Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
https://www.autoweek.nl/nieuws/33095/bewijs-ferrari-ff-was-bijna-suv-geweest[size=x-large]Ferrari F151 was bijna eerste SUV van het merk[/size]
De excentrieke Ferrari FF geldt nu als shooting brake, maar het had niet veel gescheeld of de auto was een SUV geweest. Uit deze foto's van het Italiaanse Corriere della Sera blijkt dat Italdesign Giugiaro deze SUV-achtige 'F151' voorstelde toen Ferrari designstudio's uitnodigde om ontwerpen voor de FF in te dienen. Het Italiaanse sportwagenmerk besloot deze suggestie echter te laten voor wat deze was. De Italiaanse krant meldt dat deze auto nu in het bezit van een privéverzamelaar is. De F151 heeft een nummerplaat op de achterzijde, maar de donkere ruiten en het ontbreken van buitenspiegels doen vermoeden dat er weinig te rijden valt met dit prototype. Het idee van een Ferrari SUV is dus van alle tijden. En ondanks de claim van Sergio Marchionne dat Ferrari voorlopig niet met een SUV zal komen, weet je het maar nooit. Wordt ongetwijfeld vervolgd!
SVF zei:Als er één merk goed is in het blij maken met dode vogeltjes, dan is het Mitsubishi wel:
Colt 2002:
![]()
Colt 2004:
![]()
Sportback 2005:
![]()
Lancer Sportback 2008:
![]()
En dat uiteraard nog de gewone Lancer sedan. En ik kan me ook de eerste veelbelovende schetsen nog herinneren van de Carisma, wat uiteindelijk een van de meest slaapwekkende auto's ooit is geworden...
JP2010 zei:W201 proto's:
![]()
Ami zei:Grappig dat er Garene staat. Dat moet inderdaad Garenne zijn. Prachtige 505 inderdaad, mooier dan de Pininfarina variant. Hoewel ik altijd fan ben geweest van Pininfarina had het de 'eigen variant' van de 505 moeten worden.
Wouter82 zei:Mooi rijtje weer. Die 309, was dit het Peugeot-ontwerp of nog een studie van Talbot?
PedigreePaul zei:Volgens mij is de 309 als prototype C28 van de Chrysler-group ontstaan onder Talbot. Daarna is Talbot overgegaan naar Peugeot in 1986, waardoor het model als Peugeot in de markt is gezet
iDS zei:PedigreePaul zei:Volgens mij is de 309 als prototype C28 van de Chrysler-group ontstaan onder Talbot. Daarna is Talbot overgegaan naar Peugeot in 1986, waardoor het model als Peugeot in de markt is gezet
Blijkbaar was mijn vorig bericht onduidelijk, dus daarom opnieuw:
. Chrysler Europe is door PSA overgekocht waarna de modellen van Simca zijn omgedoopt tot Talbot, de SUnbeam tot talbot Sunbeam.
. Ik sluit niet uit dat een opvolger voor de Horizon in ontwikkeling was, dit kan alleszins niet de 309 geweest zijn want:
. de 309 is 'gewoon' een verlengde versie van de 205 (de middensectie is in zijn geheel en ongewijzigd) overgenomen, dus structureel een model van PSA. Ik denk niet dat PSA ontwikkelingswerk deed voor Chrysler Simca. Als Talbot ontstaan en uiteindelijk als 309 in de markt gezet. Dit verklaart ook de niet-oplopende nummering destijds
. De 309 was als opvolger van de Horizon bedoeld, dus om als Talbot in de markt gezet te worden.
. Omwille van de slechte reputatie die Talbot had opgebouwd, is uiteindelijk gekozen om de 309 als Peugeot te lanceren.
Maar het is dus wel degelijk een wagen met Peugeot genen.
iDS zei:. de 309 is 'gewoon' een verlengde versie van de 205 (de middensectie is in zijn geheel en ongewijzigd) overgenomen
Lamborghini’s research and development department began working on the Jalpa’s successor in the late 1980s, shortly after Chrysler took over the brand. Called P140 internally, the car was supposed to be similar to the Jalpa on paper but it needed to adopt a more striking look to set itself apart from the competition, and a more powerful engine.
https://blog.hemmings.com/index.php/2016/08/02/the-jalpa-replacements-that-never-were-lamborghinis-p140-and-cala-prototypes/