Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gisteren de SL, vandaag is de 280SEL aan de beurt voor een eerste voorjaarsrondje. Laat dit weer nog maar een tijdje aanhouden…:cool:
uB2mQUt.jpeg

Silber-grün (861), de voorloper van Silberdistel. Is iets meer groen, Silberdistel gaat meer naar zilver.
Interieur is beige Pullman.

De auto is origineel NL en heeft 126.000 km gelopen, ik ben de 3e eigenaar. Heb nog contact gehad met de zoon van de eerste eigenaar, hij was ooit getrouwd in de auto en stuurde mij daar nog een paar foto's van. Toen ik hem kocht zaten er nog de beruchte chromen wiellijsten op, die wilde ik eraf hebben en uiteraard zat daar wat roest onder. Heb toen de auto helemaal over laten spuiten, en tevens zijn in het interieur wat puntjes op de i gezet zodat ie er nu uitziet alsof ie zo uit de showroom komt.

Echt heel mooi!

Leuk ook dat er een verhaal aan de auto plakt en dat je nog contact hebt gehad met de zoon. Heel bijzonder!

Ja die overzet chrome wielkastranden zijn echt vreselijk. Die plak je inderdaad alleen op de auto om roest schade te verstoppen.

Die van mij heeft een iets zwaarder leven gehad. Er staat net geen 350.000km op de teller en er is op verschillende punten best rauw mee omgegaan door verschillende vorige eigenaren. Maar daardoor heb ik wel een beetje leren sleutelen met mijn vader. Maar hij rijdt en ik kan er van genieten, dus was anderen van denken moeten zij weten ;)

De kinderen worden alweer wat ouder, dus dan is er ook weer wat meer tijd om weer wat dingen aan te pakken.

Geniet van het mooie weer en de mooie Benz!

• Geweldig
Waarderingen: R107
waar heb je dat overspuiten laten doen?

Die van mij moet ook nodig.. onderkant is gedaan (zit serieus geld in) maar body is nog niet netjes

Vandaag wel een rondje gereden met de 124 :)

• Leuk
Waarderingen: R107
Echt heel mooi!

Leuk ook dat er een verhaal aan de auto plakt en dat je nog contact hebt gehad met de zoon. Heel bijzonder!

Ja die overzet chrome wielkastranden zijn echt vreselijk. Die plak je inderdaad alleen op de auto om roest schade te verstoppen.

Die van mij heeft een iets zwaarder leven gehad. Er staat net geen 350.000km op de teller en er is op verschillende punten best rauw mee omgegaan door verschillende vorige eigenaren. Maar daardoor heb ik wel een beetje leren sleutelen met mijn vader. Maar hij rijdt en ik kan er van genieten, dus was anderen van denken moeten zij weten ;)

De kinderen worden alweer wat ouder, dus dan is er ook weer wat meer tijd om weer wat dingen aan te pakken.

Elke klassieker heeft zo z'n verhaal. Bij jou maakt het speciaal dat je de auto samen met je pa hebt opgeknapt, dat schept ook een enorme band met de auto. En hem zo stap voor stap perfectioneren dat is ook leuk, zo doe ik dat ook bij mijn R107. Die heb ik 14 jaar geleden gekocht voor weinig geld, in verre van perfecte staat. Technisch is er al veel aan gedaan dus dat is inmiddels helemaal bij, vorig jaar is het interieur aangepakt en eigenlijk zou hij nu nog eens gespoten moeten worden. Maar anderzijds, te perfect heeft ook z'n nadeel want dan durf je hem nergens meer uit het oog te parkeren.

Laatst bewerkt:

Die van mij moet ook nodig.. onderkant is gedaan (zit serieus geld in) maar body is nog niet netjes

Bij een bedrijf in het noordoosten van Drenthe, maar die nemen nu dit soort projecten niet meer aan.

Bij dat bedrijf is het dat de man met pensioen ging en de jongere garde spuit geen oudere auto’s omdat daar toch wel meer bij komt kijken t.o.v. het moderne spul.

Gisteren de SL, vandaag is de 280SEL aan de beurt voor een eerste voorjaarsrondje. Laat dit weer nog maar een tijdje aanhouden…:cool:
uB2mQUt.jpeg
Kom je zondag ook nog ff bakkie doen? Ik ben wel erg benieuwd naar jouw 116. Man wat een apparaat. Ik slinger de SL aan.

Ik heb zondag nog wel een adres in de kop van NH. Doet al ons spuitwerk. Niet goedkoop wel een vakman.

Je moet alleen wel geduld hebben:cool:

Echt heel mooi!

Juist het verhaal erachter is leuk. Blijft toch een dik ding die 116. Mocht je zin hebben en in de buurt zijn we hebben een Teutonen meeting in Amstelveen.

Juist het verhaal erachter is leuk. Blijft toch een dik ding die 116. Mocht je zin hebben en in de buurt zijn we hebben een Teutonen meeting in Amstelveen.
Dankjewel voor de uitnodiging! Nu ben ik per definitie nooit in de buurt van Amstelveen, maar zondag kan ik helaas niet. Maar ik hou me zeker aanbevolen voor een vervolg meeting!
Roest, lastig - niet te zien wat eronder zit etc.
Ah, dat wordt dan nog wat als ik een keer iets aan de CLK wil laten spuiten... Zien we dan wel weer. Thanks!

H6 en 3.0 en FR. Ik ben fan.

@michel1975 hebben jullie daar tools om een accu te vervangen, dan koop ik vandaag een nieuwe en zal ik de 124 met de startkabels proberen te laten leven voor de rit naar Amstelveen.

Edit: even aan de druppellader gehangen

Laatst bewerkt:

H6 en 3.0 en FR. Ik ben fan.

@michel1975 hebben jullie daar tools om een accu te vervangen, dan koop ik vandaag een nieuwe en zal ik de 124 met de startkabels proberen te laten leven voor de rit naar Amstelveen.

Edit: even aan de druppellader gehangen
Help je morgen wel even. Adres voor morgen is Schweitzerlaan 38, Amstelveen.

Als trouw meelezer hier had ik graag de meeting bijgewoond, de 211 weet de weg naar Amstelveen ook aardig te vinden, is ook afgetankt en wel (krap 180,- voor een tank 98...)
Echter familieverplichtingen dus deze keer zit het er niet in. Veel plezier gewenst aan degenen die gaan!

In de categorie klein geluk: na werk naast je eigen E500 een andere E500 aantreffen, S212 dan wel maar toch fijn als er een 'vriendje' naast je parkeert.

Je wast hem toch zeker wel even?
Nou hier is zo’n deep cleaning voor nodig dat ik dat ‘even snel doen’ niet ga riskeren haha. Ik kom voor m’n werk nogal eens op locaties waar het lekker baggeren is dus heeft nu ook even niet zo’n zin. Van binnen wel brandschoon :cool:

Terug
Bovenaan