Geweldig toch? Ik snap het wel, nieuwe auto's zijn wel erg steriel en vaak meer van hetzelfde.

In ander nieuws: ik heb een Alfa 164 3.0 V6 gekocht. Ga hem deze week ophalen, als het lukt. Had nog geen busso V6 gehad dus dan kunnen we die ook afstrepen. Heb er ontzettend veel zin in! Handgeschakeld, elektrisch dakje, ziet er nog super netjes uit.
Gaaf! En een 164, dat is wel bijzonder. Daar rijden er niet veel meer van rond. Zo'n 'busso v6' moet je als liefhebber eigenlijk wel afgevinkt hebben hè...

Aangezien hier heel erg veel kennis zit.
Mijn broer heeft een "nieuwe" auto gekocht.
Een C 350 uit 2007 ( W204 toch? )
Hij wordt de 3e eigenaar, auto is origineel Nederlands en met NAP ( minder dan een ton gelopen ).
Hij gaat de auto a.s. Vrijdag ophalen, nieuwe APK, grote beurt en een nieuwe distributie set.
Is er nog iets waar hij specifiek op moet letten bij het ophalen/afhalen, problemen bij dit specifieke type of andere details die hij nog even snel kan checken bij de aflevering?

Deze dus :

117667007_10218255699092735_7037019498180585100_o.jpg

De balansassen bij de M272 motor zijn een zwak punt, die gaan gegarandeerd een keertje kapot en kost flink veel geld om te laten maken. Je kunt aan de hand van het VIN de motorcode opvragen, er staat veel op het internet over welke motorcodes binnen het probleemgebied vallen maar alles onder 2729..30 468993 kan potentieel kapot gaan. 2007 zit net op het randje dus zeker de moeite even te checken. Zat hier iemand op autoweek met een SLK 350 die mocht 6.000 Euro aftikken om het probleem te verhelpen.

Verder vraag ik me af wat ze met die distributieset bedoelen want deze motor heeft een ketting.

Verder vraag ik me af wat ze met die distributieset bedoelen want deze motor heeft een ketting.

Ff gecheckt hoe mijn broer het nu precies verwoorde in de app. Hij had het over de multiriem.

Edit : Even gegoogled op die M272 motor en dat is inderdaad niet best zeg. Zal het dan een goed of slecht teken zijn dat de betreffende auto pas 93k gelopen heeft? Sowieso even nagaan welke motorcode hier nu precies van toepassing is.

Goed om de historie te weten, deze is sowieso volledig inzichtelijk als de auto door officiële MB dealers is onderhouden. Als de onderhoudshistorie niet bekend is dan zou ik de auto laten staan.

Total Loss zei:

Ff gecheckt hoe mijn broer het nu precies verwoorde in de app. Hij had het over de multiriem.

Edit : Even gegoogled op die M272 motor en dat is inderdaad niet best zeg. Zal het dan een goed of slecht teken zijn dat de betreffende auto pas 93k gelopen heeft? Sowieso even nagaan welke motorcode hier nu precies van toepassing is.

De meeste exemplaren ontwikkelen het probleem zo rond de 100 dkm, dus dit is net een tricky kilometerstand. Even VIN opvragen, door de decoder halen en dan weet je gelijk welke motorcode je mee te maken hebt. Mocht deze C350 in de risicogroep vallen zou ik er niet aan beginnen tenzij aantoonbaar de balansas al een keer vervangen is voor het betere exemplaar. Kan best zijn dat dit exemplaar gewoon hoe blijft rijden ook al valt hij binnen de risicogroep, naar schatting was het zo'n 25% die er last van kregen dacht ik maar ik vrees dat de restwaarde van deze auto niet best zal zijn met zo'n probleem boven het hoofd.

niet aan beginnen e..d is wat laat, het beste er maar van hopen dus en iig garantie bedingen, als dat nog wel kan.

TL zei:
Mijn broer heeft een "nieuwe" auto gekocht.
Een C 350 uit 2007 ( W204 toch? )
Hij wordt de 3e eigenaar, auto is origineel Nederlands en met NAP ( minder dan een ton gelopen ).
Hij gaat de auto a.s. Vrijdag ophalen, nieuwe APK, grote beurt en een nieuwe distributie set.

Waar kan ik checken of de auto wel of niet de probleemmotor heeft? Heb inmiddels het chassisnummer van mijn broer doorgekregen. Verder nog opmerking omtrent het vervangen van de Multiriem, is dat mogelijk/gebruikelijk in dit geval? Hoor het graag.

Ik weet niet of chassisnummer altijd hetzelfde is als VIN, maar je moet het even door de decoder halen zoals bijvoorbeeld https://www.lastvin.com of https://www.vindecoderz.com/EN/Mercedes-Benz of https://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercedes/vin_check

Thanks! Ik was zelf nog wat sneller en had al een site gevonden. Volgens mij goed nieuws!

Engine : 27296130 736313
En stond ook nog : A2720103002

Als ik chassisnummer wat Zadelsnuiver opgeeft volg dan is deze motor dus een stukje nieuwer en dus aangepast?

Deel 1 was 31-8-2007, dus relatief laat in 2007.

Ook nog even nagevraagd waarom ze de Multiriem gaan vervangen. Deze piepte iets en vertoonde uitdrogingsverschijnselen.

Dat is inderdaad goed nieuws! Volgens de motorcode zit je broer ruim binnen het veilige gebied (y) wens hem maar alvast veel rijplezier :)

Zadelsnuiver zei:
Dat is inderdaad goed nieuws! Volgens de motorcode zit je broer ruim binnen het veilige gebied (y) wens hem maar alvast veel rijplezier :)

Denk wel dat het gaat lukken.
Hij wilde "Iets Duits, iets diks, met Automaat"
Geloof wel dat dat gelukt is. (y)

DagDromer zei:
Ibud zei:
@DD, mooi setje van 5-en. Ben benieuwd welke je fijner vindt rijden. Andere set velgen zou de E61 wel goed doen.

Nu een anderhalf maand ongeveer verder na deze vraag, en kan ik deze enigszins gefundeerd beantwoorden.

Een G30 is op alle fronten een betere auto. Zuiniger, lichtvoetiger, stiller, comfortabeler, ruimer etc....
....De E61 is een veel eigenzinniger auto, veel meer karakter. Niet in de laatste plaats door een atmosferische 6 in lijn natuurlijk. Maar daarnaast heeft de E61 meer dat ‘uit-in-stuk-graniet-gehouwen’ gevoel.
Zijn erg verschillend, maar de E61 heeft mijn lichte voorkeur, gewoon omdat het veel meer karakter heeft en nog aanvoelt als een analoge auto.
In de G30 ben ik onderweg in een van de beste auto’s die in z’n segment te koop is. Een mooi totaalpakket en zeer fijne reisauto. In de E61 voel ik me meer betrokken, en voelt het alsof ik iets ‘anders dan anders’ onderweg ben.

Ik herken je beleving, vorig jaar reed ik 9 maanden dagelijks in een E60 523i. De E60 heeft echt iets bijzonders en geeft inderdaad dat speciale gevoel.

We zijn nu een paar weken in Zuid Italië, we hadden bij Sixt in Napels een auto klasse 1 serie gehuurd. Bij aankomst afgelopen zondag bleek dat er niets kleiners dan een 5 serie beschikbaar was. Een bijzonder genereuze gratis upgrade dus. Echter net een maatje of 2 te groot voor deze omgeving met smalle straatjes en de bekende Italiaanse rijstijl. Ook het feit Dat de auto vlamnieuw en geheel onbeschadigd is helpt hier niet mee in deze omgeving.

Na een dag of 2 moet ik wel bekennen dat een 520d echt geweldig rijdt. De automaat is briljant en combineert perfect bij de muisstille, haast ongemerkt toch erg vlotte 190pk diesel. Alleen het M Sport pakket met het stugge onderstel en de 19 inch velgen doen afbreuk aan het serene gevoel van deze BMW. Het is, zeker voor Italiaanse maatstaven, een ramvolle 5: Vol leder, memory stoelen, adaptive cruise, Navi professional, keyless entry, achteruitrijcamera, digitaal dashboard enz. Erg blij met deze huur auto voor de komende weken, maar al wel een paar momentjes met samengeknepen billetjes tussen een tegenligger en rotswand door gemanoeuvreerd.

aljSXmj.jpg

uoMNbgL.jpg

Leuk om weer wat activiteit in Teutonia te zien. Ook al reageer ik weinig, posts van anderen waardeer ik zeer.(y)

MopG2za.jpg

De 211 afgelopen weekend voor een bliksembezoek naar Würzburg gestuurd. Lekker in z'n element op de Autobahn en in Duitsland mag ie altijd
een tankje van de luxe 100 plus octaan benzine.

Prettige upgrade Smarter. Fijne auto, zo'n G30. Nog een prettige vakantie gewenst!

Erg mooie W211 buitengaats! Mooi model nog steeds. Jij hebt hem als E500 toch?

Lieve autofabrikanten, zouden jullie alsjeblieft gewoon essentiële zaken als de bediening voor de airco gewoon met ouderwetse knoppen kunnen laten verlopen? Dat kan gewoon op de tast.

Spraakbediening is leuk bedacht, maar met enkele kleinere (luide) kinderen werkt dat ook niet 100%

Buitengaats, strakke E!

Ik ben benieuwd wanneer die touchscreen hype over is. Spraaksturing vind ik ook niks. Ik druk of draai liever aan een knop.

Terug
Bovenaan