Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Bofkont 350 zei:
Ai wat balen Dagdromer!!
Kost je dat niet direct je no claim?

Je bent ook van harte welkom bij mij thuis, wil het ook wel voor je proberen, kost je niets.
Ik poets al 20 jaar lang hobbymatig, heb alle benodigde machines en producten.
Volgens mij wonen we aardig dicht bij elkaar.

Wat een supertoffe aanbieding. Wordt zeker gewaardeerd. Onder andere omstandigheden zou ik hier ook gebruik van willen maken. Het vervelende is dat het er blijkbaar om gaat spannen, en als het niet lukt om met een lak correctie de boel eruit te halen, spuiten de enige optie is. Mede daarom houdt de verzekering maatschappij vast aan een bepaald stappenplan. Wel heb ik kunnen bedingen dat dit laten doen door een gedegen bedrijf in lak correctie en niet de eerste de beste broodpoetser die de lak ‘doodpolijst’...
Of we dichtbij elkaar wonen weet ik niet, op wereldwijde schaal zijn de afstanden in Nederland verwaarloosbaar ;) Maar om dat antwoord compleet te maken, ik woon in Dronten
 
Afgelopen weekend even met de familie wezen passen in oa een E91 en S204. Gewoon om te zien of dat voldoende zou zijn om de komende 2 a 3 jaar als familie koets te dienen. Tevens de mogelijkheid om verschillende auto’s te bekijken en zo de do’s en dont’s te begrijpen van moeders de vrouw. Zij zal namelijk het merendeel van de kilometers met deze auto rijden. Fijn om te zien dat voorgenoemde passen met een voorkeur voor de BMW. Wel is mijn vrouw nog kritischer als ik. Dus de ideale kandidaat moet behalve <150pk, navi, Bluetooth, automaat, uitstraling, ruimte en goede stoelen ook nog eens in nette staat zijn. Voordeel is wel dat we vallen over dezelfde dingen zoals een stinkend interieur of kale knoppen op een dashboard.
We kijken dus naar een auto (sterke voorkeur voor een BMW of M:cool: die we een jaar of 2/3 kunnen gebruiken als privé auto, moet dus veel rollen vervullen. Ik wil zo min mogelijk afschrijven en investeren. Kijken dan ook bewust naar sub 10K segment. Met de voorgenomen nog uit te voeren werkzaamheden aan de woning wil ik wat financiële ruimte houden. Sure, niets kopen is het beste advies, maar omdat ik besloten heb (even) geen bijtelling meer te betalen om voorgenoemde reden, is een wat grotere en stevigere privé auto zinvol. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat je in dat segment als je goed zoekt een nette auto met historie kan vinden en dus een redelijk weloverwogen gok kan nemen.
In ieder geval we zijn bij een lokale handelaar geweest die een breed en diep assortiment heeft, handig voor het passen.
Nu wil het toeval dat daar een S211 in de rij stond. Op basis van foto’s tot op heden door mijn wederhelft afgedaan als lijkenwagen, maar in t echt nog wel een indrukwekkende verschijning.
Oude mannen spec (grijs-blauw met beige leer en hout), toch wel iets meer gelopen dan ik wenselijk acht, maar tot in de puntjes onderhouden (heb vandaag de oorspronkelijke dealer gebeld, en die bevestigde het verhaal),. Rijdt ongelooflijk soepel, heeft de uitrusting die we zoeken en nog een beetje meer. Een proefrit gemaakt en zit nu met een dilemma...
De handelaar in kwestie weet wat ze aanbieden en heeft ook een daarbij passende prijs voorstelling. Die ligt voor mijn gevoel echter 1000 a 1500 hoger dan reeel is voor die specifieke auto. Heb ze vandaag een heel brutaal voorstel gestuurd, benieuwd wat eruit komt.
 
Flevomobiel, Dagdromer? Inderdaad een mooi ding, al zou de kleur van het stuur mij enorm tegen staan. :)
Wel even oppassen, als ik me niet vergis is dit de M272 motor, en die zijn niet zo oerbetrouwbaar als bijv de 200 Kompressor.

M103 zei:
Geweldig dit !! Onvergetelijke ervaringen met een W116 (y).

Geweldig inderdaad. :D Dikke motor erin en gaan. Wat een kunde (“eventjes het blok eruit gehaald”) en wat een machtige trip.

Die reacties onder het filmpje van de poetsers met droog gestalde garage queens daarentegen..
 
Idd Tyn, goed gezien.
Loopt wel verschrikkelijk mooi rond deze motor, zijdezacht. En garanties heb je niet veel in het leven. Desalniettemin zou ik deze gok wel durven, mede door de algehele indruk.
Maar nogmaals, ik wil m niet tegen elk geld zeg maar. Daarvoor is het niet de perfecte auto.
En dat stuur? Och, je hebt zo’n ster toch pontificaal op de kap om naar te staren...
 
Dagdromer zei:
Loopt wel verschrikkelijk mooi rond deze motor, zijdezacht. En garanties heb je niet veel in het leven. Desalniettemin zou ik deze gok wel durven, mede door de algehele indruk.
Maar nogmaals, ik wil m niet tegen elk geld zeg maar. Daarvoor is het niet de perfecte auto.
En dat stuur? Och, je hebt zo’n ster toch pontificaal op de kap om naar te staren...

Ik heb ook even gespiekt. Lijkt mij wel een aardige deal eigenlijk, als ie inderdaad volledig dealer onderhouden is. Dan is de auto ook "bij" zeg maar, als het goed is, die € 1500,- ben je op deze leeftijd zo maar kwijt aan een beurt en wat rubbertjes en remblokjes.


Buurman zei:
Waar werkt je mevrouw, W212?
Bij een tamelijk groot ingenieursbureau. Het zat er al wel aan te komen, daarom ook mijn auto in de bijtelling gedaan met ingang van dit jaar. We hadden altijd haar auto als privé auto. Dat ging overigens ook niet zo makkelijk meer, met 2 sportende kinderen en eigen bezigheden naast werk.

R107 zei:
Zal een fijne auto zijn zo’n 300de, al heeft ie wel een flink hoger gewicht (ca. 300kg zwaarder dan een 300d) en een irritante bult in de kofferbak.
Ja die bult. Dat maakt de C klasse eigenlijk welhaast onbruikbaar zou je zeggen. In een E klasse Estate zal het wel gaan. En ach: Zomervakantie is met sleurhut, wintersport met Skibox. En anders onthoud ik gewoon dat jij met een cabrio en 2 kinderen op zomervakantie geweest bent. Dan red ik het sowieso wel. :cool:
 
Gullwing zei:
BTW, deze kwam in mijn youtube feed naar boven, is deze al eens langsgekomen?


Pure nostalgie dit (y). BMW E23, Mercedes W126, maar ook zo’n Ford Granada of die Fiat 131.... mooie auto’s in die jaren!
 
Geen probleem Dagdromer begrijp het volkomen.

De M272 V6 kent idd balans as problemen, maar enkel de 1e series tot grofweg 2007.
En dan is nog niet gezegd dat ze standaard stuk gaan. Echt een geweldig fijn blok, mijn Slk had hem ook de 350 met 272pk.

De 200 kompressor is juist helemaal niet zo'n degelijk blok, vaak ketting problemen en olie in de kabelboom via de nokkenasmagneet.
Ook nog eens een tergend sloom blok is mijn ervaring met een CLK destijds.
 
DagDromer zei:
Vandaag (eindelijk) de tijd gehad om advies in te winnen mbt lak schade door vuurwerk aan de 5.
Zijn oudejaarsavond bij vrienden geweest, bewust wat verder in de straat voor een leeg huis geparkeerd. Heeft een of ander onverlaat een of andere mega-pot vlak bij de auto afgestoken.
Volgende dag gelijk gewassen maar helaas witte plekjes en oxidatie op de lak (brand plekjes)
:(

Balen man. Van mij mag vuurwerk verboden worden.:( Ik trof onze Mini net voor de jaarwisseling na een weekendje weg aan met grote barsten in de voorruit en een gesneuvelde ruitenwisser. Vuurwerk onder de ruitenwisser. Natuurlijk heeft niemand iets gezien. Zo zonde. Gelukkig is alles inmiddels weer netjes hersteld en zie je er niets meer van. Hopen dat het bij jou ook een beetje meevalt.
 
Ik vind het leuk om na twaalven een paar mooie potten af te steken, maar zou met een verbod ook geen moeite hebben. Integendeel, want het loopt nu steeds meer uit de hand.

Echter, met zo’n verbod alleen ben je er natuurlijk niet. Ons politie-apparaat is gewoonweg veel te soft. Laatst een verhaal dat agenten werden bedreigd door een stel gasten met vuurpijlen en de auto niet uit durfden, te gek voor woorden. Dat moet je in de USA niet proberen, en in Spanje bij de Guardia Civil ook niet.

Zolang de politie hier niet meer bevoegdheden krijgt en veel harder optreedt, en er niet veel zwaarder wordt bestraft, blijft het dweilen met de kraan open.
 
Gullideckel zei:
Ik vind het leuk om na twaalven een paar mooie potten af te steken, maar zou met een verbod ook geen moeite hebben. Integendeel, want het loopt nu steeds meer uit de hand.

na mn 20 ste oid ben ik daar wel mee gestopt. Gewoon zonde van mn geld, daar kocht ik liever goede fles wijn voor :)

Gullideckel zei:
en in Spanje bij de Guardia Cicil ook niet. .
Niet alleen de Guardia Civil, maar met de policia nacional en policia local ga je ook geen grappen uithalen. Ze gaan zelfs hun boekje ook geregeld te buiten en slaan iemand dan helemaal in elkaar. Niet netjes, maar vaak wel verdient daarom worden er ook geen grappen met hun uitgehaald door dat soort types.
 
Gullwing zei:
Niet alleen de Guardia Civil, maar met de policia nacional en policia local ga je ook geen grappen uithalen. Ze gaan zelfs hun boekje ook geregeld te buiten en slaan iemand dan helemaal in elkaar. Niet netjes, maar vaak wel verdient daarom worden er ook geen grappen met hun uitgehaald door dat soort types.

Zo moet het ook zijn. Als oproerkraaiers de politie al niet meer serieus nemen is het hek van de dam. De maatschappij verandert momenteel in rap tempo, neem alleen al de tienduizenden asielzoekers die hier jaarlijks in de illegaliteit verdwijnen. Kwalijk (en gevaarlijk) dat de overheid daar niet meer op inspeelt.
 
tja, als de politiek voor de helft bestaat uit halve - en ex krakers, zullen ze natuurlijk dat ook niet gaan doen :LOL:
 
In een S211 houdt het met de E25 versie van de M272 niet over. Heeft ook al 10 sec nodig om op de 100 te komen. De E30 (3 liter, E280) is dan echt heel veel fijner.
 
Gullideckel zei:
In een S211 houdt het met de E25 versie van de M272 niet over. Heeft ook al 10 sec nodig om op de 100 te komen. De E30 (3 liter, E280) is dan echt heel veel fijner.

Dat geloof ik meteen. Moet eerlijk bekennen dat het mij niet tegenviel, maar snel cq vlot zal geen enkele auto van 1700kg met rond de 200pk aanvoelen. Net als bv een 523i rijdt je dat vooral voor de zachtere loop van de 6 cilinder. Dat is ook eigenlijk de enige reden om een dergelijke motor te verkiezen boven een (bv) 200K
 
funf zei:
DagDromer zei:
Vandaag (eindelijk) de tijd gehad om advies in te winnen mbt lak schade door vuurwerk aan de 5.
Zijn oudejaarsavond bij vrienden geweest, bewust wat verder in de straat voor een leeg huis geparkeerd. Heeft een of ander onverlaat een of andere mega-pot vlak bij de auto afgestoken.
Volgende dag gelijk gewassen maar helaas witte plekjes en oxidatie op de lak (brand plekjes)
:(

Balen man. Van mij mag vuurwerk verboden worden.:( Ik trof onze Mini net voor de jaarwisseling na een weekendje weg aan met grote barsten in de voorruit en een gesneuvelde ruitenwisser. Vuurwerk onder de ruitenwisser. Natuurlijk heeft niemand iets gezien. Zo zonde. Gelukkig is alles inmiddels weer netjes hersteld en zie je er niets meer van. Hopen dat het bij jou ook een beetje meevalt.

We gaan het meemaken, heb vandaag een afspraak gemaakt, helaas door agenda drukte (van mijn zijde) pas op 5 maart. Heb er goede hoop op. En hoewel ik het balen vindt en met name het k*t vindt dat ik door kortzichtigheid van een ander persoon (in jullie geval nog erger, daar dat simpelweg moedwil is geweest) mijn schema moet aanpassen en allerlei zaken moet regelen. Vooral dat tijdverlies stoort me verschrikkelijk. Heb het momenteel dermate druk met werk en privé dat ik graag zelf de control heb over het beetje tijd wat er overblijft. Een jaar of wat geleden zou ik letterlijk een week of wat ziek zijn van een dergelijk voorval, maar kan het gelukkig relativeren. Scheelt me een hoop stress... zal de leeftijd wel zijn. ;)
 
TYN zei:
Nog geen reactie op je bod, DD?

De Schaduw zei:
neem alleen al de tienduizenden asielzoekers

FH, ongetwijfeld.

:)

Nou, ik heb geen duidelijk bod gedaan, maar aangegeven dat ik niet helemaal de waarde zie die zij zelf zien. Daarop een ietwat brutale reactie van een van de verkopers gekregen. Als een van mijn direct reports zo een klant zou antwoorden, zou dat gevolgen hebben. Laten we daar maar op houden. Hoewel ik dat normaal niet doe dit gemeld en een goed gesprek gehad met de eigenaar over billijk gedrag. Al met al is dat nu glad en goed. Mbt de E, ze zijn ervan overtuigd voor deze prijs een klant te kunnen vinden, en dat is een prima standpunt. Zou m wel willen, maar niet tegen elke prijs ;)
 
Trouwens net terug uit Dronten.
Mijn vader heeft een 2019 B klasse gekocht bij Douwe de Beer. Nieuwste type compleet digitaal dashboard en AMG optiek en velgen.
Fijne wagen ook al is het maar een B180 benzine met 136pk.

Ook nog even gesproken over de Sl350 die er nog steeds staat en die de grote baas niet wil verkopen.
Ik heb nog steeds de 1e koop mocht het zover komen.hij zou erover nadenken. We zullen zien.
Een SL rijden staat stiekem nog steeds op het wensenlijstje.
 
unnamed.jpg
 
Bofkont 350 zei:
.

Ook nog even gesproken over de Sl350 die er nog steeds staat en die de grote baas niet wil verkopen.
Ik heb nog steeds de 1e koop mocht het zover komen.hij zou erover nadenken. We zullen zien.
Een SL rijden staat stiekem nog steeds op het wensenlijstje.

Was dan ook even bij Bangma langs gegaan, doet alle merken maar is zelf groot Mercedes liefhebber en heeft nu 2 R230’s staan. Beide SL350.
 
Flieger zei:

Indertijd heeft Tom Roks een heel mooi verhaal geschreven voor de Autovisie van deze auto. Kan het niet meer 100% voor de geest halen, maar er werd een vergelijk gemaakt met de Batmobile. Prachtige auto, mooi artikel. Wat is er eigenlijk van die Ton Roks geworden? De beste man had een heerlijk lezende schrijfstijl.
 
Bofkont 350 zei:
Trouwens net terug uit Dronten.
Mijn vader heeft een 2019 B klasse gekocht bij Douwe de Beer. Nieuwste type compleet digitaal dashboard en AMG optiek en velgen.
Fijne wagen ook al is het een B180 benzine met 136pk.

Ook nog even gesproken over de Sl350 die er nog steeds staat en die de grote baas niet wil verkopen.
Ik heb nog steeds de 1e koop mocht het zover komen.hij zou erover nadenken. We zullen zien.
Een SL rijden staat stiekem nog steeds op het wensenlijstje.

Gefeliciteerd aan jouw vader. En DDB heeft vaak wel mooie spullen staan ja. Jong en vaak leuke uitvoeringen. En Dronten? Tsja, parel in de polder :)
 
Wat is er eigenlijk van die Ton Roks geworden? De beste man had een heerlijk lezende schrijfstijl.

Eens! Met Nico de Jong toch wel een van mijn meest favoriete AV-schrijvers. Hij is nu in ieder geval hoofdredacteur van de Nederlandse uitgave van Octane (mooi blad trouwens).
 
Dank voor de tip Gullideckel.
Zal even kijken op internet.

Prachtig die EVO 2 van Marco!!

Dank Dagdromer.
 
Bofkont 350 zei:
Dank voor de tip Gullideckel.
Zal even kijken op internet.

Het lijken nette SL’s met niet veel km’s. Hebben in Spanje gestaan bij vakantiehuizen.
 
Ziet er idd netjes en origineel uit.
Alleen ook vrij fors geprijsd voor een 350.

Mijn grote voorkeur gaat uit naar het exemplaar van de Beer, mijn vader is daar al jaren vaste klant en is een top mercedes specialist. Aflevering en garantie vind ik toch wel erg belangrijk bij een SL R230.
En het betreft een origineel NL exemplaar.
Maar goed, staat niet in de brand, hoef niet van de E85 Z4 af, bijzonder fijne wagen voor mij nog steeds.
 
Toch zou ik daar niet blind op staren en gewoon eens binnenlopen bij Bangma. En over DdB hoor je ook niet alleen maar positieve verhalen...
Ik denk trouwens dat die 2 SL’s oorspronkelijk ook NL zijn en in Spanje van NL eigenaren zijn geweest.
 
Toen ik gisteren thuis kwam had ik fanmail van Parquet du Tribunal d'arrondissement de Luxembourg.

Te hard gereden, shit happens. Ik vond Luxemburg altijd een redelijk sympathiek staatje, maar nu ook zij voor 71 km/u waar je 70 km/u mag al € 49 gaan opleggen is mijn sympathie ver te zoeken. Te snel is te snel, ook 1 km/u, je moet de grens immers érgens leggen, maar moet dat dat € 49 kosten? :rolleyes:

Ik hoop dat ik gratis strafblad bij krijg zodat ik een goed verhaal heb.
 
Gullideckel heb je ook gelijk in, en kijken kan altijd eens (y)
Maar nogmaals hoef niet van de Z4 af, moeten ze wel met een goed bod komen.
 
Briljant. Jammer dat het nooit opvolging heeft gehad. Ik miste alleen Marco zijn jas. Die had hij nog in die tijd:)
 
Geweldig idee, ik zeg alsnog uitbrengen in een vernieuwd jasje.
Dus wederom de koppen bij elkaar heren.
Youngtimer leven nu meer als ooit onder de liefhebbers volgens mij.
 
Mooie beelden. Wel mooi dat de problemen van toen; Sponsoren zoeken die vervolgens de inhoud bepalen, nu makkelijker te omzeilen zijn doordat je niet persé televisie nodig hebt om de beelden aan de man te brengen. Kan prima via een youtube kanaal. :D

Afgelopen weekend even op visite geweest bij een kameraad die in Duitsland woont. Onderweg even geluncht bij: Classic Remise Ik zou er geloof ik niet speciaal heen rijden, maar als je in de buurt bent, er staat echt wel mooi spul. En je kan er uitstekend eten. (y) Veel Porsche, van 992 tot 365 en veel van wat er tussen zit. Meeste wat er staat is te koop. Er staan ook diverse privé collecties, achter glas weliswaar, maar toch wel aardig om langs te lopen. Van Ferrari F40 tot Aston Martin Zagato, van BMW I8 tot M1. Van Aventador tot LM002. Maar ook Opel Olympia heb ik gezien en Morris Minor bijvoorbeeld.

Rijd je ergens bij Düsseldorf in de buurt en je hebt tijd en honger, dan zou ik zeker even langs gaan.

Die kameraad overigens, heeft net een nieuwe X5 G05. Een 3.0d. Uitgebreid in gereden en vooral ook de rijassistentie systemen een beetje geprobeerd. Kameraad is piloot en interesseert zich nogal voor dergelijke systemen en speelt ook nog wat met de software via de laptop. Indrukwekkend wat zo'n auto allemaal kan tegenwoordig, vraag me af of de gemiddelde bestuurder er uithaalt wat er inzit. En bedacht me ook dat je er ook niet te lichtzinnig over moet denken. Je moet eigenlijk wel weten wat het systeem ook vooral níet kan en waar hij potentieel van in de war kan raken.

Maar goed, verder is zo'n X5 niks voor mij. Want wat is dat een mastodont van een auto zeg. Rijdend flatgebouw.
 
Voor wie benieuwd is hoe zo'n Evo II rijdt, is dit een zeer interessante video:

Gullwing zei:
Toch ook maar even hier delen :)


Tof filmpje! Toen Bas nog tonnetjerond was en je een Sport quattro kocht voor rond een tonnetje. :)
 
Overigens kon de vraag 'wat is een youngtimer?' toen nog specifiek beantwoord worden. tegenwoordig vindt iedereen een auto van 15 jaar of ouder een youngtimer. Maar dat is niet zo.
 
RIP Simcaman. Overleden aan een hartstilstand tijdens de F1 van Monaco.
 
500 E zei:
Overigens kon de vraag 'wat is een youngtimer?' toen nog specifiek beantwoord worden. tegenwoordig vindt iedereen een auto van 15 jaar of ouder een youngtimer. Maar dat is niet zo.

Destijds (10 jaar geleden?) was iets van <1995 bijna per definitie bijzonder en de moeite van het bewaren/koesteren waard. Immers, het ding was kwalitatief goed genoeg gebleken om 15 jaar te overleven én was na die periode nog steeds een bruikbare auto. De rest van de "youngtimers" lag op de sloop of reed rondjes in Afrika.

In 2005 waren de auto's volgens mij een stuk beter, waardoor het voorgaande niet meer op gaat. Er is gewoon veel meer overgebleven. Daarmee wordt het antwoord op de vraag "wat is een youngtimer" wel lastig.

Ik neig naar "alles dat (nog steeds) leuk is/inmiddels leuk geworden". Teneinde auto's als de 2005 Mazda 2 of Hyundai Elektra in ieder geval duidelijk uit te sluiten.
 
TYN zei:
... Teneinde auto's als de 2005 Mazda 2 of Hyundai Elektra in ieder geval duidelijk uit te sluiten.

En toch. ... Ik zie bij klanten wel eens een oude auto in de garage, laatst een toyota carolla oid van +/- 25 jaar oud met iets van 40k op de teller, en 100% als nieuw. Dan is dat toch ook leuk. En dat had ik 25 jaar geleden echt niet verwacht.

m1fyhkaba55u_480.jpg
 
Gullwing zei:
TYN zei:
... Teneinde auto's als de 2005 Mazda 2 of Hyundai Elektra in ieder geval duidelijk uit te sluiten.

En toch. ... Ik zie bij klanten wel eens een oude auto in de garage, laatst een toyota carolla oid van +/- 25 jaar oud met iets van 40k op de teller, en 100% als nieuw. Dan is dat toch ook leuk. En dat had ik 25 jaar geleden echt niet verwacht.
Begin jij nu ook al?:)
 
Terug
Bovenaan