Te hoge CO2 bepaald, nu bpm x3 zo hoog..

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een bmw 328i gekocht op een veiling. Het is een USA model met Duitse papieren. Nu blijkt door de TÜV een CO2 waarde van 225gram/km te zijn bepaald terwijl in Europa dezelfde motoren 147gram uitstoten. Bij het importeren in Nederland resulteert dit erin dat ik ongeveer 3x zoveel BPM moet betalen. Ik kan zowel van BMW Nederland als BMW Duitsland geen COC krijgen omdat het een Amerikaans model is.

Weet iemand of er nog wat te doen om de uitstoot waarde omlaag te krijgen?
Mijn dank is groot!

Denk niet dat het dezelfde motor is. Want waarom heel veel moeite doen om een lage uitstoot te krijgen als het toch niet uitmaakt aan de andere kant van de plas?

De 528i is er als 6 cilinder 3liter en als 4/2L misschien die usa 328i ook (coupe?) Al is het bij mij weten altijd een 2.0 geweest, vanaf 2012 dan..

Chip (down)tunen en dan keuren? Al is dat ook niet gratis

Het is een 328i uit 2012 met een n20 motor, 2.0 4cylinder met 2 turbo's. Dezelfde motor als de Europese kodellen en in Duitsland gemaakt ook. Als ik online kijk op Amerikaanse sites dan geven die ook dezelfde uitstoot aan als de Europese modellen..

Of er is iets kapot, ga er mee naar een garage en laat dit bekijken. Dan kan je altijd daarna weer naar het RDW gaan.

Muddy Bandit zei:
De TUV heeft bepaald... maar is dit aan de hand van meting door de TUV of van de documenten met USA waardes?

Dat weet ik dus niet, die info probeer ik te achterhalen. Met een COC (conformiteitsverklaring) zou het opgelost moeten zijn alleen BMW Nederland en Duitsland kunnen het niet uitgeven omdat het een Amerikaanse auto is

Nee dat is logisch. Je zou zo'n document bij de Amerikaanse importeur moeten opvragen lijkt me.

Makster Klaassen zei:
... Met een COC (conformiteitsverklaring) zou het opgelost moeten zijn alleen BMW Nederland en Duitsland kunnen het niet uitgeven omdat het een Amerikaanse auto is

Dat klopt, die gegevens moet je opvragen voor de staat waar deze auto geregistreerd heeft gestaan, typetoelating kan per staat namelijk nog verschillen.

Piet Paaltjens zei:
Als ik online kijk op Amerikaanse sites dan geven die ook dezelfde uitstoot aan als de Europese modellen..

Dat snap ik niet, want de verbruikcijfers voor de EU worden bepaald met de NEDC en dat zijn andere condities dan de FTP-75 of de SFTP-US06 die ze blijkbaar in de VS gebruiken.

hier kun je veel vinden

Dank voor de info.

Zojuist contact gehad met een ander eigenaar Duitse eigenaar van een dezelfde US Bmw, en bij hem staat inderdaad 147gram per km, de fabrieksopgave.... Even dacht ik dat de Amerikaanse modellen een ander katalysator of iets dergelijks hadden maar bij hem blijkt het wel goed gegaan te zijn.

Ik probeer nu via een Amerikaanse BMW dealer een COC te verkrijgen. Wel frustrerend allemaal want die auto staat al 1,5 maand stil...

Is een COC niet iets dat alleen voor auto's voor de Europese markt gemaakt zijn te verkrijgen, aangezien het volgens mij iets Europees is?

Hej iedereen,

Kan iemand me zegge hoe het is afgelopen met de hoge CO2 uitstoot en juiste papieren?
Ik zit met net hetzelfde probleem ..
Bedankt!

Sacha Van Houtven zei:
Hej iedereen,

Kan iemand me zegge hoe het is afgelopen met de hoge CO2 uitstoot en juiste papieren?
Ik zit met net hetzelfde probleem ..
Bedankt!

Dat kan best een probleem zijn Sacha.
Informeer eens bij één van de firma's die bpm berekeningen en import doen.
Als de auto al je eigendom is en op de Duitse papieren staat onder het kopje V7 deel 1 een hogere uitstoot dan bij een Europese uitvoering, dan denk ik dat je hem het beste weer door kunt verkopen aan iemand buiten Nederland.
Zuur maar waar vrees ik.

Is iemand hiermee al verder gekomen?

Ikzelf heb hetzelfde probleem met een 435i Cabrio. Opgave BMW is 176gr/km maar dat wordt alleen aangehouden wanneer je over een COC beschikt, wat bij een USA import niet het geval is. Daarom wordt de z.g. scandinavische rekenmethode gebruikt, waarbij o.b.v. de voertuigmassa, verbruik, handgeschakeld of automaat etc. de CO2 berekend wordt. (bbpartners.nl/wp-content/uploads/2017/12/Scandinavische-rekenmethode.xlsx).

Mijn auto gaat deze week naar de Duitse TÜV voor een zogenaamde Abgas Einzelmessung. Dit is een individuele meting volgens de voorgeschreven methode.
De keuring kost €1200 + transportkosten van de auto van/naar Duitsland. Volgens de TÜV zal voor mijn 435 de meting rond de 200gr/km uitkomen en zeker niet de 210gr/km overschrijden. Qua BPM betekent dat een bedrag tussen de €8.400 en de €10.000 afgezet tegen €20.000 op basis van de scandinavische rekenmethode.
Daarnaast laat ik meteen ook een z.g. Einzelabnahme (individuele keuring) van de auto doen. De auto krijgt dan Duitse pappieren. Daarmee gaat hij dan naar de RDW en nemen ze de Duitse kentekengegevens over, uiteraard incl. de daarop vermelde CO2 waarde.

T.b.v. de meting kunnen een antal dingen geoptimaliseerd worden, zoals
- maximale bandenspanning
- Amerikaanse benzine aftappen en vervangen door benzine met een hoog octaangetal. Zelf ben ik in Duitsland Aral Ultimate 102 gaan tanken.
- Met de hoogwaardige benzine minstens 200km rijden, zodat alle resten van de amerikaanse smurry doorgespoeld zijn (aanbeveling TÜV).
- Alle onnodige zaken verwijderen om de massa zo laag mogelijk te krijgen
- Waar mogelijk carrosserienaden afplakken.

Ik hoor graag wat de ervaringen van anderen zijn!

Is het nog gelukt om de co2 waarde te veranderen via de dealer in Amerika.
Ik heb namelijk het zelfde probleem.
Bmw 428xi 238 co2 met duitse papieren.

Automobile-catalog.com
Hier staan alle gegevens van alle auto's op van Amerika inc. Co2

Volgens Transport & Environment is de NOx bij diesel-BMW's (geen bepaald type) 3x zo hoog dan de legale Euro 6 NOx-limiet.

Dat is trouwens nog netjes, want zij scoren daarmee het beste na VW, Seat-Skoda en Audi (2-3x). Het slechtst scoren Fiat & Suzuki, Renault-Nissan, 14x!!, Opel-Vauxhall, Hyundai, (8-10x), etc.

Het betreffende tabelletje kan o.a. worden gevonden via https://www.airclim.org/acidnews/new-diesel-cars-still-emit-15-times-too-much-nox
(even naar beneden scrollen)

Nu betreft dat diesels en geen benzine-auto's, maar als het daar niet klopt zal het voor benzine ook wel eens anders kunnen zijn dan de opgegeven waarde.

Nog even een update over mijn 435i Cabrio:
Uiteindelijk is deze bij de TüV gemeten op 223gr/km en ben ik met de BPM op een acceptabel niveau gekomen en de auto staat sind juli op NL kenteken.

Achteraf ben ik tot de ontdekking gekomen dat de meting nog beduidend lager had kunnen uitpakken.
Daartoe moet voor de test de bandenspanning maximaal opgevoerd worden (4-5 bar).

Ja want 4-5bar rijdt zo lekker fijn

De test moet natuurlijk wel enigzins waarheidsgetrouw zijn ;)

[size=x-small]vandaar dat iedereen nu loopt te janken over WLTP, hun "schone" auto blijkt toch lang niet zo schoon[/size]

usa gallon inhoudsmaat is lang niet hetzelfde als eurpeese gallon inhoudsmaat en daardoor misschien hoge bpm

Zo zie je maar weer dat het hele stelsel op lucht is gebouwd. Allemaal uit de lucht gegrepen waardes die in de praktijk dus never nooit niet haalbaar zijn.

u mag altijd betalen aan de roverheid :p ben ik even blij in het bezit te zijn van een auto die is vrijgesteld van Co2 emissie eisen. zolang de uitlaat maar gasdicht is, is het altijd goed voor de apko_O

maar ik wens jullie veel sterkte

Hallo, ik loop tegen het zelfde probleem aan.
BMW 435I XDrive aangekocht met duitse papieren.
Bouwjaar 2014.
In plaats van 179 gram 253 gram
Dit betekent in plaats van €3000,- BPM €11.000,- BPM
Heeft iemand nog een oplossing gevonden?

Had de wagen al duitse papieren en daarop later veranderen want moet zelfde dken met men 428i uitstoot 247....

Hoe heb je dit kunne veranderen op je 428i op zelfde probleem 247 uitstoot grts bas

Individuele keuring in DLD laten uitvoeren, zoals hier (middenin) in dit draadje al beschreven is.

Ik heb me laten informeren tuv duitsland prijs komt op 1800 euro met btw voor mijn 428i x drive kan dit kloppen?is veel geld..

^^^ Onderstaand de info waarop ik doelde.

Dualhead zei:
(..)
Ikzelf heb hetzelfde probleem met een 435i Cabrio. Opgave BMW is 176gr/km maar dat wordt alleen aangehouden wanneer je over een COC beschikt, wat bij een USA import niet het geval is. Daarom wordt de z.g. scandinavische rekenmethode gebruikt, waarbij o.b.v. de voertuigmassa, verbruik, handgeschakeld of automaat etc. de CO2 berekend wordt. (bbpartners.nl/wp-content/uploads/2017/12/Scandinavische-rekenmethode.xlsx).

Mijn auto gaat deze week naar de Duitse TÜV voor een zogenaamde Abgas Einzelmessung. Dit is een individuele meting volgens de voorgeschreven methode.
De keuring kost €1200 + transportkosten van de auto van/naar Duitsland. Volgens de TÜV zal voor mijn 435 de meting rond de 200gr/km uitkomen en zeker niet de 210gr/km overschrijden. Qua BPM betekent dat een bedrag tussen de €8.400 en de €10.000 afgezet tegen €20.000 op basis van de scandinavische rekenmethode.
Daarnaast laat ik meteen ook een z.g. Einzelabnahme (individuele keuring) van de auto doen. De auto krijgt dan Duitse pappieren. Daarmee gaat hij dan naar de RDW en nemen ze de Duitse kentekengegevens over, uiteraard incl. de daarop vermelde CO2 waarde.

T.b.v. de meting kunnen een antal dingen geoptimaliseerd worden, zoals
- maximale bandenspanning
- Amerikaanse benzine aftappen en vervangen door benzine met een hoog octaangetal. Zelf ben ik in Duitsland Aral Ultimate 102 gaan tanken.
- Met de hoogwaardige benzine minstens 200km rijden, zodat alle resten van de amerikaanse smurry doorgespoeld zijn (aanbeveling TÜV).
- Alle onnodige zaken verwijderen om de massa zo laag mogelijk te krijgen
- Waar mogelijk carrosserienaden afplakken.

Ik hoor graag wat de ervaringen van anderen zijn!

Dualhead zei:
Nog even een update over mijn 435i Cabrio:
Uiteindelijk is deze bij de TüV gemeten op 223gr/km en ben ik met de BPM op een acceptabel niveau gekomen en de auto staat sind juli op NL kenteken.

Achteraf ben ik tot de ontdekking gekomen dat de meting nog beduidend lager had kunnen uitpakken.
Daartoe moet voor de test de bandenspanning maximaal opgevoerd worden (4-5 bar).

1800 euro kosten (incl. vervoer?) lijkt mij in lijn te liggen met dat wat hierboven genoemd wordt, iets aan de hogere kant.
Maar goed, die kosten zou je moeten afzetten tegen de besparing die je op het BPM bedrag kan realiseren.
Aangezien er nu meerdere cases bekend zijn, lijkt het mij wel te verwachten dat je een aanzienlijke CO2 reductie kan krijgen en dus minder BPM.
Heel veel andere opties heb je ook niet, lijkt mij. OF gewoon een fors bedrag aan BPM betalen. Alleen denk ik dat je dat niet voor ogen had bij aanschaf..;)

USA CO2 waarden zijn gemeten op een andere cyclus en een andere procedure. Daarnaast heeft een USA spec altijd een iets andere kalibratie. De instanties hebben dus gelijk dat het nu eenmaal niet dezelfde auto is als die in Europa wordt geleverd. En als hint: een USA spec is niet geoptimaliseerd voor een NEDC cyclus. Niemand rijdt namelijk zo dus dat is een gebied wat in de kalibratie van de motor alleen wordt meegenomen als het moet. pre-WLTP EU modellen hebben dat dus en de rest is er niet geoptimaliseerd.

Een COC kan wel maar dan krijg je een USA typegoedkeur blad en dat heeft een andere status dan een EU COC. Met de EU COC is het allemaal "papierwerk". Met een niet EU COC worden alle gegevens gecheckt en sommige gegevens moeten door meting bepaald worden. Tenzij het een oldtimer betreft.

De 1800 euro hierboven genoemd voor de uitvoer van zo'n meting: dat is behoorlijk goedkoop versus wat zo'n meting echt kost. Ik denk dat consumenten hier gematst worden dus zeker niet verkeerd. De test waarde zal niet meevallen zoals in eerdere ervaring hierboven al duidelijk. En dat komt o.a. doordat een USA kalibratie nu eenmaal niet perfect op een NEDC werkt.

Een USA kalibratie heeft wel weer als voordeel dat bv. je motor beter presteerd op 2500m en hoger. In EU is dat heel zeldzaam dat je daar rijdt dus is de auto daar niet geoptimaliseerd. USA kent veel meer en veel hogere wegen en daar is dus ook veel meer aandacht voor in de optimalisatie. En zo zijn er nog een paar.

Ofwel: als je uit de USA (of in ieder geval van buiten EU) importeerd is heel anders dan binnen de EU. Een auto mag identiek lijken maar is het zeker niet. CO2 waarden kun ja dan ook absoluut niet zomaar overnemen. En dan doet de BPM inderdaad pijn.

Hoeveel waarde co2 zou mijn 428i x drive geven ik hoop rond 185... het is een n26b20 blok belgie niet te verkijgen....

Volgende week rij ik zelf naar tuv. 1800 euro .https://s.amsu.ng/9CVq2FA6MqeN

Wat was u uistoot normaal 190? En jij kwam uit op 223. 33 hoger....maja beter dan de 267..

Bas 7371373 zei:
https://s.amsu.ng/9CVq2FA6MqeN
Ik hoop rond de 180 co2..

Ik hoop het voor je, maar lijkt mij wel wat ambitieus als ik lees dat een 435i Cabrio als ruim boven de 200 gram CO2 per kilometer uitkomt.

Wat heb jij voor type 4 serie. de Coupé?

Uit de BMW prijslijst maak ik op dat het verschil in CO2 tussen Coupé en Cabrio bij standaard specificatie (wiel/bandenmaat dus) zo'n 6-7 gram CO2 bedraagt voor de Xdrive versies.

https://www.bmw.nl/content/dam/bmw/marketNL/bmw_nl/specials/pricelists-brochures/pdf/4-serie/historische-prijslijsten/2019/Prijslijst-BMW-4-Serie-Coupe-Cabrio-en-BMW-M4-03-2019-v3.pdf.asset.1551703057762.pdf

Nou, dan de bandenspanning fiks hoger zetten.. en de 428i is een kleinere motor.. dan lijkt mij dat je een CO2 van zo'n 200 - 205 gram per kilometer mag ontvangen, denk ik.

Makster Klaassen zei:
Piet Paaltjens zei:
Als ik online kijk op Amerikaanse sites dan geven die ook dezelfde uitstoot aan als de Europese modellen..

Dat snap ik niet, want de verbruikcijfers voor de EU worden bepaald met de NEDC en dat zijn andere condities dan de FTP-75 of de SFTP-US06 die ze blijkbaar in de VS gebruiken.

hier kun je veel vinden

Dank voor de info.

Zojuist contact gehad met een ander eigenaar Duitse eigenaar van een dezelfde US Bmw, en bij hem staat inderdaad 147gram per km, de fabrieksopgave.... Even dacht ik dat de Amerikaanse modellen een ander katalysator of iets dergelijks hadden maar bij hem blijkt het wel goed gegaan te zijn.

Ik probeer nu via een Amerikaanse BMW dealer een COC te verkrijgen. Wel frustrerend allemaal want die auto staat al 1,5 maand stil...

Heb je toevallig te contact gegevens van die persoon? Ben wel eens benieuwd hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen...
Zoals vele zelfde probleem met een 340i 🙄

Heb jijzelf het opgelost gekregen met je 340i?
Zit hier namelijk met hetzelfde probleem.

bezint-eer-ge-begint.jpg

Voor een dubbeltje op de eerste rij...
Dus maar een oudere USA-BMW op de kop tikken via Duitsland.
En dan komt de ontnuchtering.
Koop gewoon een origineel Nederlands exemplaar, of koop een originele Duitse... dan is voor de testen al gesjoemeld met de uitstootcijfers, dan zijn die al kunstmatig laag en dan wordt je BMW realistisch geprijsd incl BPM.

British Racing Green zei:
bezint-eer-ge-begint.jpg

Voor een dubbeltje op de eerste rij...
Dus maar een oudere USA-BMW op de kop tikken via Duitsland.
En dan komt de ontnuchtering.
Koop gewoon een origineel Nederlands exemplaar, of koop een originele Duitse... dan is voor de testen al gesjoemeld met de uitstootcijfers, dan zijn die al kunstmatig laag en dan wordt je BMW realistisch geprijsd incl BPM.
Dat is een beetje tegenstrijdig, realistisch geprijsd op basis van gesjoemelde uitstoot. Juist zonder het gesjoemel betaal je de realistische BPM.

Hey ,

Ik heb hetzelfde probleem , in duitsland een bmw 340i gekocht . Nu wou ik hem inschrijven en bleek het een amerikaanse import te zijn met 261gr/km , Zou het in België ook werken als ik eerst terug die co2 test laat doen ? . Iemand ervaring hier ?

Met vriendelijke groeten glenn

Geen idee, wellicht stuur je een pb naar de personen in dit topic die hetzelfde probleem hadden/hebben. Wat bij hun de uitkomst is gebleken.

Terug
Bovenaan