Teutonia LXV :Geschwindigkeit

Gullwing zei:
R107 zei:
...
Weet je zeker dat het een W222 is Gullwing? Bij mijn weten is de 320cdi als laatste in de pré-mopf W221 geleverd, en is het daarna de S350d geworden.

Ik nam aan dat het een 320 was, er staat niks achterop. Ding is zwart/zwart en dat maakt het wel heel erg een taxi (uber black zie je hier veel).

Zo zie ik 'm het liefst, maar dan niet als L

$_57.jpg

Met een beetje fout interieur

$_57.jpg

:cool:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?categories=Limousine&colors=GREY&id=283345254

Mooie auto zo.(y)

Aha, bij MB Dealerbedrijven in Den Haag

14109553_1.jpg

Wel een plaatje zeg :eek:, mooie kleur ook die herinneringen oproept aan het vroegere Rauchsilber uit het W124 tijdperk (y)

mooie kleur ook die herinneringen oproept aan het vroegere Rauchsilber uit het W124 tijdperk

Tja. En toch is het gewoon grijs. :T Nee, die Benz maakt me niet hebberig. Maar goed, dat heb ik met veel meer moderne auto's.

Prachtig! Jammer dat er volgend jaar een nieuwe S verschijnt, de huidige kan wat mij betreft nog minstens 5 jaar mee.

R107 zei:
Aha, bij MB Dealerbedrijven in Den Haag

14109553_1.jpg

Wel een plaatje zeg :eek:, mooie kleur ook die herinneringen oproept aan het vroegere Rauchsilber uit het W124 tijdperk (y)

Die kleur is idd wel erg gaaf. Die zie je toch zelden. (y)

R107 zei:
Prachtig! Jammer dat er volgend jaar een nieuwe S verschijnt, de huidige kan wat mij betreft nog minstens 5 jaar mee.

En ik ben bang dat dat echt niks gaat worden, dat wanabee Tesla dashboard. En dan meer de kop en achterlichten van de cls, dan beter nu nog een mooie kopen met een goede jorting

Precies, hoe meer jorting des te beter :)

De huidige S is tijdloos van binnen en van buiten, die vinden we over 20 jaar nog steeds mooi.

Joe met trema l D met punt zei:
Waar is Phaeton W12 heen?

https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,5759995,5890562#msg-5890562

Oh, die is weer aan het detoxen denk ik.

Iemand hier die iets weet van de BMW benzine motoren en dan voornamelijk welke je wel en niet moet hebben?

Even kort door de bocht: Mw. wil eigenlijk afzien van leaseregeling en zelf een auto kopen. Voorkeur gaat uit naar BMW. E87 of E90 benzine. Ik heb veel voorbij zien komen in het verleden over de N46 en N43 geloof ik, maar nu ik de informatie even nodig heb, kan ik even niet vinden wat ik zoek.

120i en 320i. Welke bouwjaren / motorcodes moet je wel / niet hebben?

Zelf zou ik de 1 serie overslaan geloof ik en opteren voor een 325i of liever nog, een e46 cabrio. Maar ik hoef er niet in te rijden.

Ik heb me hier laatst in verdiept toen ik voor een E87 of E90 op benzine aan het kijken was. Zowel de N46 (pre-LCI) als N43 (LCI) zijn geen hoogvliegers, en beide niet echt aan te raden door aanzienlijke kans op dure problemen. Ik durfde het in ieder geval niet meer aan na vanalles gelezen te hebben. E.e.a. hangt natuurlijk van je budget af en of je iets met garantie koopt.

Ik weet niet hoeveel kilometers er gemaakt gaan worden maar een zescilinder is de veel betere keuze.

Beste keus qua betrouwbaarheid is een pre-LCI 18d of 20d, maar op dat advies zit je waarschijnlijk niet te wachten.

Dank! 6 pitter zou dus ook mijn voorkeur hebben.

TYN zei:
Beste keus qua betrouwbaarheid is een pre-LCI 18d of 20d, maar op dat advies zit je waarschijnlijk niet te wachten.

Dat is ook nog een mogelijkheid. Een 20d rijdt wel fijner dan een 20i vind ik, ook wat waard. Punt is alleen dat woon-werk maar 15 kilometer is ofzo. Daar wordt een diesel vaak niet beter van (EGR, roetfilter etc.). Wel nog iets van 2x per week een langere zakelijke rit richting Den Haag / Utrecht vanuit Friesland. Maar die woon-werk stukjes gaan de diesel slopen ben ik bang.

Lastig te voorspellen natuurlijk, maar volgens mij moet dat met een diesel wel loslopen, met 2x per week een langere rit.
Ultiem natuurlijk is een 130i, voor jezelf te rationaliseren door te bedenken dat ze niet zo hard afschrijven. :D

Een Mercedes vindt ze niks?

Ze erkent de kwaliteiten van Mercedes wel, maar is BMW liefhebster.

We discussiëren daar regelmatig over. :D

BMW's zijn ook veel meer vrouwenauto's dan Mercedes. ik zou mijn vrouw ook eerder in een Bimmer zetten dan in een Benz :)

Haha vond mijn SLK meer een vrouwen auto dan mijn huidige Z4.
Maar ach volgens mijn beste kameraad zijn het allemaal kapper autootjes :T

Die 4 cilinder motoren van Bmw kennen idd nogal wat problemen, ketting/spanner lees je erg veel helaas.
Maar dat is ook met de 20D, al is dat wel een heel fijn smeuig ding.
Ik moet wellicht wat meer km's maken binnenkort, dus ik overweeg zeer zeker een 120d cabrio dan.

Ik ben dapper aan et strijden voor een e46 cabrio. Heb ik altijd zo'n gruwelijk mooie cabrio gevonden. Zijn best nog wel mooie exemplaren van te vinden.

Lijkt me prachtig rijden, met een 6 cilinder benzine. Nadeel is wel dat het al oude beestjes zijn natuurlijk, met alle gevolgen van dien.

Bofkont 350 zei:
Die 4 cilinder motoren van Bmw kennen idd nogal wat problemen, ketting/spanner lees je erg veel helaas.
Maar dat is ook met de 20D, al is dat wel een heel fijn smeuig ding.
Ik moet wellicht wat meer km's maken binnenkort, dus ik overweeg zeer zeker een 120d cabrio dan.

Dat is enkel de N47 Bofkont, de M47 (pre-LCI) is gewoon robuust. Maar goed, niet geleverd in de 1 cabrio.

Als je dan toch per se moet dieselen in een cabrio (lijkt me niks, stinkt..), dan liever iets dat niet onaardig klinkt. Een E93 325d ofzo.

M47 is inderdaad een oerbetrouwbaar blok. Ik rij zelf ook maar zo'n 30 km per dag in de 118d maar één of twee keer in de week een langer stuk pakken en alles lekker schoonblazen dan blijft het wel goed gaan (hopelijk)
De N47 kan overigens ook wel tegen een stootje hoor, getuigen de 520d van mijn collega met al ruim 4 ton op de klok (y)
Een E87 op benzine zou ik ook niet aan beginnen, behalve de 130i natuurlijk :D

Zadelsnuiver zei:
De N47 kan overigens ook wel tegen een stootje hoor, getuigen de 520d van mijn collega met al ruim 4 ton op de klok (y)

Wel echt een N47? Kwam er laatst achter dat de 520d LCI nog een paar maanden met de M47 geleverd is.

R107 zei:
Bofkont 350 zei:

Geen E350d (A207) Bofkont?

Zal een hele fijne wagen beste R107 zijn maar dan kan ik net zo goed met de Z4 blijven rijden, denk dat dat nog aantrekkelijker is onder aan de streep.
Nee dan zal het toch echt een 120d cabrio worden over een TT 2.0 TDI cabrio, vooral die laatste is in NL bijzonder schaars.
Overigens doe ik niet gelijk de Z4 weg als het doorgaat, even aankijken hoe het bevalt reizen met de Z4 in de praktijk dagelijks.
Of wellicht helemaal de cabrio weg en gewoon een leuke gesloten auto, maar vrees dat me dat vreselijk gaat tegen staan.

Beste W212,

Ja geweldig een E46 cabrio!! vooral als facelift en 330ci, in blauw met een cognac kleurig leder sport interieur.
Worden idd oude beestjes, en de E46 kent wel zijn kwaaltjes.

Bedankt Tyn voor de aanvulling (y)

Beste Zadelsnuiver,

Ja een bijzonder fijn blok en wagen.
Zie ook wel eens een 123D staan lijkt me stiekem ook wel wat als ik wat meer km's moet maken.

Maar hoezo zou een diesel cabrio stinken Tyn ?? merk je echt niets van met open toeren.
Als je nou achter een oude W124 diesel rijdt kan ik me daar iets bij voorstellen :T

De nieuwe 1-Serie met M-Performance-pakket....

5kiy6ztbkdab_800.jpg

Is er hier iemand die hier warm voor loopt? Ik sowieso niet. Zoals ik als kleine jongen likkebaardend door de showroom langs een nieuwe E21 of E30 liep, of nog niet zo lang geleden veel waardering had voor een dik aangeklede E87 130i (ook niet echt moeders mooiste, een beetje een hangbuikzwijntje, maar wél een stijlvol hangbuikzwijntje), zo heb ik nul gevoel bij dit ding. Een voorwiel aangedreven BMW, met de proporties van een Renault Megane, Ford Focus of wat dan ook, en dan ook nog met deze opsmuk erop geplakt..... Wat is er dan in korte tijd enorm veel veranderd.

Nee ik ook niet. Totaal niet. Alle fabrikanten zijn langzaam maar zeker op weg naar het maken van dezelfde eenheidsworst (van een afstandje zie je het verschil tussen al die hatchbacks inderdaad echt niet meer).

Maar wat zou het? De E87 130i is nog steeds te koop, en als jij die liever hebt, koop je die toch? En de persoon die de nieuwe boven de oude verkiest, gaat lekker naar de dealer.

Plak t logo en grill af, en niemand weet dat het een BMW is, dat was vroeger wel anders, BMW's hadden toch een typische lijn. Dit ding had net zo goed een Kia, Hyundai of wat dan ook voor goedkoop hok kunnen zijn.

Het lijkt inderdaad ineens allemaal extreem te moeten, met een veelvoud aan drukke en agressieve lijnen. BMW was tot voor kort het merk van stijlvolle auto's met een sportieve inslag, een beetje het Duitse Maserati. Maar tegenwoordig lijkt het merk eerder het Duitse Lamborghini te willen zijn, met een maximum aan uiterlijk vertoon en gekke belijningen. Daarbij worden er echter concessies gedaan qua techniek (FWD, 3-cilindertjes etc.), waardoor wat mij betreft de plank wordt misgeslagen.

@Bof: De Z4 voor dagelijks gebruik kan op zich zeker. Het grote nadeel is als het regent, en helemaal als het ook nog eens donker is: Je zit opgesloten in een kleine ruimte met relatief slecht zicht. Dat vond ik persoonlijk niet fijn. Maar goed, als het niet regende en de kap was niet bevroren reed ik open. Het koudst wat ik gereden heb was -2. :)

@1-Serie: Met al die frutsels wordt 'ie er niet fraaier op maar in de basis vind ik hem op zich niet lelijk. Ook niet mooi trouwens. En niet herkenbaar. De techniek vind ik nog het meest belabberd: Geen RWD en geen zes-in-lijn.

Het zal de toekomst wel zijn. Ik blijf nog maar even doorrijden met m'n eentje.

De Schaduw zei:
@1-Serie: Met al die frutsels wordt 'ie er niet fraaier op maar in de basis vind ik hem op zich niet lelijk. Ook niet mooi trouwens. En niet herkenbaar.

Dat is het hem ook, een Megane of een Focus (of een Golf, of een I30) zijn ook niet lelijk, niet mooi en niet bijzonder. Maar we hebben het hier wel over een BMW, het merk waarvoor ik als jochie naar de showroom fietste om plaats te nemen achter het stuur van de 3, de 5, de 6 en de 7. Wegdromen over de tijd dat ik er één zou kunnen kopen. En het maakte niet uit of dat dan een 315 zou zijn of een 745i, want ze waren allemaal mooi, stijlvol en even mooi afgewerkt. Daarna met een stapeltje folders onder de arm naar huis om na te genieten. En ik was niet de enige, want mijn vriendjes deden hetzelfde. Andere tijden.... terug naar de onze :).

De magie van de premiummerken verdwijnt. enerzijds is dat persoonlijke gewenning, anderzijds een teken van de tijd. Althans, zo ervaar ik het. Vroeger ontleenden mensen nog status aan hun auto, nu ben je bon ton als je zo'n elektrisch aangedreven kruimeldief rijdt.

Die 1 vind ik ook niet zo spannend. Nette auto, zoals zovelen. Voor dat geld koop ik liever wat anders.

funf zei:
De magie van de premiummerken verdwijnt. enerzijds is dat persoonlijke gewenning, anderzijds een teken van de tijd. Althans, zo ervaar ik het.

Maakt op termijn de overstap naar een kruimeldief ook wat minder erg, misschien.

Zakelijk een half (of volledig) zelf rijdend accupakket en in de garage een fijne Teutoon uit de tijden dat we met de fiets langs de dealer reden.

Zo'n 315 was echt wel uitgekleed.... Ik heb er meerdere optisch moeten ombouwen naar 316. Ook 528i's e28 naar 520i's... (anders heb ik ruzie met m'n clienten, zei de accountant) Bij de e34 werden de losse eindpijpjes bij de vleet verkocht. Iedere motor uitvoering had een andere diameter of zelfs 2 stuks (vanaf 525i) die van diameter verschilde.

Ik heb de leaseauto eruit geflikkerd. Moest elektrisch gaan rijden. Dus zelf nog een extra BMW gekocht, naast de e21's e30, e12 en de e91. Nu mijn daily. 320dA xDrive. Lekker ruim in de opties. Enige kleur die ik me wenste.

Paar dingen even nagepoetst.

20190915_150216.jpg

Naast de Hud, een panoramadak, pdc rondom, sportautomaat met flippers aan het stuur ook adaptieve LED verlichting

20190916_184624.jpg

Sportautomaat met schakelflippers aan het stuur

20190916_163203.jpg

Amberverlichting in het donker, bij daglicht is het wit.

20190916_163146.jpg

Oyster dakota leder, zoals ik dat had in de f30.

20190916_184650.jpg

Kortom, ik ben er blij mee!!!!

Nette 3 met de juiste opties in een mooie kleurstelling.
Mooi rijtje Bimmers zo. Plaats gerust ook eens wat foto’s van de 3 klassiekertjes, die zijn hier meer dan welkom.

Terug
Bovenaan