Teutonia LXV :Geschwindigkeit

500 E zei:
Ik denk dat ik toch die achterlichten ga doen. Het stoort me gewoon, optielijst of niet.

Kun je niet beter de optiecode toevoegen aan het advertentielijstje en het laten zoals het is? De liefhebber die de auto gaat kopen zal hem er niet om laten staan, je hoeft niks uit te leggen als blijkt dat de optielijst toch niet geheel klopt met de auto, en je kunt je de extra kosten besparen.
 
@ 500 E: "In 1977 besloot de eerste eigenaar van deze schitterende 240 D zijn handtekening onder het orderformulier te zetten bij de plaatselijke Mercedes-Benz dealer. Toch moest hij tot 1982 wachten voordat de auto geleverd werd. Nu ondenkbaar, destijds volkomen normaal."

Was het echt zo dat kopers destijds 5 jaar moesten wachten op hun W123 ? Ik weet nog wel dat het bij de W124 zomaar tot een jaar kon oplopen, maar 5 jaar is wel heel bizar.
 
BENZine zei:
500 E zei:
Ik denk dat ik toch die achterlichten ga doen. Het stoort me gewoon, optielijst of niet.

Kun je niet beter de optiecode toevoegen aan het advertentielijstje en het laten zoals het is? De liefhebber die de auto gaat kopen zal hem er niet om laten staan, je hoeft niks uit te leggen als blijkt dat de optielijst toch niet geheel klopt met de auto, en je kunt je de extra kosten besparen.

Toch, het geeft gelijk een bepaald beeld van (de vorige eigenaar van) de auto. Ik zou er op z'n minst ff een zinnetje bijplakken dat 'de (af-fabriek!) drugsdealer-achterlichten naar wens ook vervangen kunnen worden door een setje normale'. :T
 
BENZine zei:
@ 500 E: "In 1977 besloot de eerste eigenaar van deze schitterende 240 D zijn handtekening onder het orderformulier te zetten bij de plaatselijke Mercedes-Benz dealer. Toch moest hij tot 1982 wachten voordat de auto geleverd werd. Nu ondenkbaar, destijds volkomen normaal."

Was het echt zo dat kopers destijds 5 jaar moesten wachten op hun W123 ? Ik weet nog wel dat het bij de W124 zomaar tot een jaar kon oplopen, maar 5 jaar is wel heel bizar.

Het was destijds volkomen normaal. Althans: volgens de maatstaven van Mercedes-Benz dat, in die tijd, op de toppen van hun arrogantie was. Het heeft wel wat. Wil je de beste auto ter wereld? Dat kan. Nu bestellen en in 2024 leveren.
 
500 E zei:
Flieger zei:
500 E zei:
Ja. Af-fabriek, dat wel. Net als dat privacyglas. Het staat allemaal op de wagenkaart. Ik gruwel van die achterlichten, maar 700,- (slik). CL-prijzen. Daar kunnen ze bij Ferrari nog een puntje aan zuigen.

Nooit geweten dat het af-fabriek leverbaar was. Misschien goed om het privacyglas en de achterlichten dan op te nemen in de optielijst.

Ik denk dat ik toch die achterlichten ga doen. Het stoort me gewoon, optielijst of niet.
Dus toen dacht je: Laat ik die kont maar niet op de foto zetten?:) Werd wel nieuwsgierig eigenlijk.
 
michel1975 zei:
500 E zei:
Flieger zei:
500 E zei:
Ja. Af-fabriek, dat wel. Net als dat privacyglas. Het staat allemaal op de wagenkaart. Ik gruwel van die achterlichten, maar 700,- (slik). CL-prijzen. Daar kunnen ze bij Ferrari nog een puntje aan zuigen.

Nooit geweten dat het af-fabriek leverbaar was. Misschien goed om het privacyglas en de achterlichten dan op te nemen in de optielijst.

Ik denk dat ik toch die achterlichten ga doen. Het stoort me gewoon, optielijst of niet.
Dus toen dacht je: Laat ik die kont maar niet op de foto zetten?:) Werd wel nieuwsgierig eigenlijk.
+1 :D
 
Nou ja, ik hoef nu alleen maar een kont te fotograferen:T Daar hoef je ook geen Paul Huf of Ronnie Hertz voor te heten.
 
500 E zei:
Nou ja, ik hoef nu alleen maar een kont te fotograferen:T Daar hoef je ook geen Paul Huf of Ronnie Hertz voor te heten.
Een appetijtelijke derrière zoals ik begrepen heb. Een tikkeltje ordinair dat wel. Er zijn ergere dingen.:)
 
Gefeliciteerd Marco, en succes met de verhuizing. :D Mooie stappen.

Flink pand, zo lijkt het. En nu lijkt het mij dat een voormalige dealer ook een werkplaats had, heb je daar nog plannen mee? Of wordt dat simpelweg opslag voor CL63-achterlichtunits...
 
TYN zei:
Gefeliciteerd Marco, en succes met de verhuizing. :D Mooie stappen.

Flink pand, zo lijkt het. En nu lijkt het mij dat een voormalige dealer ook een werkplaats had, heb je daar nog plannen mee? Of wordt dat simpelweg opslag voor CL63-achterlichtunits...
De kogel is door de kerk begrijp ik? Het werd juist zo levendig met een groot warenhuis aan de overkant:).
Wel jammer, nu moet ik voor mijn bak koffie iets omrijden. Ondanks dat gefeliciteerd.:)(y)
 
TYN zei:
Gefeliciteerd Marco, en succes met de verhuizing. :D Mooie stappen.

Flink pand, zo lijkt het. En nu lijkt het mij dat een voormalige dealer ook een werkplaats had, heb je daar nog plannen mee? Of wordt dat simpelweg opslag voor CL63-achterlichtunits...

Yes, de kogel is door de kerk en de sleutels zitten in mijn zak.

We gaan in de werkplaats primair onderhoud uitvoeren voor klanten - een extra service - en de auto's afleverklaar maken. Maar er kunnen ook naar hartelust tokkielampen gestapeld worden;-)
 
500 E zei:
TYN zei:
Gefeliciteerd Marco, en succes met de verhuizing. :D Mooie stappen.

Flink pand, zo lijkt het. En nu lijkt het mij dat een voormalige dealer ook een werkplaats had, heb je daar nog plannen mee? Of wordt dat simpelweg opslag voor CL63-achterlichtunits...

Yes, de kogel is door de kerk en de sleutels zitten in mijn zak.

We gaan in de werkplaats primair onderhoud uitvoeren voor klanten - een extra service - en de auto's afleverklaar maken. Maar er kunnen ook naar hartelust tokkielampen gestapeld worden;-)
Lijkt me wel wat zo'n ordinair achterwerk.:)

Haal je ook auto's op voor onderhoud tegen die tijd?
 
Gefeliciteerd, flinke ruimte zo te zien! Nu heb je de grootste showroom van al je Nederlandse youngtimer collega's denk ik? Weer een wedstrijdje Wie heeft de grootste gewonnen:T
 
Nee, niet inclusief woonhuis. Ik woon prima waar ik - al vijftien jaar - woon. Heerlijk ruim, 12 x 9 woonkamer en 600 kuub. Prima te doen.

Als jij wil dat ik die SL ophaal, dan haal ik 'm op;-)
 
Image1.jpg


Oei, oei, wat lekker... dat zou een prachtige familiekar kunnen zijn.... goede kleur, geen getinte achterlichten, lekker in de opties en een relatief low-tech 6-in-lijn.
Gelukkig dat we een huis te verbouwen hebben, had anders een hele klus gehad m’n vrouw te overtuigen dat een dergelijke bolide een zeer verstandige investering is ;)
 
Sodeju DagDromer, dat is ook echt een top exemplaar. Donkergroen, oranje knippers, zwart leer en een handbak; helemaal goed. :cool:
Ik mis alleen de sportstoelen (met dat uitschuifbare stukje). En M-sportonderstel staat niet genoemd, maar gezien de hoogte moet dat er toch wel opzitten.

500 E zei:
We gaan in de werkplaats primair onderhoud uitvoeren voor klanten - een extra service - en de auto's afleverklaar maken.

Dat lijkt me zowaar nog een grotere stap dan de verhuizing, niet? Mits je goede mensen in huis hebt (/haalt), wel betere grip op de kwaliteit.
 
[video]https://m.youtube.com/watch?v=fiLImHQbjis&feature=youtu.be[/video]

Prettig filmpje van Chris Harris in de opslagloods van een op handen zijnde veiling. Mooie auto’s. Maar niet zo ‘mint’ als hij zegt. Op een gegeven moment staat hij wat te praten bij een E28, in het shot genomen van de bestuurdersseur zie je de zakkers in de lak...
 
TYN zei:
Leuke verhaaltjes bij Klaas altijd. :) Ik heb de beste man nooit ontmoet, maar z'n website is zo doordrenkt met z'n persoonlijkheid dat ik geloof ik best een goed beeld heb.

Geweldige W210, trouwens. Dikke groene diesel.

Klaas is een bijzondere man kan ik je vertellen, bijzonder vriendelijk ook en zeer kundig, weinig wat hij niet weet van oude Benzen.
MIjn CLK430 heeft hij overgenomen, absoluut een fatsoenlijk/eerlijk bedrijf is mijn ervaring.
De autohandel is een beetje uit de hand gelopen hobby, want eigenlijk is het een opslag bedrijf.
https://www.klaasdepoel.info/
MIjn broer woont amper 750 meter bij hem vandaan.

Gefeliciteerd Marco met je nieuwe pand, zag het al voorbij komen op facebook (y)
 
Dat klopt, TYN. Dat is veel meer werk dan 35 auto's en vierkasten overbrengen;-) En dus gaan we dat weloverwogen en gefaseerd doen. Stap voor stap.
 
Oranje knipperlichten - prachtig op een E39 (terwijl toen ie nieuw was ik witte mooier vond).
Zeker met die velgen en het faceliftmodel, een plaatje! Nog shadow-line en sportzetels en je hebt de perfectie!
 
Gefeliciteerd met het nieuwe pand 500 E! (y)


DagDromer zei:
Image1.jpg


Oei, oei, wat lekker... dat zou een prachtige familiekar kunnen zijn.... goede kleur, geen getinte achterlichten, lekker in de opties en een relatief low-tech 6-in-lijn.
Gelukkig dat we een huis te verbouwen hebben, had anders een hele klus gehad m’n vrouw te overtuigen dat een dergelijke bolide een zeer verstandige investering is ;)


Heel mooi zo! Wat een uitvoering. Op Driving-fun zijn er een aantal minder goede ervaringen te lezen met Premium Classics. Zo zie je maar dat gelikte foto's soms een heel verkeerd beeld kunnen geven.
 
@Flieger
Heb je een linkje naar DF, ben wel benieuwd.

500 E zei:
Dat klopt, TYN. Dat is veel meer werk dan 35 auto's en vierkasten overbrengen;-) En dus gaan we dat weloverwogen en gefaseerd doen. Stap voor stap.

Klinkt alsof je er goed over nagedacht hebt, succes. (y)
En zoals iemand op Instagram terecht opmerkte, wel zo handig als je verhuisboedel al op wielen staat. :)
 
Flieger zei:
Op Driving-fun zijn er een aantal minder goede ervaringen te lezen met Premium Classics.

Daar zitten er ook een aantal die werkelijk elke youngtimer boer affakkelen. Dat vertroebelt et beeld ook wel wat. Even los van wat wel feitelijk geconstateerd is.

Bofkont zei:
Klaas is een bijzondere man kan ik je vertellen, bijzonder vriendelijk ook en zeer kundig, weinig wat hij niet weet van oude Benzen.
Geweldige kerel. Ben met mijn zwager mee gegaan, toen hij daar een S211 ging kopen. Prachtige ochtend gehad. Mijn zwager kreeg overigens wat problemen met zijn aankoop, maar dat werd geweldig opgelost.
 
Ook gewoon glashard roepen dat je voor €150 een auto van binnen en van buiten kan poetsen inclusief polijsten. Overal zul je ontevreden klanten vinden. Daar ontkom je niet aan weet ik uit ervaring.
 
W212 zei:
Bofkont zei:
Klaas is een bijzondere man kan ik je vertellen, bijzonder vriendelijk ook en zeer kundig, weinig wat hij niet weet van oude Benzen.
Geweldige kerel. Ben met mijn zwager mee gegaan, toen hij daar een S211 ging kopen. Prachtige ochtend gehad. Mijn zwager kreeg overigens wat problemen met zijn aankoop, maar dat werd geweldig opgelost.

Wat dat betreft heeft Klaas als ik het goed begrijp wel een fijne luxepositie voor zichzelf gecreeerd. Als je je boterham met een tweede bedrijf verdient, dan kun je niet alleen lekker blijven doen wat je leuk vindt (oude Benzen), maar heb je ook wat meer ruimte in de marge als er eens een garantiegevalletje langs komt.
 
Flieger zei:
Gefeliciteerd met het nieuwe pand 500 E! (y)


DagDromer zei:
Image1.jpg


Oei, oei, wat lekker... dat zou een prachtige familiekar kunnen zijn.... goede kleur, geen getinte achterlichten, lekker in de opties en een relatief low-tech 6-in-lijn.
Gelukkig dat we een huis te verbouwen hebben, had anders een hele klus gehad m’n vrouw te overtuigen dat een dergelijke bolide een zeer verstandige investering is ;)


Heel mooi zo! Wat een uitvoering. Op Driving-fun zijn er een aantal minder goede ervaringen te lezen met Premium Classics. Zo zie je maar dat gelikte foto's soms een heel verkeerd beeld kunnen geven.

Dank je, Flieger(y)

Topic DF ook gelezen. Ik vind daar iets van, maar dat houd ik voor me.
 
Eigenlijk moet je dan beginnen in dit topic, dat was de aanleiding van de berichten over Premium Classics.
Driving-fun
PC moet er wel goed op blijven letten dat de kwaliteit hoog blijft. Bij zulke bedrijven wordt je aangesproken op je emoties, het zijn aankopen voor liefhebbers. Dan wil je ook zaken doen met een liefhebber waarmee je een fijne deal kunt doen en geen gedoe achteraf.
 
Hmm, ja. Ik houd me op de vlakte waar het gaat om collega's zo je begrijpt. Ik vind dat niet koosjer, Belangrijk voor beeldvorming is 'eigen ervaring' en niet 'hear-say' en dan mag je veel zeggen, ook over mij. Weet je? als ik écht een steek laat vallen dan ben ik de laatste die er tegen in verweer zou gaan, maar ik las ook een reactie op DF die luidde: Marco Hof? Mwah.... veel leuk spul, maar ook dubieuze auto's er tussen. Ik heb de betreffende poster er op aangesproken - in PB - en wat blijkt: hij had van iemand gehoord dat ik een auto met 'schadevrije historie' had aangeboden, terwijl er spuitdelen aan de auto zaten. Op zo'n manier gaan dingen op fora dus een eigen leven leiden. Want een auto met spuitdelen kan gerust een auto zijn met schadevrije historie. Niemand weet waarom die delen gespoten zijn. Steenslag? Een kras over een portier? Wie zal het zeggen. Schadevrije historie herleid je aan totaal andere zaken. Zijn de spatborden los geweest? Is er een chassisbalk gericht? Is er een binnenscherm gelast? DAT is schade. Geen spuitdeel, toe dan. Ik doe dit nu 15 jaar en ik kan gerust stellen: auto's met meer dan 50.000 km zonder een enkel spuitdeel zijn uiterst schaars. 1 op de 50, meer niet. Wat andere collega's ook beweren.

Nou, in dat perspectief zijn sommige verhalen over autobedrijven óók te plaatsen. Maar bovenal: als je pretendeert specialist te zijn en je vraagt prijzen die bovenin de markt liggen, dan mag er geen auto in je voorraad staan die zware technische schade gehad heeft. Dat is net zo erg als een terugdraaier.
 
Uiteindelijk is dat ook een van de grootse nadelen van fora en het internet in algemeen. Zoek eens een hotel review, alles met referentiekader en/of persoonlijkheid van de schrijver. Altijd een slag om de arm houden m.b.t. hoe serieus je e.e.a. moet nemen.
 
Vanachter een toetsenbord ook altijd lekker veilig. Je hoort eigenlijk alleen de excessen en de keren dat het in de ogen van de klant niet goed gegaan is. Met name dat laatste is van belang. Dat is ook een belangrijke reden dat ik bedrijfs Facebook account heb. Ook als jij het goed voor je klant hebt gedaan maar de perceptie van de klant is anders omdat een externe factor het proces beïnvloed heeft. Je kan je als bedrijf ook helemaal niet verdedigen er tegen want dan komt de AVG weer om de hoek kijken. Maar namen en shamen door klanten is dan weer bon ton.
 
Bovenstaande is ook allemaal waar dus ik heb mijn bericht wat neutraler gemaakt en zonder waardeoordeel. Blijf er wel bij dat PC de schijn wat tegen heeft door die verhalen, het zijn verhalen uit 1e hand van forummers die al jarenlang actief zijn daar. Niet alleen slecht voor zijn eigen reputatie maar ook voor de reputatie van de youngtimer collega's aangezien een aantal bedrijven vaak in 1 adem worden genoemd.

Recensies en ervaringen op internet zijn over het algemeen 1 groot drama natuurlijk. Zoals die reactie over Marco, er staat ook nul onderbouwing bij dus dat zal hopelijk elk weldenkend mens met een korreltje zout nemen. Als je puur moet afgaan op recensies dan kun je ook geen vliegreis meer nemen of even bij Kruidvat of Blokker wat inkopen doen. Al die grote bedrijven hebben dramatisch slechte scores op bijv. Trustpilot. Geen goede ontwikkeling, voor niemand eigenlijk. Klanten gebruiken het tegenwoordig veel te veel als drukmiddel of zelfs chantage.
 
Ja, zo is dat. Horrorverhalen delen zichzelf makkelijk, maar men neemt niet de moeite om hosannaverhalen te delen.
 
Overigens kon ik een prima gesprek hebben over dat item met die forummer. Dat ging echt op een heel normale manier een keer of vier over en weer.
 
michel1975 zei:
Vanachter een toetsenbord ook altijd lekker veilig. Je hoort eigenlijk alleen de excessen en de keren dat het in de ogen van de klant niet goed gegaan is. Met name dat laatste is van belang. Dat is ook een belangrijke reden dat ik bedrijfs Facebook account heb. Ook als jij het goed voor je klant hebt gedaan maar de perceptie van de klant is anders omdat een externe factor het proces beïnvloed heeft. Je kan je als bedrijf ook helemaal niet verdedigen er tegen want dan komt de AVG weer om de hoek kijken. Maar namen en shamen door klanten is dan weer bon ton.

Zit ook wel een andere kant aan het verhaal. Ik denk dat de meeste youngtimer handelaren wel te goeder trouw zijn. Maar ik zie in het bedrijfsleven ook wel een afnemende moraal om klanten verder te helpen als er problemen ontstaan. Zo heb ik bij een badkamergigant ooit een complete badkamer gekocht. Binnen 2 jaar begon de radiator te roesten. Maar van enige vorm van coulance was absoluut geen sprake. Dat is een houding die ik veel te vaak tegenkom. Dan kun je rechtsbijstand gaan inschakelen e.d., maar volgens mij is de houding gewoon verkeerd. Blijkbaar is men niet gevoelig voor tevreden klanten op langere termijn. Voor imagoschade zijn ze vaak wel gevoelig.

Wel vind ik dat consumenten altijd hoe dan ook sowieso eerst contact moeten opnemen met het bedrijf in kwestie. Pas als je dan in de kou gezet wordt kun je daar op internet mee gaan schermen. Opvallend hoe snel dingen dan ineens wel geregeld kunnen worden.
 
Wel vind ik dat consumenten altijd hoe dan ook sowieso eerst contact moeten opnemen met het bedrijf in kwestie. Pas als je dan in de kou gezet wordt kun je daar op internet mee gaan schermen. Opvallend hoe snel dingen dan ineens wel geregeld kunnen worden.

Mwoa. Ik houd er niet van. Zou et ook nooit doen, zéker niet met naam en toenaam. Als ik er niet uitkom, zie ik er weinig meerwaarde in om dan online nog een trap na te geven of met een "lekker puh" mentaliteit alsnog je zin te krijgen. Vaak gaat het in het begin al mis doordat in de regel de goedkoopste van de goedkoopste leveranciers gezocht wordt. Is het dan niet helemaal, of helemaal niet, goed gegaan, dan verwacht men wel volledige tegemoetkoming en zo werkt dat nu eenmaal vaak niet. Als je zaken doet met een houding dat het voor beide partijen leuk moet zijn, dan kom je er ook altijd uit als er iets mis gaat. Maar goed, misschien ben ik daar naïef in.
 
Ibud zei:
Bovenstaande is ook allemaal waar dus ik heb mijn bericht wat neutraler gemaakt en zonder waardeoordeel. Blijf er wel bij dat PC de schijn wat tegen heeft door die verhalen, het zijn verhalen uit 1e hand van forummers die al jarenlang actief zijn daar. Niet alleen slecht voor zijn eigen reputatie maar ook voor de reputatie van de youngtimer collega's aangezien een aantal bedrijven vaak in 1 adem worden genoemd.

Recensies en ervaringen op internet zijn over het algemeen 1 groot drama natuurlijk. Zoals die reactie over Marco, er staat ook nul onderbouwing bij dus dat zal hopelijk elk weldenkend mens met een korreltje zout nemen. Als je puur moet afgaan op recensies dan kun je ook geen vliegreis meer nemen of even bij Kruidvat of Blokker wat inkopen doen. Al die grote bedrijven hebben dramatisch slechte scores op bijv. Trustpilot. Geen goede ontwikkeling, voor niemand eigenlijk. Klanten gebruiken het tegenwoordig veel te veel als drukmiddel of zelfs chantage.

500 E zei:
Ja, zo is dat. Horrorverhalen delen zichzelf makkelijk, maar men neemt niet de moeite om hosannaverhalen te delen.

Dit is mij iets te kort door de bocht. Websites als Booking, Airbnb, Rentalcar en Amazon staan tjokvol met positieve recensies. Ik kan mij tevens enkele old school gastenboeken op verschillende websites van youngtimerhandelaren herinneren (Marco, had jij niet ook zoiets?).

Bovengenoemde websites zijn natuurlijk wel zo ingericht dat klanten gemotiveerd worden een recensie achter te laten (Booking en Amazon sturen je verschillende herinneringen, op Airbnb kun je een recensie over jou pas lezen als je er zelf eentje achterlaat, etc). Nu kan elk ander bedrijf natuurlijk gewoon hetzelfde doen. Een maand na aankoop auto, een vriendelijk mailtje in de trant van "dank voor de aankoop, hopelijk alles in orde, wilt u wellicht uw ervaring delen op...".

Bovenstaande laat natuurlijk onverlet dat als een bedrijf er een potje van maakt (bijv. een kromme M3 rechtlullen), dit m.i. zeker online gedeeld mag worden. En als je als bedrijf je imago wil oppoetsen, dan loop je maar 2x zo hard om de positieve recensies weer de boventoon te laten voeren.
 
Arjee zei:
... Maar ik zie in het bedrijfsleven ook wel een afnemende moraal om klanten verder te helpen als er problemen ontstaan. ....

Tja, dat komt ook van 2 kanten, klanten hebben nog 0 loyaliteit. Vroeger ging je naar die en die winkel in het dorp, want goede service. Tegenwoordig kopen mensen via een prijsvergelijker bij degene die het allergoedkoopst is. En met 3 % marge kan die geen service verlenen.
 
Gullwing zei:
Tja, dat komt ook van 2 kanten, klanten hebben nog 0 loyaliteit. Vroeger ging je naar die en die winkel in het dorp, want goede service. Tegenwoordig kopen mensen via een prijsvergelijker bij degene die het allergoedkoopst is. En met 3 % marge kan die geen service verlenen.

Precies idd. Dat zie je bijvoorbeeld bij aanbestedingen. Mijn ervaring is dat er echt alleen naar prijs gekeken wordt. Waardoor aanbieders/winnaars omgekeerd gaan rekenen en daarmee nooit een topprodukt kunnen/willen leveren. Dus klant uiteindelijk niet blij, leverancier ook niet echt. Maar ohoh wel enkele procenten bespaard...
 
Terug
Bovenaan