Stel dat die het was geworden...? Deel II

Welke bedoel je? Die ronde witte station? Die ben ik elders als (kleine) mockup ook tegengekomen.
Ja die inderdaad, ik zag ook een filmpje "nu leverbaar in het blauw, de auto van de toekomst" toen ik naar de bron ging zag ik dat het een (AI) Instragram pagina was.

De 601 kreeg een Polo motor en werd de Trabant 1.1. Veel was er optisch niet veranderd, maar hij had er ook zo uitkunnen zien:
459550946_990510116211439_1964579470094557591_n.jpg

459468124_990510109544773_749318687851881123_n.jpg

Eigenlijk is het maar goed dat de 1.1 is geworden zoals de 1.1 is.

jaguar-xj-electric-sedan-spy-shots.jpg

Jaguar is bezig met een nieuw elektrisch topmodel, alleen in 2020 waren ze aan het testen met een elektrische XJ maar daar zijn ze mee gestopt. Nu is dat model uitgelekt. Beetje model S-achtig:

w0tziJN.jpeg

Na het doorscrollen van dit topic van wat er allemaal niet op de weg gekomen is
overheerst nu bij mij toch vooral een gevoel van opluchting.

Laatst bewerkt:
Nu je het zegt... Dat ontwerp hebben ze dus even achter de hand gehouden, want de Evanda is ook ontworpen door ItalDesign.
Ook die twee vouwen in de flank heeft men meegenomen naar de Evanda.

Leuke berichten dit Wouter!

Die laatste foto, ik moest meteen aan de achterlichten van de Lanos Sedan denken, van na de facelift .

En de koplampen doen mij sterk denken aan de Lacetti, alleen lijken ze ook op de 147-facelift.
Ik moest ook meteen denken aan een Deawoo, maar wist niet welke.

Maar ik zou zeggen de Leganza. Die blijkt ook door Giugiaro ontworpen, zie daar de link, maar dit zou eigenlijk een afgedankt Jaguar-ontwerp zijn.

256893858

Zie dit leuke artikel op Autoweek:

Ergens rond de eeuwwisseling heb ik in Amerika een Leganza gehuurd en een rondrit van ruim 3500 mijl ermee gemaakt. Superfijne auto, als ik er een zie denk ik terug aan die vakantie.

Of ze waren niet heel origineel daar of ze deden graag aan hergebruik. Die eerste Nubira was compleet verdwenen van mijn netvlies.

Of ze waren niet heel origineel daar of ze deden graag aan hergebruik. Die eerste Nubira was compleet verdwenen van mijn netvlies.
Die voorstellen zouden best al van begin jaren 90 kunnen zijn, niet lang na de introductie van de 155. In elk geval van vóór 1995 toen de nieuwe Duitse kentekenplaten hun intrede deden. Het kan goed zijn dat het ontwerp van de Nubira toen ook nog niet bevroren was, en dat van de Tacuma en Lanos facelift sowieso niet.

Terug
Bovenaan