Suzuki Celerio - Airco Kapot

Ben je je nou echt druk aan het maken over dat zwarte streepje of is er meer schade? Igv eerste, kom op zeg, da's zelfs voor jouw begrippen aanstellerij.

Joop 5528328 zei:
Zunigrijje zei:
Natuurlijk heb ik wel geremd: maar ik reed slechts 10km/u en dat winkelwagentje, zag ik echt niet meteen aankomen.

Niet rechtspraken wat krom is, je toetert eerder dan dat je tot stilstand remt. Als je wat meer gefocust had op remmen ipv toeteren was er niks aan de hand geweest.
Toeteren zal echt onbewust zijn geweest: dat deed ik tegelijkertijd, terwijl ik remde. Waarschijnlijk heb ik op die meneer getoeterd... maar dat was de drempel die ik altijd heel voorzichtig oprij.

Wellicht dat ik in de toekomst om de supermarkt heen ga rijden....

R W xxx zei:
Ben je je nou echt druk aan het maken over dat zwarte streepje of is er meer schade? Igv eerste, kom op zeg, da's zelfs voor jouw begrippen aanstellerij.
Ja er is schade: de laag onder de lak is zwart.... deze bumpers zijn niet uit de fabriek zilver ofzo, dat is zwart plastic. Maja rationeel gezien stelt het inderdaad niet veel voor.

Alleen als ik juist nu mijn auto had willen verkopen/inruilen, dan was dit weer iets geweest waardoor de auto waarde verliest.

Zuinigrije zei:
Mijn vrouw vond in iedere geval, dat ik het los moest laten en ik teveel om de auto gaf.... okay ze heeft gelijk.

Verstandig. Het is even vervelend, maar zo gaat dat. Je kan nog proberen met een polish voor het verwijderen van krassen. Als het niet te diep is, is dit zo weg.

Zunigrijje zei:
Alleen als ik juist nu mijn auto had willen verkopen/inruilen, dan was dit weer iets geweest waardoor de auto waarde verliest.

Maar dat is niet zo, toch? Tamelijk irrelevant dus.

Hoe dan ook: vervelend maar niet opzettelijk. Iemand die zich noodgedwongen per scootmobiel verplaatst zal in de regel ook niet de uitgewezen persoon zijn om een wegrollend winkelwagentje achterna te rennen denk ik zo...

Sorry, maar ik heb je filmpje 2x bekeken en dat karretje komt echt werkelijk VOL in je zichtveld van links haast in slow motion aan gerold.

Misschien was je niet aan het opletten oid? Maar in mijn optiek had je écht ruim eerder kunnen remmen en dat was het karretje gewoon voor je auto langs gerold zonder je te raken.

Nu is t idd jammer, sh#t happens

D Elzinga zei:
Maar dat is niet zo, toch? Tamelijk irrelevant dus.

Hoe dan ook: vervelend maar niet opzettelijk. Iemand die zich noodgedwongen per scootmobiel verplaatst zal in de regel ook niet de uitgewezen persoon zijn om een wegrollend winkelwagentje achterna te rennen denk ik zo...
Nouja met die gedachten speel ik wel de laatste tijd: ik vind autorijden leuk, maar mijn auto staat de meeste tijd gewoon stil voor deur. Ik moest toevallig even weg met vrouw en kind, anders had de auto tot maandag stilgestaan.

Als hier in de regio deelauto's beschikbaar waren, zoals in de grote steden. Dan zou ik het denk ik wel doen: maar aangezien die er niet zijn, ben je dan afhankelijk van openbaar vervoer. En dat is met een kind dat met enige regelmaat, op controle in het ziekenhuis welke 30km verder weg ligt niet zo handig.

Ook vind ik dat een auto soms teveel zorgen met zich meebrengt: bij private lease had je dit eenmalig je eigen risico gekost, want dit zijn de soort schades die men incasseert.

Daarom heb ik geen private lease auto, want het komt gewoon heel veel voor: mensen die kleine lakschades aan jou auto toebrengen. En dan niet het fatsoen hebben om een briefje achter te laten. Dat is mij al vaak gebeurd....

Ga trouwens wel proberen, of het wellicht voor een deel weggepoetst kan worden. Het is gelukkig enkel maar een kras, als ik sneller onderweg geweest was dan had ik dat winkelwagentje waarschijnlijk tegen de portier zitten...

Dus ik prijs mij toch gelukkig, dat het enkel een kras op de bumper is en geen deuk of dergelijke.

Zuinigrije zei:
Ga trouwens wel proberen, of het wellicht voor een deel weggepoetst kan worden. Het is gelukkig enkel maar een kras, als ik sneller onderweg geweest was dan had ik dat winkelwagentje waarschijnlijk tegen de portier zitten...

Ook dan, als je gewoon hard op de rem had getrapt was er niks aan de hand.

Zunigrijje zei:
Je houdt er echt geen rekening mee dat er plotseling een winkelwagentje de weg oprollen komt, wanneer je het dan ziet heb te maken met reactietijd. Dan ben je al een paar meter verder en zo'n winkelwagentje, is een ongecontroleerd object.

Vriendelijk advies om voor de deur van de supermarkt precies daar juist rekening mee te houden, dat gaat je een hoop krassen schelen. Winkelwagen, hond, kleuter, je noemt het maar. Tien tellen de andere kant op kijken bij het auto inladen en dan kan het al zijn weggerold/-gelopen.

Ik snap dat je baalt! Dat zou ik ook doen, maar als pubers al zeggen dat jij als twintiger (gokje) respectloos doet tegen een oudere heb je ofwel de meest morele pubers van Zuid-Nederland gevonden, ofwel ben je te ver gegaan. Tel je in zo'n geval even tot tien of spring je gelijk roepend de auto uit?

Ter verdediging van Zuinig. Ik zou het ook niet kunnen waarderen als iemand dat karretje laat lopen en het vervolgens ontkent. Fouten maken wij allemaal maar geef het dan ook toe. Dan loop je bij mij zo weg, ga ik niet lastig doen. Ga je ontkennen dan ontsteek je toch een vuurtje.

afentoe zei:
Vriendelijk advies om voor de deur van de supermarkt precies daar juist rekening mee te houden, dat gaat je een hoop krassen schelen. Winkelwagen, hond, kleuter, je noemt het maar. Tien tellen de andere kant op kijken bij het auto inladen en dan kan het al zijn weggerold/-gelopen.

Ik snap dat je baalt! Dat zou ik ook doen, maar als pubers al zeggen dat jij als twintiger (gokje) respectloos doet tegen een oudere heb je ofwel de meest morele pubers van Zuid-Nederland gevonden, ofwel ben je te ver gegaan. Tel je in zo'n geval even tot tien of spring je gelijk roepend de auto uit?
Ik denk dat ik zelfs overweeg om voortaan om te rijden... vanwege mijn ontwikkelingsstoornis vermijdt ik conflict situaties. Dat is namelijk erg lastig voor mij persoonlijk en daardoor, ben ik meestal erg van slag :(

In normale omstandigheden ben ik heel goed instaat om beleefd te zijn en rekening te houden, met de gevoelens van andere. Maar dat is aangeleerd gedrag. In conflict situaties, is het erg moeilijk voor mij.

Maar ik ben uitgestapt en zei tegen die meneer, dat zijn winkelwagentje mijn auto geraakt had. Waarop hij zei, dat het niet zijn winkelwagentje was. Toevallig zaten daar een paar jongeren op een bankje, die zeiden ze hadden het gezien. Dus toen was het overduidelijk dat meneer loog en heb ik direct de politie gebeld.

Die wilde niet komen, wat het extra lastig voor mij maakte. Want meneer had ook geen identiteitskaart bij zich. Dat bankpasje wat ie liet zien, kon van iedereen geweest zijn. Ja sorry ik kijk een beetje veel Duitse televisie: Achtung Kontrolle en weet dus, dat een bankpasje waardeloos is om iemand te indentificeren.

Ik wilde het schadeformulier invullen, maar door die bemoeizuchtige jongeren werd mij dat heel moeilijk gemaakt en de politie wilde immers niet komen. Omdat het zo lastig ging en zoveel moeite kostte, heb ik besloten het te laten voor wat is.

Verzekeringskwesties zijn namelijk ook geen plezier: maar ik ben niet iemand, die medelijden heeft met een persoon omdat hij of zij in een scootmobiel zitten. Als je schade veroorzaakt, hoor je dat in-principe gewoon te vergoeden en dan maakt het niet uit of je fit en jong bent.

Maar het is beter voor mijn gemoedsrust om het los te laten: ik heb wel wat persoonsgegevens van deze meneer, echter dat heeft toch weinig zin. Dat zou een welles nietes worden, voor een kleine kras. Uit nieuwsgierigheid heb ik wel bij Fixico een opdracht uitgezet, voor hoeveel het zou kosten om te laten herstellen.

Boppie zei:
Ter verdediging van Zuinig. Ik zou het ook niet kunnen waarderen als iemand dat karretje laat lopen en het vervolgens ontkent. Fouten maken wij allemaal maar geef het dan ook toe. Dan loop je bij mij zo weg, ga ik niet lastig doen. Ga je ontkennen dan ontsteek je toch een vuurtje.
Dat vuurtje heeft hij zeker bij mij ontstoken: sprak nog mijn buren, die hebben ook een Suzuki Celerio. Mijn buurman direct zo van, je moet een melding bij de politie maken. Ik vertel hem, ja die heb ik drie keer gebeld maar kwamen niet.

Aangezien het zo lastig was om af te handelen met die man, heb ik hem laten gaan. Maar eigenlijk is het een principe kwestie/verzekeringskwestie. Ik heb mijn verzekering toch gemaild, met vermelding van het verzekeringsplaatje nummer van deze meneer.

Veel verwacht ik er niet van, maar eigenlijk ben ik nog steeds van mening dat het ongeacht lichamelijke of geestelijke toestand gewoon vergoed hoort te worden. Dit soort mensen zijn echt enorm lastig om schade mee af te handelen, want er was heel weinig medewerking van de betreffende meneer.

Vandaar dat ik ook graag de politie erbij wilde hebben, maar die komen schijnbaar niet. Dat vind ik echt enorm vervelend, omdat ik verder van niemand hulp kreeg.

omniradius zei:
Sorry, maar ik heb je filmpje 2x bekeken en dat karretje komt echt werkelijk VOL in je zichtveld van links haast in slow motion aan gerold.

Misschien was je niet aan het opletten oid? Maar in mijn optiek had je écht ruim eerder kunnen remmen en dat was het karretje gewoon voor je auto langs gerold zonder je te raken.

Dat vind ik ook, stel dat het een kind was? Je was gewoon te laat. Gewoon beter anticiperen.
Wat betreft de afhandeling:
Meneer kan gewoon zijn WA verzekering aanspreken, kost hem niets. Het filmpje is duidelijk genoeg lijkt mij.

Het is zonde van het krasje…(moest de foto uitvergroten om het goed te zien). Inderdaad flink polish erover heen en je ziet er niks meer van. Ik snap dat je zuinig op de auto bent, en niet netjes van die scootmobiel meneer en de jongeren die niet wilde mee getuigen.
Echter………tussen de regels door lees ik dat jij ook niet bepaald “lief” was. Ik snap dat dit voorkomt uit je autisme.
Dat met die verzekering gaat hem niet worden en de politie komt tegenwoordig alleen bij fikse schades met letsel.
Zelfs een dashcam heeft dus blijkbaar geen effect. Heb je meneer gezegd dat je het op film had ?
Ik kon bij mijn nieuw bestelde auto een dashcam aanvinken, niet gedaan.

Ik zet mijn auto altijd zo neer, dat ik de minste kans op schade maak, maar het is niet altijd te vermijden.

Dat is makkelijk gezegd. Hoe reageer jij? Als mens zijn wij als chauffeur gewoon zwak. Lekker wijf op rechts. Kinderen op rechts. Vul maar in.

Boppie zei:
Dat is makkelijk gezegd. Hoe reageer jij? Als mens zijn wij als chauffeur gewoon zwak. Lekker wijf op rechts. Kinderen op rechts. Vul maar in.

Dat klopt, maar in die redenatie zou zuinig zelf schuldig zijn. Zou zomaar kunnen omdat het karretje geen verkeersdeelnemer is.
Verzekering keert denk ik alleen uit als de meneer toegeeft het karretje geduwd te hebben.

Hansje58 zei:
Zelfs een dashcam heeft dus blijkbaar geen effect. Heb je meneer gezegd dat je het op film had ?
Ik kon bij mijn nieuw bestelde auto een dashcam aanvinken, niet gedaan.

Ik zet mijn auto altijd zo neer, dat ik de minste kans op schade maak, maar het is niet altijd te vermijden.
Ja dat heb ik gezegd tegen die meneer dat ik het op beeld had en ik heb die beelden ook naar mijn verzekering gestuurd, als het goed is. Heb ik namelijk via het formulier gedaan op website, van mijn verzekering.

Zelf parkeer ik mijn auto ook zo, dat de kans op schade heeft minste is. Dat betekent dus zover mogelijk van de supermarkt vandaan, want ik woon er letterlijk naast. Maar je hebt gelijk, het feit dat ik een dashcam heb heeft niet veel geholpen.

Het is jammer dat ik niet goed met polijsten ben, anders ging ik er direct mee aan de slag. Alleen ik wil natuurlijk geen kosten maken, als ik niets kan verhalen. Dat geld besteed ik liever aan onderhoud, dan het herstel van krassen. Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.

haarr zei:
Dat vind ik ook, stel dat het een kind was? Je was gewoon te laat. Gewoon beter anticiperen.
Wat betreft de afhandeling:
Meneer kan gewoon zijn WA verzekering aanspreken, kost hem niets. Het filmpje is duidelijk genoeg lijkt mij.
Ik heb zelf natuurlijk een kind: maar daar kan ik beter anticiperen, want bij kinderen ga ik er altijd vanuit dat ze eventueel de weg opkomen. Het gebeurde trouwens precies na de drempel, daar rij ik heel voorzichtig overheen.

Overigens vraag ik mij af, of deze meneer überhaupt wel een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Zelf heb ik er eentje, maar ik weet dat dit geen wettelijke verplichting is.

Zal niet zonder reden zijn, dat hij niet mee wilde werken: ik heb die man echt niet zitten uitschelden ofzo hoor, wilde alleen het schadeformulier invullen en zijn gegevens hebben. Als het niet vanwege de bemoeienis van die pubers was, had ik hem echt niet laten lopen.

haarr zei:
Dat klopt, maar in die redenatie zou zuinig zelf schuldig zijn. Zou zomaar kunnen omdat het karretje geen verkeersdeelnemer is.
Verzekering keert denk ik alleen uit als de meneer toegeeft het karretje geduwd te hebben.
Het is wel duidelijk op de beelden, dat hij het winkelwagentje in gebruik had: anders loop je er ook niet achteraan. Wellicht helpen dashcam beelden in dit geval, maar zonder is het zijn woord tegen het mijne.

Zuinigrije zei:
Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.

Als je het via het waarborgfonds doet, kost het je de eerste keer inderdaad niks, maar een volgende schade, betekent dat je daalt op je bonus-malus ladder. In de praktijk : dat je meer verzekeringspremie gaat betalen.

Hansje58 zei:
Zuinigrije zei:
Maar als ik het kan verhalen, laat ik schade gewoon herstellen. Dan kost het in-principe ook niets.

Als je het via het waarborgfonds doet, kost het je de eerste keer inderdaad niks, maar een volgende schade, betekent dat je daalt op je bonus-malus ladder. In de praktijk : dat je meer verzekeringspremie gaat betalen.
Waarborgfonds daar heb ik nog nooit succes bij gehad: heb ook begrepen, dat je eigenlijk vrijwel altijd getuigen nodig hebt. En de pubers die getuige waren, die konden in mijn portemonnee kijken en meende dat ik wel heel rijk moet zijn als ik een Suzuki Celerio rij.

Dat vind ik eigenlijk nog het vervelendste van alles, die twee vijftienjarige pubers die zich ermee kwamen bemoeien toen ik het schadeformulier in wilde vullen. En dat de politie dan niet komt ondersteunen, is ook behoorlijk vervelend.

Het is mij gewoon onmogelijk gemaakt om ter plaatse het af te handelen, want ik voelde mij eerlijk gezegd enigszins bedreigd door die twee pubers. Als volwassenen man, had die meneer eigenlijk ook gewoon die twee jongens weg moeten sturen...

Maar ik vermoed, dat hij al direct van plan was het hazen pad te kiezen. Anders lieg je niet wanneer je schade veroorzaakt, dat kan inderdaad gewoon via de verzekering afgehandeld worden.

En wat was € 50 geweest? Buiten de verzekering afhandelen, is bij dit soort kleine schades niet ongewoon. Al betwijfel ik dat er een vakman voor € 50 deze kras kan herstellen.

Ik ben allang blij dat ik het verzekeringsplaatje van die scootmobiel gefotografeerd heb, want foto's maken gaat sneller dan opschrijven. Misschien dat mijn verzekering, alsnog de tegenpartij aansprakelijk kan stellen. Bij Inshared heb je standaard verhaalservice.

Het WBF werkt alleen als vaststaat dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt, niet door winkelwagentjes.

Heb mij besloten te registreren, want lees met veel plezier en vaak verbazing dit topic. Je laatste blog stukje over de aanrijding slaat echt kant noch wal.
Je ziet dat er een winkelkarretje de weg op roetsjt, wat doet jij? Toetert pas nadat je het karretje geraakt hebt. Vervolgens gooi jij dat je een volgens omstanders grote mond hebt op jouw aandoening en vind jij dat die man fout zit.
Nou heb ik nieuws voor je, jij zit fout.
Had jij geremd, had je niet uit hoeven stappen, geen bombarie hoeven maken, had je geen schade gehad, hadden wij dit stukje niet hoeven lezen.
Volgende keer even het zekere voor het onzekere nemen man, kan je wat langer van je rust en je Celerio genieten.

EDIT: Je moet echt beter leren anticiperen man want hoe aardig ik je ook vind ondanks je eigenaardigheden zou ik je op deze manier niet graag tegen willen komen op de weg. En trouwens, als je dashcam toch liep.. Upload ook eens de beelden van hoe jij tegen die man deed? Want dat een man in een scootmobiel zei dat het niet zijn winkelkarretje is wil ik eigenlijk wel geloven, wat gaat een man in een scootmobiel doen met een karretje? Die gebruiken altijd een mandje.

Pietzoveel zei:
Het WBF werkt alleen als vaststaat dat de schade door een motorvoertuig is veroorzaakt, niet door winkelwagentjes.
En dat geldt ook voor aangifte: een collega van mij, die zei op Instagram of ik de politie niet gebeld had en ik moest aangifte doen. Maar dat gaat helemaal niet, dat schadeformulier is ook niet ingericht voor dit soort situaties.

Aansprakelijkheidsverzekering is in-principe voor dit soort situaties bedoeld, ten minste daar ga ik vanuit. Zelf heb ook zo'n verzekering.... ook voor mijn vrouw en kind.

Trompetter zei:
Had jij geremd, had je niet uit hoeven stappen, geen bombarie hoeven maken, had je geen schade gehad, hadden wij dit stukje niet hoeven lezen.
Volgende keer even het zekere voor het onzekere nemen man, kan je wat langer van je rust en je Celerio genieten.
Hoezo zit ik fout? Als het een automobilist was, ja dan zat ik overduidelijk fout. Want dan zou ik niet genoeg afstand gehouden hebben, tot de auto voor mij. Daarvan ben ik op de hoogte.

Maar dit winkelwagentje is geen verkeersdeelnemer, dat komt door onzorgvuldig handelen of wat is het correcte woord? Terecht op de rijbaan. PS mijn dashcam draait niet, wanneer de motor uit staat. Dus daar zijn geen beelden.

Maar ik voel mij vereerd, dat je speciaal geregistreerd heb om in mijn topic te reageren :D

Die scootmobiel stond geparkeerd, bij de fietsenrek. Op de dashcam is ook duidelijk, dat meneer nog prima kan lopen. Dus hij is met boodschappen wagentje, natuurlijk boodschappen wezen doen.

Zunigrijje zei:
Trompetter zei:
Hoezo zit ik fout? Als het een automobilist was, ja dan zat ik overduidelijk fout. Want dan zou ik niet genoeg afstand gehouden hebben, tot de auto voor mij. Daarvan ben ik op de hoogte.

Maar dit winkelwagentje is geen verkeersdeelnemer, dat komt door onzorgvuldig handelen of wat is het correcte woord? Terecht op de rijbaan. PS mijn dashcam draait niet, wanneer de motor uit staat. Dus daar zijn geen beelden.

Maar ik voel mij vereerd, dat je speciaal geregistreerd heb om in mijn topic te reageren :D
Nee Frits, je zit fout omdat je niet remt. Jij weet wat de consequenties zijn als je doorrijdt in zo'n geval en i.p.v dat je daarnaar handelt ga je pas remmen en toeteren o_O Nadat het gebeurd is. Vervolgens ga je boos/ontdaan verhaal halen en dat op je autisme gooien, upload eens de dashcambeelden van wat zich hierna afspeelde zodat wij kunnen oordelen.

Maar durf er vergif op in te nemen dat jij deze situatie voor jezelf hebt gecreëerd, niemand anders.

Het is een krasje van niks, weg te poetsen met wat wax.
Hoop stampij om niks. Neem de raad van je vrouw aan: “ laat het zitten”.

Als je zoals je schrijft moeite hebt met conflict situaties is het niet handig het hier op te schrijven. Je weet wat sociaal media doet…..mensen schrijven soms zeer kwetsende reacties…….

Paar keer adem halen, topic sluiten en genieten van je vrouw en kind.

Hansje58 zei:
Als je zoals je schrijft moeite hebt met conflict situaties is het niet handig het hier op te schrijven. Je weet wat sociaal media doet…..mensen schrijven soms zeer kwetsende reacties…….

Ach, kop op zeg... 'zeer kwetsend'?! Er wordt hier gewoon een mening/observatie gegeven van een situatie, niets meer. Wat een tere zieltjes zeg...

Maar Zuinigrije, leg nou eens uit; waarom remde je niet gewoon wat harder/sneller? Toeteren kon je ook, dus dat je het te laat zag is geen argument.

Trompetter zei:
Nee Frits, je zit fout omdat je niet remt. Jij weet wat de consequenties zijn als je doorrijdt in zo'n geval en i.p.v dat je daarnaar handelt ga je pas remmen en toeteren o_O Nadat het gebeurd is. Vervolgens ga je boos/ontdaan verhaal halen en dat op je autisme gooien, upload eens de dashcambeelden van wat zich hierna afspeelde zodat wij kunnen oordelen.

Maar durf er vergif op in te nemen dat jij deze situatie voor jezelf hebt gecreëerd, niemand anders.
Wie zegt dat ik dan fout zit? Het betreft hier geen auto waar ik achter reed, waarbij ik te weinig afstand gehouden zou hebben en zodoende inderdaad schuld zou zijn als ik bumperkleef.

Maar dat winkelwagentje, dat zag ik pas toen ik de drempel opreed en die rij ik uiterst voorzichtig omhoog. Mijn snelheid was 10km/u, dus ik stond al bijna stil. Natuurlijk heb ik dat winkelwagentje niet direct gezien, anders had ik wel eerder geremd.

Op een filmpje is makkelijk praten: in de auto doe je het anders waarnemen, dan wat de camera filmt. Ik zit echt niet telkens naar links te kijken, of daar een klant toevallig een winkelwagentje niet in de gaten houdt en op de straat laat rollen.

Als ik schuld was? Naja eigen schuld dikke bult, dan vind ik het ook niet zo erg. Maar naar mijn mening is deze meneer wel degelijk schuldig, omdat hij het winkelwagentje de straat liet oprollen. Dus ben benieuwd wat mijn verzekering zegt: als ze er iets mee kunnen, dan is dat alleen maar mooi.

En anders? Stja dan heb ik pech, dan ga ik voortaan niet meer bij de Plus winkelen en ik rij wel om. Zodat ik niet meer langs deze plek des onheil hoeft te rijden. Dit gaat mij namelijk geen tweede keer gebeuren!

PS ik heb die meneer niet uitgescholden, wilde enkel zijn persoonlijke gegevens zodat het online schadeformulier ingevuld kon worden. Ik wilde het gewoon afhandelen zoals zich dat hoort, maar dankzij een stel pubers van 15 jaar is mij dit onmogelijk gemaakt.

Joop 5528328 zei:
Maar Zuinigrije, leg nou eens uit; waarom remde je niet gewoon wat harder/sneller? Toeteren kon je ook, dus dat je het te laat zag is geen argument.
Weet ik niet? Ik ben niet roomser dan de paus en zeker geen Max Verstappen, ben gewoon heel bewust van mijzelf dat ik niet dezelfde reactiesnelheid heb als "gewone mensen" zonder ontwikkelingsstoornis.

Het is niet voor niks dat ik zuinig rijden, zo fijn vind :D Maar ik reageer wel snel genoeg, om het felbegeerde roze papiertje waard te zijn.

Maar in dit geval: deze specifieke drempel rij ik heel voorzichtig op, dus ik reed echt heel langzaam. Dat winkelwagentje heb ik wel gezien, anders had ik i.p.v. een kras een deuk in de bumper. Dat winkelwagentje is een ongecontroleerde object, dus komt dichterbij....

Als iedereen zo geweldig anticipeerde, waren er nooit ongelukken en ik heb tenminste voorkomen dat mijn auto ergstige schade opgelopen heeft. Ja ik ben niet gewend om noodstoppen te maken, vind mijn vrouw ook niet fijn....

Dus ik heb wel op tijd gehandeld om erger te voorkomen: dat krasje stelt niets voor, maar het is wel vervelend. Ik krijg net trouwens van iemand een privébericht, dat ik Plus aansprakelijk moet stellen. Omdat het winkelwagentje van hun is.

Zunigrijje zei:
Joop 5528328 zei:
Weet ik niet? Ik ben niet roomser dan de paus en zeker geen Max Verstappen, ben gewoon heel bewust van mijzelf dat ik niet dezelfde reactiesnelheid heb als "gewone mensen" zonder ontwikkelingsstoornis.

Je praat er mooi omheen, maar geeft nog steeds geen antwoord of ziet wat er gebeurde; je toetert voordat je hard remt. Het is dus niet je reactiesnelheid, maar gewoon een vreemde keuze. Why?

Hansje58 zei:
Zuinigrije zei:

Het waarborgfonds stelt als voorwaarde dat de schade is toegebracht door een ander motorvoertuig.
Indien deze niet verzekerd is of de eigenaar niet te achterhalen (b.v. aanrijding gezien maar kenteken niet) keert het waarborgfonds uit. Plus nog enkele andere voorwaarden.

Joop 5528328 zei:
Het is dus niet je reactiesnelheid, maar gewoon een vreemde keuze. Why?
Kan ik je geen antwoord opgeven: denk onbewust reactie om zowel te remmen en claxonneren. Anyway ben bij de supermarkt geweest, die konden wellicht wel wat voor mij betekenen.

Ik kreeg op een andere platform, namelijk een berichtje dat ik de supermarkt aansprakelijk moest stellen. Dus gewoon netjes gevraagd naar de supermarkt manager en die de beelden laten zien, wellicht dat ze wat kunnen betekenen.

haarr zei:
Hansje58 zei:
Zuinigrije zei:

Het waarborgfonds stelt als voorwaarde dat de schade is toegebracht door een ander motorvoertuig.
Indien deze niet verzekerd is of de eigenaar niet te achterhalen (b.v. aanrijding gezien maar kenteken niet) keert het waarborgfonds uit. Plus nog enkele andere voorwaarden.
Vergeet het eigen risico van, ik dacht, €250 niet.

Ben benieuwd of via de supermarkt nog iets te regelen is.

Plusparkeerterrein is geen openbare weg, regeltjes en risico's zijn wat anders daar. Denk niet dat Plus veel voor je hoeft te doen, misschien dat ze wat willen doen, meer niet.
Iets anders, ter overweging: zou serieus eens na gaan denken of je je auto nog wel in bezit wil hebben als je kind wat groter is, als je nu al zo'n enorm probleem van een minuscuul krasje maakt. Kan je dat niet loslaten, zou ik je adviseren om in het belang van het kind die auto, en misschien andere zaken waar je net zo binair mee omgaat, weg te doen.

R W xxx zei:
Plusparkeerterrein is geen openbare weg, regeltjes en risico's zijn wat anders daar. Denk niet dat Plus veel voor je hoeft te doen, misschien dat ze wat willen doen, meer niet.
Iets anders, ter overweging: zou serieus eens na gaan denken of je je auto nog wel in bezit wil hebben als je kind wat groter is, als je nu al zo'n enorm probleem van een minuscuul krasje maakt. Kan je dat niet loslaten, zou ik je adviseren om in het belang van het kind die auto, en misschien andere zaken waar je net zo binair mee omgaat, weg te doen.
Helemaal mee eens..
Ga lekker wandelen/fietsen en huur een auto als je een dagje weg moet.

Winkelwagentje stond niet op de parkeerplaats van plus, maar op de gemeentelijke stoep naast plus. Ik heb online gelezen, dat een supermarkt wel degelijk aansprakelijk ervoor gesteld kan worden. Je kunt winkelwagentjes namelijk ook uitrusten met een rem.

Zo'n winkelwagentje had ik laatst nog bij de Jumbo, die ging letterlijk op de rem toen ik naar de Aziatische supermarkt liep. Ik kon geen meter meer verder.

Ja autorijden is niet leuk de laatste tijd, met al die idioten op de weg. Ik heb nog veel meer ergernissen in het verkeer, waar ik serieus soms angst door krijg.

Mijn grootste angst zijn bumperklevers in de bebouwde kom, die gevaarlijk bumperklever en daar ook niet mee openhouden nadat ik mijn ruiten schoongemaakt heb. Het ligt echt niet alleen aan mijzelf, maar ook door de vele asociale weggebruikers en mensen.

Autorijden vind ik leuk, maar het privé bezit dat kan soms stressvol zijn. Ik denk dat je het goed bewoord en daar ben ik ook echt niet om beledigd, want het gaat juist meestal goed omdat ik zwart wit denk. Vandaar dat ik 0 boetes heb gekregen in de 5 jaar dat ik mijn rijbewijs heb.

Maar in situaties waar het niet zwart wit is, zoals schade is het lastiger. Ik ben mij echter wel goed bewust van mijn zwaktes en sterktes in het verkeer.
Barri zei:
Ben benieuwd of via de supermarkt nog iets te regelen is.
Ik ook: ze kunnen wel degelijk aansprakelijk zijn, maar het is ook soms een verhaal dat iedereen elkaar aansprakelijk stelt. De automobilist stelt de klant aansprakelijk, waarna de klant de supermarkt aansprakelijk stelt en de supermarkt de gemeente....

Weet je ik ga gewoon netjes een email schrijven, met mijn verhaal en wacht dan wel op antwoord. Met wetteksten ga ik niet strooien.

Waar woon jij precies? Want ik zal kijken of ik wat pubers winkelkarretjes kan laten wegrollen. Helemaal genieten dit topic!

*haalt snel de popcorn erbij*

haarr zei:
Boppie zei:

Meneer moet dat karretje ook netjes wegzetten. Als automobilist kan je nooit alles voor zijn. Zuinig kan verweten worden dat hij niet oplet, zelfde voor de man met zijn kar. Zet het ding netjes weg. Een kind kan ook zijn of haar nek breken over dat karretje.

Zunigrijje zei:
Ja autorijden is niet leuk de laatste tijd, met al die idioten op de weg. Ik heb nog veel meer ergernissen in het verkeer, waar ik serieus soms angst door krijg.
Maat, doe eens even heel gauw normaal. Je bent begin 30 toch? Je klinkt zoals mijn opa klonk toen hij voor het laatst de snelweg op ging. Mensen om je heen zijn idioten omdat jij dat er dan waarschijnlijk van maakt? Ik zit 20-25.000 kilometer per jaar op de weg en heb werkelijk waar nog nooit echt gedacht wát een idioten. Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Als jij het autorijden echt niet meer leuk vind door "al die idioten op de weg" moet je lekker je auto verkopen, je pasje aan je vriendin geven, en de fiets pakken.

Trompetter zei:
Zunigrijje zei:
Maat, doe eens even heel gauw normaal. Je bent begin 30 toch? Je klinkt zoals mijn opa klonk toen hij voor het laatst de snelweg op ging. Mensen om je heen zijn idioten omdat jij dat er dan waarschijnlijk van maakt? Ik zit 20-25.000 kilometer per jaar op de weg en heb werkelijk waar nog nooit echt gedacht wát een idioten. Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Als jij het autorijden echt niet meer leuk vind door "al die idioten op de weg" moet je lekker je auto verkopen, je pasje aan je vriendin geven, en de fiets pakken.

Kan me hier alleen maar bij aansluiten, eerlijk gezegd. Die 'idioten op de weg' zijn voor mij types als Zuinigrije. Een beetje in de wilde weg 'reageren' en niet weet wat te doen als er met 0.5km/h een 'gevaar' aan komt:rolleyes:...

Trompetter zei:
Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Van die mensen heb ik juist geen last van!

Trompetter zei:
Zunigrijje zei:

Kom even een dag op de vrachtwagen mee......genoeg idioten.

Vrachtwagens en idioten in het verkeer, dat gaat goed samen inderdaad;)

Zunigrijje zei:
Trompetter zei:
Tuurlijk, er zitten een paar gekken bij die je met 180 voorbij komen scheuren, of iemand die met 70 invoegt, maar het is echt niet zo zwart/wit.
Nee omdat je zelf met 80 invoegt en dan stug 90 blijft rijden in je Celerio omdat je perse zo zuinig mogelijk wil rijden. Dan word autorijden saai en een sleur ja.

Trompetter zei:
Zunigrijje zei:
Trompetter zei:
Nee omdat je zelf met 80 invoegt en dan stug 90 blijft rijden in je Celerio omdat je perse zo zuinig mogelijk wil rijden. Dan word autorijden saai en een sleur ja.

Met 80 voegt hij al flink sneller in dan menig automoblist hier in de omgeving. En ach, saai en een sleur. Dat is ook slechts projectie van je eigen waarden en ideeën over autorijden uiteindelijk. Ik vind zuinig rijden ook niks aan, maar het kan best uitdagend zijn. Niet dat ik het ga doen, maar ik snap wel dat iemand dat best leuk kan vinden.

Enfin, het ging over winkelwagens. Ik zou er niet zoveel tijd en energie in steken. Zo'n veegje haal je er 9/10x wel vanaf met een goede polijstbeurt en anders brengt een verfbus van de ac tion ook wel uitkomst.

PauseBreak zei:
Enfin, het ging over winkelwagens. Ik zou er niet zoveel tijd en energie in steken. Zo'n veegje haal je er 9/10x wel vanaf met een goede polijstbeurt en anders brengt een verfbus van de ac tion ook wel uitkomst.
Het is een beetje het aard van het ( ik ) beestje: maar tips en tricks zijn welkom, ook eventuele adresjes waar het goedkoop hersteld kan worden. Perfect hoeft niet, zolang het maar grotendeels weg is :LOL:

Ik laat in de regels dit soort kleine schades normaalgesproken voor wat het is: bij de achterbumper, had ik ook op mysterieuze wijze plots een scheurtje in de bumper. Natuurlijk geen briefje of dergelijke.... bumper stak toen aan de zijkant ook een beetje uit. Terug geduwd en het was prima.

Een paar maanden later, reed plotseling een andere automobilist bij het keren achteruit tegen mijn achterbumper. Die schade heb ik kunnen verhalen en toen heb ik dus een nieuwe achterbumper gekregen, dat was ruim € 2000 schade toen o_O

En ik heb tig lakschades, van automobilisten die hun deuren open gooien tegen mijn auto. Waarschijnlijk zijn enkele gewoon veroorzaakt, op de parkeerplaats bij mijn werk. Maar mensen laten toch geen briefjes achter, wat ik gewoon ronduit asociaal vind.

Je kunt je wellicht voorstellen, dat ik bij deze meneer ervoor wilde zorgen dat hij er niet direct vandoor ging. Aangezien ik al veel ervaringen heb, met kleine lak schades waar geen briefje voor achtergelaten is. Ik redeneer namelijk: als het niet te verhalen is, dan heb ik het geld ook niet om het ( eventueel ) te laten herstellen.

Ik heb plus in iedere geval gemaild, de hele situatie uitgelegd. Wie niet probeert, die wint niet. Het is niet heel erg zwart wit, een supermarkt is niet altijd aansprakelijk.

Het winkelwagentje heb je in bruikleen. Aangezien de meeste winkelier je verplicht om van zo'n wagentje gebruik te maken is deze natuurlijk wel degene die deugdelijke wagentjes in zijn winkel zou moeten hebben (of daarbuiten)
Je mag er dus logischerwijs vanuitgaan dat deze zodanig zijn afgesteld dat het wagentje automatisch blokkeert ofwel in dit specifiek geval moet er een rem opzitten. Wanneer dit allemaal niet zo is dan ligt het aansprakelijkheids verhaal natuurlijk wel even anders dan de gemiddelde GV reageert.

Door het ontbreken van een blokkade of rem is dus in eerste instantie de winkeleigenaar aansprakelijk, deze had moeten zorgen voor deugdelijk materiaal en er op moeten toezien dat de fabrikant de juiste geremde wagentjes heeft geleverd.

Vervolgens de gemeente, aangezien zij er van op de hoogte waren dat er een bedrijf gevestigd is met winkelwagentjes die mee naar buiten genomen moeten worden.

In de praktijk zal de schadeclaim als volgt worden neergelegd; de gebruiker wordt aansprakelijk gesteld, deze zal de claim afwijzen en de winkeleigenaar aansprakelijk stellen die deze ook weer af gaat wijzen en de claim zal proberen neer te leggen bij de gemeente, danwel de fabrikant.

Je kan namelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor ongelukken die voortkomen uit verplicht gebruik ondeugdelijk materiaal.
Het schijnt dus vaker voor te komen, dat de winkelwagentjes hier de straat oprollen. Klanten hebben daar al over geklaagd, maar er lijkt nog niet veel tegen gedaan te zijn. Ik overweeg om serieus een blokje om te rijden...

Bij voorkeur niet meer langs de fietsenrekken van de supermarkt rijden, want daar schieten die winkelwagentjes schijnbaar weleens op de openbare weg. Een keer heb zo'n winkelwagentje zelf terug gezet, vond dat echt niet verantwoord om hem op de weg te laten staan.

Maar ik ga genieten van mijn Budweiser biertje uit de Tsjechië :D

misschien troost voor je Ik en mijn vriendin wonen in een grote studentenstad, er zijn midden in de nacht al zoveel dronken dropjes tegen ons wagenpark gefietst, bij mijn Sirion zal het allemaal wel , maar de Exeo was nog krasvrij voordat ze in de stad ging wonen.

Terug
Bovenaan