@ 244-55:
Dat behoort ook nog tot de mogelijke oorzaken... het blok heb ik nog niet uit elkaar getrokken... en van de ontsteking zou ik niet weten.. valt volgens mij wel mee.. ik kan het nog even navragen.. maar voor zover ik hoor/weet moet dat geen problemen geven
@ Blitz:
thanks

die Carisma rijdt nog steeds prima
En helaas zit het andere blok er nog niet in... Gister had ik verjaardag in Dordrecht, en vandaag met m'n vriendin naar de rodeo in Luttenberg wezen kijken.. Voor de Bangers in Lopik was het al te laat voordat we wakker waren
Afgelopen zaterdag begonnen met het blok eruit te halen...
Eerst de motorkap eraf, radiateur ervoor weg (incl. de olieleidingen vd automaatbak)
Toen begonnen om de rest eraf te halen (luchtfilter, stuurbekrachtigingspomp etc.) en de verdere leidingen los te halen:
Het viel 100% mee dat bijna alles gewoon makkelijk losging
Toen de boel bij de automaatbak losgehaald, zodat de hele rataplan eruit kon
(ik in actie

)
Toen alles los gesleuteld was, tijd om de motor+ bak eruit te halen, eerst een stukje, toen nogmaals gecontroleerd of alles daadwerkelijk loswas, en toen verder gegaan..
Maat van me die de laatste controle uitvoert
En verder hijsen:
En de pruttel voor de auto...
Het valt opzich wel mee om de boel eruit te halen, maar al met al een aardig gesleutel
Het grootste deel is al overgezet op het andere blokkie, maar ik krijg de koppelomvormer nog niet los vant vliegwiel vant oude blok

en het vernaggelen van de bouten is geen optie... maar dat zal vast wel goedkomen
Tot zover de update