Stel dat het die was geworden....?

Ziet er niet uit als een site waar sinds 1980 iets aan gedaan is. Maar dat terzijde gehouden, ik denk niet dat hij het met ernstige opzet heeft gedaan. Daarnaast is het onvermijdelijk dat afbeeldingen gekopieerd worden, ze zijn niet voor enige vorm van commercieel gewin gebruikt, puur ter vermaak. Daar willen ik je dan ook hartelijk voor bedanken, ik heb ervan genoten.
 
SZ&RZ Registers zei:
Startpagina van de site lijkt me duidelijk..

https://home.kpn.nl/evdbeek/monster.html



Maar ik stop hier nu mee, want dit soort geneuzel ( probeer dat netjes te benoemen ) is nou net hetgeen waardoor ik liever niet op forums kom.

Ciao,

Ed.

Copyright 1999 - 2014 @design
Jammer. Werd net leuk. Vooral je eerste reactie was erg vermakelijk ondanks je geneuzel. Of juist dankzij je geneuzel.:)
Bedankt voor de link naar je site. Kunnen we hier nog 2 pagina's gaan vullen.(y)
 
Bmwlover1,

Jouw post was verwijderd omdat dit verzocht is door SZ&RZ Registers, uit naam van de eigenaar van de auto op de foto. De foto is aan SZ&RZ Registers gezonden met de zeer nadrukkelijke wens om dit niet openbaar te maken. Gelieve geen links meer te plaatsen van de site van SZ&RZ Registers.

Ivanov
AutoWeek Moderator
 
michel1975 zei:
SZ&RZ Registers zei:
Startpagina van de site lijkt me duidelijk..

https://home.kpn.nl/evdbeek/monster.html



Maar ik stop hier nu mee, want dit soort geneuzel ( probeer dat netjes te benoemen ) is nou net hetgeen waardoor ik liever niet op forums kom.

Ciao,

Ed.

Copyright 1999 - 2014 @design
Jammer. Werd net leuk. Vooral je eerste reactie was erg vermakelijk ondanks je geneuzel. Of juist dankzij je geneuzel.:)
Bedankt voor de link naar je site. Kunnen we hier nog 2 pagina's gaan vullen.(y)

Het is wel een pre dat ze een uitgeklede versie van de site hebben voor mobiel internet. Foto's zijn lekker klein, de breedte is ideaal voor de iPhone, geen onnodig flashgebruik. Ideaal.
 
Nu dit topic onbedoeld een schop heeft gekregen bedenk ik dat tijdens ons bezoek gisteren aan het Daf Museum in Eindhoven bleek dat er ook wel een paar prototypes/eenlingen stonden. Helaas niet veel verhaal erbij.









Ik hàd nog een paar foto's kunnen maken...
 
Bmwlover1 zei:
Waarom is mijn bericht weg gehaald?
Het is on-topic, en er staan geen copyrights op?

Op elke foto zit copyright. Daarnaast gaat het hier om auto's die nooit de weg hebben gezien en was je post helemaal niet ontopic. Ergo: ik heb hem gemeld bij de mods. Als fotograaf zijnde weet ik hoe lastig het soms is om je foto's te beschermen en van dit soort gebruik op fora lig ik niet wakker. Maar als iemand netjes meldt dat hij dat niet zo fijn vindt, dan is het zijn goed recht als hij de foto's zelf heeft gemaakt of op een andere manier de rechten over de afbeelding heeft verkregen (wat ik bij veel van de foto's op zijn site weer in twijfel trek). Wanneer hij dat kan aantonen, dan moeten de foto's dus ook weggehaald worden.

Dus laten we vooral nu de discussie stoppen en foto's plaatsen van auto's die nooit de weg hebben gezien (en daarmee bijna sowieso copyright schenden, dat is bijna inherent aan foto's plaatsen).

@DutchFinatic: Leuk! Toch jammer dat er volgens mij nog nooit echte foto's zijn opgedoken van de Daf 77...
 
@jessekraal.nl, daar stond inderdaad geen Daf 77 maar op het net heb ik wel de volgende foto's gevonden:

daf-77-prototype.jpg


daf182.jpg


443px-Daf_77_P900_prototype.jpg


O.a. van Paul Wouters, met meer historie

Overigens, vijf pagina's terug een post van diverse Daf modellen die in 2012 op Het Loo stonden. Ook de oranje coupé, die misschien wel fraaie lijnen heeft maar de achterruit zit wel erg hoog.
 
Grappig dat ze wel weten dat er een VR6 aankomt, maar dat de cilinderinhoud 2.4 in plaats van 2.8/2.9 is. Overigens was die hatchback heel logisch geweest, aangezien deze van de voorgaande modellen altijd erg goed verkocht.
 
Porsche Type 7 prototypes - a four-seat 911
A8EF83243C0EB2A745B1AC862512_h498_w598_m2.JPG


Experimental Porsche 996 with folding hard-top
83A75259579CA28E4FCB8748739D_h498_w598_m2.JPG

8AE48B34895B8C0B1D896BFFA5ED_h498_w598_m2.JPG


Porsche 965 - kinda halfway between a 911 Turbo and a 959
C4B8E7AC228CBA8ACC4FEF7F42CFFE_h498_w598_m2.JPG

75D2DF94102F9D3ABB3FA22B18BC3_h498_w598_m2.JPG
 
Idd, ik vraag me echt af waarom die niet in productie is gegaan... In gesloten toestand heb je hetzelfde effect als de Micra CC of Mitsubishi Colt CC...

Die V8-911, die zal wel lekker met zijn achteras gooien in de bocht :)
 
Reyner zei:
Idd, ik vraag me echt af waarom die niet in productie is gegaan... In gesloten toestand heb je hetzelfde effect als de Micra CC of Mitsubishi Colt CC...

Je kunt je ook afvragen waarom de Micra CC en de Colt CC het productiestadium wél gehaald hebben. :)
 
Saab EV-1
Jammer dat Saab niet verder is gekomen dan 1 versie, maar ja dat zegt de naam EV-1 wel. (Experimental Vehicle One)
std_1985_Saab_EV-1-1-mwb-.jpg
 
Helaas kleine plaatjes, maar wmb wel de moeite waard. De ontwikkeling van de Rolls Royce Silver Seraph (zou ook de Bentley Azure worden) in 1990 en 1991.

download.php


download.php


download.php


download.php


download.php


Ford Escort Cosworth:

download.php


download.php


download.php


download.php


Ford Icon Estate (1998/1999)

download.php


download.php


download.php


download.php


download.php
 
Nog meer werk van Steve Harper:

Aston Martin DB7, maar dan met 6-cyl op platform van de Escort Cosworth 4x4...

download.php


download.php


download.php


Designstudie voor de Hyundai Accent

download.php


download.php


download.php


Schets voor nieuwe (1991) Chinese VW Passat:

download.php


download.php


Varianten op de Rover Estate:

download.php


'Nieuwe London Cab uit 1991 maar dan met de vertrouwde FX4 als basis

download.php
 
Het zal wel inbeelding zijn, maar die achterkant van de Chinese Passat uit 1991 doet me wel wat denken aan de Passat CC.
 
Ik denk dat die London Cab van iets later is, er zitten Micra K11 (1992+) lichtunits in het kleimodel.
 
jessekraal.nl zei:
Helaas kleine plaatjes, maar wmb wel de moeite waard. De ontwikkeling van de Rolls Royce Silver Seraph (zou ook de Bentley Azure worden) in 1990 en 1991.

Arnage bedoel je? Azure is een cabrio.
 
@929V6: scherp, foto's zijn van september 1992.
@Joël D.: Eveneens scherp! De Azure (en de Corniche V) lijkt er wel op, maar die staat op het oude platform.
 
Mooi topic dit, vooral de jaren '80 en '90 modellen zijn gaaf om te zien! En die onderste SLK had hem van mij ook best mogen worden. :)
 
In navolging van de bijzonde Soka Forman Plus in het gespot topic:

581_skoda_784_01a.jpg


skoda-784-savana-furgon-2.jpg


skoda_784_02.jpg


skoda_784_02a.jpg


En de Favorit verkleed als sedan:
638_4025888.jpg


favorit_sedan_kufr.JPG


217_koda782sedan1986.jpg


favorit_09.jpg


En als... ja, al wat eigenlijk:confused:

favorit_19.jpg


Iets wat doet denken aan de Lada Samara Taiga, maar dan als vierdeurs Favorit:
mtx_dc_01.jpg
 
Men heeft in de afgelopen jaren behoorlijk wat pogingen gedaan de oer-Lada (1200/2100) te verjongen, waaronder deze 2103 uit 1976 die ontwikkeld werd in samenwerking met Porsche. Dat is overigens vooral goed te zien aan het stuurwiel.

vaz-porsche_2103_prototip_1.jpg


vaz-porsche_2103_prototip_2.jpg


Overigens deed men in 2007(!) nog een poging het leven van de 2100-serie wat te rekken, helaas/gelukkig zonder uiteindelijke productie.
autowp.ru_lada_2107m_prototip_1.jpg
 
Kekke achterlichtjes hoor, die zouden destijds zo op een willekeurige Mercedes gepast hebben.

Tekst bij de plaatjes van D. Elzinga:
Back to 2008! This is, or was, the Dongfeng DFM7160 sedan. As far as we know there was only one ever made. It was a prototype based in the Citroen Fukang sedan made in China by the Dongfeng-PSA joint venture. Dongfeng wanted to bring the DFM7160 to the market in late 2008 but for yet unknown reasons that never happened. The DFM7160 was a carefully kept secret, it didn’t appear on any auto show. Well, it ain’t no secret anymore now; it’s on CarNewsChina.com.
The sole DFM7160 was powered by a Citroen 1.6. Dongfeng however was also considering a bigger Nissan-engine from the Dongfeng-Nissan joint venture. That would have made this car an interesting French-Japanese-Chinese mixture…
Design was, let’s say, different. Dongfeng didn’t change the basic architecture of the Fukang and basically only changed the front an the back. The front is impressive indeed, big headlights and a lotta chrome in the grille.
Bron - CarNewsChina
 
Voor zover ik kan zien, is het een ZX-sedan met de achterlichten van een MB C-klasse en de koplampen van een Peugeot 607. Ze hebben met de keuze van de lampen vooral goed gekeken naar het formaat van de auto (niet dus). En dan die grille: dat is nog erger dan met een tang op een varken slaan. Daar is vast een administratieve fout debet aan; 'Solly, was het vool die DongFeng bedoerd? Die modernamen rijken ook zoveer op erkaal...'.
 
Ondanks zijn reputatie is mijn ervaring met de Mercedes W201 uiterst positief en als deze in productie was genomen was het m absoluut geworden.
W201T.jpg
 
Terug
Bovenaan