Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Vanmiddag een mooi rijtje Teutonen in topstaat bekeken: 450SE, 735i, 560SEL, 200d.....
0AcwbIf.jpg


zE9mgRR.jpg


Cxhrw02.jpg

..... en een hele mooie Peugeot 504
Uc3haOP.jpg


VZiwHkF.jpg
 
Toch blijft een mooie w116 een plaatje. Nooit gehad maar wel meerdere keren voor gekeken. Meestal knapte ik af op het interieur.
 
Deze was echt een plaatje. Interieur puntgaaf, had iets van 60k gelopen. Was echter wel een groen interieur en daar ben ik minder fan van. Het liefste zie ik bruin of beige.
 
michel1975 zei:
Je bent hier van harte welkom. Ik zal mijn mensen alvast vertellen dat ze versterking krijgen van een oude rot in het vak:)

Lol, hopelijk heb je genoeg koffie :)


@Gulli, wow, mooie fotos, t grappige is dat mijn vader destijds precies zon kleur groene 7 serie had, en die daarna had ingeruild op een w126 in die blauwig grijze kleur. Ik heb hem de fotos doorgestuurd, maar hij geeft niet zoveel meer om die oude dingen.
Waren de ruiten van de 7 destijds al zo donkerbruin getint? Ik kan me dat namelijk niet zo herinneren.

Maar gefeliciteerd met de 504 :T
 
Het was ontzettend leuk om juist deze auto’s allemaal bij elkaar te zien. De 504 die we vroeger thuis hadden en waarmee heel wat vakantieritten naar Zuid Europa werden gemaakt, en daarnaast de auto’s waar je in die jaren van droomde (de E23, de W116, en daarna natuurlijk de W126).
Maar de tijd heeft niet stilgestaan, en dat merk je als je nu plaatsneemt in deze auto’s. Mooi om nog eens te ervaren, maar voor mij net niet leuk genoeg om te bezitten. Dan heb ik eigenlijk wel genoeg aan de R107, ook een droomauto uit die tijd, inmiddels ook een achterhaalde auto, maar wél een cabriolet. En dat laatste geeft hem voor mij net die meerwaarde waardoor ik er - naast dat ik hem mooi vind - ook graag in blijf rijden.
 
Gullwing zei:
michel1975 zei:
Je bent hier van harte welkom. Ik zal mijn mensen alvast vertellen dat ze versterking krijgen van een oude rot in het vak:)

Lol, hopelijk heb je genoeg koffie :)


@Gulli, wow, mooie fotos, t grappige is dat mijn vader destijds precies zon kleur groene 7 serie had, en die daarna had ingeruild op een w126 in die blauwig grijze kleur. Ik heb hem de fotos doorgestuurd, maar hij geeft niet zoveel meer om die oude dingen.
Waren de ruiten van de 7 destijds al zo donkerbruin getint? Ik kan me dat namelijk niet zo herinneren.

Maar gefeliciteerd met de 504 :T
Yep, verse bonen koffie. Voor minder doe ik het niet.:)
 
ENTE zei:
300TD

@500E: alleen al het moment dat je ‘m start. Dat geluid!:LOL:

Leuke vlog! Die Mercedes was een icoon, volstrekt onbereikbaar in die tijd voor een sterveling zoals ik.

Overigens heb ik net als Leo in een Golf 1 (diesel) mijn rijbewijs gehaald. Knaloranje. Wel na 12 lessen mijn rijbewijs.:cool:
 
michel1975 zei:
Toch blijft een mooie w116 een plaatje. Nooit gehad maar wel meerdere keren voor gekeken. Meestal knapte ik af op het interieur.

Dat verbaasd mij een beetje, ik vond (en vind) de interieurs van dit type juist erg fraai.
 
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Toch blijft een mooie w116 een plaatje. Nooit gehad maar wel meerdere keren voor gekeken. Meestal knapte ik af op het interieur.

Dat verbaasd mij een beetje, ik vond (en vind) de interieurs van dit type juist erg fraai.

Ik denk dat Michel bedoelt dat de interieurs van aangeboden W116’s er inmiddels vaak wat uitgeleefd uitzien. Mee eens, want in een nette staat worden ze steeds zeldzamer.
Maar qua vormgeving en materiaalgebruik vind ik het W116 interieur top, en was het z’n tijd heel ver vooruit.
 
Gullideckel zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Toch blijft een mooie w116 een plaatje. Nooit gehad maar wel meerdere keren voor gekeken. Meestal knapte ik af op het interieur.

Dat verbaasd mij een beetje, ik vond (en vind) de interieurs van dit type juist erg fraai.

Ik denk dat Michel bedoelt dat de interieurs van aangeboden W116’s er inmiddels vaak wat uitgeleefd uitzien. Mee eens, want in een nette staat worden ze steeds zeldzamer.
Maar qua vormgeving en materiaalgebruik vind ik het W116 interieur top, en was het z’n tijd heel ver vooruit.
Dat dus.
 
Leuk filmpje, Leo is lekker bezig. Voor herhaling vatbaar, als je het mij vraagt. :D

ENTE zei:
300TD

@500E: alleen al het moment dat je ‘m start. Dat geluid!:LOL:

Machtig inderdaad, dat moment bracht me direct terug naar mijn 250D. Die heerlijke sound staat in m'n geheugen gegrift. Man wat mis ik die auto.
qjvClDK.jpg

MtOil26.jpg

ncjswmK.jpg

BVg4rB4.jpg


Ik vind 'm nog steeds even prachtig als de dag dat ik 'm ophaalde. Wat ben ik blij dat ik 'm niet verkocht heb.

Hoop trouwens dat iedereen hier gezond is en deze vreemde tijd zonder kleerscheuren door komt.
 
Heb destijds (paar jaar geleden?) genoten van je roadtrip verhalen met die auto. Tenminste, dat was jij toch?

Wat een geweldige auto. Ik vind die rookzilveren 300D turbo van Klaas de Poel ook zo geniaal. Als ik, later als ik groot ben, meer "op de ruimte" woon dan koop ik zoiets dergelijks. En dan zo nu en dan een mooie tocht mee maken. De droomauto van mijn jonge jaren.

Verder iedereen nog gezond bij mij, wel om de beurt de beide kleine mannen ziek gehad, waardoor de halve familie in de stress schoot, maar dat was reguliere griep. Zakelijk leven we van dag tot dag. Alles is afhankelijk van de duur van de maatregelen en hoe onze klanten en wij zelf daaruit komen.
 
Klopt, geweldige ritten waren dat, en de basis voor de connectie met dat oude stuk blik. Tijdens een hittegolf dwars door de Alpen, besneeuwde Noorse bergpassen met een Scania op de trekhaak, met zes man erin Lissabon door; dingen die je niet meer vergeet. Drie keer retourtje NL-Litouwen, en als hoogtepunt het rondje Litouwen-Slowakije-Italie-Portugal-NL-Litouwen. Die laatste is alweer bijna 5 jaar geleden.

Die Turbo bij Klaas is inderdaad om te smullen, al ben ik ook helemaal weg van die groen-op-groene 260E.

Een gewoon griepje in deze periode en je ziet je geest inderdaad kruipen. Gelukkig vals alarm!
 
michel1975 zei:
Gullideckel zei:
Idefiqs zei:
michel1975 zei:
Toch blijft een mooie w116 een plaatje. Nooit gehad maar wel meerdere keren voor gekeken. Meestal knapte ik af op het interieur.

Dat verbaasd mij een beetje, ik vond (en vind) de interieurs van dit type juist erg fraai.

Ik denk dat Michel bedoelt dat de interieurs van aangeboden W116’s er inmiddels vaak wat uitgeleefd uitzien. Mee eens, want in een nette staat worden ze steeds zeldzamer.
Maar qua vormgeving en materiaalgebruik vind ik het W116 interieur top, en was het z’n tijd heel ver vooruit.
Dat dus.

(y)

Gelukkig kerngezond (nog)
 
Vandaag de SL na 2 weken weer opgehaald bij de MB-specialist. Kleine beurt, APK tot mei 2022, lekkage automaatbak verholpen + kleine revisie aan de bak, nieuwe visco-koppeling ivm oplopende motortemperatuur en minimale brandstoflekkage verholpen. En ze hadden hem nog mooi schoongemaakt ook!

Ook even bij Cabrio-Supply in Apeldoorn geweest voor een fraai windscherm in de A207. Leuk bedrijf met mooie producten die ze in eigen beheer fabriceren.
Auto’s zijn klaar voor een hopelijk mooi cabrio-seizoen!

4Tp7lrV.jpg


f5CzC4R.jpg
 
Geweldig Gullideckel (y)
Wat toch een magnifiek wagenpark heb jij daar, zie ook uit naar een mooi cabrio seizoen ondanks de huidige ellende.
Nieuwstaat die SL van je!

Cabrio supply is inderdaad een fijn bedrijf, heb daar het windscherm van mijn vorige e85 laten herstellen.
 
Thnx Bofkont. Maar in nieuwstaat is de SL nog niet hoor, technisch is ie nu goed maar esthetisch heb ik nog wel een todo-lijstje. Interieurbekleding en houtwerk moeten nog worden aangepakt, en ik wil hem nog eens laten overspuiten. Misschien na de zomer maar eens in gang zetten.
 
Gullideckel zei:
Thnx Bofkont. Maar in nieuwstaat is de SL nog niet hoor, technisch is ie nu goed maar esthetisch heb ik nog wel een todo-lijstje. Interieurbekleding en houtwerk moeten nog worden aangepakt, en ik wil hem nog eens laten overspuiten. Misschien na de zomer maar eens in gang zetten.
Het blijft een plaatje. Hier op kantoor is het onverminderd druk. Best bizar eigenlijk. Eigenlijk te druk. Business as usual. Maar..... Merk dat er toch wat geldverstrekkers/NHG zijn die toch wat drempels aan het opwerpen zijn. Enerzijds begrijpelijk maar aan de andere kant is dit juist het moment om er voor te zorgen dat mensen die aan de uitgavenkant willen snijden geholpen worden. Wij overleven het wel maar er zullen offers gebracht moeten worden.
 
Ah, mooie oude Benzen in deze bizarre tijden, prachtig! Heb ook de site van Klaas de Poel Weer eens bekeken, de 320E Sportline die daar staat, is ook geweldig. Lekker stevig en sportief. Ik had ooit een zwarte 230 CE Sportline. Qua uitvoering vergelijkbaar. Zo mooi....
 
Hier op kantoor (maar thuis ;) ) is het drukker dan normaal. Niet zozeer meer klanten, we merken dat men voorzichtiger wordt om opties te lichten en eerst wil afwachten hoe de wereld zicht ontwikkeld en een aantal huurders hebben al aangegeven problemen te hebben, maar de rompslomp er omheen.

Overleggen met leveranciers, scenario's berekenen etc. We proberen de balans te zoeken tussen alle redelijkheid en risico's te beperken.
We hebben exceptioneel veel werk gehad met PwC. Ze stonden op het punt om de accountantsverklaring van 2 bedrijven af te geven en toen ging het land op slot. Gevolg: gebeurtenissen na balansdatum was natuurlijk niet meer actueel. Enkel een tekst herschrijven was natuurlijk niet voldoende. Opeens moesten we bewijzen dat we in het zwaarste scenario niet om zouden vallen. Dat leverde natuurlijk veel discussies op met PwC. Ze wisten zelf van gekkigheid niet meer waar ze de zekerheid moesten zoeken voor ze hun handtekening gingen zetten. :rolleyes:

Naja, we gaan zeker veren laten, maar hoeven geen gebruik te maken van de overheidsregelingen en we komen er wel doorheen. Gelukkig.
Alleen ben ik dat thuis werken nu al helemaal beu. Technisch werkt het prima, maar de toevallige informatievoorziening valt volledig weg en dat is toch lastig. En leuk is het al helemaal niet om de hele dag alleen thuis te zitten. Maar goed, prima, des te eerder zijn we er vanaf.
 
funf zei:
Ah, mooie oude Benzen in deze bizarre tijden, prachtig! Heb ook de site van Klaas de Poel Weer eens bekeken, de 320E Sportline die daar staat, is ook geweldig. Lekker stevig en sportief. Ik had ooit een zwarte 230 CE Sportline. Qua uitvoering vergelijkbaar. Zo mooi....

Die E320 is idd héél fraai, precies de juiste uitvoering met precies de juiste opties. En wat staat zo’n Sportline toch prachtig op z’n wielen! De subtiele verlaging en de bredere wielen maken het tot een auto die er zelfs nu nog modern uitziet.
 
Leuke vlog Marco! Snelheid is tegenwoordig inderdaad van ondergeschikt belang. Het genieten van de rit des te meer, op een andere manier.

De eerste stappen zijn gezet voor het 'restaureren' van mijn 300E. Automaatbak is gespoeld, alle vloeistoffen ververst. APK punten op een rijtje en nog wat kleine dingen (lekkages verholpen e.d.). Voor van de zomer een garage met brug en gereedschap gereserveerd voor een aantal weken, dus voor die tijd alles in huis hebben en lekker klussen. Heb er zin in, lijkt me ook leuk. Ben zelf geen sleutelaar maar wil het gewoon proberen.

Geen gekke dingen, oa: Aanjager werkt niet, nieuwe koplampen nodig, nieuwe remmerij (volledig), 4 nieuwe bandjes, nieuwe uitlaat.

Airco laat ik doen en het plaatwerk ga ik ook laten doen, maar mogelijk dat ik dat laat voor 2021 samen met het spuiten van de velgen. Wil gewoon weer even rijden in dat ding!
 
Gullideckel zei:
Thnx Bofkont. Maar in nieuwstaat is de SL nog niet hoor, technisch is ie nu goed maar esthetisch heb ik nog wel een todo-lijstje. Interieurbekleding en houtwerk moeten nog worden aangepakt, en ik wil hem nog eens laten overspuiten. Misschien na de zomer maar eens in gang zetten.

Ah juist, zou je niet zeggen zo op de foto, echt prachtig!!
Maar dat gaat nog serieus in de papieren lopen dan, maar groot gelijk heb je.
 
Ach ja, hobby’s kosten geld. En gezien de waardeontwikkeling van de R107 zie ik het ook wel een beetje als investeren.
 
Mooie plannen S-J! Is dat die zwarte met rood velours?

Ben erg benieuwd naar je ervaringen met het zelf sleutelen. Is iets dat ik mezelf op termijn ook zeker zie gaan doen, toch interessant. Zo'n W124 is natuurlijk nog grotendeels analoog en met een goed handboek zou je toch een eind moeten komen.

Hou m'n hart vast over hoe de mijne er over een paar jaar aan toe is, als ik 'm uit de stalling trek. Maar rijden gaat 'ie weer, dat staat vast.

@Gulli
Blijft een fantastisch ding om te zien. Mooi dat je hem goed bijhoudt. Helpt natuurlijk dat het geen money pit is, wat je erin stopt krijg je op een gegeven moment waarschijnlijk wel terug.
 
Ik heb aan de W140 ook veel zelf gedaan. Het is allemaal goed te doen. Ellen elektronica en olie troep had ik geen zin in. Een draagarm of raammechanisme is goed te doen. Er breekt niets af aan een deurpaneel van een 25 jaar oude Benz.

Afgelopen week even iets bezorgd bij een man met een dikke Cayenne en 911 voor de deur. Doet de deur open;
-Aahhh een Xantia, wereldauto. Heeft mijn vrouw 25 jaar geleden ook gehad.
Uhh, ik moet hem 2 straten verder parkeren van mijn vrouw.
-Hij; dat mens is niet goed.
Heeft hij naar de winkel gebeld, wat een geweldige auto ik wel niet had.:) Dat is toch altijd weer leuk van zo’n oud ding.

799 euro, setje matten van 19, ruitenwissers Action voor 15 en gaan. Ik heb er echt wel lol van. Met trekhaak in een aanhanger wat klusmeuk naar de stort gebracht. 500kg hondenvoer erin. Het gaat allemaal prima.
 
Goed bezig allemaal met de hobbyauto's. (y)

Ik heb mijn 155 ook uit de garage gepakt, na 6 maanden stilstand. Zonder problemen door de APK. Ik had vorige week bijna de hele bende ingewisseld voor een Z3 2.8 Coupé, maar uiteindelijk toch tot mijn zinnen gekomen. ;)
 
Wat vinden jullie van deze Mercedes?:
https://www.telegraaf.nl/video/1237855010/dit-was-de-auto-van-dick-advocaat
 
Joe met trema l D met punt zei:
Goed bezig allemaal met de hobbyauto's. (y)

Ik heb mijn 155 ook uit de garage gepakt, na 6 maanden stilstand. Zonder problemen door de APK. Ik had vorige week bijna de hele bende ingewisseld voor een Z3 2.8 Coupé, maar uiteindelijk toch tot mijn zinnen gekomen. ;)

Ah, zonde. Ik vind zo'n Z3 coupé echt briljant! Prijzen lijken wel aardig stabiel, denk dat afschrijving wel meevalt.
 
Ik vind de Z3 Coupé ook fantastisch, maar rationeel gezien is het natuurlijk niet echt slim om een betrouwbare Civic met nog een 1,5 ton op de teller in te ruilen op een 20 jaar oude BMW met 2,5 ton op de teller en nog een paar duizend bij te moeten betalen.
 
speedtouch zei:
Wat vinden jullie van deze Mercedes?:
https://www.telegraaf.nl/video/1237855010/dit-was-de-auto-van-dick-advocaat

Mooie auto, raar dat die eigenaar een broek en de schoenen van zn dochter heeft aangetrokken


Z3 coupe als M versie graag (y)
Estoril blauw, maar deze mag er zeker ook zijn

$_20.jpg
 
Jammer Joel, wel echt een enorme karakterbak zo'n Z3 coupé! Civic én 155 eruit? :)

speedtouch zei:
Wat vinden jullie van deze Mercedes?:
https://www.telegraaf.nl/video/1237855010/dit-was-de-auto-van-dick-advocaat

Zo'n C216 is wat mij betreft een van de beste moderne auto designs van de afgelopen 15 jaar.
 
Leuke verhalen allemaal, iedereen lekker bezig met de hobby. Hier drukste maand ooit qua werk, webshop dus dat gaat top.
Sociale leven is zo goed als weggevallen natuurlijk dus ik vermaak me ook lekker met de auto's. Buick is zo goed als klaar, alleen nog een bodemrenovatie nodig. Zit stiekem toch een beetje te denken aan Stipt. Witte 106 Rallye s1 volgende maand ophalen uit de stalling en cosmetisch afmaken. Projectje erbij gekocht om de corona tijd door te komen. Zwarte 106 Rallye s2, heel vies, lekke koppakking, vale lak etc. dus valt nog veel eer aan te behalen. Kostte bijna niks en ik wil wat kunnen oefenen met sleutelen en polijsten. Filters, vloeistoffen, onderdelen vervangen gaat me goed af dus maar eens kijken wat me nog meer lukt. Het is ook eigenlijk allemaal niet zo moeilijk; goed de tijd ervoor nemen, youtube erbij voor instructies, goed gereedschap en je komt al heel ver. Ga hem weer origineel maken, goed poetsen, uit laten deuken, velgen opnieuw spuiten (zijn nu handgeschilderd) en wat losse dingen zoals logo's, ruitenwissers, naafkapjes, stickers, stuur etc. vervangen zodat het weer een fris wagentje wordt. Daarna de verkoop in voor hopelijk een leuke winst.


Voor en na:

 
Terug
Bovenaan