Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Ik zie alleen maar SL's met hardtop. Overigens vandaag ook de nodige cabrio's tegen gekomen. Allemaal met het dak dicht. Waarom koop je dan een cabrio?
 
Mijn BMW liefde heeft een flinke deuk opgelopen. De auto staat bij de dealer nadat er bij het sluiten van het dak rook uit de ventilatorgaten kwam...

Voorlopige diagnose: gebakken ruitmotor rechtsachter, gebakken processor en een zekeringskastje.
 
@michel: Ja, dat snap ik ook nooit. Nou ben ik daar zelf ook nogal fanatiek in, maar goed. :D

Overigens, die witte lijkt me een SLC. Zijn volgens mij onderhand ook redelijk zeldzaam. (y)

@Twix: Ai, dat is vervelend. Ik weet helaas hoe het voelt, een dak dat niet meer dicht wil. :(

Trouwens, de site doet weer gek. Edits komen wel / niet goed door. (n)
 
Die witte is idd een C107 SLC, daarvan kan het dak niet open al zou de eigenaar het nog zo graag willen. Maar ik snap dat ook niet hoor, gisteren was het 25 graden en dan zie je inderdaad cabrio's rijden met de kap dicht .... :confused:

Balen Twix, hopen dat de schade meevalt.
 
QhDibOz.jpg


Lekkere kmstand (y)
 
Nog maar even een nestje Teutonen dan uit Berlijn, met wederom een Mercedes-alert erbij:
IMGP6878.jpg


IMGP6881.jpg


IMGP6883.jpg


IMGP6887.jpg


IMGP6901.jpg


IMGP6907.jpg


Als taxi nog, wel heel bijzonder!
IMGP6911.jpg


Erg fraai in het rood!
IMGP6922.jpg


En dit kleurtje kan de BMW M4 ook erg goed hebben:
IMGP6925.jpg


Heerlijk (foute) jaren '80/'90 styling, werd dit standaard zo geleverd?
IMGP6929.jpg


IMGP6930.jpg


IMGP6933.jpg
 
Hij reed 850.000 km met een W140 zescilinder. Alsnog erg bijzonder, een S600 taxi. (y)

In Keulen heb ik al enkele malen een 7-serie E23 taxi gezien. Ook wel leuk tussen alle Touran's en E-klasses.
 
Even een vraagje tussendoor. Weten jullie wat voor olie er in de 300-24 gaat? Op de site van kroon staan 3 soorten. 5w40, 10w40 en 15w40.
 
Een bijzonder mooie én complete Mercedes-Benz CLS 500 FACELIFT Prestige Plus voorzien van bijna alle denkbare opties als nappa leder, keyless-go entry en drive, Airmatic luchtvering met instelbare rijprogramma's, schuif- / kanteldak inclusief regensluiting, Comand full color navigatie met oa bluetooth telefonie en spraakbediening, entertainmentpakket achter inclusief 2x DVD schermen, Thermotronic volautomatische airconditioning voor/achter, 18 inch lichtmetalen velgen en nog veel meer. Met de 388 pk sterke V8 gekoppeld aan de 7G-Tronic versnellingsbak is hij heerlijk soepel en comfortabel, maar kan ook van 0 tot 100 in slechts 5,4 seconden. Origineel Nederlands geleverd, particulier bereden en volledige historie bekend.

15196290-2.jpg


In 5,4s naar de 100 met je 388pk, waarom zou je nog een AMG met Wok status willen hebben als je ook zo'n mooie smetteloze 500 kunt hebben?

22.950 euro
145.000 km
 
Phaeton V8 zei:
... waarom zou je nog een AMG met Wok status willen hebben ...

Persoonlijk zou ik ook altijd voor een 500 gaan ipv een amg. Zeker bij een wat oudere auto sta je gewoon voor lul als dat ding zoveel lawaai maakt. `Leuk voor een huurauto, maar als je er elke dag in moet rijden gaat dat geluid -mij- gewoon irriteren.
 
Eens met Gullwing. Fantastische brul/huil in een AMG, maar na een paar dagen zou ik dat wel zat zijn. Het geluid van een fijne 6- of 8-cilinder verveelt daarentegen nooit.
 
En hoeveel keer op een doorsnee rit in Nederland kan je nu echt de motor laten huilen?? Gisteren een stukje van 70 km snelweg afgelegd met een gemiddelde van 43.6 km.....
 
Aras zei:
5W40 of 10W40

Een minerale 10w40. Breekt geen vuil af en is niet zo dun ivm lekkages.
Overal waar ik kijk zie ik synthetisch staan. In de w108 gooide ik ook minerale olie.
Wil ook de bak nog even laten spoelen. Ik weet de meningen zijn hier nogal overal verdeeld. Maar olieverversen kan geen kwaad denk ik zo. Zijn er nog aanraders in Noord Holland hiervoor? Of absolute afraders.
 
@Michel: Het eerste getal 5w, 10w, 15w, geeft de "dikte" in koude toestand aan. Afhankelijk van de buitentemperatuur (-10 of +30) waarin gereden wordt kan je gaan kiezen. 5W is dunner, dus bij -20 nog door de oliepomp te verpompen. Een 15W is dan (relatief) veel stroperiger en de olie zal bij het starten moeizamer door het blok gepompt worden. Vroeger was olie veel minder stabiel dan heden ten dagen. Door ook bij de klassieke olie wat synthetische bestanddelen toe te voegen is de olie veel stabieler geworden ook buiten de 2 meetpunten van 10W of 40. Persoonlijk ben ik voorstander van een lage getal voor de W. De oliepomp pomp makkelijker (= hoger start toerental) en sneller de olie door het blok bij een koude start. De dikte van de olie bij de koude start is altijd veel dikker dan als de motor op bedrijfstemperatuur is, dus de kans van doorbreken van de oliefilm lijkt mij niet groot. Wel heeft een koude motor veel meer speling tussen diverse bewegende delen (o.a. zuiger en cilinder) en daar olie ook de afdichting verzorgt zal een dunnere olie (5W) mogelijk meer olieverbruik genereren bij veel koude start situaties.
 
@ Michel: Als je echt de juiste olie wil selecteren dan zou ik dit bedrijf eens bellen. Zijn importeur van Rektol olie, specifiek gericht op klassiekers en youngtimers. Kunnen dan ook aangeven welke bedrijven bij jou in de buurt werken met deze producten.
 
Kan ik me wel voorstellen. Heb er zelf ook aan moeten wennen, je hebt toch een SL op je netvlies en dan ziet zo'n SLC er inderdaad ietwat merkwaardig uit. Maar als je er aan gewend bent wordt 'ie steeds mooier, vind ik.
 
michel1975 zei:
Wil ook de bak nog even laten spoelen. Ik weet de meningen zijn hier nogal overal verdeeld. Maar olieverversen kan geen kwaad denk ik zo. Zijn er nog aanraders in Noord Holland hiervoor? Of absolute afraders.

Autrans Ik ga binnenkort met de Buick hier naartoe, bekend adres voor youngtimers, echte liefhebbers en kan er alleen maar goede ervaringen over vinden. Kan geen kwaad lijkt mij zo. In mijn geval heeft de auto 65.000 gelopen en is bij 30.000 al eens de automaatvloeistof ververst dus ben niet zo bang voor vuil dat loskomt.
 
De Schaduw zei:
Kan ik me wel voorstellen. Heb er zelf ook aan moeten wennen, je hebt toch een SL op je netvlies en dan ziet zo'n SLC er inderdaad ietwat merkwaardig uit. Maar als je er aan gewend bent wordt 'ie steeds mooier, vind ik.

Alles is een kwestie van gewenning. De SLC is altijd mooi geweest, vind ik.
 
michel1975 zei:
Ik zie alleen maar SL's met hardtop. Overigens vandaag ook de nodige cabrio's tegen gekomen. Allemaal met het dak dicht.

Je bent mij niet tegengekomen, ik rijd al de hele week open. Want daarvoor heb je immers een cabrio. Met zonder dak door Heerhugowaard. Door Harderwijk. Door Nijmegen. Door Maastricht. Best leuk, eigenlijk.
 
Snipe zei:
michel1975 zei:
Ik zie alleen maar SL's met hardtop. Overigens vandaag ook de nodige cabrio's tegen gekomen. Allemaal met het dak dicht.

Je bent mij niet tegengekomen, ik rijd al de hele week open. Want daarvoor heb je immers een cabrio. Met zonder dak door Heerhugowaard. Door Harderwijk. Door Nijmegen. Door Maastricht. Best leuk, eigenlijk.
Dak is hier al 3 weken niet dicht geweest. Helemaal top.
 
Ibud zei:
michel1975 zei:
Wil ook de bak nog even laten spoelen. Ik weet de meningen zijn hier nogal overal verdeeld. Maar olieverversen kan geen kwaad denk ik zo. Zijn er nog aanraders in Noord Holland hiervoor? Of absolute afraders.

Autrans Ik ga binnenkort met de Buick hier naartoe, bekend adres voor youngtimers, echte liefhebbers en kan er alleen maar goede ervaringen over vinden. Kan geen kwaad lijkt mij zo. In mijn geval heeft de auto 65.000 gelopen en is bij 30.000 al eens de automaatvloeistof ververst dus ben niet zo bang voor vuil dat loskomt.
Heb ze even gebeld. Zij geven aan dat ook al is je bak nog nooit gespoeld het bangmakerij is dat er na het flushen alsnog olieresten vrijkomen. Enige nadeel is dat ze wel erg ver weg zitten voor mij (Alkmaar/HHW)
 
michel1975 zei:
Ibud zei:
michel1975 zei:
Wil ook de bak nog even laten spoelen. Ik weet de meningen zijn hier nogal overal verdeeld. Maar olieverversen kan geen kwaad denk ik zo. Zijn er nog aanraders in Noord Holland hiervoor? Of absolute afraders.

Autrans Ik ga binnenkort met de Buick hier naartoe, bekend adres voor youngtimers, echte liefhebbers en kan er alleen maar goede ervaringen over vinden. Kan geen kwaad lijkt mij zo. In mijn geval heeft de auto 65.000 gelopen en is bij 30.000 al eens de automaatvloeistof ververst dus ben niet zo bang voor vuil dat loskomt.
Heb ze even gebeld. Zij geven aan dat ook al is je bak nog nooit gespoeld het bangmakerij is dat er na het flushen alsnog olieresten vrijkomen. Enige nadeel is dat ze wel erg ver weg zitten voor mij (Alkmaar/HHW)

Mooi de tijd om even een kijkje te nemen bij een youngtimer specialist. :cool:
 
Phaeton V8 zei:
Een bijzonder mooie én complete Mercedes-Benz CLS 500 FACELIFT Prestige Plus voorzien van bijna alle denkbare opties als nappa leder, keyless-go entry en drive, Airmatic luchtvering met instelbare rijprogramma's, schuif- / kanteldak inclusief regensluiting, Comand full color navigatie met oa bluetooth telefonie en spraakbediening, entertainmentpakket achter inclusief 2x DVD schermen, Thermotronic volautomatische airconditioning voor/achter, 18 inch lichtmetalen velgen en nog veel meer. Met de 388 pk sterke V8 gekoppeld aan de 7G-Tronic versnellingsbak is hij heerlijk soepel en comfortabel, maar kan ook van 0 tot 100 in slechts 5,4 seconden. Origineel Nederlands geleverd, particulier bereden en volledige historie bekend.

https://mb-vos.nl/img/occasion/15196290/15196290-2.jpg

In 5,4s naar de 100 met je 388pk, waarom zou je nog een AMG met Wok status willen hebben als je ook zo'n mooie smetteloze 500 kunt hebben?

22.950 euro
145.000 km

Zeker een heel fraai exemplaar en ook zeker de overweging waard, maar ik wil toch wel graag een donker leren interieur.
Daarnaast heeft de CLS55 AMG voor mij gewoon een soort magische aantrekkingskracht, waar de CLS 500 dat minder heeft voor mij. Het zal ook een soort jeugdsentiment zijn, ik was 17 jaar toen de CLS55 AMG uitkwam en die maakte toen aardig veel indruk.

En wat Joël D. zegt klopt, er rijdt hier nog een andere CLS55 AMG en die hoor je nauwelijks wanneer die weinig gas geeft. Wanneer het gaspedaal wordt ingedrukt is dat natuurlijk een ander verhaal...! :LOL:
 
Gelukkig is zo'n CLS AMG geen Civic met een brulpijp die bij 100 op de snelweg tering herrie blijft maken. Dat verdwijnt bij cruisen naar de achtergrond. Erg fraaie 500 trouwens. (y)
 
Na al die Benzen op deze (en vorige) pagina, kunnen er nog wel wat meer bij. Vandaag op mijn werk zijn bijna alle modellen die MB op dit moment levert binnen gekomen, en dat zijn er best een hoop!

4MTgFFP.jpg


6P9mZ7M.jpg


kTk2Oqz.jpg


iaJMqYP.jpg


o9NG3V0.jpg


HY6QNTE.jpg
 
Zo bij elkaar staand zie je pas goed hoeveel ze qua voor- en achterkant op elkaar lijken. Er zijn tijden geweest dat auto's ook zoveel op elkaar leken, zelfs merken onder elkaar, maar dan was er toch bij elk merk altijd wel een model die dan weer helemaal afwijkend was.

Dat mis je tegenwoordig (zeg ik met mijn 29 jaar) toch wel vind ik, modellen die gewoon helemaal afwijken van het 'bedrijfsgezicht', de vreemde eend in de bijt.
 
Pietzoveel zei:
Heb je veel stuifmeel aan boord! :p

Mijn zwarte auto is momenteel geel o_O
Wassen heeft weinig zin, uurtje later weer geel.
Het is echt genieten deze week, al 3 dagen achter elkaar aan het toeren geweest.

Wat een mooie CL500, deze heeft meer vermogen als een oude E55 AMG.
Ik wist het wel, absoluut dat exemplaar wat een auto!

Michel spoelen van de automaat zou ik altijd doen, heb er zelf zeer goede ervaringen mee.
Zorg wel dat ze de originele olie van Mercedes gebruiken.
 
IMG_0016.jpg


Mooie kleur!

Volgens mij 7 jaar geleden door Marco Hof geleverd, dit moet een van oorrsprong Zweedse auto zijn.
 
michel1975 zei:
Aras zei:
5W40 of 10W40

Een minerale 10w40. Breekt geen vuil af en is niet zo dun ivm lekkages.
Overal waar ik kijk zie ik synthetisch staan. In de w108 gooide ik ook minerale olie.
Wil ook de bak nog even laten spoelen. Ik weet de meningen zijn hier nogal overal verdeeld. Maar olieverversen kan geen kwaad denk ik zo. Zijn er nog aanraders in Noord Holland hiervoor? Of absolute afraders.
Vink in Nieuw Vennep. Geen gelul, geen rare prijzen, maar zeer kundige, handige Harry.
 
Bofkont zei:
[
Wat een mooie CL500, deze heeft meer vermogen als een oude E55 AMG.
Ik wist het wel, absoluut dat exemplaar wat een auto!
.
Een E55 AMG met 354pk is een heel andere auto. De normale versie zijn heel smeuïg om mee te rijden, op comfort afgestemd. Een AMG is veel strakker, reageert veel directer. De V8 vliegt veel makkelijker hoog in de toeren. Beetje als een sportieve motorfiets. Bij AMG zijn het niet een paar badges en een dikke uitlaat.

En idd de vroege AMG’s maken weinig herrie, mijn W210 had wel iets meer mogen rochelen als een V8. Veel eigenaren halen de kats eruit en plaatsen een X-rohr.
 
Een vriend van me had destijds ook een nieuwe e46 m3 in dat geel, mooi vond ik het niet.

Door die foto's van die benzen is het mij wel duidelijk dat de huidige lijn van MB mij steeds minder aanspreekt, beetje suf allemaal. De S is nog de mooiste van allemaal.
 
Beste Aras,

Ik geloof je direct (y)

Phoenix gelb die E46 M3, bijzonder mooi kleurtje :cool:

Beste Twix,

Ah bah man vervelend dat soort malheur, dure reparatie??
 
Om bij de Benzen te blijven, vandaag wezen lunchen bij MB NL. O.a. in de C (Bolhoedje) Coupé 43 AMG gereden. Klonk niet verkeerd voor een geblazen zes cilinder, dan moet een 63 AMG helemaal bruut zijn.

8vXhZ7R.jpg


RNEPsQE.jpg


kwsn5Jj.jpg


SzE2oeF.jpg
 
Terug
Bovenaan