Stoplichtsprintjes III: You vs ...

Geelhoed zei:
Ordep zei:
Leuker omdat je klop kreeg van de Q5?
Nou, dat was onverwacht close ja, maar nee ik was toch sneller.
De SLS was wel wat rapper. (op de rechte stukken dan)

Tractorpulling xD

Laatst vanuit de tweede versnelling even een 30-90 sprintje gedaan tegen een maat in zijn MG F VVC 145pk. Hij zat met een passagier en ik zat alleen in mijn waggie. Hij kwam niet bij mij weg tot de 90kmpu, daarna zal het anders zijn geweest, en dat zullen we vast en zeker nog is proberen. Hij stond toch wel even versteld. Zolang ik in mijn eentje in de Dai vertoef, blijft het tot de 100 toch best een rap bakje.

Swift 1.3 GTI vs Skoda Yeti 1.4 TSI 89 kw:

Vanuit stilstand 2x zonder moeite 3 autolengtes verschil. Uitrollend naar een rood stoplicht en dan volgas vanaf 30 km/h pakt de Skoda beter op maar als de twincam eenmaal op toeren is schiet de Suzuki er weer voorbij.

Kom maar op met de 1.8 TSI (160 pk) :)

Hoop snelle wagens kom ik tegen de laatste tijd! :) ... Vanmorgen op de A4 een kilometer of 10 achter een BMW 5 serie GT 550i gereden die lekker aan het doortrappen was. Diverse tussensprintjes gedaan en kon steeds aardig aanpikken bij hem, maar uiteindelijk had hij toch wel wat kleine uitloop. Kan ook wel aardig kloppen als je de specs zo even naast elkaar legt: 408 pk/2035 kg vs. 272 pk/1635 kg.

Het grappige was dat hij op een gegeven moment toch naar rechts ging en vaart minderde om mij voorbij te laten gaan. Waarschijnlijk om te kunnen zien of ik toch niet stiekum politie was o.i.d. :p

Van het weekend een rondje Duitsland gedaan en dat biedt de gelegenheid om weer eens een sprintje aan te gaan.

Het begon in NL tegen een BMW coupe 325I, van rond begin jaren 90. Ik reed er achter en toen de auto die de BMW reed opzij ging, ging bij hem vol het gas erop. Toen bleek dat er waarschijnlijk best wat paarden op stal zijn gebleven, want ik kon heel makkelijk volgen en bij elke schakelmoment zag ik een roetpluim uit de uitlaat komen. Sprintje tot 220, daarna blijf ie 140 rijden, weigerde naar rechts te gaan, dus........er rechts snel langs. Hij zag al dat het vergeefse moeite was.
In Duitsland nog gespeeld met een A8 4,2 TDI. Eigenlijk de snellere auto, maar meneer durfde niet harder dan 220, dus na een paar keer geprobeerd te hebben mij eraf te rijden, ging ie toch naar rechts. Ik was net sneller dan een X5, waarschijnlijk een 3 liter diesel, maar je hebt wel veel ruimte nodig als je 240 rijdt en de BMW 230 om die dan nog in te halen.

https://www.youtube.com/watch?v=0kVhMpugrEw

Altijd leuk zo'n dagje Autobahn (y) ... 'daar waar de mannen zich van de jongens onderscheiden' ...;)

Over 2 weken ga ik toevallig ook weer een keer die kant op, eens kijken wat voor snel spul ik dan allemaal weer ga tegenkomen.

Mooggie zei:
Het grappige was dat hij op een gegeven moment toch naar rechts ging en vaart minderde om mij voorbij te laten gaan. Waarschijnlijk om te kunnen zien of ik toch niet stiekum politie was o.i.d. :p

Doe ik ook wel eens, erg handig! (y)

Ik kom gewoon helemaal niks meer tegen.
Ja een Golf IV TDI die haast had, maar dat bleek weinig partij :)
En zo nu en dan een tussensprintje tegen van alles en nog wat van personen die je vast proberen te rijden als je netjes naar rechts gaat :T

Verkeerslichtraces is echt niet iets waar ik me mee bezig. Maar recentelijk kreeg ik rond 23.30 uur een uitnodiging van een jongen in zijn Golf 3 VR6. Hij zat in z'n uppie in de auto en ik met 2,5 personen. Hij haalde me in eerste met normale snelheid in (terplekke was 70 km/u de limiet), maar gaf daarna opeens gas (waarschijnlijk had ie de badges op mijn stootstrip gezien). De brul van een VR6 herken ik wel.

Nadat hij dus gas gaf, deed ik dat ook maar, maar hij had inmiddels al een grote voorsprong dus dat was vrij nutteloos. Gelukkig moesten hij en ik stoppen voor het volgende verkeerslicht. Hij links, ik rechts. Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe mijn logge V6 burgerbak met meer personen het tegen zijn VR6 zou doen. De weg voor ons was een hele lange weg rechtdoor. Het wegdek was nat, want het regende. Verkeerslicht op groen en ik gaf gas. Hij aarzelde wat (waarschijnlijk wilde hij eerst zien wat ik deed) om vervolgens met veel wielspin ervandoor te gaan. Ik had zelf ook wat wielspin, maar die had ik snel onder controle, terwijl hem dat niet goed lukte. Ik was dus als eerste weg en tot ca 110-120 km/u bleef ik hem voor, al zat de VR6 wel direct achter mij. Daarna heb ik flink op de rem getrapt, omdat ik het zo welletjes vond op een weg waar je maar 70 mag + we naderden een volgende kruising. Hij blies natuurlijk gewoon volgas door. Een beetje gek doen kan, maar het moet niet gestoord worden.

Ik gok dat hij wel baalde van het feit dat hij mijn V6 niet kon inhalen. Volgens fabrieksopgave heb ik dan wel een kleine 20 pk meer en 30 Nm meer koppel, echter mijn Laguna is wel even 200 kilo zwaarder + het feit dat ik niet alleen was.

Toevalligerwijs kwam dezelfde auto de volgende dag wederom naast mij staan bij een verkeerslicht. Hij moest echter rechtsaf en ik rechtdoor. Hij ging wel mooi een halve autolengte verder staan ipv gewoon naast mij. En mijn auto herken je wel, zoveel Laguna's met mijn kleur rijden er waar ik woon niet rond.

Toch leuk een keertje. :) Maar sprintjes (als er dan toch gesprint moet worden) zijn toch leuker op de snelweg. Ik heb trouwens geen flauw idee wat mijn Laguna in de huidige staat doet van 0-100? Die fabrieksopgaves die kloppen vaak helemaal niet.

bobo3 zei:
Van het weekend een rondje Duitsland gedaan en dat biedt de gelegenheid om weer eens een sprintje aan te gaan.

Het begon in NL tegen een BMW coupe 325I, van rond begin jaren 90. Ik reed er achter en toen de auto die de BMW reed opzij ging, ging bij hem vol het gas erop. Toen bleek dat er waarschijnlijk best wat paarden op stal zijn gebleven, want ik kon heel makkelijk volgen en bij elke schakelmoment zag ik een roetpluim uit de uitlaat komen. Sprintje tot 220, daarna blijf ie 140 rijden, weigerde naar rechts te gaan, dus........er rechts snel langs. Hij zag al dat het vergeefse moeite was.
In Duitsland nog gespeeld met een A8 4,2 TDI. Eigenlijk de snellere auto, maar meneer durfde niet harder dan 220, dus na een paar keer geprobeerd te hebben mij eraf te rijden, ging ie toch naar rechts. Ik was net sneller dan een X5, waarschijnlijk een 3 liter diesel, maar je hebt wel veel ruimte nodig als je 240 rijdt en de BMW 230 om die dan nog in te halen.

https://www.youtube.com/watch?v=0kVhMpugrEw

Dit weekend ook een weekendje Duitsland er van gemaakt. Was met de Insignia van m'n pa, de Leon bleef dus thuis netjes voor de deur wachten. Moet zeggen dat ik aardig verrast ben door de 1.6T. Wel vaker doorgereden met de auto maar nog nooit op top gereden. Er kwam toch een mooie 239 op de digitale teller te staan, toch netjes voor een 1.6T. Toen de heuvel eraan kwam bleef hij hier netjes op staan en moest toen van het gas af. Had het gevoel dat er nog een klein beetje meer in zat. Helaas werd het toen drukker en was het dus niet meer verantwoord. Toch leuk kunnen sporten tegen wat auto's. En wat leuke auto's tegen gekomen, een nieuwe 325D wat gelijk bleef en niet blij was dat de Insignia bleef plakken, een CLK 55 waar geen begrenzer meer op zat, een Calibra Turbo welke 250+ liep en natuurlijk de hoognodige Porsche's.

Gisteren moest ik toevallig even in Utrecht zijn 's avonds/'s nachts en ja hoor: meteen weer 2 gastjes in hun 206 die aan het scheuren waren.
Zo ontzettend jammer dat ze er dan door een 1.9 dci Megane worden uitgereden :)
Wat heb ik gelachen :T

Elke keer dat ik in Utrecht ben 's avonds hebben ze er zin an :)

Gisteren een Corrado die het probeerde, volgende keer maar niet in drie doen, deze was sneller dan ik dacht.

Haha, mooi in beeld gebracht (y)

Het is een 2.8 V6 met 190pk overigens, als ie nog standaard is... :T
Je ziet wel een kleine glimlach op zijn gezicht ;)

Erg leuk filmpje dit . :)

En mooi ook dat hij nadat hij noodgedwongen weer achter je heeft moeten aansluiten toch nog even kort op je bumper gaat zitten om toch zijn ongenoegen te uiten. ;)

Maar inderdaad lijkt het alsof hij er uiteindelijk toch wel de lol van kan inzien om te verliezen van een 'klein oud sportwagentje' (bij wijze van spreken).

Hoe was het met jouw grijns dan trouwens :T

Ik kom dit soort types overigens vaak tegen wanneer ik niet met de Mégane ben.
Vriendinlief houdt er ook wel van om flink door te rijden (4 banden kaal in 35.000km, waarvan de helft met winterbanden) en gisteravond stonden we naast een 323F 1.5 hok. 75pk vs 88pk. Het ging krap aan goed zullen we maar zeggen. Het moment dat ik kon zeggen 'gewonnen' duurde me lang zat, en vriendinlief maar lachen.

Volgende keer gaan we met jouw auto zei ze :)

Mooggie zei:
Erg leuk filmpje dit . :)

En mooi ook dat hij nadat hij noodgedwongen weer achter je heeft moeten aansluiten toch nog even kort op je bumper gaat zitten om toch zijn ongenoegen te uiten. ;)

Maar inderdaad lijkt het alsof hij er uiteindelijk toch wel de lol van kan inzien om te verliezen van een 'klein oud sportwagentje' (bij wijze van spreken).

Is die Corrado niet ouder en juist het oude sportautootje?

bobo3 zei:
Is die Corrado niet ouder en juist het oude sportautootje?

Kwam ik later ook achter ja, ik dacht dat die Westfield een soort van 'oldtimer' jaren 70/80 was, maar hij is dus inderdaad zelfs van 2004 als ik het profiel van Geelhoed mag geloven.

Gisteren kwam ik een Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo, die uitgerust was met een grote "JAPPEN TUNING" sticker op zijn achteruit tegen. Hij haalde mij in en kwam zo voor de stoplichten bij de waalbrug (Nijmegen) te staan. Ik zette mijn GTI naast hem op de 2de baan.

Bij groen trokken we beide snel op, hij was iets sneller van zijn plek maar dat maakte ik al snel goed. We gingen zij aan zij de bocht richting de waalbrug door. Eenmaal uit de bocht (ong. 70 km/u) gaf ik volgas en trok eigenlijk vrijwel meteen een flink gat. Rustig aan liep ik verder en verder uit.

Later heb ik het gas losgelaten en ben ik rustig gaan rijden waarna de colt met een moordgang voorbij kwam. Helaas stonden de stoplichten na de waalbrug al op groen en was er geen herhaling mogelijk..

Het is een 2.8 V6 corrado met 190pk overigens, als ie nog standaard is...

Correctie is een 2.9 vr6 194pk.
2.8 is alleen in de golf mk3 geleverd 174pk

Ik ben effe uit gesprint.
Auto is vrijdag verkocht en naar Bocholt(duitsland)vertrokken.

Nu effe een nieuw speeltje in de US zoeken.

Alex

Ik ben aan het zoeken voor een 2008 viper coupe maar moet wel van voor 02-2008 zijn ivm de slurptaxo_O
Model 2008 wordt al vanaf 08-2007 geproduceerd.
Kijk ook naar een C6 Z06,staat een leuke katech getunde in Duitsland met 640pk:D
Voordeel is dat dit een origineel in europa geleverde is dus je hoeft geen RDW keuring te doen.

Alex

vanavond sprintje gedaan met een VW Pheaton W12 en gek genoeg was ik net een klein tikje sneller qua acceleratie :)

Mja, dit is het enige voor sprintjes geschikte dubbelloops stoplicht op mijn woon-werk, van de drie.

Ad is altijd als eerste weg (wacht wel eerst tot het groen is), zelfs met motoren. Is het zijn onmenselijke reactievermogen? Is het het verrassingseffect van Ad's onopvallende bolide? Of een combinatie van die twee? Anyway, zodra Ad op de maximaal toegestane snelheid zit schiet de ander hem alweer voorbij... Ad doet dit niet meer, daar hij anderen niet aan wil zetten tot racen op de openbare weg.

Nog even een sprintje tegen een andere Ford Mondeo. Ik stond rechts, meneer ging links staan om, ja waarom eigenlijk. Zag het typeplaatje, maar toch proberen hé. Wat mij opvalt (het was waarschijnlijk een diesel) dat de versnelling niet veel verschilt, maar dat omdat een benzinemotor 2000 toeren meer kan draaien, je bij 60 km ineens een 1 a 2 wagenlengtes pakt.

bobo3 zei:
Nog even een sprintje tegen een andere Ford Mondeo. Ik stond rechts, meneer ging links staan om, ja waarom eigenlijk. Zag het typeplaatje, maar toch proberen hé. Wat mij opvalt (het was waarschijnlijk een diesel) dat de versnelling niet veel verschilt, maar dat omdat een benzinemotor 2000 toeren meer kan draaien, je bij 60 km ineens een 1 a 2 wagenlengtes pakt.

Niet iedereen die links gaat staan wil racen, veel mensen verwachten dan ook niet, dat degene naast wie ze staan, gaat proberen even hard of sneller dan zij te rijden. Als men doorheeft dat degene op de rechterrijstrook probeert even hard te rijden of sneller, gaan velen de uitdaging aan of probeert men in ieder geval vóór de ander te komen, omdat men misschien verderop wel weer een afslag naar rechts moet nemen. Als je wil racen, ga dan zelf al links staan. Nogmaals, het verkeer is geen spelletje en de openbare weg geen racebaan.

Inline maar even wat reageren:

Niet iedereen die links gaat staan wil racen,

klopt

veel mensen verwachten dan ook niet, dat degene naast wie ze staan, gaat proberen even hard of sneller dan zij te rijden.
wat zou dat uitmaken? Mag de ander toch zelf weten of hij vlot optrekt? Zal de ander geen last van hebben.

Als men doorheeft dat degene op de rechterrijstrook probeert even hard te rijden of sneller, gaan velen de uitdaging aan
Aha, dus toch...

of probeert men in ieder geval vóór de ander te komen, omdat men misschien verderop wel weer een afslag naar rechts moet nemen.
Dan had hij/zij sowieso niet links moeten gaan staan! En iets afremmen en achterlangs blijft altijd wel als optie.

Als je wil racen, ga dan zelf al links staan.
plek op de weg is rechts

Nogmaals, het verkeer is geen spelletje en de openbare weg geen racebaan.
Racen of een stoplichtsprintje zit toch best wel een verschil in.
Als iemand sportief weg wil trekken doe ik graag mee maar wel tot een bepaalde maximum snelheid. Vaak is 'de winst' dan toch al wel binnen :)

Maar ga jij maar lekker links staan en voorlangs te kruisen om de afslag rechts te halen. Succes (y)
2e tip: mijdt dit topic.

Ontopic:

Verschillende sprintjes de afgelopen weken waaronder:
323F met blehrpijp bij het stoplicht, niet meer gezien.
325i met spoilers, schakelde even verkeerd in 2, maar bleef gemakkelijk voor.
Bora 1.8T, liep redelijk vlot uit,
Corsa GSI, wat een bochtenridder :p
207 RC welke ik wel vaker tegenkom en het loopt nu een stuk makkelijk weg als met de Clio. Later even duimpjes uitgewisseld.

Nee, dat turbo-power bevalt me wel

adinsx zei:
Inline maar even wat reageren:

Niet iedereen die links gaat staan wil racen,

klopt

veel mensen verwachten dan ook niet, dat degene naast wie ze staan, gaat proberen even hard of sneller dan zij te rijden.
wat zou dat uitmaken? Mag de ander toch zelf weten of hij vlot optrekt? Zal de ander geen last van hebben.

Als men doorheeft dat degene op de rechterrijstrook probeert even hard te rijden of sneller, gaan velen de uitdaging aan
Aha, dus toch...

of probeert men in ieder geval vóór de ander te komen, omdat men misschien verderop wel weer een afslag naar rechts moet nemen.
Dan had hij/zij sowieso niet links moeten gaan staan! En iets afremmen en achterlangs blijft altijd wel als optie.

Als je wil racen, ga dan zelf al links staan.
plek op de weg is rechts

Nogmaals, het verkeer is geen spelletje en de openbare weg geen racebaan.
Racen of een stoplichtsprintje zit toch best wel een verschil in.
Als iemand sportief weg wil trekken doe ik graag mee maar wel tot een bepaalde maximum snelheid. Vaak is 'de winst' dan toch al wel binnen :)

Maar ga jij maar lekker links staan en voorlangs te kruisen om de afslag rechts te halen. Succes (y)
2e tip: mijdt dit topic.

Ontopic:

Verschillende sprintjes de afgelopen weken waaronder:
323F met blehrpijp bij het stoplicht, niet meer gezien.
325i met spoilers, schakelde even verkeerd in 2, maar bleef gemakkelijk voor.
Bora 1.8T, liep redelijk vlot uit,
Corsa GSI, wat een bochtenridder :p
207 RC welke ik wel vaker tegenkom en het loopt nu een stuk makkelijk weg als met de Clio. Later even duimpjes uitgewisseld.

Nee, dat turbo-power bevalt me wel

Bij ons staat er een op de parkeerplaats, een gele, net zo een als jij hebt, maar dan nog met de stikkers.

Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.

AdRembo zei:
bobo3 zei:

Niet iedereen die links gaat staan wil racen, veel mensen verwachten dan ook niet, dat degene naast wie ze staan, gaat proberen even hard of sneller dan zij te rijden. Als men doorheeft dat degene op de rechterrijstrook probeert even hard te rijden of sneller, gaan velen de uitdaging aan of probeert men in ieder geval vóór de ander te komen, omdat men misschien verderop wel weer een afslag naar rechts moet nemen. Als je wil racen, ga dan zelf al links staan. Nogmaals, het verkeer is geen spelletje en de openbare weg geen racebaan.

De mening van Ad is duidelijk. Ad zit in het verkeerde topic.

Maar bedankt over de uitleg over de psyche van bestuurders die links voor een stoplicht staan. Heel verhelderend om nu te weten wat "men" allemaal wel niet denkt als een auto die rechts staat voor een stoplicht snel optrekt. Of is Ad aan het projecteren?

bobo3 zei:
Bij ons staat er een op de parkeerplaats, een gele, net zo een als jij hebt, maar dan nog met de stikkers.

Binnenkort wordt trouwens de Mondi vervangen door de Skoda RS met DSG. Hoef ik niet meer te schakelen en heb ik launch control.
Weer net iets sneller naar de 100, maar of ie ook zo snel van 100 naar 200 gaat weet ik niet.

Tja, dat geel had ik liever gehad, maar dat zat er niet in :)

Maar zou je een foto + kenteken voor me hebben? Kan ik ff kijken of hij al in het register bekend is :)
Weet niet of de eigenaar toevallig op fora zit :)

DSG is heerlijk overigens, en inderdaad Launch control :D
Wanneer komt ie?

Op mijn R26 schijnt "Power Start" te zitten. Iets elektronisch om vol weg te trekken. Heb alleen nog geen flauw idee hoe het werk :T

adinsx zei:
bobo3 zei:

Tja, dat geel had ik liever gehad, maar dat zat er niet in :)

Maar zou je een foto + kenteken voor me hebben? Kan ik ff kijken of hij al in het register bekend is :)
Weet niet of de eigenaar toevallig op fora zit :)

DSG is heerlijk overigens, en inderdaad Launch control :D
Wanneer komt ie?

Op mijn R26 schijnt "Power Start" te zitten. Iets elektronisch om vol weg te trekken. Heb alleen nog geen flauw idee hoe het werk :T

Hij (denk dat het een hij is) komt in januari. Ik zal een fotootje voor je maken van de Renault.

Terug
Bovenaan