Te hoge CO2 bepaald, nu bpm x3 zo hoog..

Eerst veel geld in die test steken en dan erachter komen dat de auto op de test alsnog ergens rond die 260 heeft... Ik zou de pijn maar gewoon accepteren.
Ik heb het al eerder gezegd hierboven; een USA spec is niet geoptimaliseerd op de europese test en scoort daar dus veel hoger. Dan kan het wel op dezelfde auto lijken maar het is het niet.
 
Zou een goede chip-tuner geen uitkomst kunnen bieden? Management van de auto afstellen op "onze" benzine en overige factoren of zijn de verschillen tussen een USA en EU model ook mechanisch?
 
Ik ben bang dat het niet allemaal met kwaliteit benzine te maken heeft. Het gesjoemel met verbruik en CO2 uitstoot in het verleden in Europa heeft té gunstige uitkomsten laten zien. Om een 1 kg benzine optimaal te verbranden heb je 14,7 kg lucht nodig en dat geeft 3.4 kg CO2 en 13.9 KwH aan energie. Stel het rendement van een ottomotor op 25% en er blijft maar 3.5Kw (4.7Pk) voor de aandrijving over....
 
Terug
Bovenaan