Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Toeteren zal echt onbewust zijn geweest: dat deed ik tegelijkertijd, terwijl ik remde. Waarschijnlijk heb ik op die meneer getoeterd... maar dat was de drempel die ik altijd heel voorzichtig oprij.Joop 5528328 zei:Zunigrijje zei:Natuurlijk heb ik wel geremd: maar ik reed slechts 10km/u en dat winkelwagentje, zag ik echt niet meteen aankomen.
Niet rechtspraken wat krom is, je toetert eerder dan dat je tot stilstand remt. Als je wat meer gefocust had op remmen ipv toeteren was er niks aan de hand geweest.
Ja er is schade: de laag onder de lak is zwart.... deze bumpers zijn niet uit de fabriek zilver ofzo, dat is zwart plastic. Maja rationeel gezien stelt het inderdaad niet veel voor.R W xxx zei:Ben je je nou echt druk aan het maken over dat zwarte streepje of is er meer schade? Igv eerste, kom op zeg, da's zelfs voor jouw begrippen aanstellerij.
Zuinigrije zei:Mijn vrouw vond in iedere geval, dat ik het los moest laten en ik teveel om de auto gaf.... okay ze heeft gelijk.
Zunigrijje zei:Alleen als ik juist nu mijn auto had willen verkopen/inruilen, dan was dit weer iets geweest waardoor de auto waarde verliest.
Nouja met die gedachten speel ik wel de laatste tijd: ik vind autorijden leuk, maar mijn auto staat de meeste tijd gewoon stil voor deur. Ik moest toevallig even weg met vrouw en kind, anders had de auto tot maandag stilgestaan.D Elzinga zei:Maar dat is niet zo, toch? Tamelijk irrelevant dus.
Hoe dan ook: vervelend maar niet opzettelijk. Iemand die zich noodgedwongen per scootmobiel verplaatst zal in de regel ook niet de uitgewezen persoon zijn om een wegrollend winkelwagentje achterna te rennen denk ik zo...
Zuinigrije zei:Ga trouwens wel proberen, of het wellicht voor een deel weggepoetst kan worden. Het is gelukkig enkel maar een kras, als ik sneller onderweg geweest was dan had ik dat winkelwagentje waarschijnlijk tegen de portier zitten...
Zunigrijje zei:Je houdt er echt geen rekening mee dat er plotseling een winkelwagentje de weg oprollen komt, wanneer je het dan ziet heb te maken met reactietijd. Dan ben je al een paar meter verder en zo'n winkelwagentje, is een ongecontroleerd object.
Ik denk dat ik zelfs overweeg om voortaan om te rijden... vanwege mijn ontwikkelingsstoornis vermijdt ik conflict situaties. Dat is namelijk erg lastig voor mij persoonlijk en daardoor, ben ik meestal erg van slagafentoe zei:Vriendelijk advies om voor de deur van de supermarkt precies daar juist rekening mee te houden, dat gaat je een hoop krassen schelen. Winkelwagen, hond, kleuter, je noemt het maar. Tien tellen de andere kant op kijken bij het auto inladen en dan kan het al zijn weggerold/-gelopen.
Ik snap dat je baalt! Dat zou ik ook doen, maar als pubers al zeggen dat jij als twintiger (gokje) respectloos doet tegen een oudere heb je ofwel de meest morele pubers van Zuid-Nederland gevonden, ofwel ben je te ver gegaan. Tel je in zo'n geval even tot tien of spring je gelijk roepend de auto uit?
Dat vuurtje heeft hij zeker bij mij ontstoken: sprak nog mijn buren, die hebben ook een Suzuki Celerio. Mijn buurman direct zo van, je moet een melding bij de politie maken. Ik vertel hem, ja die heb ik drie keer gebeld maar kwamen niet.Boppie zei:Ter verdediging van Zuinig. Ik zou het ook niet kunnen waarderen als iemand dat karretje laat lopen en het vervolgens ontkent. Fouten maken wij allemaal maar geef het dan ook toe. Dan loop je bij mij zo weg, ga ik niet lastig doen. Ga je ontkennen dan ontsteek je toch een vuurtje.
omniradius zei:Sorry, maar ik heb je filmpje 2x bekeken en dat karretje komt echt werkelijk VOL in je zichtveld van links haast in slow motion aan gerold.
Misschien was je niet aan het opletten oid? Maar in mijn optiek had je écht ruim eerder kunnen remmen en dat was het karretje gewoon voor je auto langs gerold zonder je te raken.
Boppie zei:Dat is makkelijk gezegd. Hoe reageer jij? Als mens zijn wij als chauffeur gewoon zwak. Lekker wijf op rechts. Kinderen op rechts. Vul maar in.
Ja dat heb ik gezegd tegen die meneer dat ik het op beeld had en ik heb die beelden ook naar mijn verzekering gestuurd, als het goed is. Heb ik namelijk via het formulier gedaan op website, van mijn verzekering.Hansje58 zei:Zelfs een dashcam heeft dus blijkbaar geen effect. Heb je meneer gezegd dat je het op film had ?
Ik kon bij mijn nieuw bestelde auto een dashcam aanvinken, niet gedaan.
Ik zet mijn auto altijd zo neer, dat ik de minste kans op schade maak, maar het is niet altijd te vermijden.
Ik heb zelf natuurlijk een kind: maar daar kan ik beter anticiperen, want bij kinderen ga ik er altijd vanuit dat ze eventueel de weg opkomen. Het gebeurde trouwens precies na de drempel, daar rij ik heel voorzichtig overheen.haarr zei:Dat vind ik ook, stel dat het een kind was? Je was gewoon te laat. Gewoon beter anticiperen.
Wat betreft de afhandeling:
Meneer kan gewoon zijn WA verzekering aanspreken, kost hem niets. Het filmpje is duidelijk genoeg lijkt mij.
Het is wel duidelijk op de beelden, dat hij het winkelwagentje in gebruik had: anders loop je er ook niet achteraan. Wellicht helpen dashcam beelden in dit geval, maar zonder is het zijn woord tegen het mijne.haarr zei:Dat klopt, maar in die redenatie zou zuinig zelf schuldig zijn. Zou zomaar kunnen omdat het karretje geen verkeersdeelnemer is.
Verzekering keert denk ik alleen uit als de meneer toegeeft het karretje geduwd te hebben.
Zuinigrije zei:Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.
Waarborgfonds daar heb ik nog nooit succes bij gehad: heb ook begrepen, dat je eigenlijk vrijwel altijd getuigen nodig hebt. En de pubers die getuige waren, die konden in mijn portemonnee kijken en meende dat ik wel heel rijk moet zijn als ik een Suzuki Celerio rij.Hansje58 zei:Zuinigrije zei:Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.
Als je het via het waarborgfonds doet, kost het je de eerste keer inderdaad niks, maar een volgende schade, betekent dat je daalt op je bonus-malus ladder. In de praktijk : dat je meer verzekeringspremie gaat betalen.
En dat geldt ook voor aangifte: een collega van mij, die zei op Instagram of ik de politie niet gebeld had en ik moest aangifte doen. Maar dat gaat helemaal niet, dat schadeformulier is ook niet ingericht voor dit soort situaties.Pietzoveel zei:Het WBF werkt alleen als vaststaat dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt, niet door winkelwagentjes.
Zuinigrije zei:En trouwens, als je dashcam toch liep.. Upload ook eens de beelden van hoe jij tegen die man deed?
Hoezo zit ik fout? Als het een automobilist was, ja dan zat ik overduidelijk fout. Want dan zou ik niet genoeg afstand gehouden hebben, tot de auto voor mij. Daarvan ben ik op de hoogte.Trompetter zei:Nou heb ik nieuws voor je, jij zit fout.
Had jij geremd, had je niet uit hoeven stappen, geen bombarie hoeven maken, had je geen schade gehad, hadden wij dit stukje niet hoeven lezen.
Volgende keer even het zekere voor het onzekere nemen man, kan je wat langer van je rust en je Celerio genieten.
Nee Frits, je zit fout omdat je niet remt. Jij weet wat de consequenties zijn als je doorrijdt in zo'n geval en i.p.v dat je daarnaar handelt ga je pas remmen en toeterenZunigrijje zei:Hoezo zit ik fout? Als het een automobilist was, ja dan zat ik overduidelijk fout. Want dan zou ik niet genoeg afstand gehouden hebben, tot de auto voor mij. Daarvan ben ik op de hoogte.Trompetter zei:Nou heb ik nieuws voor je, jij zit fout.
Had jij geremd, had je niet uit hoeven stappen, geen bombarie hoeven maken, had je geen schade gehad, hadden wij dit stukje niet hoeven lezen.
Volgende keer even het zekere voor het onzekere nemen man, kan je wat langer van je rust en je Celerio genieten.
Maar dit winkelwagentje is geen verkeersdeelnemer, dat komt door onzorgvuldig handelen of wat is het correcte woord? Terecht op de rijbaan. PS mijn dashcam draait niet, wanneer de motor uit staat. Dus daar zijn geen beelden.
Maar ik voel mij vereerd, dat je speciaal geregistreerd heb om in mijn topic te reageren![]()
Hansje58 zei:Als je zoals je schrijft moeite hebt met conflict situaties is het niet handig het hier op te schrijven. Je weet wat sociaal media doet…..mensen schrijven soms zeer kwetsende reacties…….
Joop zei:Ach, kop op zeg... 'zeer kwetsend
Wie zegt dat ik dan fout zit? Het betreft hier geen auto waar ik achter reed, waarbij ik te weinig afstand gehouden zou hebben en zodoende inderdaad schuld zou zijn als ik bumperkleef.Trompetter zei:Nee Frits, je zit fout omdat je niet remt. Jij weet wat de consequenties zijn als je doorrijdt in zo'n geval en i.p.v dat je daarnaar handelt ga je pas remmen en toeterenNadat het gebeurd is. Vervolgens ga je boos/ontdaan verhaal halen en dat op je autisme gooien, upload eens de dashcambeelden van wat zich hierna afspeelde zodat wij kunnen oordelen.
Maar durf er vergif op in te nemen dat jij deze situatie voor jezelf hebt gecreëerd, niemand anders.
Weet ik niet? Ik ben niet roomser dan de paus en zeker geen Max Verstappen, ben gewoon heel bewust van mijzelf dat ik niet dezelfde reactiesnelheid heb als "gewone mensen" zonder ontwikkelingsstoornis.Joop 5528328 zei:Maar Zuinigrije, leg nou eens uit; waarom remde je niet gewoon wat harder/sneller? Toeteren kon je ook, dus dat je het te laat zag is geen argument.
Zunigrijje zei:Weet ik niet? Ik ben niet roomser dan de paus en zeker geen Max Verstappen, ben gewoon heel bewust van mijzelf dat ik niet dezelfde reactiesnelheid heb als "gewone mensen" zonder ontwikkelingsstoornis.Joop 5528328 zei:Maar Zuinigrije, leg nou eens uit; waarom remde je niet gewoon wat harder/sneller? Toeteren kon je ook, dus dat je het te laat zag is geen argument.
Hansje58 zei:Zuinigrije zei:Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.
Als je het via het waarborgfonds doet, kost het je de eerste keer inderdaad niks, maar een volgende schade, betekent dat je daalt op je bonus-malus ladder. In de praktijk : dat je meer verzekeringspremie gaat betalen.
Kan ik je geen antwoord opgeven: denk onbewust reactie om zowel te remmen en claxonneren. Anyway ben bij de supermarkt geweest, die konden wellicht wel wat voor mij betekenen.Joop 5528328 zei:Het is dus niet je reactiesnelheid, maar gewoon een vreemde keuze. Why?
Moderator
Vergeet het eigen risico van, ik dacht, €250 niet.haarr zei:Hansje58 zei:Zuinigrije zei:Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.
Het waarborgfonds stelt als voorwaarde dat de schade is toegebracht door een ander motorvoertuig.
Indien deze niet verzekerd is of de eigenaar niet te achterhalen (b.v. aanrijding gezien maar kenteken niet) keert het waarborgfonds uit. Plus nog enkele andere voorwaarden.
Helemaal mee eens..R W xxx zei:Plusparkeerterrein is geen openbare weg, regeltjes en risico's zijn wat anders daar. Denk niet dat Plus veel voor je hoeft te doen, misschien dat ze wat willen doen, meer niet.
Iets anders, ter overweging: zou serieus eens na gaan denken of je je auto nog wel in bezit wil hebben als je kind wat groter is, als je nu al zo'n enorm probleem van een minuscuul krasje maakt. Kan je dat niet loslaten, zou ik je adviseren om in het belang van het kind die auto, en misschien andere zaken waar je net zo binair mee omgaat, weg te doen.
Ik ook: ze kunnen wel degelijk aansprakelijk zijn, maar het is ook soms een verhaal dat iedereen elkaar aansprakelijk stelt. De automobilist stelt de klant aansprakelijk, waarna de klant de supermarkt aansprakelijk stelt en de supermarkt de gemeente....Barri zei:Ben benieuwd of via de supermarkt nog iets te regelen is.
haarr zei:Boppie zei:Dat is makkelijk gezegd. Hoe reageer jij? Als mens zijn wij als chauffeur gewoon zwak. Lekker wijf op rechts. Kinderen op rechts. Vul maar in.
Dat klopt, maar in die redenatie zou zuinig zelf schuldig zijn. Zou zomaar kunnen omdat het karretje geen verkeersdeelnemer is.
Verzekering keert denk ik alleen uit als de meneer toegeeft het karretje geduwd te hebben.
Maat, doe eens even heel gauw normaal. Je bent begin 30 toch? Je klinkt zoals mijn opa klonk toen hij voor het laatst de snelweg op ging. Mensen om je heen zijn idioten omdat jij dat er dan waarschijnlijk van maakt? Ik zit 20-25.000 kilometer per jaar op de weg en heb werkelijk waar nog nooit echt gedacht wát een idioten. Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.Zunigrijje zei:Ja autorijden is niet leuk de laatste tijd, met al die idioten op de weg. Ik heb nog veel meer ergernissen in het verkeer, waar ik serieus soms angst door krijg.
Trompetter zei:Maat, doe eens even heel gauw normaal. Je bent begin 30 toch? Je klinkt zoals mijn opa klonk toen hij voor het laatst de snelweg op ging. Mensen om je heen zijn idioten omdat jij dat er dan waarschijnlijk van maakt? Ik zit 20-25.000 kilometer per jaar op de weg en heb werkelijk waar nog nooit echt gedacht wát een idioten. Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.Zunigrijje zei:Ja autorijden is niet leuk de laatste tijd, met al die idioten op de weg. Ik heb nog veel meer ergernissen in het verkeer, waar ik serieus soms angst door krijg.
Als jij het autorijden echt niet meer leuk vind door "al die idioten op de weg" moet je lekker je auto verkopen, je pasje aan je vriendin geven, en de fiets pakken.
Van die mensen heb ik juist geen last van!Trompetter zei:Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Trompetter zei:Maat, doe eens even heel gauw normaal. Je bent begin 30 toch? Je klinkt zoals mijn opa klonk toen hij voor het laatst de snelweg op ging. Mensen om je heen zijn idioten omdat jij dat er dan waarschijnlijk van maakt? Ik zit 20-25.000 kilometer per jaar op de weg en heb werkelijk waar nog nooit echt gedacht wát een idioten. Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.Zunigrijje zei:Ja autorijden is niet leuk de laatste tijd, met al die idioten op de weg. Ik heb nog veel meer ergernissen in het verkeer, waar ik serieus soms angst door krijg.
Als jij het autorijden echt niet meer leuk vind door "al die idioten op de weg" moet je lekker je auto verkopen, je pasje aan je vriendin geven, en de fiets pakken.
Nee omdat je zelf met 80 invoegt en dan stug 90 blijft rijden in je Celerio omdat je perse zo zuinig mogelijk wil rijden. Dan word autorijden saai en een sleur ja.Zunigrijje zei:Van die mensen heb ik juist geen last van!Trompetter zei:Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Trompetter zei:Nee omdat je zelf met 80 invoegt en dan stug 90 blijft rijden in je Celerio omdat je perse zo zuinig mogelijk wil rijden. Dan word autorijden saai en een sleur ja.Zunigrijje zei:Van die mensen heb ik juist geen last van!Trompetter zei:Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Het is een beetje het aard van het ( ik ) beestje: maar tips en tricks zijn welkom, ook eventuele adresjes waar het goedkoop hersteld kan worden. Perfect hoeft niet, zolang het maar grotendeels weg isPauseBreak zei:Enfin, het ging over winkelwagens. Ik zou er niet zoveel tijd en energie in steken. Zo'n veegje haal je er 9/10x wel vanaf met een goede polijstbeurt en anders brengt een verfbus van de ac tion ook wel uitkomst.
Het schijnt dus vaker voor te komen, dat de winkelwagentjes hier de straat oprollen. Klanten hebben daar al over geklaagd, maar er lijkt nog niet veel tegen gedaan te zijn. Ik overweeg om serieus een blokje om te rijden...Het winkelwagentje heb je in bruikleen. Aangezien de meeste winkelier je verplicht om van zo'n wagentje gebruik te maken is deze natuurlijk wel degene die deugdelijke wagentjes in zijn winkel zou moeten hebben (of daarbuiten)
Je mag er dus logischerwijs vanuitgaan dat deze zodanig zijn afgesteld dat het wagentje automatisch blokkeert ofwel in dit specifiek geval moet er een rem opzitten. Wanneer dit allemaal niet zo is dan ligt het aansprakelijkheids verhaal natuurlijk wel even anders dan de gemiddelde GV reageert.
Door het ontbreken van een blokkade of rem is dus in eerste instantie de winkeleigenaar aansprakelijk, deze had moeten zorgen voor deugdelijk materiaal en er op moeten toezien dat de fabrikant de juiste geremde wagentjes heeft geleverd.
Vervolgens de gemeente, aangezien zij er van op de hoogte waren dat er een bedrijf gevestigd is met winkelwagentjes die mee naar buiten genomen moeten worden.
In de praktijk zal de schadeclaim als volgt worden neergelegd; de gebruiker wordt aansprakelijk gesteld, deze zal de claim afwijzen en de winkeleigenaar aansprakelijk stellen die deze ook weer af gaat wijzen en de claim zal proberen neer te leggen bij de gemeente, danwel de fabrikant.
Je kan namelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor ongelukken die voortkomen uit verplicht gebruik ondeugdelijk materiaal.