Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Belachelijk.Snipe zei:Ja, ik weet niet of 'geen tijd' de goede uitdrukking is. Maar ik was veel weg en Marco had ook van die rare dingen. Wilde kerst met z'n familie vieren en zo.
Alles bij Marco is ongezien gekocht. Alleen de E heb ik op voorhand aan mijn vrouw laten zien omdat alles goed was behalve een rode. Deze was roodAras zei:Dat is vrij normaal bij 500e.nl. De mijne is via de mail gekocht.Breinstein zei:Snipe zei:Hij stond laatst bij een zekere leverancier in Heerhugowaard te koop. Ik heb nog even geen tijd gehad om 'm op te halen, dus ik ben met jullie benieuwd.
Ongezien gekocht?
Best bijzonder (in mijn beleving), een auto kopen maar geen tijd hebben om hem op te halen.
Breinstein zei:Snipe zei:Hij stond laatst bij een zekere leverancier in Heerhugowaard te koop. Ik heb nog even geen tijd gehad om 'm op te halen, dus ik ben met jullie benieuwd.
Ongezien gekocht?
Best bijzonder (in mijn beleving), een auto kopen maar geen tijd hebben om hem op te halen.
BENZine zei:funf zei:Het is een tweedehandsje. Dan moet je het doen met wat de eerste eigenaar heeft aangevinkt. In dit geval is er kennelijk op aandrijving en motorisering bezuinigd...![]()
Nou inderdaad zeg, nog een wonder dat iemand het daar bijna 3 jaar mee heeft volgehouden .... :T
Aras zei:Dat is vrij normaal bij 500e.nl. De mijne is via de mail gekocht.Breinstein zei:Snipe zei:Hij stond laatst bij een zekere leverancier in Heerhugowaard te koop. Ik heb nog even geen tijd gehad om 'm op te halen, dus ik ben met jullie benieuwd.
Ongezien gekocht?
Best bijzonder (in mijn beleving), een auto kopen maar geen tijd hebben om hem op te halen.
500 E zei:Overigens overweeg ik de 630 naar binnen te rijden en in een S8 te stappen. Voor de tweede keer in korte tijd is mijn briljante S8 weer ingeruild. Superauto. Onbegrijpelijk. Ik ben benieuwd of 'ie leuker is dan de BMW.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik lees tussen de regels door dat het best vaak voorkomt dat auto's binnen korte tijd weer terugkomen. Ook in sommige advertenties.
Waardoor komt dat? Vergissen klanten in wat ze willen, of zijn er andere redenen?
Snipe zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik lees tussen de regels door dat het best vaak voorkomt dat auto's binnen korte tijd weer terugkomen. Ook in sommige advertenties.
Waardoor komt dat? Vergissen klanten in wat ze willen, of zijn er andere redenen?
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb best wel wat auto's die ik eens zou willen hebben. Alleen wil ik geen twintig auto's hebben: wegenbelasting, verzekering, onderhoud, apk's, zorgen dat ze allemaal schoon, goed en rijdend blijven - ineens is het dan een last. Terwijl je toch maar in één auto tegelijk kunt rijden. Maar gelukkig kun je bij klassiekers en youngtimers af en toe eens wisselen. Ik kocht eens een 750iL omdat ik nog nooit een V12 had gehad, maar na een half jaar kwam ik iets anders tegen dat ook leuk was. Hetzelfde verhaal met een E34 M5, een W124, een E36 en nog zo het een en ander. Zo vind ik het nu leuk om eens een SL te hebben, want ik heb nog nooit een open auto gehad. Maar goede kans dat je 'm over een tijdje weer ergens op de kop kunt tikken. Met nieuwe auto's is dat anders, want die schrijven natuurlijk veel meer af. Voor de dagelijkse kilometers zou ik eigenlijk best graag een BMW i3 willen hebben; doordacht, met mooie materialen, nooit meer tanken maar gewoon 's nachts de stekker in het stopcontact. Eigenlijk alleen maar voordelen. Maar ja, je zit er dan wel gelijk een paar jaar aan vast. Laat mij dan maar lekker af en toe eens wisselen van youngtimer, want dat is als je een autoliefhebber bent natuurlijk veel leuker.
TL;DR: anders dan bij een nieuwe auto kom je met een schone kont van een youngtimer af, waardoor je nog eens kunt wisselen. Want de een wil alle meisjes van de discotheek weleens proberen, terwijl de ander gelijk met de verstandigste keuze wil trouwen.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:500 E zei:Overigens overweeg ik de 630 naar binnen te rijden en in een S8 te stappen. Voor de tweede keer in korte tijd is mijn briljante S8 weer ingeruild. Superauto. Onbegrijpelijk. Ik ben benieuwd of 'ie leuker is dan de BMW.
Ik lees tussen de regels door dat het best vaak voorkomt dat auto's binnen korte tijd weer terugkomen. Ook in sommige advertenties.
Waardoor komt dat? Vergissen klanten in wat ze willen, of zijn er andere redenen?
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Snipe zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik lees tussen de regels door dat het best vaak voorkomt dat auto's binnen korte tijd weer terugkomen. Ook in sommige advertenties.
Waardoor komt dat? Vergissen klanten in wat ze willen, of zijn er andere redenen?
Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik heb best wel wat auto's die ik eens zou willen hebben. Alleen wil ik geen twintig auto's hebben: wegenbelasting, verzekering, onderhoud, apk's, zorgen dat ze allemaal schoon, goed en rijdend blijven - ineens is het dan een last. Terwijl je toch maar in één auto tegelijk kunt rijden. Maar gelukkig kun je bij klassiekers en youngtimers af en toe eens wisselen. Ik kocht eens een 750iL omdat ik nog nooit een V12 had gehad, maar na een half jaar kwam ik iets anders tegen dat ook leuk was. Hetzelfde verhaal met een E34 M5, een W124, een E36 en nog zo het een en ander. Zo vind ik het nu leuk om eens een SL te hebben, want ik heb nog nooit een open auto gehad. Maar goede kans dat je 'm over een tijdje weer ergens op de kop kunt tikken. Met nieuwe auto's is dat anders, want die schrijven natuurlijk veel meer af. Voor de dagelijkse kilometers zou ik eigenlijk best graag een BMW i3 willen hebben; doordacht, met mooie materialen, nooit meer tanken maar gewoon 's nachts de stekker in het stopcontact. Eigenlijk alleen maar voordelen. Maar ja, je zit er dan wel gelijk een paar jaar aan vast. Laat mij dan maar lekker af en toe eens wisselen van youngtimer, want dat is als je een autoliefhebber bent natuurlijk veel leuker.
TL;DR: anders dan bij een nieuwe auto kom je met een schone kont van een youngtimer af, waardoor je nog eens kunt wisselen. Want de een wil alle meisjes van de discotheek weleens proberen, terwijl de ander gelijk met de verstandigste keuze wil trouwen.
Helder verhaal. Kost het inruilen en kopen niet alleen enorm veel geld? Ik bedoel, bij de youngtimerbedrijven moet ook de kachel blijven branden.
Volgens mij een beetje hetzelfde als wat jij doet. Regelmatig je hart volgen en gewoon weer iets leuks/leukers kopen.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dank voor de toelichting! Ik snap de overwegingen nog niet helemaal, maar fascinerend vind ik het wel. Vaak denk je met liefhebber auto's dat iedereen overtuigt is van wat die koopt, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Aras zei:Volgens mij een beetje hetzelfde als wat jij doet. Regelmatig je hart volgen en gewoon weer iets leuks/leukers kopen.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dank voor de toelichting! Ik snap de overwegingen nog niet helemaal, maar fascinerend vind ik het wel. Vaak denk je met liefhebber auto's dat iedereen overtuigt is van wat die koopt, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik snap de overwegingen nog niet helemaal, maar fascinerend vind ik het wel. Vaak denk je met liefhebber auto's dat iedereen overtuigt is van wat die koopt, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Snipe zei:Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Ik snap de overwegingen nog niet helemaal, maar fascinerend vind ik het wel. Vaak denk je met liefhebber auto's dat iedereen overtuigt is van wat die koopt, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Jawel hoor, zeer overtuigd.
Ook voor ons vrij rationeel hoor. Mijn afschrijving was nagenoeg nihil. De enige auto waarvan ik echt spijt heb dat ik hem weg gedaan heb is de SEC. Die had ik tot in lengte van dagen moeten houden.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Aras zei:Volgens mij een beetje hetzelfde als wat jij doet. Regelmatig je hart volgen en gewoon weer iets leuks/leukers kopen.Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:Dank voor de toelichting! Ik snap de overwegingen nog niet helemaal, maar fascinerend vind ik het wel. Vaak denk je met liefhebber auto's dat iedereen overtuigt is van wat die koopt, maar dat blijkt dus toch niet zo te zijn.
Maar toch heb ik nog nooit een auto verkocht omdat die echt anders was dan wat ik mijzelf van te voren voorstelde. De keuze om nu de 4C te kopen is omdat werk en privé gescheiden worden qua vervoer. Vrij rationeel nog dus![]()
Breinstein zei:Het beeld van de fijnproevers zoals ik die zag was toch anders dan het 'all you can eat' gehalte hierboven
Had altijd het beeld dat het voor die mensen een droom was om in een bepaald model te rijden, dan bij het fijnste van het fijnste uitkomen en er jaren gelukkig mee zijn (die zullen er ongetwijfeld ook tussen zitten).
Phaeton V8 zei:Autobedrijf Terpstra (Audi- en VW specialist) krijgt trouwens een Mito met 135pk binnen, is dat niet de auto die je zocht?
https://www.autobedrijfterpstra.com/occasions
funf zei:Ai, lastig. Zelf zou ik de S8 pakken, al is het maar omdat ik daar nog nooit in gereden heb. Maar zo'n 630 is wel een snoepje.
500 E zei:Teutoons dilemma: Audi S8 D2 of BMW 630Ci?
500e zei:ik open mijn ogen en kijk om me heen en denk: jezus, wat grijs.
Phaeton V8 zei:500e zei:ik open mijn ogen en kijk om me heen en denk: jezus, wat grijs.
Grijs leer? Is niet zo mooi in een S8, liever zwart of cognac.
500 E zei:Er zit zwart Recaro in. Maar toch stemt het me grijs.
500 E zei:Phaeton V8 zei:500e zei:ik open mijn ogen en kijk om me heen en denk: jezus, wat grijs.
Grijs leer? Is niet zo mooi in een S8, liever zwart of cognac.
Er zit zwart Recaro in. Maar toch stemt het me grijs.
Klopt helemaal. Overigens zonder het exemplaar bij Marco te kort te doen ga ik voor de Mopf. Ik had hem niet alleen vanwege de prijstoename moeten houden maar gewoon omdat het inderdaad een droomauto was. Als kind zijnde riep ik altijd dat ik ooit een SEC wilde hebben.BENZine zei:Uiteraard is die SEC hier al eens getoond en besproken, en ook de prijs van de wagen. Die is namelijk flink hoger dan de SEC prijzen toen Michel die van hem nog had. En dat zal ook zijn punt zijn als hij zegt dat ie de wagen nooit weg had moeten doen, goede exemplaren zoals die van Michel1975 zijn sinds die tijd nogal in waarde gestegen.
500 E zei:Van de tien auto's gaan er 4 per App of mail. Ik ben zelf ook wel een impulskoper en als ik weet dat ik niet belazerd wordt dan kan ik ook snel schakelen. Ik kocht ooit een GT2, ongezien, aan de telefoon. Tussen Utrecht en Amersfoort in een BMW 750Het is een fijn idee dat mensen je dat vertrouwen gunnen. Aan mij de taak om dat niet te beschamen. Ik moet er wel bij vertellen dan ik mensen uitnodig voor een kennismaking als ik twijfel. Niet aan de auto, maar aan de mensen.
michel1975 zei:Als kind zijnde riep ik altijd dat ik ooit een SEC wilde hebben.
Je hebt hier het voorbeeld voor je hoe je het niet moet doenBENZine zei:michel1975 zei:Als kind zijnde riep ik altijd dat ik ooit een SEC wilde hebben.
Dat riep ik altijd over de SL (107).
Die heb ik nu bijna 6 jaar en ik waag het niet om hem weg te doen. Ik zal het mezelf waarschijnlijk nooit vergeven![]()