Tekentopic deel 4

Mooi hoor! Alleen de compositie is een beetje vreemd, het is net alsof die achterste 2 zweven.
Het probleem met scannen ken ik, vooral met pastel. Als ik reflecties maak met pastel en het dan scan dan ziet het er uit alsof een kleuter bezig is geweest.

Ik heb net een Lamborghini Aventador Parijs Dakar gemaakt, die zal ik ook nog wel even scannen. Hij is een beetje vreemd maar toch wel leuk. Kunnen ze mooi op basis van die Parijs Dakar Touareg bouwen:)

Beste knutselaars ,

Ik ben R1ck en volg al een tijdje dit topic , jullie hebben mij enthousiast gemaakt
in het tekenen van auto's , daarom ben ik maar eens begonnen aan een van de mooiste modellen van deze tijd : de vw scirocco
Ik vind zelf dat de achterkant en de koplampen nog beter kunnen.Ook vind ik hem nog niet helemaal strak .

Hij is ook wel erg kort zo en het perspectief klopt ook niet helemaal om te beginnen. Misschien eerst een paar auto's overtrekken en gevoel krijgen voor perspectief?

Hey Rick, de details heb je erg goed getekend! Alleen het geheel klopt nog niet helemaal, dat komt doordat het perspectief en de proporties niet helemaal kloppen. Zoals SML al zei is je Scirocco erg kort (proporties). Verder staan de wielen verkeert en staat het dak scheef (perspectief).

Ik gok dat dit je voorbeeld was?

Volkswagen-Scirocco-R-Line-2.jpg

Als je een auto tekent beginnen de meeste mensen met de wielen, als de wielen goed staan is het relatief eenvoudig om de rest "in te vullen"
Dit is wat ik (ongeveer) zie als ik naar die foto kijk:

Schermafbeelding2011-08-29om131455.png

Dit is even met de losse pols gedaan en is niet 100% gelijk aan de foto maar ik hoop dat je ziet wat ik bedoel ;) Kijk nu naar je eigen wielen en kijk hoe ze verschillen met mijn hulpmiddel en de foto. Als je zin hebt kun je mijn hulpmiddeltje uitprinten, overtrekken en dan proberen de Scirocco na te tekenen. Dat zou een goede oefening zijn...

Succes! :)

PS: Mijn naam is iets veranderd (was Bas1992)

Ik doe mee met een wedstrijd waarvan elke ronde slechts één uur duurt. De opdracht voor vanavond was het schetsen van een nieuwe designtaal voor SAAB. Ik heb het design van de oude 99 van zolder gehaald en geprobeerd er een moderne wending aan te geven:

SAAB.jpg

Mooi!

Hier nog de Parijs Dakar Aventador:

IMG-64.jpg

Ik zag een foto van een Aventador en begon die een beetje na te schetsen met dit als resultaat.

Verder heb ik deze nog gemaakt:

IMG_0001-16.jpg

Ik vind er wel veel contrast in zitten.. Zou je de witte vlakken niet lichtjes kunnen bijwerken met een rood potlood, om zo´n wazig brush effect te krijgen?

Mijn uitslag van de derde ronde van de SPD 1 hour design contest: Ontwerp een Dakar-auto:

"DaCar"
Dacar.jpg

Oh ja, die middelste schets heb je al eens eerder laten zien. Ik dacht toen dat het vooral aan het perspectief lag, maar je hebt 'm echt een coupélijn meegegeven. Het idee is wel aardig, maar ik vind de kont een beetje lomp.

Hallo allemaal
Ik ben nieuwe hier en ik ben 14 jaar.
Ik zit in de 3e klas van havo
Ik had nog een paar vraagjes namelijk omdat ik
nu bijna klaar ben met de datsun 240z hoe kleuren jullie
de auto's in en hoe maak ik goede wielen
dit was mijn voorbeeld
dough112bothautocolumn.jpg

Gr Jarno

Hallo ik wil foto's invoegen alleen ik weet niet hoe dat met een URL werkt,
ik heb ze gewoon opgeslagen in mijn afbeeldingen wat kan ik hier aan doen?

Jelle-B! zei:
(...) wat kan ik hier aan doen?

De forumuitleg lezen: hier de algemene uitleg en hier die van de Knutselhoek. In beide staat uitgelegd hoe je een afbeelding moet plaatsen, maar om je de zoektocht te besparen, zal ik wat knippen en plakken:

Afbeelding plaatsen zei:
Een foto plaats je door de foto eerst te uploaden op een speciaal daarvoor gemaakte site, bijvoorbeeld Photobucket of Imageshack.
Vervolgens plaats je de foto op het forum op de volgende wijze: klik op
img.gif
. Er verschijnt nu een pop-up scherm. Plak de url van je afbeelding in de balk en klik op OK.

Hallo Allemaal hier dus een paar fototjes van mn auto's die ik getekend heb,
ik teken net een week of 2 actief auto's leek me wel leuk en hier zijn er een paar:
Porsche 911
getattachmentne.jpg

Ferrari Spider
getattachmentcjz.jpg

en als laatste een BMW gemaakt tijdens wiskunde (3-serie)
getattachmentvu.jpg

Zelf vind ik het perspectief en de banden niet echt heel goed bij elkaar passen maar ik weet
niet zo goed hoe ik dat kan veranderen
Commentaar please :D

Jelle-B! zei:
(...) Zelf vind ik het perspectief en de banden niet echt heel goed bij elkaar passen maar ik weet niet zo goed hoe ik dat kan veranderen

Probeer er eens achter te komen door dit topic van voor tot achter goed door te lezen. Er staan namelijk zowel over perspectief als over wielen genoeg tips in!

Ik vind geen van je tekeningen erg goed, of ze moeten als karikaturen bedoeld zijn. De Porsche en de Ferrari zijn enigszins herkenbaar, maar de verhoudingen zijn overal zoek.

Hallo Allemaal,
ik ben gisteren begonnen aan een BMW M3 en heb er mijn eigen twist aan gegeven,
ik ben er 5 uur mee bezig geweest ongeveer zelf vind ik de wielen nog steeds niet helemaal mooi maar ik werk eraan
Comments please

bmwm3a.jpg

@ Mazerati het is wel een mooie auto alleen, af en toe zitten er wat rare en scheve lijnen in,
1 tip kleur hem in dan word het meestal mooier ;)

Goed bezig heren! Ik heb nog wel wat commentaar maar dat geef ik later;)

skoda3.jpg

Ik ben voor het eerst met Photoshop aan de gang gegaan en dit zijn de eerste resultaten. Het is een ingescande tekening dus het hoort hier nog wel thuis:) Hij is nog niet af dus ik plaats binnenkort meer. Commentaar is zeer welkom aangezien ik nog niet echt bekend ben met dit programma:)

Dat ziet er eigenlijk al best gaaf uit! Zeker voor de eerste keer!

Ik heb een schetsje gemaakt van een soort Audi RSQ-concurrent van Citroën..
citroensketch.jpg

Mooie stijl! Het ontwerp zelf kan ik nog niet helemaal waarderen, mag van mij nog iets creatiever:)

Image011-1.jpg

Ik ben weer begonnen aan een wedstrijd en dit is het eerste wat ik net heb gemaakt.

Iedereen is dood.
Mooie tekeningen weer allemaal.
Ik zal er ook weer eens wat op zetten.

Wat vinden jullie van de tekeningen van Miha furlan. https://www.mihafurlan.com/

Leuk plaatje. Door die brede heupen verlies je boven de middellijn wel veel ruimte, dat lijkt me voor zo'n monovolume niet heel handig. Gerenderd met Photoshop?

Heb sinds kort een wacom, gebruik hem nu alleen nog op stage maar dit is m'n eerste creatie:

celicagtcoupejw10800.jpg

Min of meer wel ja, gewoon een brush ingesteld en daarmee bezig gegaan, was ook de eerste keer dat ik dat gebruikte dus vandaar dat nog niet alles optimaal gaat ;)

Moet zeggen dat ik het leuk vind om jou tekeningen te zien, je bent goed bezig!
Doe je ook iets van opleiding in die richting of zelf aangeleerd oid?

Dit heb ik mezelf aangeleerd, ik heb nog geen opleiding gehad. Ik ben ook pas net begonnen met Sketchbook, ik gebruik ook geen tablet (gewoon een muis)

Image006-3.jpg

Mooi!

Niet om stoer te doen maar dit is wel leuk, een tekening van mij gebruikt:

https://www.autoblog.nl/komt-citroen-met-een-ds1-concept-in-geneve

Er staan zeker mooie tekeningen bij! Hier de laatste van mij. Ik had er grote plannen mee, maar heb inmiddels geen zin meer om hem in te kleuren...

KiaRio.jpg

Mooie tekeningen allemaal! Zelf heb ik ook een Wacom liggen die ik eigenlijk gekocht had voor mijn opleiding, maar die is eigenlijk te groot om er lekker mee te kunnen werken. Had achteraf beter even kunnen wachten en een Bamboo aan kunnen schaffen. :(

@ Quadrifoglio Verde: Kan me aan de ene kant wel voorstellen dat je er niet veel zin meer in hebt, want je kunt zien dat er al veel werk in zit. Maar toch aan de andere kant wel jammer dat je 'm dan niet nog inkleurt. Zou 't net even wat meer afmaken.

@ Allinda: Met name die Veyron vind ik gaaf! (y) (Heb niet zoveel met Porsche, al is die ook erg mooi geworden. ;))

Terug
Bovenaan