Afgelopen weekend even met de familie wezen passen in oa een E91 en S204. Gewoon om te zien of dat voldoende zou zijn om de komende 2 a 3 jaar als familie koets te dienen. Tevens de mogelijkheid om verschillende auto’s te bekijken en zo de do’s en dont’s te begrijpen van moeders de vrouw. Zij zal namelijk het merendeel van de kilometers met deze auto rijden. Fijn om te zien dat voorgenoemde passen met een voorkeur voor de BMW. Wel is mijn vrouw nog kritischer als ik. Dus de ideale kandidaat moet behalve <150pk, navi, Bluetooth, automaat, uitstraling, ruimte en goede stoelen ook nog eens in nette staat zijn. Voordeel is wel dat we vallen over dezelfde dingen zoals een stinkend interieur of kale knoppen op een dashboard.
We kijken dus naar een auto (sterke voorkeur voor een BMW of M

die we een jaar of 2/3 kunnen gebruiken als privé auto, moet dus veel rollen vervullen. Ik wil zo min mogelijk afschrijven en investeren. Kijken dan ook bewust naar sub 10K segment. Met de voorgenomen nog uit te voeren werkzaamheden aan de woning wil ik wat financiële ruimte houden. Sure, niets kopen is het beste advies, maar omdat ik besloten heb (even) geen bijtelling meer te betalen om voorgenoemde reden, is een wat grotere en stevigere privé auto zinvol. Inmiddels ben ik er wel van overtuigd dat je in dat segment als je goed zoekt een nette auto met historie kan vinden en dus een redelijk weloverwogen gok kan nemen.
In ieder geval we zijn bij een lokale handelaar geweest die een breed en diep assortiment heeft, handig voor het passen.
Nu wil het toeval dat daar een S211 in de rij stond. Op basis van foto’s tot op heden door mijn wederhelft afgedaan als lijkenwagen, maar in t echt nog wel een indrukwekkende verschijning.
Oude mannen spec (grijs-blauw met beige leer en hout), toch wel iets meer gelopen dan ik wenselijk acht, maar tot in de puntjes onderhouden (heb vandaag de oorspronkelijke dealer gebeld, en die bevestigde het verhaal),. Rijdt ongelooflijk soepel, heeft de uitrusting die we zoeken en nog een beetje meer. Een proefrit gemaakt en zit nu met een dilemma...
De handelaar in kwestie weet wat ze aanbieden en heeft ook een daarbij passende prijs voorstelling. Die ligt voor mijn gevoel echter 1000 a 1500 hoger dan reeel is voor die specifieke auto. Heb ze vandaag een heel brutaal voorstel gestuurd, benieuwd wat eruit komt.