Matt 5069850
Asfaltkampioen
Interessante video over alle pogingen om de Ford Capri weer op de markt te brengen met vele mockups:
https://www.youtube.com/watch?v=Mn5uDFMYx9g
https://www.youtube.com/watch?v=Mn5uDFMYx9g
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Moderator
MCW o zei:Amati 1000 sedan met W12 motor die nooit kwam... Amati moest voor Mazda worden wat Lexus voor Toyota zou worden. Er zou ook een Amati 500 komen. De Amati 500 werd uiteindelijk de Eunos 800 voor Japan, Xedos 9 voor Europa en Mazda Millenia voor Noord-Amerika. De Eunos 500/Xedos 6 zou ook als Amati komen, net als een grote, luxe coupe.
![]()
![]()
Van de 1000 verschenen enkele prototypes en Mazda in magazines. Het merk zelf werd in aug. 1991 gepresenteerd, incl. logo maar al snel daarna barstte de 'bubble economy' van Japan wat tot grote problemen luidde. De 1000 kon simpelweg niet worden gebouwd door geldgebrek en begin 1992 was bekend dat het luxemerk niet meer zou komen. Alle info: https://en.wikipedia.org/wiki/Amati_Cars Ondertussen had Mazda ook nog de submerken Eunos, Efini en Autozam in Japan.
Ach ja. Beter goed gejat dan slecht bedacht.
Hier interessant om te zien hoe de 2de generatie Volvo S80 dezelfde periode werd getekend als de Volvo C70
![]()
De Toyota/Lexus was rond 2005 gespot geweest, ik kan met niet meer herinneren of dit een mule was of een prototype voor een nieuw model..
Die achterkant ziet er in ieder geval vet uit!
![]()
![]()
weet je toevallig spy shot van welke wagen? Raamlijn ziet er Camry uit, maar silhouette heeft iets van een RWD model.Dat zijn impressies op basis van spy shots.
Deze 208 cabrio heb ik vandaag met eigen ogen kunnen bekijken in het Musée De L’Aventure Peugeot in Sochaux! Ik wist dat-ie op het Forum al eens voorbij was gekomen, moest alleen even zoeken in welk topic. Hier dus!![]()
![]()
![]()
Cancelled automotive projects hold a certain charm, particularly when they involve life-sized prototypes that remained hidden behind closed doors for years. Such is the case with the Peugeot 208 Cabriolet you see pictured here and which was recently exhibited in France. It offers a glimpse of what could have been, had the company’s executives given it the green light for production.
The only Peugeot 208 Cabriolet in existence was shown for the first time at the Musée De L’Aventure Peugeot in Sochaux, France. Development of the “A97” project began in 2007, five years before the debut of the original Peugeot 208 hatchback which arrived in 2012.
![]()
Peugeot's Secret 208 Cabriolet Prototype Revealed | Carscoops
The unique prototype of the drop-top Peugeot 208 features a canvas roof and a four-seater cabinwww.carscoops.com
Oh ja , ik had wel een andere site gezien, daar zag je ook een Sedan, en een Station. Maar de 3 deurs was de Polo 6N haast.Over die Trabant: ik las juist afgelopen week ergens een artikel over hetzelfde en daar zaten andere ontwerpen bij. Iets ouderwetser, had veel weg van de Citroën ZX, Mitsubishi Colt en Volkswagen Passat.
Deze 208 cabrio heb ik vandaag met eigen ogen kunnen bekijken in het Musée De L’Aventure Peugeot in Sochaux! Ik wist dat-ie op het Forum al eens voorbij was gekomen, moest alleen even zoeken in welk topic. Hier dus!
Ook in het echt een heel leuk ding, jammer dat Peugeot het niet heeft doorgezet. Heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om meerdere foto’s te maken. De open RCZ stond er helaas niet.
Oh ja , ik had wel een andere site gezien, daar zag je ook een Sedan, en een Station
Oh ja , ik had wel een andere site gezien, daar zag je ook een Sedan, en een Station. Maar de 3 deurs was de Polo 6N haast.
@MCW , die witte is een 602. Die zag ik ook op FB en een Instagrampagina . De Instagrampagina is nep, dus ik weet niet helemaal of die auto echt is, of dat door AI is gemaakt (lees aangepast)