Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Beste wensen allemaal :D

Dat het weer een mooi auto jaar mag worden, lees al erg leuke plannen van Benzine (y)
Zelf ben ik rustig aan het wachten op de juiste Benz cabrio, maar heeft geen haast, kan ook net zo goed 2019 worden.

Iedereen hier de beste wensen! Hier ook maar eens kijken of ik dit jaar eindelijk met een teutoon naar huis kan. (y)

BENZine zei:
Viel Glück im neuen Jahr!

Goede voornemens voor 2018? Iets leuks voor erbij. Een cabrio, een Teutoon, iets met ruimte voor 4, ik denk aan een A207, een E93 of een F33. Of toch een A5 cabrio? Hoewel Audi niet mijn merk is kan ik die ook wel waarderen.

Oei, dat klinkt goed!

De beste wensen allemaal!

Dat 2018 maar het jaar mag worden waarin ik ook een 'Teutoon' wordt en voor iedereen al het goeds! :T

FH218374 zei:
Om te beginnen 11 januari Interclassics Maastricht.

Is die beurs een beetje de moeite waard? Ik vind de entreeprijs van bijna 20 EUR namelijk best aan de forse kant. Maar aan de andere kant zal op die manier het kaf van koren al gescheiden worden bij de deur.

Ik heb tot nu toe altijd gratis kaarten gehad, maar 20 euro is wel de moeite waard vind ik. Neem een extra 20 euro mee voor 2 broodjes kaas.

En nog 50 euro voor een hapje en drankje in de mooie stad Mestreech.

Vorig jaar ben ik voor het eerst geweest en inderdaad, de entree is fors, maar ik vond het het waard.

Goedemorgen heren, nieuw jaar en een nieuwe G klasse. Wat vinden we ervan?
72tywnnb4793.jpg

Ik heb geen idee hoe het rijdt ten opzichte van de concurrentie maar als ik in de markt zou zijn voor zo'n type auto zou de G absoluut op mijn lijstje staan.

Hier nog 1. Hij staat hier boven aan mijn lijstje mocht het geldschip binnenkomen.
De RaRo heb ik al gehad dus deze moet ik nog afstrepen.

De Schaduw zei:
Ik heb geen idee hoe het rijdt ten opzichte van de concurrentie maar als ik in de markt zou zijn voor zo'n type auto zou de G absoluut op mijn lijstje staan.

Als ik m'n ouweheer moet geloven rijden die dingen allemaal van geen meter. Dan hebben we het uiteraard over de vorige generatie en zeker 20 jaar geleden. Geloof ook niet dat je dit ding koopt omdat hij zo lekker over het asfalt gaat, dan zijn er simpelweg veel betere alternatieven.
Voor mij is een G klasse zeker een wanna-have. Alleen die uitstraling al, geweldig!

Heel gaaf. (y) Oude vind ik ook mooi. Staat hier ook op het lijstje. Stond ook bij mijn vader op het lijstje, maar mijn moeder heeft hem geveto'd. o_O

Een oude G rijdt helemaal niet geweldig, veel lawaai en gesuis, maar het is gewoon een icoon van een wagen.
Heb er zelfs mijn rijbewijs in mogen behalen in de jaren 90 bij defensie, een turboloze 290Gd, niet vooruit te branden en met moeite 120.
Prachtige tijd was dat, hartje zomer in Venlo rijles, bloedheet en geen airco, maar wat hadden we een lol :D

Bofkont zei:
Een oude G rijdt helemaal niet geweldig, veel lawaai en gesuis, maar het is gewoon een icoon van een wagen.
Heb er zelfs mijn rijbewijs in mogen behalen in de jaren 90 bij defensie, een turboloze 290Gd, niet vooruit te branden en met moeite 120.
Prachtige tijd was dat, hartje zomer in Venlo rijles, bloedheet en geen airco, maar wat hadden we een lol :D
Niet te vergelijken met de huidige.

Joël D. zei:
Heel gaaf. (y) Oude vind ik ook mooi. Staat hier ook op het lijstje. Stond ook bij mijn vader op het lijstje, maar mijn moeder heeft hem geveto'd. o_O
Qua afschrijving met de E55 een verkeerde keus. Wellicht iets voor de volgende keer om je moeder wel over de streep te trekken ;)

Ik vind de G een fantastisch ding, ik word er enorm hebberig van. Het kan me ook niet zoveel schelen of hij goed rijdt of niet, want daar koop je hem toch niet voor. Opvallend trouwens dat de reacties in dit topic veel positiever zijn dan in het topic onder "Nieuwe auto's".

Caspian zei:
Opvallend trouwens dat de reacties in dit topic veel positiever zijn dan in het topic onder "Nieuwe auto's".
Tja, er zitten niet van die handige stoelen van een Jazz in.

Idefiqs zei:
Bofkont zei:

Venlo is niet meer....

Ik weet het, helaas is de Frederik Hendrik Kazerne ook al gesloten en grotendeels afgebroken :(
Zat er in 1997, prachttijd gehad, over de grote brug Venlo in richting de gouden tijger :)
Maandag beginnen met lessen en vrijdag middag naar huis met rijbewijs B, weekje later voor vrachtwagen C , precies hetzelfde.

Een nieuwe G zal idd stukken beter zijn Michel (y)
Maar de oude ook de civiele versie was niet een geweldige auto om te rijden, de ML rijdt veel beter in dat opzicht.

Bofkont zei:
Een nieuwe G zal idd stukken beter zijn Michel (y)
Maar de oude ook de civiele versie was niet een geweldige auto om te rijden, de ML rijdt veel beter in dat opzicht.

Als je op Youtube kijkt zie je in veel filmpjes ook dat ze eigenlijk waardeloos rijden, maar daar koop je zo'n G ook helemaal niet voor lijkt mij.

Bofkont zei:
Idefiqs zei:
Bofkont zei:

Venlo is niet meer....

Ik weet het, helaas is de Frederik Hendrik Kazerne ook al gesloten en grotendeels afgebroken :(
Zat er in 1997, prachttijd gehad, over de grote brug Venlo in richting de gouden tijger :)
Maandag beginnen met lessen en vrijdag middag naar huis met rijbewijs B, weekje later voor vrachtwagen C , precies hetzelfde.

Niet alleen Venlo trouwens, ook Weert is niet meer...:(

Een G koop je omdat je een dergelijke auto kunt gebruiken, voor een aanhanger/paardentrailer of zoiets te trekken. Ik heb een aantal keren in een G500 gereden en dat rijdt redelijk maar was echt een terreinauto van de oude stempel. Bovendien extreem duur in onderhoud. Goed als auto erbij maar niet als daily driver.

FH218374 zei:
Een G koop je omdat je een dergelijke auto kunt gebruiken, voor een aanhanger/paardentrailer of zoiets te trekken.

Ik geloof dat je voor veel minder geld een vergelijkbare auto kunt bemachtigen, die G is gewoon een hebbeding, een status zal ik maar zeggen, ik denk dat je voor veel minder geld hetzelfde doel kan bereiken, maar dat is zo maar mijn mening:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/toyota/land-cruiser/37892925

Tsja, het voorgaande geldt voor elke Mercedes of BMW. Maar een G is wel een goed stuk gereedschap als je de kosten enigszins kunt wegboeken. En een huidige Toyota of Lexus is niet zo betrouwbaar meer als vroeger toen er niets inzat wat stuk kon gaan.

Joël D. zei:

Auto’s kopen is mannenwerk. Nooit vooraf overleggen, gewoon doen. :D

@FH: wat ben je complimenteus over die 520d met M pakket? Ik dacht dat jij niet van die spoilers hield?

Nee, inderdaad. Niet van spoilers, niet van te grote wielen, niet van allemaal uitlaten op een auto met een bescheiden motortje en niet van logo's. Maar wie ben ik, we zijn niet allemaal hetzelfde. Misplaatste logo's vind ik afbreuk doen op toch een dure auto.

Alle logo’s eraf is ook mijn motto. Dat M-pakket is verder wel netjes. Al blijf ik het bij BMW net iets meer ordinair vinden dan S-line bij Audi.

FH218374 zei:
Tsja, het voorgaande geldt voor elke Mercedes of BMW. Maar een G is wel een goed stuk gereedschap als je de kosten enigszins kunt wegboeken. En een huidige Toyota of Lexus is niet zo betrouwbaar meer als vroeger toen er niets inzat wat stuk kon gaan.

Nou ik geloof dat er aan een Toyota terrein auto net zo weinig mankeert als aan een G serie, of heb jij andere informatie?

funf zei:
Joël D. zei:

Auto’s kopen is mannenwerk. Nooit vooraf overleggen, gewoon doen. :D

Mwha... mijn moeder heeft zelf die Abarth Grande Punto gekocht toen wij een rondje reden in een 997 GT3 Mk2. Ze kan het dus wel. :)

De G vind ik wel ontzettend mooi/fout. Maar ik zou er geen meer kopen, zeker het amg model heeft nogal een drug dealer imago. Een gle is veel prettiger, al zal het nieuwe model daarvan wel weer de s coupe look krijgen waar ik zelf al op ben uitgekeken.

Gullwing zei:
De G vind ik wel ontzettend mooi/fout. Maar ik zou er geen meer kopen, zeker het amg model heeft nogal een drug dealer imago.

Wel handig op de snelweg. Maar weinig mensen die iets terug durven te doen.

Wat zou je op een snelweg terug moeten doen dan? Of bedoel je je kan lekker doorrijden omdat ze eerder naar rechts gaan voor een G dan voor C1?

speedtouch zei:
FH218374 zei:
Een G koop je omdat je een dergelijke auto kunt gebruiken, voor een aanhanger/paardentrailer of zoiets te trekken.

Ik geloof dat je voor veel minder geld een vergelijkbare auto kunt bemachtigen, die G is gewoon een hebbeding, een status zal ik maar zeggen, ik denk dat je voor veel minder geld hetzelfde doel kan bereiken, maar dat is zo maar mijn mening:

Mee eens, een G koopje om aan je buren te laten zien dat je geld kunt uitgeven aan onnodige zaken, er zijn genoeg betere terrein auto's die ook nog eens fatsoenlijk op de weg rijden en een zware lading kunnen trekken. Een G heeft gewoon geen meerwaarde ten opzichte van andere terrein auto's.

Maar niet alles hoeft rationeel te zijn, het blijft nu eenmaal een kwestie van smaak. MB is over het algmeen al niet mijn ding maar zo'n G-klasse staat wel erg laag op mijn lijstje van wannahaves.

@Wanderer200: wat een dom gezwets. Dan snap je er dus helemaal niets van.

FH218374 zei:

Lijkt me wel heel erg kort door bocht, ik vind het wel een goed punt wat hij maakt.
Gelukkig ben ik niet rationeel en zou ik absoluut voor de G klasse gaan :D

Dat vind ik niet. Een G is een superieure terreinwagen, ziet er goed uit en is een Mercedes. Dus als er dan gezegd wordt dat een G geen meerwaarde heeft snap je niets van het merk Mercedes. Het hoeft je merk niet te zijn maar je kunt er wel waardering voor hebben. Ik heb moeite met mensen met een mening die nergens op gebaseerd is.

Bofkont zei:
FH218374 zei:

Lijkt me wel heel erg kort door bocht, ik vind het wel een goed punt wat hij maakt.

Een goed punt? Het slaat juist helemaal nergens op. Het is net zo’n domme opmerking als zeggen dat een 911 Turbo geen meerwaarde heeft t.o.v. een fijner rijdende M5. Of dat de Audi 200 destijds een onzinnige auto was zonder meerwaarde t.o.v. een Passat.
De G is al bijna 40 jaar een begrip. En uiteraard zijn er voldoende kopers voor (die de speciale kwaliteiten van de auto waarderen) want anders had Mercedes hem al lang uit produktie gehaald sinds de GL op de markt is. Ze zijn echt niet gek daar in Sindelfingen.

Wanderer200 zei:
speedtouch zei:
FH218374 zei:

o_OMee eens, een G koopje om aan je buren te laten zien dat je geld kunt uitgeven aan onnodige zaken, er zijn genoeg betere terrein auto's die ook nog eens fatsoenlijk op de weg rijden en een zware lading kunnen trekken. Een G heeft gewoon geen meerwaarde ten opzichte van andere terrein auto's.

Maar niet alles hoeft rationeel te zijn, het blijft nu eenmaal een kwestie van smaak. MB is over het algmeen al niet mijn ding maar zo'n G-klasse staat wel erg laag op mijn lijstje van wannahaves.

Inderdaad, een Audi A6, fünfer of E-klasse koop je ook voor de buren. Voegen niets toe t.o.v. Een Superb..o_O

Och, enig idee hoe vaak ik al gehoord heb dat ik gewoon een te dure Golf rijd?

Alsof er iets mis is met een Golf, laat staan dat de mensen met die uitspraken wel eens een Golf of een A3 een week naast elkaar hebben kunnen testen om hun beweren te testen. Allemaal geblaat.

Roy R zei:
Och, enig idee hoe vaak ik al gehoord heb dat ik gewoon een te dure Golf rijd?

Alsof er iets mis is met een Golf, laat staan dat de mensen met die uitspraken wel eens een Golf of een A3 een week naast elkaar hebben kunnen testen om hun beweren te testen. Allemaal geblaat.
Ik had pas een klant die zegt; gaat het zo slecht bij jullie dat je in een Polo moet rijden? Pas toen ik hem de sleutel gaf om bij mijn Polo te kijken, zag hij toch wel dat er een aardig aangeklede Golf stond. :)

Met een andere klant over Josti's die niet kunnen rijden en altijd voor in het drukste deel van de parkeergarage gaan staan. Ik zeg dat ik altijd achterin ga staan, want mijn boodschappenauto past eigenlijk net niet op 1 plekje. Wat rij je dan, een 600SEL of zo? Neuh, slechts een 500. Sinds dien doen wij prima zaken.

Bofkont zei:
FH218374 zei:

Gelukkig ben ik niet rationeel en zou ik absoluut voor de G klasse gaan :D
Lijkt me helemaal geen goed punt. Ook ik moet mijn boodschappen auto op 2 plekken zetten. Is niets rationeels aan maar het rijdt voortreffelijk.

BENZine zei:
Als je met een F11 ruimte tekort komt dan zul je naar een Vito of Transporter moeten omkijken. Eigenlijk is de 5 Serie de ideale BMW, heeft de ruimte en het comfort wat je bij de 3 tekort komt en mist de te grote afmetingen van de 7 als je je begeeft in krappe parkeergarages of smalle pitoreske straatjes. En vooral de Touring is ideaal tijdens vakanties of als je thuis wat te klussen hebt.

Eens. Een vriend van mij heeft een jaar terug een M550xd gekocht, ter vervanging van zijn 535d E61. Monsterlijk snel apparaat, alle luxe die je nodig en niet nodig hebt, ruimte en 'sociaal geaccepteerd'. Laten tunen door Hartog naar 450 pk en veulsteveul Nm.

Kan mij geen betere daily bedenken.

Het verbruik met +/- 1:10 valt dan wel weer wat tegen. Maar ach, een 360 Modena verbruikt meer.

De Golf mag trouwens officieel weg. Morgen maar even online gooien.

Terug
Bovenaan