Teutonia LXV :Geschwindigkeit

FH126560 zei:
Het buitenland is totaal niet geinteresseerd in wat wij in Nederland doen. Wij moeten niet denken dat wij enige invloed op besluitvorming in het buitenland kunnen hebben. Interesseert ons de politiek in Denemarken iets? Zo moet je het zien namelijk.

Precies. En omdat wij totaal geen invloed hebben op andere landen moeten we wat klimaataanpak betreft zeker niet voorop willen lopen, maar volgen wat grote omliggende landen (zoals Duitsland) gaan doen. Anders snijden we ons economisch enorm in de vingers.

^^^ Je zou kunnen zeggen dat A'dam dat ook doet, want ik heb al horen zeggen dat deze maatregelen ongeveer gelijk zijn als wat Parijs wil met het 'verbannen' van dieselvoertuigen.

(ik heb het nog niet gecontroleerd..)

Verder lees ik ook weleens dat NL op de diverse 'groene' ranglijsten hopeloos onderaan bungelt..

Tja... wát is de waarheid??

BENZine zei:
FH126560 zei:
Het buitenland is totaal niet geinteresseerd in wat wij in Nederland doen. Wij moeten niet denken dat wij enige invloed op besluitvorming in het buitenland kunnen hebben. Interesseert ons de politiek in Denemarken iets? Zo moet je het zien namelijk.

Precies. En omdat wij totaal geen invloed hebben op andere landen moeten we wat klimaataanpak betreft zeker niet voorop willen lopen, maar volgen wat grote omliggende landen (zoals Duitsland) gaan doen. Anders snijden we ons economisch enorm in de vingers.

Dit is mij veel te makkelijk. Nee, één land heeft geen invloed op de andere 20+. Maar het gaat om het momentum. Parijs weert diesels vanaf 2024 en overige fossiele brandstoffen vanaf 2030. Berlijn scherpt de milieuzones aan. Een groot deel van het Spaanse wagenpark komt Madrid niet meer in. London weert Euro 5 diesels uit het centrum, en vanaf 2021 ook voor een groot gebied daaromheen. Brussel is ook hard op weg naar een beperkende milieuzone.

Hoezo vooroplopen?
https://urbanaccessregulations.eu/userhome/map

De EV zal het toch gaan worden op termijn.
Zolang het nog maar kan genieten van de zeslijn.

Haha Bofkont rustaaagh, het is hier de frontpage niet...

Waar jij woont heb je toch helemaal geen last van alle maatregelen? Lekker in je zescilinder blijven cruisen. :D

De vervuiling en verloedering van Amsterdam (en andere grote steden in Nederland) ligt volgens mij niet aan de uitstoot maar aan het nieuwe type inwoners.

TYN zei:

Rustaaagh Tyn, Bofkont heeft wat mij betreft volledig gelijk. En als jij van mening bent dat wij als klein landje voorop moeten lopen met dergelijke milieu-maatregelen die ons veel geld kosten en die ons beperken in onze vrijheden dan ben je wat mij betreft net zo kortzichtig als die hele GroenLinks-kliek bij elkaar.

slots zei:
Amsterdam is nog steeds de mooiste stad ... en ik kan het weten want ben er geboren en getogen en loop er nu ruim 50 jaar rond . Geloof me aan de stad ligt het niet .
Maar dat het allemaal niet goed meer gaat hier is evident . En sorry dat ik het zeg maar dat heeft vooral met import te maken en buiten hetvolk aar FH op doelt dan vooral import uit de provincie : de typetjes die uit Enschede komen (waarschijnlijk ooit niet meer dan 2x in Amsterdam zijn geweest ; Artis en het Rijks) en dan ons wel even gaan vertellen hoe het hier moet .

Ouders die voor hun kindjes een verdiepinkje aan de gracht kopen van een half miljoen en die dan opeens " leuk gaan doen "want in Amsterdam kan alles tenslotte .... Provincialen die opeens picnic tafels , schommels en zandbakken voor de deur zetten want dat moet toch kunnen in Amsterdam , linkse provinciaaltjes met hun electrische bakfietsen van 2m per stuk die overal maar neer gepleurt worden en zijkant van je auto openhalen dat is hier het probleem . Provinciaaltjes die hier naartoe komen met het Prinsengracht concert (met de sloep uit limburg hoe gestoord kan je wezen ! ) en dan mekaar al wiegend op de "Amsterdamse grachten " waar er btw geen 1 de tekst van kent mekaar een toastje in de mond stoppen .... bbbbrrrrrr ....

Maar nogmaals aan de stad zelf ligt het niet ........

Die typetjes uit Enschede zijn Halsema en Dijksma ? (resp. opgroeien en studeren ) :):)

TYN zei:
Met mijn leesvermogen is niks mis, ik ben het alleen niet eens met het argument. Het feit dat anderen niks doen, of dat elders meer potentieel voor verbetering is, ontslaat jou toch niet van je verantwoordelijkheid om zaken aan te pakken. "Ik ga niet recyclen want mijn buurman doet dat ook niet, en hij heeft veel meer afval.'
Dat dit een mondiaal probleem is dat evenredig aangepakt moet worden, staat uiteraard buiten kijf. Maar het initiatief moet ergens vandaan komen, momentum ontstaat niet zomaar.

Wat bedoel je trouwens met 'kapitaal aanwenden waar wel winst te behalen valt'?

En vwb je laatste punt Michel, dat is zeker interessant, maar welke kennis ga je exporteren als de techniek in je eigen achtertuin nog in z'n kinderschoenen staat? Éérst onze eigen huizen aardgasvrij maken, en daarna de Russen gaan vertellen hoe dat moet. Dat werkt m.i. beter dan andersom.
Met dat laatste bedoel ik investeren in kennis en techniek. In beginsel kost dat geld maar als je niets uitheeft ga je ook niets verdienen. Waar ik moeite mee heb is dat de discussie helemaal niet meer op feiten gevoerd wordt. Ieder kamp graaft zich in en als je sceptisch bent word je weggezet. Een voortrekkersrol. Laat me niet lachen. Tegen die tijd zijn we failliet en als de zeespiegel werkelijk stijgt hebben we geen geld meer om de boel op te hogen. Zet dan dat geld maar in om de boel te verhogen en gebruik de rest als investering en ga dat uitponden. Vang je 2 vliegen in 1 klap.

Marcel Br zei:
slots zei:
Amsterdam is nog steeds de mooiste stad ... en ik kan het weten want ben er geboren en getogen en loop er nu ruim 50 jaar rond . Geloof me aan de stad ligt het niet .
Maar dat het allemaal niet goed meer gaat hier is evident . En sorry dat ik het zeg maar dat heeft vooral met import te maken en buiten hetvolk aar FH op doelt dan vooral import uit de provincie : de typetjes die uit Enschede komen (waarschijnlijk ooit niet meer dan 2x in Amsterdam zijn geweest ; Artis en het Rijks) en dan ons wel even gaan vertellen hoe het hier moet .

Ouders die voor hun kindjes een verdiepinkje aan de gracht kopen van een half miljoen en die dan opeens " leuk gaan doen "want in Amsterdam kan alles tenslotte .... Provincialen die opeens picnic tafels , schommels en zandbakken voor de deur zetten want dat moet toch kunnen in Amsterdam , linkse provinciaaltjes met hun electrische bakfietsen van 2m per stuk die overal maar neer gepleurt worden en zijkant van je auto openhalen dat is hier het probleem . Provinciaaltjes die hier naartoe komen met het Prinsengracht concert (met de sloep uit limburg hoe gestoord kan je wezen ! ) en dan mekaar al wiegend op de "Amsterdamse grachten " waar er btw geen 1 de tekst van kent mekaar een toastje in de mond stoppen .... bbbbrrrrrr ....

Maar nogmaals aan de stad zelf ligt het niet ........

Die typetjes uit Enschede zijn Halsema en Dijksma ? (resp. opgroeien en studeren ) :):)

Exact die Marcel ! om te kotsen ... de zelfbenoemde linkse elite die zwelgen in eigendunk .... en dan vooral die Dijksma met haar verkeersbeleid als je ziet hoe je tegenwoordig moet omrijden om op een bepaalde bestemming te komen : kilometers ! en dat doen dan duizenden en duizenden auto's per dag..... Cruiseschepen verbannen naar IJmuiden en vervolgens met tientallen bussen in colonne de toeristen afzetten in hartje Amsterdam . Hoezo goed voor het milieu ??
Ik begrijp echt niet wat kom je hier doen ? Blijf lekker in dat dorp waar je vandaan komt en ga daar de boel regelen of kom hier eerst minimaal 10 jaar wonen voordat je verantwoordelijkheid krijgt . ach ja de bekende baantjescarrousel ..........

Net het journaal gezien en gelukkig ziet het er naar uit dat ze het in Den Haag ook niet zo'n heel goed plan vinden ....

BENZine zei:
Pagina 108 Michel.... ;)
ow ja.

2yl8dts.jpg

BENZine zei:
TYN zei:

Rustaaagh Tyn, Bofkont heeft wat mij betreft volledig gelijk. En als jij van mening bent dat wij als klein landje voorop moeten lopen met dergelijke milieu-maatregelen (..).

Volgens mij schrijft TYN juist dat het voornemen van A'dam helemaal niet zo 'voorop lopend is' als wat wordt veronderstelt. Andere EU hoofdsteden hebben vergelijkbare plannen (en zullen wel moeten, want er is nu eenmaal een EU richtlijn qua luchtkwaliteit waaraan voldaan moet worden ;) ).
Ik ben het wel met hem eens.

Ik las toevallig vanavond in de krant (Trouw) in een artikel over dit nieuws van de dag dat de gemeente A'dam aankomend najaar met een ander mobiliteitsplan komt wat het schrappen van 10 duizend parkeerplekken in de binnenstad behelst en vooral meer ruimte voor voetgangers en fietsers moet opleveren. Autoluw maken van(binnenring) A'dam. E.e.a zal wel met deze link te maken hebben.
https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/uitvoeringsagenda/

:p

Kunnen we het weer over teutonen hebben? Ik krijg vlekken in mijn nek van dat klimaatgeleuter. Laten we daar svp dit topic niet mee vervuilen. (Spitsvondig gevonden al zeg ik het zelf:) )

Goed plan Michel :D, ik denk dat iedereen z’n zegje over het klimaatgeleuter voldoende heeft gedaan, dus maar snel weer terug naar de Teutonen :).

Bijzondere W108 op pagina 108 (y) ...al had ik eigenlijk een plaatje verwacht van jouw eigen ex-W108 :rolleyes:

BENZine zei:
Goed plan Michel :D, ik denk dat iedereen z’n zegje over het klimaatgeleuter voldoende heeft gedaan, dus maar snel weer terug naar de Teutonen :).

Bijzondere W108 op pagina 108 (y) ...al had ik eigenlijk een plaatje verwacht van jouw eigen ex-W108 :rolleyes:
Was ook de bedoeling, kon hem alleen zo snel niet vinden. Dus ja dan Rote Sau maar.

slots zei:
Amsterdam is nog steeds de mooiste stad ... blabla..

Wat een onzin. Ik ben zelf zo'n provinciaal, uit de achterhoek en wonend in Amsterdam. Amsterdammers mogen blij zijn dat er zoveel mensen van buitenaf (nederlanders) nog naar die stad trekken want zelf wonen ze allemaal in Almere en Purmerend. Volk wat zelf niet wil werken en alleen maar een grote bek heeft. Elke bouwvakker die ik ben tegen gekomen daar komt uit het Oosten, Dat je niet bent geboren in Amsterdam betekent niet dat je gelijk compleet achterlijk bent. Ik vind Amsterdam sowieso een stad van niks en ben dan ook van plan om binnen enkele maanden weer te vertrekken na het 3x geprobeerd te hebben. Overlopen door noord-afrikanen en er hangt gewoon een negatieve vibe. Wel trekken alle knappe vrouwen naar die stad dus dat maakt het dan wel weer interessanter. Ik ben momenteel in Kopenhagen, een stad waar ik meerdere jaren heb gewoond en wat op elk vlak een fijnere plek is om te wonen met inwoners die trots zijn op hun eigen cultuur ipv het te grabbel te gooien. Ik kreeg vorige maand nog een lulverhaal te horen over het verwarmingsysteem in mijn gebouw. Heel verhaal over hoe milieuvriendelijk het was. Ik betaal 110 euro per maand voor verwarming voor een nieuwbouw appartement van 88m2 met triple glas. Mijn jaren 60 studentenhuis met 2 verdiepingen was goedkoper. Na een beetje doorvragen komt het door de investeerders dat het tarief op de maximale hoogte uit komt. Links lullen, rechts vullen zoals altijd. Zo'n Halsema is ook volstrekt onbetrouwbaar.

Sowieso zijn de klimaat maatregelen maar een pleister op de wonde, de bevolkingsgroei is het echte grote probleem wat benoemt dient te worden. Als er elke maand miljoenen chinezen en indiërs worden geboren dan zorgt dat voor veel meer uitstoot. Zeker als de westerse wereld van mening is dat iedereen dezelfde levensstandaard verdient.

Amsterdam? Ik kom er een keer per jaar, maar een echte klik heb ik er niet mee. En die milieumaatregelen? Dat er iets moet gebeuren, staat vast. Maar regel dat op landelijk niveau en laat dat ook doen door mensen die er verstand van hebben. Al die steden met hun eigen beleid, dat vind ik zorgelijk. Met name omdat die lokale bestuurskracht meestal ondermaats is.

En intussen heb ik in 2017 mijn dieseltje weggeruild voor een benzine auto die weliswaar goed bevalt, maar die ik over anderhalf jaar wellicht wel weer inruil op wat nieuws. De zescilinders heb ik op prijs en vervuiling al afgeboekt, die tijd is voorbij. Ik zou een milieuvriendelijke auto best willen overwegen, mits er dan leuke exemplaren zijn. Die zie ik nog niet.

Tot nu toe is door die milieumaatregels het aantal 190D’s (hoe leuk ze in beginsel ook zijn) gelukkig tot bijna 0 gedaald. Soms pakt het positief uit. Ik werd door mijn zoon gewezen op een Tesla met standaard zo’n 700pk, er is dus nog hoop.

Tja en Amsterdam? Ranzig kalifaat is het aan het worden. Als ik er zakelijk niet naar toe zou hoeven zou ik er niet dood gevonden willen worden.

Kijk en dat bedoel ik nu precies kankeren op de stad maar ze weten niet hoe ze met zijn allen hiernaar toe moeten komen al is het kruipend . Al is het al 3x tegengevallen hoe gestoord moet je zijn ? Alles loopt leeg Zeeland , Groningen , Limburg etc. allemaal naar Amsterdam omdat er in hun eigen regio geen droog brood valt te verdienen en maar kankeren en proberen hier de boel te regelen .... blijf lekker weg ik kom ook niet naar jouw BennieJolingland en dan klagen over de stank van de mest . Hier laat ik het bij want jullie hebben gelijk het hoort hier over auto's te gaan .

als afsluiter mijn Amsterdam : nog geen enkele zachte G of Oosterse OOooo heerlijk.............. :p

https://www.youtube.com/watch?v=2VqdvoNNkaw

michel1975 zei:
Kunnen we het weer over teutonen hebben? Ik krijg vlekken in mijn nek van dat klimaatgeleuter. Laten we daar svp dit topic niet mee vervuilen. (Spitsvondig gevonden al zeg ik het zelf:) )

(y)

DIt is al ongeveer het enigste topic dat ik nog volg hier dus laat het aub over Teutonen gaan (ook al voldoet mijn Keulse auto niet aan de voorwaarden :) )

jVxDoet.jpg

De W108 op pagina 108. Werd nog geen S-Klasse genoemd, maar is dat natuurlijk feitelijk wel. Inmiddels een prachtige klassieker!

Reclamefilmpje

Ach ja, beetje off topic af en toe houdt wel levendig hier:) Misschien kan slots zich nog even netjes voorstellen hier. Wel zo leuk om te weten wie je beledigt. Wat rijdt je zelf?

Ibud zei:
Ach ja, beetje off topic af en toe houdt wel levendig hier:)

Zeker(y). Maar daarmee kun je verzanden in heftige discussies waarin mensen het niet met elkaar eens zullen worden (en waarbij vervolgens personen gaan aanhaken die je hier gewoonlijk nooit ziet). En daar zijn al genoeg andere topics voor hier op het forum :)

Das waar! Ontzettend sjiek zo'n w108. Hebben hier een paar mensen gehad toch? Vind zelf vooral de W111 prachtig. Hier een leuk filmpje over de eigenaar van zo'n 280 se 3.5.
[video]https://m.youtube.com/watch?v=pJ9vOsyU4PU[/video]

Jay Leno heeft er ook wat interessante video's over voor een inkijkje in prijzen, techniek en bouw wijze.
Zou er ooit nog weleens een willen hebben, aanschafprijs is fors maar denk dat je vooral van de onderdeelprijzen gaat schrikken?

slots zei:
Gullwing zei:
Een dergelijke standaard -af fabriek - auto is voor Weide ook veel te eenvoudig.

En wie is slots?

Halo Gullwing , daar heb jij gelijk in wat een type was dat met zijn stickertjes op het AMG blok en berichten over aflossen vh huis ; wel uiterst vermakelijk moet ik eerlijk bekennen .
Slots is een vroege vijftiger woonachtig in Amsterdam met helaas maar één parkeervergunning en dus alleen een Vito voor de deur .

Michel , Ja ik heb niet zoveel te melden (dus veel meer zullen het ook niet worden ;o) maar lees idd al lang dit forum en Zemelaar is mij toch altijd wel bijgebleven .

Albert dit wat ? ietsje duurder maar wel zwart leer : https://www.henkgrooten.eu/nl/sedan/mercedes-benz/c-55-amg-xenon-leder-37-000-km-/ODIxMw==/1910582 sorry als de auto al voorbij is gekomen

Beste Ibud , zie hierboven ! en beledigen nee joh daar loop ik al te lang voor mee gaat je echt niet lukken .. Dat is het in het kort : ondernemertje al een kleine 35 jaar met een vitootje voor de deur voor zijn werk (jaja ze zijn er echt hoor Amsterdammers die werken ;o)

btw Mooie model de 108 , mijn vader heeft er 1 gehad in de jaren 70 Donkerblauw met wit leer en wit stuur en schuifdak een prachtauto ....

Ja, de W111 is geweldig en flink duurder geworden in de afgelopen jaren. Vooral als cabrio bijna niet meer te betalen.

Vandaag even gesleuteld aan mijn e21 en de e30 325iA even gestart. Reihe sechs is zo heerlijk!!!! Nog leuk aanloop in mijn loods, een vriend van me met zijn pa en iemand die onderdelen kwam halen, met z'n meisje samen. Was allemaal last minute, maar gezellig!

Ook ik heb normaliter niks in dit topic te zoeken, maar Bofkont gefeliciteerd met de Z4! Maarre.. een handbak! Dat zijn we niet van je gewend natuurlijk :D maakt zo'n Z4 wel net even iets speelser lijkt me (y)

Styling 103 ook één van mijn favoriete BMW velgen, had ze ook onder de Coupé, heerlijk tijdloos model naar mijn mening.

20170506_193327.jpg

Wellicht dat ik binnenkort ook weer het gilde van BMW rijders kom versterken maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik wil, alhoewel een E87 1-serie wel hoog op het lijstje staat.

uwbuurman zei:
Doen, Snuifmans! Mooi gebalanceerde rijdersauto!

Dat is absoluut waar! Heb er nu een aantal bekeken, maar nog niet de "ware" gevonden. Morgen staat er een redelijk saaie 118d op de planning, maar hij zou volgens de verkoper in onberispelijke staat moeten verkeren. Uiteraard wel handgeschakeld, met beperkt vermogen toch wel iets enerverender vind ik.

Ibud zei:
Das waar! Ontzettend sjiek zo'n w108. Hebben hier een paar mensen gehad toch? Vind zelf vooral de W111 prachtig. Hier een leuk filmpje over de eigenaar van zo'n 280 se 3.5.
[video]https://m.youtube.com/watch?v=pJ9vOsyU4PU[/video]

Jay Leno heeft er ook wat interessante video's over voor een inkijkje in prijzen, techniek en bouw wijze.
Zou er ooit nog weleens een willen hebben, aanschafprijs is fors maar denk dat je vooral van de onderdeelprijzen gaat schrikken?
Hier een w108 gehad.. Was onze eerste teutoon. Zal vandeweek even de foto’s opzoeken.

Zadelsnuiver zei:
uwbuurman zei:

Dat is absoluut waar! Heb er nu een aantal bekeken, maar nog niet de "ware" gevonden. Morgen staat er een redelijk saaie 118d op de planning, maar hij zou volgens de verkoper in onberispelijke staat moeten verkeren. Uiteraard wel handgeschakeld, met beperkt vermogen toch wel iets enerverender vind ik.

Met bijna 300Nm zou ik zo'n 18d toch zeker niet 'ondergemotoriseerd' willen noemen.

Geen 130i meer bekeken?

TYN zei:
Zadelsnuiver zei:
uwbuurman zei:

Met bijna 300Nm zou ik zo'n 18d toch zeker niet 'ondergemotoriseerd' willen noemen.

Geen 130i meer bekeken?

Daar heb je gelijk in Tyn, voor een hatchback gewoon hele nette waardes natuurlijk, maar om het meeste uit het onderstel en aandrijving te halen denk ik dat bij deze motorisering een handbak het best past.

Zit nog wel met een schuin oog naar 130i te kijken, maar die zou ik dan uit Nederland of Duitsland halen en ik ga aan het einde van de maand pas weer naar Nederland. Nu heb ik deze week al een andere auto nodig dus dat gaat nu helaas niet lukken. Van de 4 130i's hier te koop in Finland hebben er 3 een té hoge kilometerstand en de 4e staat aan de verkeerde kant van het land.

Overigens komt er over een half uurtje iemand z'n Audi A4 Quattro showen, even kijken of dat wat is.

Ik heb onderandere een 118d gehad, een e81, dus de 143pk variant. Die was meer dan vlot zat. Lekker in de tussensprintjes en bij 225km/h van de 5 naar de 6. Oké, dan kwam er nog 1 km/h bij en was de koek op, maar dat was ongechipt. De mijne was de Msport uitvoering, man man, wat kleefde dat ding aan de weg in de bochten. En dat voor een basisdieseltje....

Beste Uwbuurman,

Ja geweldig de loopcultuur van de Bmw zes lijn, dit is inmiddels nummer 6 van mij, maar blijft altijd weer een beleving zo'n fijne motor even goed in de toeren te jagen als hij lekker warm is.

Hey Zadelsnuiver, leuk weer eens van je te horen, ja schrok er zelf ook wel van hoe blij ik van die handbak werd in de Z4, het past absoluut beter bij deze auto vind ik persoonlijk.
Zo'n 1e generatie 1 serie is een geniale auto, een kart op de weg, toen ze net nieuw waren ooit eentje mee gehad toen mijn Bmw in onderhoud was bij de dealer.
Was ook een 118D, maar een wegligging geweldig! natuurlijk is meer vermogen altijd leuk, maar had echt niet het idee dat de auto nu zo onder gemotoriseerd was.

De A4 vandaag even bekeken, best een mooie auto maar slecht gerepareerde roest aan de wielkasten dus dat komt over een paar jaar gewoon weer terug en het interieur was ook niet helemaal fris meer.

Gelukkig stond de afspraak met de 118d nog, en om een lang verhaal kort te maken; deze staat nu bij mij in de garage (y) Ik zal nog wel een verhaaltje typen in mijn "mijn auto" topic, maar voor nu alvast een fotootje:

20190505-224032.jpg

Dat is de N47D20, oder? Smeuïg blok en leuke auto inderdaad! (y)

Heb je ook nog de 120d overwogen? Zelfde laken een pak, alleen net wat krachtiger/alerter bovenin. Zijn wel iets duurder in aanschaf en helaas niet zoveel geleverd in NL. Dat maakt een zoektocht naar een mooi exemplaar niet eenvoudiger. Maar zou wel mijn persoonlijke voorkeur hebben, als het een diesel moest worden. Rijdt net wat fijner. De 177pk versie in ieder geval. De 163pk is wat tammer afgesteld en minder onderscheidend tov een 118d. Eigenlijk de moeite nauwelijks waard.

Anyhow, zo'n 1 serie is een uitstekende keuze en - met het juiste blok - ook leuk om te rijden. Daar ga je absoluut geen spijt van krijgen. Prima formaat, doordacht en goed inzetbaar. M.i. na de 3 serie toch wel the second best choice van BMW. Meer auto heb je stiekem niet nodig. Veel veilige en plezierige kilometers gewenst!

Bij gebruikte auto lijkt mij ook .... waar loop je tegenaan? Je kunt wel van alles willen maar het moet ook aangeboden worden binnen jouw parameters. En dan kan t zijn dat je bijvoorbeeld geen schuifdak hebt of toch een andere kleur. Bijvoorbeeld.

Lekker wagentje, de 1 serie die erna kwam (huidige?) vind ik veel minder karakter hebben,

En wat FH zegt, natuurlijk is een 120d fijner, of een 135i, maar als die niet binnen jouw price range valt, of uberhaupt aangeboden word, houdt het op.

Eens. Dat is het enige echte voordeel van het bestellen van een nieuwe. Dan kun je lekker aanvinken wat je leuk vindt. Bij tweedehands is de staat van een auto veel belangrijker.

Terug
Bovenaan