Stel dat het die was geworden....?

bxcoupe1.jpg

bxcoupe3.jpg


Deze BX coupe is enkel aan een kant omgebouwd naar Coupe. Andere kant is origineel BX. Ook al ziet het eruit als een productie auto zat het toch behoorlijk rommelig in elkaar met in het interieur zelfs hout en klei. Het rijdt wel. Een kennis uit Frankrijk heeft precies dit studiemodel ooit kunnen kopen en is al 15 jaar bezig het weer toonbaar te krijgen.
 
MEYM3Yb6KhfdrDA2iWeXpXBm5jgQEEAo1ZJOylzopHdc8YBXEQhBduW2GrqbX8q1n6tRgaIG52UwJtQV4608jR6UsW7myn52Y1XTK93BrB-Pvmc1ByVJrhmIu_cUF4hjrHOLLbi7SDb-YKl6neb3VR8EaL6H0swiaGA9w5KXdH5KrhQJR7_Zd-Egb-csa2DUtptSQ5eIF2WP0aSSUfmwzyDWR3fhk-8waghmloZwZHlPjxMtgzfKsNb33g16TMeP0mh3KpDwr8Vhg5Y7Cqzkjc1SoKfeffg4tX7kQE__fdRczYmnfm5ml_9zLwuQc1jPoM6J76KkaWun6Igpjh0u_oOFQ7ZKqQOp8blG2QpJxlu77GT7dkRopw5c-vKNBDpzcZBPZeX3sa3X7LE4rKXNuwWP7J6fHWOfCJuDLpU_PyBFIjg2urJmEnm2O470u-HiyWPuY2YXbH3mhTH30WnPWJmcEWa5JvZ80NxV5xYBIrN9yiwoV99q2lOHIBs17ULlgC7B1NQq86fQ-8Zlv0B1gs4iGxYkNLlvEcMYLw6i6IYpZGV0D9oC0UTpnOn9n0S3n87NrCWQNKKz4UeMlLFFbVKIj421dpSoKaddqOV9tl-JWyqRQeBAmEnSJ2-tYrpB9fvFVV4Nb4Wy00xPBl4CvzdM7DsO9yCSy7wa7X8toNjezQ=w1212-h480-no

rdzywYy2hqoVPlAon2ekeXNg1TY-2kJMqCXcAIifWriNzDKPRFkuoGf-mtZe6Ynvv9kQL9vsltz6UTKyCEeVddBuFx45HBC28_3W3QoWOt5agOs_rP80flQWu8VtqeEODk4K26l_XaEaSjUXvURaMJDceuJbTKaJQTRnIzTh59DKuTjIiC_Iw4tE5_2i8muabt7JYEj0yJM9MJOUPSaBpdOJ06FQiy_FfmabYHB6Q6bilq9vG2JRQf6mG7P2Nj1dsn1FfQnRlEJcBKVnwFe8k5o-3VbsJ807_fzQXS54KkaloHmil5VEG8hPguOtlOMemsTrLFKuDGqvkIEy04q5Nt4bmKVhcLiU8Kqne6_JIkYdl8FaZP4CZbeS3vO5fFElDsdSZhkcSgmxWTwgyz18ctL9_75uny8B84lDaMuOB0MffV6PE-YmTY750ypnN1nGk6Znc8UTD8-c_-O0oVgdqAJMIugpCjWB3ava7s5UBL7BgLmJt24Z2hAvshme-NwoASJHHWvlfCVzoW1cddD2AITZTX2CEdW_g8zk1kcnSCsHci97PhFeDSQ3vfcUj3je2iKkjkr_C0YJTwuNrUUINgpGDn72Uv1x7sWRoJP46MU9CGprR8YIGb13lF4Fn1RyRcGuYxjys45ArbKhCeTE2ZPMtYqqtCZOT6sx1jQdKcLCPg=w1213-h540-no

G5kierkFlN5kFNtxa3uylEygjB1gfvpZFB-iSwoZ_-GBQpOrd4RKXKgNvpb0f5pNcndj3Ot8Gur1k1pF8nb-z3fzpsQfhI06qBma0XUCxT1A6dq9BkKeq6kXr8iMtutchAxLMcbAn_7mWeKWfDmLYonGVDiCgNxgyA-OyUeSBYTyAWTr-FPFpF5glA4rKm1qG6lwihQNaOhJWTGnE2qdNnt2UZivJrCu2m35en1rm9lXJDj48_Jg2e_Z3RjAzdcbbHjn7t5e3myPXUX9ooLxAGBzgjI0c8nQrFbPGF2tIQ_9uiyoZz5P-tocP8AEWuYfhHAAAB1OK0YX0Pcv4p-LgxmndOqeNiBTKZKbBLixphnoJ06JgxUScqi1FtUjH5bh0eAGFZrQsxWZQHMkFId81XWwoCiR747Nh-JZgsgTuQxWbO6t13rsYzpQS4t5wPB4rR2LzSTWnPnyzAeaHuLodZ-V0Dq6yHNwZDUgHm7h8e38v1H_PC6RxMIwM6FEr_93MajMLyM6_uoDpbTPB_Tib2Dsr-YQOBdkOzmfrZonmGhB7z48g2_gnr1HdYnW1v7titB3eFoRPgpI9TFebGGg5vlnlYpIlmPfsrMUrDh9Fn5u-wQn6LBhEUzbX4ZEsNt82x1pRC2urnO5R3c5cWt4Rua6BVOBGrZ67hkdRZcQRDszeQ=w1152-h480-no

QF1kRuWN7322DnarSFuThR8Z5RwrDIYU661IjcbSxofZmHNgk3Nwm-c5JsThwzjlCsGtU3qvQ1eKpbjnVrtH8J2RMFXIlynISpHIme7g4bahNU-I0uCncp7BoiEOhwlzfy9OJhLIIPfvI6H62veDxrxAlgDLru-QnyVSEpF3wCa0Fc2lAik_KbKuC6ewI7XlkgsXr0g1L1tsAHCPYcGKl4MHaan2swkwMuW_efUqAHZTSF52bS_zmUj0cMnI2_01e1t9ok9dXc5pTBIi1ZX2pk1_2mf-1hNjcRzYveJw9Wv23pNrjQqUKSW5S9KPAMmCGh3_Ql45OxkH3inFYuug-atA1C7jbOXoJVqNwcROkcvElYzxw6TNADYImRJJWlEyZZo7whZ7r8XJ22efvdcdip0k_Lb05YSeCSCh7yOhmhpI-2mrvtAYpqyKy0fdyUjx0kWOSPkUO9EQ19ERg7PIvPD5mpDk0-oHyBOb_T2qyxy0VCO-9yOkrJdZXbn00QTedqHQQSHf47SMrPiOvydX2QntYBYMszBT2Rml4SL2yXOiNgVQn7BPbg1C1G0y-k7oN8lKUujHya5CotWgCKUyFlSK_irYA8t1WbYeHPItuhtgMpuJ7SAgXZK1UuO7ekLrBBU0MiBcMRKByb2CUFXC9EGXgrpUhwYVbTxWGx1EBp5Vrg=w1107-h540-no

1YlZWVBsOqqFfUV6yvqyiuNJsBXdcYlz-RUaYQsrJctEcm4GhrqRgehRDfycerEKAKGeKEg6ijSV5mcx0TM79aK8GehhFUqKQPRcMGz1tPqQX0S6wnqrmjuPyaQefBWoPksQDuTnLjPkxr2dvk3gvMIjk7N9ObmP6OYVImg9DZinK6rWXo5Pfde9FCSeMreFPwcFFeIfT_Bmum9Q6kudL2_gm6_TtR89Q_QM3OAtJl8vS7rwzwclylpcK7U6pY0JiQatLoTIE_xqCdv7tZ_nrvdEASBT3pAikRJ50O7QgibE6_zcuEBhZfJ5MrcgVc6NSgDp5ljeS9Kkn1yK21kQ9bjGx6wmtf_To0s4ROpfkcd9Nk9OCyZXtNQTVvRayokNP-RP5k9AWwa8R1UQvFLU_Ko1iLCzz7UNpi3j83f1RCt_XEdYWWMCVdjlNGt25rTGhOwD3XNqAl3iIZMiCaVwYep9GrrFk8L-Kk4lF6JU744tWWMy-5pjVtQEfSaxRbANnvnRZoanDFuQSqFifILTmet-YxSLtrENWPFmN9eT3_7phFe3rfnd0mzyC4mIiIK8vRHjazYA1J6xiWgEnAALxVj-Wy7KbVl_R9sS1eP7Qe2RyIfwcpGJfu7kxgapcGnyAWUyc19-xg_OmdeueSJLx0HhXAvMXtokn79WRSZEg1JqaQ=w759-h667-no



De Alfa Romeo 164 zou ooit een hele reeks aan modellen moeten worden. Totdat marktonderzoek uitwees dat het niet echt wat werd. En dan ook nog te bedenken dat de eerste schetsen voor een nieuwe grote Alfa Romeo (project 156 toevallig) richting een grote 5-deurs hatchback gingen met uiteraard achterwielaandrijving. Pas na het omgooien van het platform begon het als project nummer 164 en kwam de sedan vorm aan bod.
 
Met het succes van de Evoque Cabrio zullen er misschien wel volgers zijn? Als zo'n gruwel verkocht wordt, waarom zouden andere merken daar dan niet mee beginnen?
 
Hallo allemaal, wie kan mij vertellen hoe het komt dat ik op mijn mob/tablet zeker driekwart van alle beeldmateriaal niet kan zien? Baal ik best van eigenlijk...
 
Wow die variaties op de 164. Jammer dat het alleen bij de sedan is gebleven want zowel de coupé/cabriolet als de SW vind ik er erg smakelijk uit zien.
 
Van Facebook gejat: de Peugeot K32 en K42.

aH6cwHg.jpg


tc8Spvk.jpg


RqBd0Rl.jpg


bav0Y6G.jpg


En de iets kleinere K32:

ha0Ya0n.jpg


1R0DcOd.jpg


o1zUbd7.jpg


In the early 1970s, Peugeot is working on the replacement for its J7, with a launch planned for 1978. As usual with projects of this type, many variants are planned, including SWB (coded K32) and LWB models (K42). Configuration-wise, a front engine/front wheel drive layout is preserved, following in the footsteps of the J7. One of the main developments is that the style team (driven by Paul Bouvot and assisted by Gerard Welter) opts for a semi-Cab Over Engine design with the hood following the line of the windshield. This principle would be retained on the future Renault Trafic; also the Bedford CF. As for the rear part, several designs are evaluated: the upper hatchback with its half-height double back doors inherited from the J7 and also a twin rear door configuration that again is similar to the Trafic. This option could prove advantageous if the project was to be developed jointly between the two firms.

Because at this time Peugeot is still bound by a cooperation agreement with Renault, a joint effort appears to be a good plan. And since the Régie is working concurrently on the successor to the Estafette (see https://bit.ly/CDA071), the firm puts a simple proposal to Peugeot: merge the two programs. On paper the idea makes a lot of sense. Not only does it reduce investment costs but also meets most of the demands of the market; one variant retaining front-wheel drive, the other powered at the rear.

Except that there is a catch. The two models that you see are respectively presented to management for evaluation in June 1974 and May 1975. But these years correspond precisely to the period where Peugeot was left to take Citroën over, under pressure from the French government. And we know the rest: the takeover of Citroën in 1976 would shake things up. Not only is the agreement with Renault cancelled, but the latter also inherits Berliet, which, merged with Saviem, gives birth 3 years later to the future 'Renault Véhicules Industriels'. But, especially for Peugeot, conserving resources and focusing on the most profitable programs become the priorities, even creating what Peugeot would call "opportunity products" like the LNA at the expense of other projects.

Therefore it's the end of the road for the K40 programme, especially since Citroën's VU range is partially complementary to Peugeot's models and the C35 provides a platform for decent cooperation with Fiat through Pardevi. The life of the J7 is prolonged with minimal investment thanks to a J9-style facelift and a mechanical update while awaiting the restart of the J5/C25/Ducato project in partnership with FIAT.
 
Jeetje lijkt wel een Gol. De echte Golf 4 is toch echt een stuk mooier geworden (vind die nog steeds eigenlijk wel geslaagd)
 
De Lancia Scala, een prototype in de stijl van de coupé, maar dan als sedan, op basis van de Gamma, kennen jullie:

RtLyt3q.jpg


En dan was er ook de shooting break prototype, de Olgiata:

79trwjt.jpg


Maar stel dat het deze was geworden... een sedan met derde zijruitje (maar dan niet als fastback, zoals de productiesedan had)! Precies wat in die jaren hip werd. Zou die wel het potentieel gehad hebben om goed te verkopen?

tRCfVeA.jpg
 
Wouter82 zei:
2019_toyota_ch-r_LE_Main.png

Valt wel mee toch?
Ik weet niet zo goed of je nou sarcastisch bent of niet, maar ik vind hem er erg veel op lijken. Met name natuurlijk de raamlijn in combinatie met het dak, de spoiler, maar ook de achterlichten met het tweede spoilertje, handgrepen op de achterste deur, algehele duikende heuplijn, de visueel hoge bodem tussen de wielen en de dubbele randen om de wielkasten (kunststof en vouw in het scherm).
 
Inmiddels is duidelijk hoe de nieuwe Fiat 500E er uitziet. Maar er zijn ook mensen die vinden dat Fiat best dezelfde stap had kunnen zetten, die men in de jaren zeventig deed, toen de 500 werd opgevolgd door de 126. En dat bracht hen erop deze 126E te tekenen...

fiat-126-renders.jpg
 
In de jaren 70 had je de Duitse tv-serie PS (zeg maar pk op z'n Duits) over het wel en wee van een kleine autodealer die moet opboksen tegen de concurrentie. In deze serie speelt een Amalfi CS 1800 een hoofdrol. De klant koopt bij deze dealer een nieuwe Amalfi, en ondervindt één spoor van ellende met deze auto. De dealer in deze serie is net zo fictief als de auto: ze bestaan niet echt. De Amalfi is een samenraapsel van onder andere een Fiat 132 (carrosserie), een Passat b1 (front) en een Mercedes (achterkant). Maar stel dat die echt bestaan had....?

NqxoReG.jpg


eem7mLY.jpg


8tht918.jpg
 
marathon zei:
In de jaren 70 had je de Duitse tv-serie PS (zeg maar pk op z'n Duits) over het wel en wee van een kleine autodealer die moet opboksen tegen de concurrentie. In deze serie speelt een Amalfi CS 1800 een hoofdrol. De klant koopt bij deze dealer een nieuwe Amalfi, en ondervindt één spoor van ellende met deze auto. De dealer in deze serie is net zo fictief als de auto: ze bestaan niet echt. De Amalfi is een samenraapsel van onder andere een Fiat 132 (carrosserie), een Passat b1 (front) en een Mercedes (achterkant). Maar stel dat die echt bestaan had....?

Grappig overigens om door de Mercedes-achterlichten ineens heel duidelijk te kunnen zien dat deze auto's door dezelfde ontwerper (Marcello Gandini) zijn getekend: Fiat 132 (Amalfi CS 1800) en BMW 518 E12.
eem7mLY.jpg

518.jpg
 
auto-nella-tempesta-fiat-127-8.jpg


auto-nella-tempesta-fiat-127-7.jpg


auto-nella-tempesta-fiat-127-6.jpg


auto-nella-tempesta-fiat-127-4.jpg


Deze compacte MPV-achtige concept dateert alweer van 1965, toen hij met de naam 'FAM' op de IAA in Frankfurt stond. Het ontwerp was van de Autonova designgroep: Fritz Bob Busch, Michael Conrad en Pio Manzù. De laatste is bekend geworden als ontwerper van de Fiat 127 (die hij nooit op de weg heeft gezien, want hij stierf twee jaar voor de marktinvoering bij een auto-ongeluk toen hij op weg was naar de presentatie van het prototype aan de Fiat-directie). De FAM was een manifest van functionalisme, hoge passagiersruimte, scherpe lijnen, zeer helder en licht dak, dubbele achterklep, oprolbare stoelen. Allemaal binnen 3,5 meter: korter dan een Kever. Nu zouden we er niet van opkijken. Hij was gemaakt voor NSU, had dan ook een 1,3-liter NSU-motor met 60 pk, automatische transmissie, goed voor 140 km/h. Maar NSU was ook bezig met de geavanceerde Ro80; een tweede auto die z'n tijd ver vooruit was durfden ze uiteindelijk niet aan.
 
Gaaf! En die schuine neus met ronde lampen heeft wel wat weg van de DKW Schnellaster, wat dan best logisch is gezien de NSU-plannen.
 
De Fiat 500e is onderweg. Maar er gaan nog steeds stemmen op dat Fiat eigenlijk een retroversie van de 127 had moeten maken. Daarvan zijn de computerschetsen wel bekend. Een ontwerpstudio genaamd Ma-De heeft echter de 126 (de opvolger van de oorspronkelijke 500 en met 4,6 tegen 3,9 miljoen verkochte exemplaren eigenlijk succesvoller) als uitgangspunt genomen en kwam tot dit idee:

142006654-48372e3a-0585-464c-b77b-eecf12d4e5d0.jpg


Dit was het origineel dat hen inspireerde:

126.jpg
 
Dit topic is voor afgekeurde ontwerpen/modellen van autofabrikanten, niet voor een ieders photoshops. Deze kan je beter plaatsen in de knutselhoek.
 
Op het X5-platform was bijna deze mix met een Z4 op de markt gebracht. Zeg maar het productiemodel van de BMW X Coupe Concept uit 2001: https://www.netcarshow.com/bmw/2001-x_coupe_concept/ In de tijd van Bangle waren er wel meer bijzondere auto's op de markt gebracht maar deze is toch gecancelled. Waarschijnlijk omdat de uiteindelijke X6 een betere optie voor het merk was.

dPFsz4D.jpg


SIqMn8O.jpg


n7caLEb.jpg


QtRmylL.jpg


2GAM3Dj.jpg


VKJ14tY.jpg


Video, meer afbeeldingen en info: https://www.carscoops.com/2021/06/bmw-was-deadly-serious-about-making-this-freaky-x5-z4-coupe-crossover-mashup/
 
Leuk om te zien dat zo'n totaal onbekende auto na ruim 15 jaar opduikt in een video, ben ook benieuwd naar de zwarte sedan ernaast.
 
Goed gespot..

MCW zei:
Video, meer afbeeldingen en info: https://www.carscoops.com/2021/06/bmw-was-deadly-serious-about-making-this-freaky-x5-z4-coupe-crossover-mashup/
 
Ik weet niet of hij al voorbij gekomen is, maar hoe vooruitstrevend zou het geweest zijn als Alfa deze Bertone Sportut in 1997 in productie had genomen, gebaseerd op de Alfa 145. Maar 24 jaar later is er nog steeds geen kleine SUV van Alfa...

1997-Bertone-Alfa-Romeo-Sport-ut-Concept-02.jpg
 
Terug
Bovenaan