Tekentopic deel 4

ja, dat is waar, maar je ontwerp zal er honderd maal beter uitzien als je goed bent in perspectief. ( Dan bedoel ik dat je de perspectieffoutjes in je werk verbeterd, en niet je ontwerp veranderd ofzoiets, probeer het niet verkeerd op te vatten )

Ik begrijp je ;) Zal volgende keer nog eventjes beter m'n best doen op perspectief :p Heb alleen weinig tijd om te tekenen. Dus zal wel 2009 zijn voordat ie klaar is :)

Nette tekeningen, aiR DiGi! Zoals gezegd is het perspectief nog niet 100% kloppend. Daarnaast zou het ook leuk zijn als je wat meer met reflecties een schaduwen ging werken: zeker de lampen zien er zo erg kaal uit. Persoonlijk zou ik de modellen iets meer zelf ontwerpen.

Als je denkt dat je te weinig tijd hebt om te oefenen met tekenen, dan moet je gewoon in je schriften klodderen. Of je leraren daar blij mee zijn betwijfel ik, maar uren achter elkaar met een pen in je schrift krabbelen is wel positief voor je tekenvaardigheden :p

idd. Maar misschien is het beter om wel een voorbeeld na proberen te tekenen als je perspectief wil leren. Je kan wel tientallen uren auto's tekenen in je schoolschrift maar als alles fout is dan wen je het jezelf verkeerd aan.

Ik ben overigens begonnen ( al sinds ik vroeg of iemand er problemen mee had eigenlijk :p , aan de audi, en tot nu toe wordt hij voor mijn doen schitterend :D:D:D:D)

het stinkt hier nu wel een beetje^^:) maargoed, als jij een audi wil tekenen teken je hem tog gewoon hoef je volgens mij geen toestemming voor te vragen...
en wat betreft de tekening van air DiGi, ik zou toch maar gaan letten op het perspectief. als jij dadelijk een mooi ontwerp wilt uitwerken kan die nooit realistisch lijken als het perspectief knudde is, dat geldt ook voor de schaduwen etc. zo lijkt het een beetje op een kleurplaat;)

hoezo stinkt?:p Ja, maar ik teken de audi die robinho ook net heeft getekend. Snappie?
iemand behoefte aan een wip

@robinho29
Ziet er niet verkeerd uit. Het is een beetje een vreemde hoek om een auto uit na te tekenen, maar hij klopt wel. Het is jammer dat je de grote delen waar geen reflecties inzitten wit laat. Als je deze heel licht grijs maakt, lijkt het denk ik al een stuk realistischer, omdat je daardoor minder contrast krijgt. De voorruit zou ik dan iets donkerder doen om verschil tussen glas en plaatwerk aan te geven. Dat inkleuren zou dan inderdaad wat minder krasserig kunnen, met je vinger erover heen wrijven is een oude truc, maar werkt nog altijd perfect;)

@Aloys-b
In ieder geval leuk dat je een niet zo voor de hand liggende auto tekent. Helaas is hij erg krasserig ingekleurd, daar had je volgens mij wat meer tijd aan kunnen besteden en dat is jammer, want de glans over de auto heen op zich klopt aardig. De verhoudingen van het autootje zijn perfect in grote lijnen, slechts de wielen staan scheef. Als je dat nagetekend hebt, moet je ook zeker in staat zijn om hem veel mooier in te kleuren. Wellicht heb je hem (in grote lijnen) overgetrokken, dat weet ik niet, want dit is volgens mij de eerste tekening die ik van je zie. Het is in ieder geval een goed begin(y)

@aiR DiGi
Het is al gezegd: jammer van het perspectief. Als alleen de wielen recht met de auto stonden, leek het meteen al een heel stuk beter. Ik begrijp de je het leuk vindt om zelf wat te ontwerpen, maar ik denk dat je eest goed in perspectief moet kunnen tekenen, voordat je zelf wat kunt ontwerpen. Anders komt het ontwerp ook niet goed uit de verf. Jammer dat je aangeeft zo weinig tijd te hebben om te tekenen, het ziet er allemaal heus niet slecht uit. Jouw tekeningen lijken wel een beetje op die van mij van eerder: niet ingekleurd en vanuit dezelfde hoek en vaak met scheve wielen.

Wat me trouwens opvalt aan dit topic is dat niemand commentaar op elkaar geeft. Moeten jullie eens doen, anders bloedt het hier dood

Zo goed dan:p

Overigens ben ik zo goed als klaar met een tekening van een Alfa 147. Ik ben nog bezig met een zwart-wit exemplaar voor de achtergrond en een logo, dus als hij helemaal af is, laat ik hem wel zien. Hopelijk kom ik er dit weekend een stuk verder mee.

Ik ga binnekort ook maar weer es wat tekenen;)

misschien wel een leuk idee voor een wedstrijd, Maak een nieuwe DTM auto, aangezien men daar hard opzoek is naar een 3e fabrikant buiten mercedes en audi om.

Bas

Een nieuwe wedstrijd moet er zeker komen, maar een nieuwe dtm auto lijkt mij niet een heel leuk idee. Een interieur ontwerpen lijkt mij wel leuk.
Ik ben weer iets verder met m'n tekening:
DSCN0488.jpg

zoals ooit al is gezegt tegen JZ lijkt je auto van chroom. Dit komt omdat je de auto te harde reflecties geeft. misschien kun je dit wat aanpassen door er heel lichtjes overheen te tekenen, dus zodat hij ietsie donkerder is snappie? verder gaat het de goede kant op hoor ga zo door(y)

Zo! Ik zie dat de mooiste auto ooit hier getekend wordt. Ziet er al goed uit!

Een van de projectjes waar ik mee bezig ben.
scan0023.jpg

Ohja sorry carlo o_O haha

@ sjoerd en eigenlijk de rest ook, even voor de duidelijkheid. De kleur zwart wordt hier diep onderschat. Deze kleur kan namelijk, mits schoon en nieuw, superveel reflecteren. Ik heb al eens voorbeelden gegeven.

jaguar-xkr-s.jpg

Hier zie je hoe zijn reflecties moeten worden. Ik vind het eigenlijk nog best meevallen :)

En hier een zwarte A4:
IMG_1505.jpg

Bij de Opel signum was dat inderdaad teveel van het goeie :p Bij de 8C misschien ook, maar zo zie je wel dat zwart net chroom kan zijn.

Inderdaad, in het geval van de XK is het correct. Niks aanpassen dus Laurenss ;)

Precies :), anders komt het contrast niet lekker eruit vergeleken met de foto.

Okee ik heb het nog niet veranderd ;) en als het dalijk misschien toch te overdreven wordt kan ik het altijd nog verminderen.

Is er verders animo voor de DTM wedstrijd? leuk een prius of mondeo dtm maken ofso :p

Laurenss: Hij wordt schitterend. gewoon doorgaan en het eindresultaat zal verbluffend zijn;)

animo of niet voor een dtm wedsrijd, ik ben een focus DTM aan het tekenen.
Ford's worden toch in keulen ontworpen, dus is het ook redelijke duits.

Bedankt voor het commentaar. En jullie zeggen wel tekenen in schoolschriften, maar ik gebruik die schriften ergens anders voor. Iets wat je aantekeningen noemt :p En ik krijg alleen maar minder tijd om te tekenen. :eek:

FocusDTM.jpg

naar mijn gevoel zit de stoel er niet lekker in, en de foto geeft eigenlijk een verkeert beeld, ik zal hem binnenkort scannen als ik bij me pa ben.

Tekenen op school: mijn ware roeping! Ik ga ook een saan de DTM zitten. 't Zal een goeie oefening zijn, het is weer zo lang geleden...

Sjoerd: Ziet er op zich nog best vet uit, alleen hij heeft ei-vormige wielen

Van het perspectief klopt zoals gebruikelijk geen hol, maar het is al een hele stap vooruit en in een eerste oogopslag is hij gewoon enorm vet, wat ik van je eerdere tekeningen zeker niet kon zeggen. Let zoals genoemd ook nog even op de wielen, vooral het achterwiel staat scheef rond alle drie de assen.

@ Sjoerd, je perspectief is idd nog een beetje scheef, maar dit is al een hele stap vooruit. De inkleurtechniek is sterk verbeterd.

@ Sjoerd: Ziet er al een stuk beter uit dan alle baksels die je hiervoor hebt gemaakt. Wel grappig dat je het achterwiel wel in perspectief tekent (kleiner dan het voorwiel, dus goed) maar de rest van de auto eigenlijk min of meer zonder tekent. Sideskirt is een voorbeeldje daarvan. Verder gewoon toffe tekening:)

't leuke is dat dat achterste wiel typisch ford is. die lijken altijd veel te klein. dus dat lijkt raar, maar is het niet.;)

enne coupé jij loopt hier het ergst te zeiken en ik heb nog nooit wat van je gezien. dus doe jij het lekker beter als je dat kan:(

Lol! (n)

Zo maak je vrienden xD. Met kritiek moet je iets doen, niet tegenin gaan. Ik weet ook een leuke vergelijking tussen een Ford en jou. Maargoed, ik bespaar je dat.

't leuke is dat dat achterste wiel typisch ford is. die lijken altijd veel te klein. dus dat lijkt raar, maar is het niet.winking smiley /
Hoe onzinnig kun je reageren op toch wel normale kritiek?? Je hebt het achterwiel gewoon te klein getekend, klaar, let er de volgende keer op, kom niet steeds met van die zwakke excuusjes.. en val mensen niet steeds persoonlijk aan, zéker niet als ze de moeite nemen om je tekeningen te bekijken en te bekritiseren. Je auto heeft dingen die niet goed zijn, denk daar gewoon aan als je weer een auto tekent, en hou je grote mond. Zo, gratis advies van mij:)

zo bedoel ik het niet, het is meer het taal gebruik dat coupé gebruikt wat mij niet echt bevalt:
Van het perspectief klopt zoals gebruikelijk geen hol,
voor iemand die hier nooit zelf iets post vind ik dit ongepast. das mijn mening.;)

en dat het achterwiel te klein is weet ik zel ook wel, maar het is eigenlijk een soort van manier om dat recht te praten en mezelf eruit te lullen.:p

.Sjoerd zei:
Quote:
Van het perspectief klopt zoals gebruikelijk geen hol,
voor iemand die hier nooit zelf iets post vind ik dit ongepast. das mijn mening.

Grote onzin dat jij dit vind:rolleyes: als iemand hier nooit iets post wil dat niet zeggen dat diegene dan geen commentaar mag geven op iemand zijn tekening, neemt niet weg dat hij dit even wat subtieler had kunnen formuleren. Ik heb hier al een hele lange tijd niets gepost en ik geef commentaar op jou tekeningen en ik zeg ook dat het nog niet helemaal klopt:eek:

ik word een beetje moe van mensen die iets niet van iemand aan kunnen horen als diegene nooit iets post ofzo. wel zwak hoor...

achja vanmiddag ff getekend tijdens wiskunde (ik weet klopt ook niet helemaal):
afbeeldingov2.jpg

@sjoerd
de beste tekening tot nu toe, je hebt et eindelijk door:p

@carlo
tof gedaan teken zelf ook m'n hele agenda volo_O

cool dingetje carlo!

ik neem wel degelijk dingen van mensen aan, niet als het op een dergelijke manier geformuleerd wordt.

Hallo mensen,
na 1 jaar zowat niks gepost te hebben wil ik hier een aantal tekeningen posten,

Als eerste een Corvette

nummer 2: Ford GT40, net aa begonnen.

Nummer 3: Corvette, Ford GT40 en een eigen variant op de Subaru WRX

Nummer 4: Corvette, Ford GT40, Subaru WRX eigen versie en een Ferrari P4/P5.

Hopelijk vinden jullie het wat, ik probeer komende tijd wat meer te posten,,,,,,

@JzAero

M3 CSL

1.jpg

2.jpg

Maar mij ga je niet overteffen.

Haha grapje. Ben benieuwd wat het wordt! Ziet er dusver netjes uit.

Dit zijn al wat oudere tekeningen van mij, heb al ruim een jaar lang niet echt meer auto's geteken. Denk dat ik het binnekort maar eens ga proberen om het potlood weer eens in de handen te nemen.

@JzAero
Goed begin(y)

@.Sjoerd
De tekening is netjes ingekleurd, maar helaas zijn de verhoudingen wat zoek. Als je alleen de wielen al mooier had gemaakt, leek het al een heel stuk beter. Nu zijn ze te ovaal en is het achterwiel te klein in vergelijking met de voorste. Ze staan niet echt recht met de auto. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar de grille: de onderste lijn is schuiner dan de bovenste.

@carlo1992
Geinig, ik had mijn schriften ook altijd vol staan met tekeningen van auto's, alleen waren het altijd bestaande modellen. Ik neem aan dat je hem even snel getekend hebt, hij is in ieder geval mooi ingekleurd. Helaas staan de wielen nogal scheef en dat is jammer.

@tuning4ever
Vooral de Corvette en GT40 zien er mooi uit, maar het is wat lastig om ze goed te bekijken als de foto schuin genomen is. Bovendien is daardoor de kwaliteit ook niet geweldig, scannen is altijd het mooist.

@Maybach_Freak
Dan zou ik maar snel weer gaan tekenen. Alleen door veel te tekenen worden je tekeningen mooier. De bovenste ziet er goed uit, de onderste oogt niet helemaal lekker. Dat komt vooral door het achterwiel en de daklijn.

Hier alvast de zwart-wit versie van mijn laatste tekening. De ingekleurde is ook al klaar, maar ik ben nog met een achtergrond bezig, als die helamaal klaar is, laat ik hem hier wel even weer zien.

zz147.jpg

https://www.urbandictionary.com/define.php?term=%3C3 ;)

Mooie tekening QV. ben benieuwd naar het resultaat

@Quadrifoglio Verde: idd dit heb ik in een minuut of 10 getekend tijdens wiskunde (gaap:))

Wat ik met dat "<3" geval moet, is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar wat een prachtige 159 is dat zeg:eek:(y) Ik ben zeer benieuwd naar de foto's als die zwarte velgen eronder zitten. Kan niet anders zeggen dan dat je pa een hele goede smaak heeft. Kleur, motor, velgen, ti-pakket, die wagen is gewoon helemaal af. Als de velgen eronder zitten, moet je eens wat foto's op het Alfaforum ofzo zetten, krijg je zeker veel positieve reacties;)

En wat is dat met die Safety Car? Ik neem aan dat dat die van het SBK is, maar krijg je die dan mee als leenauto ofzo? Ik heb hem ook wel eens zien rijden hier in de buurt.

Draai je hoofd eens terwijl je naar die '<3' kijkt, dan zie je dat het een hartje moet voorstellen:D

Het is inderdaad de SBK SafetyCar. Kroymans Alkmaar (gevestigd in Uitgeest) heeft een medewerker die erin rijdt. We zouden vandaag eigenlijk gaan rijden in onze eigen Alfa, maar die stond op de brug en er was een probleempje met de velgen. De 19" velgen zouden naar de spuiterij gaan om ze donker te laten spuiten, maar de 17" velgen die ze daar voor ogen hadden om er tijdelijk onder te zetten pasten niet voor vanwege de te grote remschijven en -klauwen. Vandaar dat de velgen nu twee om twee gespoten worden. Rijden met verschillende sets velgen/banden scheen niet zo'n succes te zijn, vandaar dat we dus weer even de SafetyCar meekregen om de V6 nog even te voelen (daar kun je geen genoeg van krijgen :p). Volgende week zaterdag is ie af, en zit ook het nieuwe navigatiesysteem en iPod aansluiting erin.

https://www.youtube.com/watch?v=XvInlWmmraI

Hier het filmpje van de SafetyCar. Even kort, en het ging me om het geluid.

Klinkt goed!

@Klavertje Vier: Ziet er weer erg goed uit! Ik kan haast niet wachten op de ingekleurde versie.

SjoerD: enne coupé jij loopt hier het ergst te zeiken en ik heb nog nooit wat van je gezien. dus doe jij het lekker beter als je dat kanangry smily

Alsjeblieft zeg Sjoerd, we geven je positief commentaar wordt je alsnog boos.
Vooral dat "als jij het lekker beter kan" staat mij totaal niet aan.
Dit is totaal de verkeerde instelling.
Het enige wat je moet denken is, mensen kraken mijn tekening af dan laat ik zien dat ik het beter kan.
Ik geef je de volledige vrijheid Sjoerd, mierenneuk erop los bij mijn tekeningen en ik zal je laten zien dat het verbeterd wordt.
Dit slaat nergens op, sorry :eek:

@carlo, leuk ^^ ik krabbel ook altijd in mijn schriften hahaha

@ tuning4ever, hahaha die Corvette is vet ^^
Die heb ik ook een keer nagetekent, maar dan in een eigen design vorm.

@ mayback_freak, die ken ik :eek: Is idd al tijdje geleden gemaakt hahah.
Ik vind ze mooi ^^ Lekker strak en toch eenvoudig neergezet.
Maar we zullen zien ;) Ik ben momenteel druk met examens.

@ Q.verde, mooie Alfa, alfa's blijven altijd mooi ^^
'<3' betekent inderdaad een hartje, wordt tegenwoordig vaak op msn gebruikt ;)
Je achterwiel staat trouwens niet helemaal recht ten opzichte van de rest van de auto.
Hij staat wat scheef in perspectief. net op die naar de kijker toe gericht is.

BasPlankgas Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is er verders animo voor de DTM wedstrijd? leuk
> een prius of mondeo dtm maken ofso :p

Beetje laat, maarem ja, ik vind het een goed idee!

Terug
Bovenaan