Stoplichtsprintjes III: You vs ...

der Magistrat zei:
Auto-fan zei:
Dat soort korte sprintjes wil ik juist nog wel eens aan gaan. De eerste meters wint de C2 het nog best vaak nl. Alleen na die eerste meters mist het vermogen om lekker door te trekken. ;)

De Matiz was daar ook goed in, hoewel deels een verrassing van die acceleratie door de andere partij daar debet aan was. De Regata heeft een wat vagere koppeling, net als de versnellingsbak. Dus de auto is wel sneller dan de Matiz, maar vertrekt (wellicht door mijn onkundige/voorzichtigheid) net iets trager.

In het verleden waren de DAFjes ondanks het oude mensen imago vaak al eerste weg bij het verkeerslicht.
Je hoeft je niet af te vragen waarom ... ;)

Porsche Cayenne Hybrid vs Mazda3

Porsche pakte de eerste 15 tot 20mtr maar daarna was het bye bye zwaai zwaai. Kreeg een duim van de Cayenne bestuurde. Die vond het reuze interessant.

Porsche boxster 3.2 S vs Mazda3
De Boxster was nergens en heb hem ook niet meer weer gezien.

Heerlijk zo'n sleeper :)

Heerlijk als ze het niet verwachten he.. Zal wel lekker rijden 260pk. Maar op de voorwielen lijkt me vreselijk. Paar keer in een 850 T5R gereden, maar je voelt m gewoon naar 1 kant trekken.

Ik was zelf op zoek naar een 6 MPS. Mn MX-5 10th anniversary zou daar voor plaats moeten gaan maken

Heb een lek gedicht bij mn MX-5 NA turbo en voelt al een stuk sneller aan, voor als ie op spool krijg je echt weer een duw. Volgens mn datalog en VirtualDyno zou die op 225whp en 299nm uitkomen. Dat zou omgerekend iets van 270pk en 360nm op de motor moeten zijn. Maar dat is altijd lastig te berekenen en zijn de meningen er over verdeelt hoeveel % er bij

Voorlopig geen actie meer vanuit mijn kant

Ik zal beginnen met te vertellen dat ik zelf niks heb.

Ik reed op de rondweg in Eindhoven en had stoplicht groen, van de andere rijbaan af wilde iemand linksaf slaan, dus mijn baan over. Ik reed gewoon de maximumsnelheid van 70 en ineens kwam die auto mijn baan op. En tja je rijd daar 70, ik heb een noodstop gemaakt en proberen uit te wijken. Vandaan dan mijn auto rechtsvoor in mekaar zit. Als ik niet heb proberen uit te wijken had ik m vol in de zijkant geraakt. Overigens had die auto mij nooit kunnen zien want er stond een lichtblauwe Toyota Corolla Verso in zijn zichtbeeld

Softtop zat een vouw.. dus A stijl en voorruit is krom. Ik denk door alle verstevigingen alles een beetje in het gelid gebleven is. De deur rechtsvoor ging open maar moeilijk

12467826_923169921095270_502041595_n.jpg

12442978_923169961095266_684942188_n.jpg

Stoplichtsprintjes... Ik ben altijd als eerste weg. Ook als ik naast een (race)motor sta. Ik word daarna op een gegeven moment (soms wat eerder, soms wat later, soms nooit) weer ingehaald, maar die eerste seconden zijn voor mij :cool: Als ik als eerste aan kom rijden bij een rood verkeerslicht, ga ik rechts staan. Komt er iemand links naast me staan, dan houd ik er rekening mee, dat diegene meer haast heeft. Maar als ik zelf echt haast heb, ga ik er ook vanuit de rechterbaan voor. Ik hou van pole position. Ik ga ook nooit achter een Opel Meriva o.i.d. staan. Als er rechts al auto's staan en de linkerbaan van de twee is nog vrij, ga ik links staan. Ik heb geen snelle wagen, in mijn geval ben ikzelf de 'sleeper' ;) Het maakt ook niet altijd uit of je een snelle wagen hebt, maar ook hoe je rijdt. Ik houd van opschieten, maar rijd nu niet meer te hard (na 2 bekeuringen op 1 dag). Binnen de toegestane snelheidslimiet vind ik het leuk om toch te proberen om als eerste weg te komen.

https://www.youtube.com/watch?v=RPCdgXmgpiI&feature=youtu.be

Had helaas wel nadeel dat ik nog stapvoets rijd en dus onderin zn toeren zat. Daar had tevens die Mercedes ook z'n voordeel met die berg koppel

Standaard 1.8 MX-5 140pk vs CLS350D met 265pk en 620nm

Stond vanmiddag langs ene Audi S3 uit 2000 met 3 of 4 man er in, trok elke keer in z'n 1 rustig op en daarna in z'n 2 pas trap ie het gas in. En dan weet je dus ook niet wanneer ie pas echt gas geeft. Ondanks dat liep ik alsnog heel langzaam op m in.

Blijft me verbazen hoe snel die 10th anniversary MX-5 van me is. Laatst ook nog een oud model Mini cooper s maar die haalde ik zo in. Al vaker overigens gehad met ene zo'n cooper S

Wereld van verschil met m'n andere MX-5 uit zelfde jaartal met dezelfde motor. Alleen heeft de 10th een 6bak en heeft ie kortere versnellingen. De 10th is gewoon een stuk sneller.

Gegroet iedereen, even van weggeweest...

Precies wel wat gemist hier! Ik zou zo zeggen, amuseer je maar hou het veilig!

Van mijn kant een beetje nieuws, de Saab 900 turbo is voorgoed weg, de laatste rit heb ik met het ding nog eens goed doorgetrokken en hij had het nog wel hoor, toch nog redelijk veel power voor zo'n ouwe! De slome Kia van de zaak heeft een geëxplodeerde (!) automatische versnellingsbak gehad, gelukkig onder garantie => maw, blijkbaar zijn die fragiel, dus best niet te veel mee sprinten.

Anyway, vele tussensprints gehad met de Skoda de laatste maanden, maar gisterenavond eindelijk nog eens een écht stoplichtsprintje.

Op de autoweg met stoplichten hier vlakbij achter mij een Golf 5 (zelfde platform als mijn Skoda) met dikke velgen, stoplicht gaat op rood. De bestuurder, een jong gastje met zijn vriendinnetje, zet zijn auto onmiddellijk links van mij. Natuurlijk is een grijze Octavia met een grote blauwe smurf op de hoedenplank een trage auto o_O

We vertrekken samen, ik plaag hem een beetje door naast hem te blijven, dan zag ik dat ie er echt voor ging, eventjes in desbetreffende versnelling doorgetrokken waarna ie het onmiddellijk opgaf.

Eindelijk eens een slimpie die, wanneer ie merkt dat ie geen kans heeft, stopt met proberen... vaak genoeg met Golfjes en Beamers meegemaakt dat ze blijven proberen in dat geval, tevergeefs...

Vandaag een dikke oma in een Alto verslagen in een duel bij het stoplicht, ik reed zelf in mijn Corolla 1.6 GTSI uit 1995, aangezien ik minder als 3000 km per jaar met dat ding rij omdat ik ook een Fiat Grande Punto 1.4 8v heb, lijkt het mij wel nuttig om af en toe goed gas te geven zodat ie goed op temperatuur komt.

Hier ook een klein beetje nieuws.

Inmiddels niet meer in bezit van mijn BMW E60 535d omdat die een maand geleden helaas total loss is geraakt bij een kettingbotsing. :(Momenteel rij ik tijdelijk even rond in een huurauto VW Polo 1.2 TSI slowmotion (alhoewel met 90 pk op 1.000 kg, toch best nog redelijk vlotjes), maar vanaf volgende week gelukkig weer een 'echte' auto in mijn bezit namelijk een BMW E90 330d.

- 535d -> 272 pk / 560 Nm / 1635 kg / 0-100 6,5 sec
- 330d -> 245 pk / 520 Nm / 1525 kg / 0-100 6,2 sec

Kan binnenkort dus weer echt lekker mee komen in het verkeer. :)

Gisteren enkele leuke tussensprintjes gehad, meestal Beamers en Audi's die natuurlijk geen idee hebben wat mijn auto kan.

Eentje was irritant.

Ik rij op de autoweg, plots begint de Audi A4 2.0 TDI (vorige generatie,beetje verlaagd, brede velgen) die naast mij op het rechterbaanvak rijdt te accelereren, waarschijnlijk om me een beetje verder rechts voorbij te steken waarbij ik in de ankers zou moeten wegens het verkeer dat voor hem reed.
In zo een geval wacht ik meestal tot de auto links van me voorbij is... maw, dit is vrij irritant wat hij deed.

Even gas bijgegeven, steek hem voorbij, voeg rechts in zodat hij mij op een reglementaire manier voorbij kan steken. Wat hij dan ook doet of althans probeert te doen :p

Op dit moment veranderde ik van gedacht en besloot net hetzelfde te doen dan wat hij deed, even doorgetrokken, hij volgde, tot 180 km/h ging het gelijk op, dan reed ik er van weg.

Ik weet niet waarom ie zo irritant deed, misschien om indruk te maken op zijn blondine die naast hem zat? Een beetje later kwam ie slalommend op mijn bumper hangen in een scherpe bocht dan nog wel, raar manneke...

Anyway, ik weet niet wat er onder zijn motorkap zit want ik zie dat de motorversies van zijn model tot een 190 pk gaan, zelf zit mijn Skoda op 166 pk en 404 Nm koppel en is, als ik me niet vergis, ie lichter dan die A4

Ewout zei:
Gisteren enkele leuke tussensprintjes gehad, meestal Beamers en Audi's die natuurlijk geen idee hebben wat mijn auto kan.

Eentje was irritant.

Ik rij op de autoweg, plots begint de Audi A4 2.0 TDI (vorige generatie,beetje verlaagd, brede velgen) die naast mij op het rechterbaanvak rijdt te accelereren, waarschijnlijk om me een beetje verder rechts voorbij te steken waarbij ik in de ankers zou moeten wegens het verkeer dat voor hem reed.
In zo een geval wacht ik meestal tot de auto links van me voorbij is... maw, dit is vrij irritant wat hij deed.

Even gas bijgegeven, steek hem voorbij, voeg rechts in zodat hij mij op een reglementaire manier voorbij kan steken. Wat hij dan ook doet of althans probeert te doen :p

Op dit moment veranderde ik van gedacht en besloot net hetzelfde te doen dan wat hij deed, even doorgetrokken, hij volgde, tot 180 km/h ging het gelijk op, dan reed ik er van weg.

Ik weet niet waarom ie zo irritant deed, misschien om indruk te maken op zijn blondine die naast hem zat? Een beetje later kwam ie slalommend op mijn bumper hangen in een scherpe bocht dan nog wel, raar manneke...

Anyway, ik weet niet wat er onder zijn motorkap zit want ik zie dat de motorversies van zijn model tot een 190 pk gaan, zelf zit mijn Skoda op 166 pk en 404 Nm koppel en is, als ik me niet vergis, ie lichter dan die A4

Jij verliest ook nooit he?
Ik heb in Duitsland afgelopen woensdag zo ongeveer alles verloren, maar dat was dan wel 2 keer tegen de nieuwste RS6, eenmaal een nieuwste S63 AMG (alhoewel dat nog redelijk gelijk op ging) en een Cayman GTS. Audi A6 3.0 T had ik wel tot 200 in de broekzak, daarboven hij weer net iets sneller.

Kan niet wachten op de grotere downpipe. (y)

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Ewout zei:

Eentje was irritant.

Ik heb in Duitsland afgelopen woensdag zo ongeveer alles verloren, maar dat was dan wel 2 keer tegen de nieuwste RS6, eenmaal een nieuwste S63 AMG (alhoewel dat nog redelijk gelijk op ging) en een Cayman GTS. Audi A6 3.0 T had ik wel tot 200 in de broekzak, daarboven hij weer net iets sneller.

Ik vermijd gewoon om te sprinten tegen snellere auto's of waarvan ik vermoed dat ze sneller zijn. De gemiddelde leasebumperduwer in België is trouwens niet groter dan een 2.0 TDI.

Als je even teruggaat hier op het forum heb ik even vermeld dat ik een 335d en een Mercedes uit het zicht heb zien verdwijnen alsof ik stilstond, dus het gebeurt wel eens hoor.

Gisteren nog zag ik in mijn spiegel een Leon redelijk snel op me afkomen op de autoweg, heb hem even laten passeren om te zien wat voor iets het was, was een Cupra, nou ja, daar begin ik met mijn dieselstoof gewoon niet tegen...

Ewout zei:
Ewout zei:

Eentje was irritant.

Ik vermijd gewoon om te sprinten tegen snellere auto's of waarvan ik vermoed dat ze sneller zijn. De gemiddelde leasebumperduwer in België is trouwens niet groter dan een 2.0 TDI.

Als je even teruggaat hier op het forum heb ik even vermeld dat ik een 335d en een Mercedes uit het zicht heb zien verdwijnen alsof ik stilstond, dus het gebeurt wel eens hoor.

Gisteren nog zag ik in mijn spiegel een Leon redelijk snel op me afkomen op de autoweg, heb hem even laten passeren om te zien wat voor iets het was, was een Cupra, nou ja, daar begin ik met mijn dieselstoof gewoon niet tegen...

Ik heb dat dus precies andersom. Elke Octavia of A4 laat ik lekker met rust, want dat is toch vaak een eenzijdig verhaal. Ook als het loopt te duwen. Laatst ook met een nieuwe 530D. Tot 200 zit je bovenop de bumper en moet je continu liften. Daarboven liggen zijn versnellingsbak ratios anders waardoor het dan gelijk op gaat
Voor mij zit daar geen lol in. Juist het snellere spul is leuk om te aanschouwen hoe veel sneller het eigenlijk nou is. En dan kom je tot leuke inzichten in het geval met die S63 AMG. Dan heb ik het wel over acceleraties van 100 naar 200km/pu. Daarboven is het toch een bekeken zaak.

"Audi A6 3.0 T had ik wel tot 200 in de broekzak, daarboven hij weer net iets sneller. Laatst ook met een nieuwe 530D. Tot 200 zit je bovenop de bumper en moet je continu liften"

Klinkt goed! (y)

Maar kan me niet voorstellen dat je dat met je Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (uit je profiel) voor elkaar krijgt?

Mooggie zei:
"Audi A6 3.0 T had ik wel tot 200 in de broekzak, daarboven hij weer net iets sneller. Laatst ook met een nieuwe 530D. Tot 200 zit je bovenop de bumper en moet je continu liften"

Klinkt goed! (y)

Maar kan me niet voorstellen dat je dat met je Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo (uit je profiel) voor elkaar krijgt?

Is ie gechipped misschien? Want zonder chip zou ie normaal gezien niet sneller moeten zijn als mijn Octavia.

Mooggie zei:

Klinkt goed! (y)

Mijn Giulietta zit op 200pk en tegen de 300Nm (cijfers niet precies inzichtelijk).
Daarbij weegt de Giulietta niet veel en heeft hij vrij korte verhoudingen waardoor ik continu in mijn vermogensgebied zit.

Ik was onderweg samen met een maat in een Delta 1.8DI die het prima heeft kunnen aanschouwen en hier ook meeleest, dus wellicht dat hij het even wil bevestigen ;)
Overigens, over lopen gesproken, dat doet zo'n Delta 1.8 DI ook zeg. :)

Mooggie zei:

Klinkt goed! (y)

Mijn Giulietta zit op 200pk en tegen de 300Nm (cijfers niet precies inzichtelijk).
Daarbij weegt de Giulietta niet veel en heeft hij vrij korte verhoudingen waardoor ik continu in mijn vermogensgebied zit.

Ik was onderweg samen met een maat in een Delta 1.8DI die het prima heeft kunnen aanschouwen en hier ook meeleest, dus wellicht dat hij het even wil bevestigen ;)
Overigens, over lopen gesproken, dat doet zo'n Delta 1.8 DI ook zeg. :)

Delta rijder meldt zich hier.
Ik kan t bevestigen, alsmede de S63 AMG die tegenviel.
ut63y1m0zx2dd.jpeg

Als ik zo eens kijk is die Giulietta slechts marginaal lichter dan mijn Delta. 1265kg vs 1275kg ledig gewicht. Al denk ik dat mijn kentekengewicht niet klopt met wat het in de praktijk is. Alleen in vermogen verschillen ze toch best aanzienlijk. Misschien eens naast elkaar zetten ;)

Overigens hetgeen je verwacht van je downpipe, ik heb even in je topic gekeken, is wat op mijn auto precies niet zo uit de verf kwam. Wel een betere spoel, maar daarna nog steeds het idee alsof er door een rietje werd geblazen bij het door de toeren jagen. Pas na volledig breder te zijn gegaan van voor tot achter werd het voor mijn gevoel echt beter. Nu heb jij een volledig andere motor en uitlaat, dus wellicht pakt het bij jou wel gunstig uit.

Binnenkort rijd ik weer met turbo. Heb het blok overgelegd in een andere MX-5 incl 3" uitlaat van voor tot achter dalijk. Ik hoop dan toch wel richting de 300pk te gaan.

Hoop m binnen 2 weken toch wel volledig rijdend te hebben

Paulus0013 zei:
Als ik zo eens kijk is die Giulietta slechts marginaal lichter dan mijn Delta. 1265kg vs 1275kg ledig gewicht. Al denk ik dat mijn kentekengewicht niet klopt met wat het in de praktijk is. Alleen in vermogen verschillen ze toch best aanzienlijk. Misschien eens naast elkaar zetten ;)

Overigens hetgeen je verwacht van je downpipe, ik heb even in je topic gekeken, is wat op mijn auto precies niet zo uit de verf kwam. Wel een betere spoel, maar daarna nog steeds het idee alsof er door een rietje werd geblazen bij het door de toeren jagen. Pas na volledig breder te zijn gegaan van voor tot achter werd het voor mijn gevoel echt beter. Nu heb jij een volledig andere motor en uitlaat, dus wellicht pakt het bij jou wel gunstig uit.

Ik heb veel zoekwerk gestoken in of een compleet andere uitlaat nog een verschil gaat maken, maar dat schijnt toch echt te verwaarlozen zijn. Dit wegens de beperkte motorinhoud en de "middle size turbo". Het is vooral de downpipe die het verschil gaat maken. Dat komt ook omdat bij mijn Giulietta na de katalysator een vernauwing zit naar 44mm. Dat is echt verschrikkelijk klein. Tevens krijgt de downpipe direct achter de turbo nu met de Ragazzon een veel natuurlijkere bocht, waardoor de flow veel beter zal zijn.
Na alle aanpassingen ga ik de auto op de vermogensbank zetten. Ik ben erg benieuwd namelijk. (y)

Hier trouwens een interessante discussie rondom dit thema: https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=412334

Van het weekend was ik met de auto van mijn vader (W211 E55 AMG) bij de Nürburgring. Op weg naar het appartement heb je een 2 strooksweg omhoog. De eerste keer reed ik achter een 997 GT3 die op de provinciale weg (258) al flink doorreed. Op een gegeven moment zaten we vast achter wat langzaam rijdende auto's. Vervolgens ging het naar rechts die weg omhoog op (L115). Die Porsche trekt hem vol op, dus ik erachter aan. Dat ging behoorlijk gelijk op tot 200 km/h, harder vond ik niet nodig dus maar gas losgelaten. De tweede dag zat ik achter een 1M die me op de 258 met een behoorlijke snelheid inhaalde. Naar boven haalde ik hem weer in, maar hij kon me niet volgen. Toch wel mooi, met 4 man erin. (y)

En op de terugweg nog de 300 aangetikt:

https://www.youtube.com/watch?v=qCd1l_zEndg

Helaas deed de GPS het op dat moment niet, maar als je de strepen telt kom je op 296 km/h uit.

Dat zou ik van z`n levensdagen niet durven rijden..
Ik vind 150 met de Twingo al een beleving (En vrij eng worden ook) Dus ik schat dat alles boven de 200 met een auto (Al is't een E of S-Klasse) Niks is.

@Joël: Ik was dat weekend ook bij de ring (hebben elkaar nog gezien daar ;) ) en die omgeving is leuk rijden. :) Echter verlies ik de sprintjes al van de 16v Saxo's uit de club (zeker bergop met de zwaardere C2), dus Porsches ben ik niet eens aan begonnen. :D

@Braadslee: 150 met een Twingo moet je idd niet willen. Echter liggen grotere en sterkere auto's ook bij 200+ nog een stuk stabieler dan een Twingo bij 150.

Daarnet een petjes type (want hij had geen petje aan) in een zwarte Golf 5 met dikke velgen en twee aftermarket uitlaten heel dicht op mijn bumper, gastje had serieus haast want ik kon zijn koplampen niet eens zien, zo dicht zat hij op mij.

Bij het oprijden van de autoweg even doorgetrokken, petje kon niet volgen, even later begon hij als gek rechts voorbij te steken alsof de autoweg een circuit was, wss kon hij zijn verlies niet hebben en wou hij snel de biezen pakken?

Toen zag ik zwarte uitlaatgassen uit zijn uitlaat komen, een diesel wellicht, maar geen idee welke motor...

Auto rijd, en sinds vandaag is ook de tuning goed in orde

Heb 'm ingesteld op 17 psi en schiet tot 19 psi er overheen en dan blijft ie netjes op 17 psi

Hier wat cijfers over acceleratie en welke versnelling

80-120(3) 2.3 s
100-160(4) 4.9 s

En geloof me, hij is erg snel :LOL:

Dus kom maar op langs stoplicht:D

Heel wat ritjes later en wat tuning later rijd ie nog steeds geweldig. Wat een power zit er in :eek: Koppeling begint nu lekker te wennen weer. Dus ik word steeds sneller

Dingen die ik nog moet oplossen zijn

-Boost lek ergens in het intercooler systeem, althans ik hoor iets fluiten met gas geven
-Hitteschildje boven de turbo
-Wat dingen afschermen tegen de hitte dmv alu/schuimfolie
-Hier en daar wat dingen afwerken

Boost controller werkt nu ook naar behoren lijkt het. Dus cijfertjes zijn ook wat veranderd

80-120(3) 2.3 s 2.1
100-160(4) 4.9 s 4.5

100-200 nog niet gemeten maar ik vermoed ergens +-10 sec

Poeh wat een snelheden hier in dit topic hahaha. Ik doe eigenlijk nooit aan sprintjes omdat ik het toch wel van het merendeel verlies. o_O
Lullige is dat mijn auto er vrij sportief/snel uitziet maar dat eigenlijk helemaal niet is haha. 0 - 100 in 9 seconden heb ik hem geklokt.
Niet overdreven traag, maar ook verre van "snel" dus.

Toch heb ik het vorige week een keer gedaan omdat de auto in kwestie me gewoon mateloos irriteerde.
Stresslul in zn volvo leasebak zag ik in mijn binnenspiegel zich een weg naar voren duwen door steeds van baan te wisselen en iedereen half af te snijden.
Vervolgens bij het stoplicht komt ie naast me te staan, ik sta rechts, hij links. En ik wist gewoon 100% dat ie hard ging optrekken om vervolgens voor mij te willen gaan. Dus ik dacht... ok, we gaan het eens zien.

Dus vol gas opgetrokken. Precies op het juiste moment van 1 naar 2 geschakeld en flink doorgetrokken in de toeren.

Ennn.... het lukte 'm niet.... tot 45 km/u reed ie nog naast me ongeveer, maar hij schakelde volgens mij eerder naar de 3 waardoor ik hem echt merkbaar terug zag vallen....
Vervolgens moest hij wel achter me omdat zijn baan voor linksaf slaan was en ging ie heel demonstratief bij me bumperkleven toen ik mijn snelheid weer braaf liet terugzakken naar ongeveer 60 (we reden immers in bebouwde kom)

Hihi. Vond het wel lachen om een keertje te winnen. Maar ja, ik moet echt een snellere auto wil ik serieus dit soort dingen vaker doen :p

VincentMX-5 zei:
Heel wat ritjes later en wat tuning later rijd ie nog steeds geweldig. Wat een power zit er in :eek: Koppeling begint nu lekker te wennen weer. Dus ik word steeds sneller

Dingen die ik nog moet oplossen zijn

-Boost lek ergens in het intercooler systeem, althans ik hoor iets fluiten met gas geven
-Hitteschildje boven de turbo
-Wat dingen afschermen tegen de hitte dmv alu/schuimfolie
-Hier en daar wat dingen afwerken

Boost controller werkt nu ook naar behoren lijkt het. Dus cijfertjes zijn ook wat veranderd

80-120(3) 2.3 s 2.1
100-160(4) 4.9 s 4.5

100-200 nog niet gemeten maar ik vermoed ergens +-10 sec

Dat zijn wel echt serieuze snelheden. o_O

Mijn auto lijkt inmiddels beetje bij beetje weer terug naar normale toestand te keren. Na het verhelpen van diverse narigheden (een pakking, boostproblemen) zit er weer wat pit in.
Vandaag op de terugweg vanaf mijn garage een Golf GTD die mij zat op te duwen. Zonder terug te schakelen gewoon in de 5 op het gas vanaf 120km/u en rustig er van weg rijden. Max koppel zit toch ongeveer op dat punt (en is waarschijnlijk ongeveer net zo veel als dat van die GTD, 380nm), dus dat wil wel zonder enige moeite. Hij was keer op keer flink aan het duwen en kleven als ik verkeer voor mij had. Met terugschakelen en vol op het gas werd het bijna vernederend. Zoals het hoort dus :cool:
Vraag mij toch wel af wat zo'n mafketel nu wil bereiken met dat kleven. Als ik vol gas bij hem wegrijd als er ruimte is, is er ook niet bepaald sprake van dat ik hem ophoud ofzo. Voor mij wel de reden dat ik iets tegen Golfjes heb, vanwege het bepaalde volk dat er in rijd. In dit geval ook weer typisch Golf volk.

Laatst trouwens nog verloren van een Golf GTI. Duidelijk signaal dat er iets mis was en ik nog wat vermogen miste. Nu dus blij dat vandaag eea is opgelost. Binnenkort nog de tuning en dan zou het nog wat beter moeten gaan.

Meeste vinden het niet leuk als je ze vernedert.. Er zijn er wel aan aantal bij die ff komen vragen of duimpje opsteken.

Zag vandeweek een Golf R32 flink aan komen rijden en moest achter mij gaan staan, in zn 1 trok ik vlot weg en in zn 2 trok ik vol gas weg. Geen R32 meer te bekennen, volgende stoplicht kwam ie langs me staan en deed z'n raampje open.. 'nou ben ik toch wel benieuwd wat voor motor er daar in ligt' en 'nee had ik niet verwacht nee'.. 'sta je dan met je 3.2 liter zegt ie'. Hij vond het wel geinig

En vorige zaterdag achter een Lamborghini Gallardo, een sprintje van 60 tot 160 ongeveer. Liepen zelfs op m in heel langzaam gevolgd door een duimpje van de bijrijder/eigenaar. Dit was overigens een gallardo waar je zelf een half uur in kan rijden voor x geld

Ik rijd overigens op 1 bar turbodruk inplaats van 1.5 wat ik eerst reed. Daarmee heb ik namelijk mn versnellingsbak gesloopt. Nu met andere bak dus de druk wat lager

Mensen vernederen door wat harder op te trekken... o_O Tsjongejonge.

Maar goed, met de motor ben ik bijna altijd sneller.

Sjonge sjonge. Opscheppen dat je met je motor bijna altijd sneller bent.

Maarja bijna altijd.. dus je hebt wel eens verloren? Of 'schakelde je verkeerd' of 'ging niet vol uit'

Ik heb ook wel eens langs flinke motors gestaan die dachten er ff voor te schieten.. mooi niet. Ben tot nu toe pas 1 motor tegen echt veel sneller was. Dat was een 200pk BMW volgens mij

VincentMX-5 zei:

Maarja bijna altijd.. dus je hebt wel eens verloren? Of 'schakelde je verkeerd' of 'ging niet vol uit'

Ik heb ook wel eens langs flinke motors gestaan die dachten er ff voor te schieten.. mooi niet. Ben tot nu toe pas 1 motor tegen echt veel sneller was. Dat was een 200pk BMW volgens mij

Luchtig topic wel... ;)

Mijn motor is niet zo heel snel (600cc, 75 pk), maar toch sneller dan de meeste auto's. Zeker vanuit stilstand. Maar een opgevoerde mx5 zal sneller zijn. Ben er alleen nog nooit een tegen gekomen!

Mechanix zei:
VincentMX-5 zei:

Luchtig topic wel... ;)

Mijn motor is niet zo heel snel (600cc, 75 pk), maar toch sneller dan de meeste auto's. Zeker vanuit stilstand. Maar een opgevoerde mx5 zal sneller zijn. Ben er alleen nog nooit een tegen gekomen!

:D

Geen stoplicht sprintje maar wel opmerkelijk:

Gisteren reed ik in de M550d op de snelweg enigszins vlotjes langs een Porsche Cayenne Turbo die bij het zien van mij auto direct met een brullende motor naar links ging en achter mij kwam bumberkleven toen ik moest afremmen voor een voorligger. Ik dacht: vooruit dan. Sport+ standje en automaat in Sport. De auto voor mij ging naar rechts zodat ik kon inhalen. Vol gas... en het leek even dat hij kon bijblijven maar al snel maakte ik meters, veel meters. Ik ga geen snelheden noemen maar hij was kansloos. Blijkbaar vangt zo'n hok erg veel wind. Hij had wel het vertrouwen om het later nog twee keer te proberen. Toch lachen, iemand die je uitdaagt in de veronderstelling sneller te zijn en het dan zo aflegt.

De M550d is trouwens getuned, 440 pk en 822 Nm, dus die wil wel vooruit o_O

Wie zegt dat iemand uitdaagt met het idee te winnen?
Ik daagde ook een dikke Porsche uit ooit. Man wat gaaf dat geluid bij vol op het gas. Het interesseert me geen zak dat ik volledig kansloos was.
Soms is het gewoon gaaf om een snelle auto het gas te zien opengooien. Zelfs dat gebeurt al bijna nooit. Kom regelmatig dikke auto's tegen onderweg, maar (helaas, of juist gelukkig?) laat niet iedereen zich verleiden.

@Paulus0013
Ik ben vaak genoeg uitgedaagd maar ik reageer daar vrijwel nooit op. Ik weet zelf ook wel dat een M550d veel sneller is dan een GTI of Subaru WRX. Een Porsche Cayenne Turbo is van een heel ander kaliber. 520 pk als ik mij niet vergis. Hij zou zomaar gedacht kunnen hebben dat een diesel van 381 pk (standaard) geen partij voor hem was.

VincentMX-5 zei:

Ik rij op een Yamaha Fazer (600cc, 95pk), dus geen hele snelle motor.
Ooit eens naast een Ferrari gestaan met een V12 motor, die rechts naast mij stond bij de invoegstrook naar de A12.
Hij reed vol gas weg, terwijl ik nog normaal wegreed.
Vervolgens ook het gas er op en pas boven de 100km begon hij in te lopen.
Gelukkig remde hij iets af en liet me voor, want we reden naast elkaar toen de banen werden samengevoegd.
Tot de 100km/u is een motor vrijwel altijd sneller dan iedere auto, vanwege het gewichtsverschil. (mijn motor weegt 190kg)
Enige moeilijkheid is om je voorwiel aan de grond te houden.

Terug
Bovenaan