Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
BENZine zei:De Pagode is in alles beter en mooier/stoerder, maar die legt het vervolgens weer af tegen de ruimere en fijner rijdende R107.
Klopt ja, er is altijd wel wat te doen met zo'n oudere auto en met meerdere auto's loopt het aantal te nemen hordes op. Wel leuk overigens, ik heb je Rallye daar op de brug zien staanIbud zei:Eindelijk weer een beetje Bofkonten. Wellicht straks nog wat spuitwerk en een bumpertje stellen hier en daar?:T
Gullwing zei:Nog wel interesse in een daily, maar geen lijst met (klassieke) auto's meer die ik wil hebben.
Snap ik, heb je helemaal geen tijd voor met 4 kinderen, dan moet het gewoon rijdenKost toch aardig wat tijd en moeite om een paar (young)classics op de weg te houden. Ben zelf al een jaar op zoek naar een paar bumpersteunen bijvoorbeeld. Ik dacht 3D printen is een goede optie. Kost eventjes 800 euro om een scan te maken en te laten printen en dan is het nog in het verkeerde materiaal ook. Klein onderdeeltje. Maar even doorzoeken dus. Werk aan de Rallye fijn uitbesteed aan de garage, flink wat centen verder maar technisch 100% fris nu. Beetje Teutonia gerelateerd gehouden door de Z3M op de foto.
![]()
Twix zei:Om op het verschil in onderhoud tetug te komen: Amerikanen verversen veel sneller de olie, maar dat kost zo'n 50 dollar. De rest van de intervallen zijn wel enigszins vergelijkbaar.
BENZine zei:... en het dak open is geeft dat een extra dimensie waar weinig tegenop kan. En NL is idd een prima cabrio-land, met een windscherm achter de stoelen kan het dak veel vaker open dan je denkt. ...
yup, in Spanje reed ik nooit in juli en augustus met een open kap, dan ga je echt kapot. Altijd leuk om vanaf Malaga airport die bedaagde hollanders te zien in een gehuurde cabrio, lekker met het dak open. 2 dagen later weten ze wel beter.FH126560 zei:Veel mensen maken de gedachtefout dat een cabrio fijn is met warm weer zoals bijvoorbeeld in Zuid-Frankrijk, Spanje of Florida. ...
FH126560 zei:Kwetsbaar is maar betrekkelijk, maar dat is moeilijk uit te leggen aan niet-motorrijders.
Bofkont 350 zei:Ik Vind cabrio rijden ook geweldig, het is idd die extra dimensie zoals Benzine het perfect omschrijft, auto rijden met een dak erop is voor mij puur functioneel van A naar B.
Het kan mij niet te snel te warm worden, 2 jaar terug in de Ardennen/Eiffel een hele dag met 30 graden plus open getoerd, ik verbrand ook niet gelukkig.
Het ideale weer voor mij is tussen de 21-25 graden en geen wind.
Aankomende zaterdag weer toeren! helaas zondag andere verplichtingen, en ach verder geen klagen, hele maand juni vrij![]()
Phaeton W12 zei:Het is sowieso een gedachtefout dat voor cabriorijden temperaturen boven de 24 graden niet meer acceptabel zijn. Maar dat is aan motorrijders niet uit te leggen.
Twix zei:Phaeton W12 zei:Het is sowieso een gedachtefout dat voor cabriorijden temperaturen boven de 24 graden niet meer acceptabel zijn. Maar dat is aan motorrijders niet uit te leggen.
Dat is aan motorrijders heel goed uit te leggen. Maar 24 graden is lente. Bij ons is het ongeveer 40 graden in de zomer met een hoge luchtvochtigheid. En dan zit bij jouw de kap ook dicht.
Phaeton W12 zei:Twix zei:Phaeton W12 zei:Het is sowieso een gedachtefout dat voor cabriorijden temperaturen boven de 24 graden niet meer acceptabel zijn. Maar dat is aan motorrijders niet uit te leggen.
Dat is aan motorrijders heel goed uit te leggen. Maar 24 graden is lente. Bij ons is het ongeveer 40 graden in de zomer met een hoge luchtvochtigheid. En dan zit bij jouw de kap ook dicht.
24 graden is inderdaad een prima temperatuur voor cabrio's. En in Phoenix ging bij 50 graden overdag het dak inderdaad dicht.
Twix zei:Dus de post sloeg nergens op. Waarvan akte.
Twix zei:Phaeton W12 zei:Twix zei:Phaeton W12 zei:Het is sowieso een gedachtefout dat voor cabriorijden temperaturen boven de 24 graden niet meer acceptabel zijn. Maar dat is aan motorrijders niet uit te leggen.
24 graden is inderdaad een prima temperatuur voor cabrio's. En in Phoenix ging bij 50 graden overdag het dak inderdaad dicht.
Dus de post sloeg nergens op. Waarvan akte.
S J 1001 zei:Ben ook helemaal geen cabrio persoon, geen VAG persoon, heb een specifieke aversie naar TSI's en DSG's en toch was de Golf cabrio met TSI en DSG een van de fijnste auto's die ik heb gehad.
Maar een glazen schuifdak voldoet normaliter meer dan prima. Die panorama daken van tegenwoordig doen mij niks, een leasert gehad met zo een ding en ik had veel liever een gewoon glazen schuif-/kanteldak gehad.
Heb vanaf komende maandag woon-werk verkeer van 26 km retour, leasebak is ingeleverd en ik zit na te denken over passend vervoer. Aan de ene kant is het niet veel kilometer, dus een leuke Ster of Propellor met zescilinder kán. Maar het zijn wel korte stukken, niet goed voor de auto en is het nergens voor nodig. Een Up!? dan maar?!
michel1975 zei:Hier van 8 graden(en zonnig) tot onbeperkt open rijden. Als het echt te warm is petje op en airco vol aan. Ik stem duidelijk geen Groen Links
Dus ook met 30 graden + open rijden. Maar ik ben een uitzondering. Ik rijd de SL bijna altijd open van voorjaar tot en met najaar.
Phaeton W12 zei:Twix zei:Phaeton W12 zei:Twix zei:Phaeton W12 zei:Het is sowieso een gedachtefout dat voor cabriorijden temperaturen boven de 24 graden niet meer acceptabel zijn. Maar dat is aan motorrijders niet uit te leggen.
Dus de post sloeg nergens op. Waarvan akte.
Ik reageerde op FH126560 die het volgende stelde "Juist met temperaturen van tussen de 14-22 graden is cabriorijden acceptabel". Dat is wat mij betreft een gedachtefout. Ook bij 24-25 graden is cabriorijden nog steeds prima uit te houden. Bij mij gaat, zoals ik al eerder zei, boven 29 graden de kap dicht.
Phaeton W12 zei:Ja, een up! is prima voor woonwerkverkeer, heb ruim 2 jaar een up! gereden en 65.000 km afgelegd, en meer dan goed bevallenHeb er ook in 5 dagen 4.000 km mee afgelegd, nameljk de hele Mille Miglia meegereden. We zijn daar nog aangereden door een Lancia uit 1936, maar na een cashbetaling van een paar honderd euro door de Lancia rijder konden we direct verder rijden. In ieder geval, de up! was fantastisch gedurende de hele rit.
SJ 1001 1001: ingelogd via Facebook?
Patcore zei:Een Up is een gebruiksvoorwerp waarmee ik zelf nu ook al 2 jaar tevreden het 20 km woon-werk verkeer weg pruttel. Maar als het zou kunnen dan toch altijd liever een BMW. Zoals die 8 serie van je... :T
BENZine zei:Pagina 113.... W113:
![]()
![]()
De opvolger van de minder succesvolle 190SL (een slap aftreksel van de roemruchte 300SL met slechts een 1,9 liter 4-cilinder), eindelijk weer met 6 cilinders in het vooronder. Leverbaar als 230, 250 en 280Sl, met 150 tot 170pk sportieve auto’s voor die tijd. Herkenbaar aan het katakteristieke Pagode hardtop-dak, waardoor de auto ook aan z’n bijnaam komt.
Inmiddels zijn goede exemplaren al zeer waardevolle klassiekers met prijzen soms tot ver boven een ton.
Snipe zei:Vorige weekend was ik in Como. Ik was lafjes gaan vliegen, maar voor het hotel stond ook een Pagode van een paar Nederlanders die er met de auto heen waren gekomen. Prachtig toch, met je ouwe SL door Europa toeren?
Aankomende zomervakantie ben ik van plan om deze regionen mee te pakken op een roadtrip met de A207, maar ooit wil ik dat ook nog eens met de R107 gaan doen.
Dat vroeg ik me ook al af.jeust1 zei:Hoe is het toen met die Maserati afgelopen S-J?